Gönderen Konu: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız  (Okunma sayısı 1039 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« : Ocak 20, 2022, 17:03:14 »
Bir firmanın kendi sitesinden 09/01/2022 tarihinde sipariş verdim 10/01/2022 tarihinde ise olumsuz yorumlarının fazla olmasından ötürü siparişimi 10/01/2022 tarihinde iptal  talebinde bulundum ve iptal talebi onaylandı. Fakat 20/01/2022 tarihine kadar hep aradım oyalandım yatırılacak vs gibi sözler ile bugün ise aradığımda telefonlarımı açmamaktadırlar. Firmayı normal bir şekilde aradığımda telefon kapalı sadece WhatsApp mesaj ve sesli arama kısmından ulaşabiliyorsunuz bugün ise 9 kere aradım telefonumu açmadılar mesaj attım görüldü cevap yok yaptılar geri dönüş yapmadılar. Size sorarım iptal edilen ürünün ücret iade süresi yasal olarak kaç gündür? Yasal süre dolsa da dolmasa da ben bu işletmeden nasıl ucretimi geri alabilirim.

Hem kendi sorunum için hemde başkalarının sorunu var ise bu başlığa yazabilir en azından bilgi ve deneyim ile birbirimize bu başlıkta yardımcı olabileceğimizi düşünüyorum

Toyota Club Türkiye

Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« : Ocak 20, 2022, 17:03:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2022, 18:05:57 »
Geçmiş olsun. Öncelikle telefon, olmadı mail yoluyla iletişim kurun. Sonuç alamazsanız arama kayıtlarınızın, sipariş ekran görüntülerinizin, mail sipariş bilgisi ve iptal bilgisi ve onay bilgilerinin yani kısacası elinizde ne varsa hepsinin ekran görüntüsü ile e devlet üstünden hakem heyetine başvurun.

iade işlemi 5-10 gün sürebiliyor. Bankaya ve şirkete göre değişiyor. Bazı firmalar parayı çok geç yatırıyor. Oyalıyor. İsterseniz biraz bekleyin. Bir süre sonra tüketici haklarına başvurun.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2022, 18:22:14 »
Geçmiş olsun. Öncelikle telefon, olmadı mail yoluyla iletişim kurun. Sonuç alamazsanız arama kayıtlarınızın, sipariş ekran görüntülerinizin, mail sipariş bilgisi ve iptal bilgisi ve onay bilgilerinin yani kısacası elinizde ne varsa hepsinin ekran görüntüsü ile e devlet üstünden hakem heyetine başvurun.

iade işlemi 5-10 gün sürebiliyor. Bankaya ve şirkete göre değişiyor. Bazı firmalar parayı çok geç yatırıyor. Oyalıyor. İsterseniz biraz bekleyin. Bir süre sonra tüketici haklarına başvurun.
Teşekkür ederim,  WhatsApp üzerinden sürekli yazmıştım cevap vermiyorlar sesli bir şekilde WhatsApp üzerinden aradım normal bir şekilde aradığımda aradığınız kişi size şuan cevap veremiyor diyor. Şimdi mailde atıyorum kendilerine peki daha ne kadar süre bekleyeyim. Sipariş iptal mail veya SMS gelmedi sadece sitelerinde müşteri siparişi iptal etti uyarısı var onun ekran görüntüsünü çektim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #3 : Ocak 20, 2022, 19:19:39 »
Anıl merhaba,

 öncelikle geçmiş olsun.. Online olduğu için kredi kartı ile almışsındır diye düşünüyorum, bankanı arayarak chargeback talebinde bulunabilirsin.  Tam prosedürü bilmiyorum callcenterdan bilgi verirler Ben özel bir bankada çalışıyorum, bizim banka olmayabilir ama en azından eğer süreçle ilgili öğrenmem gereken birşey olursa özelden yazabilirsin.. Yardımcı olmaya çalışırım..

Firma sırra kadem bastı ise tük. hakem heyeti vs yardımcı olamaz ancak en kötü durumda bankadan iadeni alırsın merak etme.. Tekrar geçmiş olsun..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2022, 19:44:52 »
Anıl merhaba,

 öncelikle geçmiş olsun.. Online olduğu için kredi kartı ile almışsındır diye düşünüyorum, bankanı arayarak chargeback talebinde bulunabilirsin.  Tam prosedürü bilmiyorum callcenterdan bilgi verirler Ben özel bir bankada çalışıyorum, bizim banka olmayabilir ama en azından eğer süreçle ilgili öğrenmem gereken birşey olursa özelden yazabilirsin.. Yardımcı olmaya çalışırım..

Firma sırra kadem bastı ise tük. hakem heyeti vs yardımcı olamaz ancak en kötü durumda bankadan iadeni alırsın merak etme.. Tekrar geçmiş olsun..
Fehmi abi teşekkür ederim,  Adliyede memur olan bir arkadaşım ile görüştüm tüketici hakem heyetine başvurmamı söyledi ben de yaklaşık 30 dakika önce başvuruda bulundum. Firmanın adresi google'de arama yaptığımda iki adres gözüküyor birisi İstanbul Sultanbeyli birisi ise Şanlıurfa Sporcu gıda takviyesi ürün üretimi ve satışı yapan bir firma İnternet'e kullanıcıların fazla olumsuz yorumlarından dolayı iptal ettirdim ödemeyi ise Yapı Kredi bankası üzerinden yaptım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #5 : Ocak 20, 2022, 20:51:39 »
Anıl merhaba,

 öncelikle geçmiş olsun.. Online olduğu için kredi kartı ile almışsındır diye düşünüyorum, bankanı arayarak chargeback talebinde bulunabilirsin.  Tam prosedürü bilmiyorum callcenterdan bilgi verirler Ben özel bir bankada çalışıyorum, bizim banka olmayabilir ama en azından eğer süreçle ilgili öğrenmem gereken birşey olursa özelden yazabilirsin.. Yardımcı olmaya çalışırım..

Firma sırra kadem bastı ise tük. hakem heyeti vs yardımcı olamaz ancak en kötü durumda bankadan iadeni alırsın merak etme.. Tekrar geçmiş olsun..

Alışveriş yaptığım bankayı aradım durumu anlattım bankadan dolayı işlem geciktiğini banka tarafımıza yatırmadığını söyledim. Kesinlikle böyle bir şey olmadığını söyledi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2022, 08:39:19 »
Benim banka değil ama ben sana bugün prosedürü öğrenmeye çalışır yazarım. Call center kaçamak cevap vermiş olabilir ancak bankaların poslar ile ilgili yükümlülükleri var. Sen parasını ödediğin mal veya hizmeti alamadığını beyan edersen iade talep edebiliyorsun.  Bizle ilgili yok diyip geçiştiremezler.. Firma hangi bankanın posunu kullanıyorsa senin bankan ordan talepte bulunacak, sana iade edecek..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2022, 08:56:33 »
şikayet var sitesine mutlaka sorununuzu yazın. normal olan süreç biraz daha hızlanıyor. ödediğiniz ücreti almanız için yine biraz çaba gerekiyor. alışverişi firmanın kendi internet siteleri üzerinden yaptıysanız tüketici hakem heyeti üzerinden başvurunuzu yapabilirsiniz. çoğunlukla alışveriş yapılan diğer alışveriş siteler üzerinden aldıysanız 7 güne kadar oyalayıp paranızı geri ödüyorlar.

geçen hafta aldığım bir ürünü ödeme yaptıktan 5 dakika sonra iptal ettiler. ücret iadesini ise yapmadılar. ben de şikayet var sitesinden yazdım. mail attım. gelen cevap bankanızı arayın oldu. bankamı aradım durumu anlattım. firmanın bankaya geri ödemesi görünmüyor dedi. ortada bir yalan vardı. ama kim söylüyor bilinmiyordu. 4. gün sonunda iade gerçekleşti. eğer uğraşmasam para falan geri iade olmazdı. ama ben alışverişi genel bir alışveriş sitesi üzerinden yapmıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2022, 20:02:31 »
Şikayetvar’dan faydalanabilmek için firmanın bunu görmesi lazım. Anladığım kadarıyla firma boşvermiş gibi duruyor.

Elinizdeki tüm bilgi ve ekran kayıtlarını koyun. Hakem heyetine sonrada. Evrak da ekleniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2022, 21:39:21 »
Geçen gün E-Devlet üzerinden yapmıştım fakat tam olarak şikayeti doldurmamışım bugün tekrardan şikayeti oluşturdum.  Pazartesi günü de savcılığa şikayette bulunacağım. WhatsApp üzerinden firmaya " Anlaşılan sizin ile bu şekilde iletişim kuramayacağız pazartesi günü savcılığa gidip hakkınızda suç duyurusunda bulunacağım. "  yazdım adamlar çok rahat görüldü cevap yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #10 : Ocak 21, 2022, 22:01:29 »
Geçmiş olsun. Bazı şeyler net olursa daha rahat yardımcı olunabilir. Ne aldınız, kaç adet aldınız, ne kadara aldınız, ne için aldınız (kullanmak, satmak vb) belirtirseniz sevinirim.

Savcılığa yukarıda belirttiğiniz şekilde anlatırsanız, iş yoğunluğuna göre 1 hafta 10 gün içerisinde "hukuki ihtilaf" gerekçesiyle Kovuşturmaya Yer Olmadığına Dair Karar verilir. Ancak emniyete Siber Suçlara "SCAM" algısı yaratarak şikayette bulunursanız bir ihtimal sonuç alınabilir. Ama her türlü bu yolla paranızı almanız zor. Soruşturma ilerlerse belki uzlaşma alternatif çözüm yoluyla, uzlaştırıcı vasıtasıyla sonuç alabilirsiniz. Bence düşük ihtimal.

İnternet üzerinden satış yapılmasına ilişkin ayrı bir mevzuat da mevcut. Siteyle/İşletmeyle bir de bu yolla uğraşabilirsiniz. Bu yolla da paranızı almanız mümkün değil, sadece adamlara para cezası vb. gibi idari yaptırımlar uygulanmasına yol açarsınız.

Dediğim gibi, en üstteki soruların cevapları paranızı nasıl alacağınız noktasında önemli. Tüketici Hakem Heyeti yanlış merci olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #11 : Ocak 21, 2022, 22:05:08 »
Geçmiş olsun. Bazı şeyler net olursa daha rahat yardımcı olunabilir. Ne aldınız, kaç adet aldınız, ne kadara aldınız, ne için aldınız (kullanmak, satmak vb) belirtirseniz sevinirim.

Savcılığa yukarıda belirttiğiniz şekilde anlatırsanız, iş yoğunluğuna göre 1 hafta 10 gün içerisinde "hukuki ihtilaf" gerekçesiyle Kovuşturmaya Yer Olmadığına Dair Karar verilir. Ancak emniyete Siber Suçlara "SCAM" algısı yaratarak şikayette bulunursanız bir ihtimal sonuç alınabilir. Ama her türlü bu yolla paranızı almanız zor. Soruşturma ilerlerse belki uzlaşma alternatif çözüm yoluyla, uzlaştırıcı vasıtasıyla sonuç alabilirsiniz. Bence düşük ihtimal.

İnternet üzerinden satış yapılmasına ilişkin ayrı bir mevzuat da mevcut. Siteyle/İşletmeyle bir de bu yolla uğraşabilirsiniz. Bu yolla da paranızı almanız mümkün değil, sadece adamlara para cezası vb. gibi idari yaptırımlar uygulanmasına yol açarsınız.

Dediğim gibi, en üstteki soruların cevapları paranızı nasıl alacağınız noktasında önemli. Tüketici Hakem Heyeti yanlış merci olabilir.

Fitness için sporcu gıda desteği ürün aldım iki adet ödediğim tutar 500.05 ₺ idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #12 : Ocak 21, 2022, 22:12:47 »
Tüketici hakem heyeti gibi görünüyor evet, ürünü teslim almadığınızı belirterek sözleşmeden cayma hakkınızı kullanmak istediğinizi belirtin. Tüketicinin seçimlik haklarından bir tek bu uyuyor sizin olaya. Hakem heyeti kararını beklemekten başka çareniz yok gibi şu an. Ama yukarıda anlattığım alternatif yollara da mutlaka başvurun. Yazabiliyorsanız donanımhaber ve ekşisözlüğe "rezalet" başlıklı bir yazı ile yazın. Geçmiş olsun tekrardan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #13 : Ocak 22, 2022, 00:55:31 »
Merhabalar, yaklaşık 12 gündür bir mücadele veriyordum 11 ocakta Sipariş verdiğim sitenin ödeme sistemini kullandığı  PAYTR  ile iletişime geçtim. 23:56'da mail geldi 500.05 TL tutarında iadeniz için banka sistemine talimat girilmiştir. İşleme ait bilgiler şeklinde Banka uygulamasına baktım miktar gözüküyor ama bekleyen provizyon olarak yazıyor sanırım iadeyi yapmışlar.
@Fehmi Şahin (22771)  abi THH'den şikayetimi geri çekeyim mi yoksa bekleyen provizyondan düştükten sonra mı şikayetimi çekeyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #14 : Ocak 22, 2022, 01:09:02 »
Bekle provizyondan düşsün öyle çekersin,bence o kartı kapatıp yenisini istemeni tavsiye ederim böyle firmaların çok değişik işleri olabiliyor,geçmiş olsun bu gibi firmalardan uzak dur bişey alacağın zamanda firmayı iyice araştır,site firma puanlaranı ve müşteri yorumlarına bak sipariş vermeden önce.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #15 : Ocak 22, 2022, 23:39:09 »
Merhabalar, yaklaşık 12 gündür bir mücadele veriyordum 11 ocakta Sipariş verdiğim sitenin ödeme sistemini kullandığı  PAYTR  ile iletişime geçtim. 23:56'da mail geldi 500.05 TL tutarında iadeniz için banka sistemine talimat girilmiştir. İşleme ait bilgiler şeklinde Banka uygulamasına baktım miktar gözüküyor ama bekleyen provizyon olarak yazıyor sanırım iadeyi yapmışlar.
@Fehmi Şahin (22771)  abi THH'den şikayetimi geri çekeyim mi yoksa bekleyen provizyondan düştükten sonra mı şikayetimi çekeyim?

Provizyonda bekliyorsa bundan sonra sorun olmaz 2-3 iş günü içinde iadesi gerçekleşir ama nolur nolmaz yatana kadar beklemende fayda var..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #16 : Ocak 22, 2022, 23:50:03 »
Provizyonda bekliyorsa bundan sonra sorun olmaz 2-3 iş günü içinde iadesi gerçekleşir ama nolur nolmaz yatana kadar beklemende fayda var..
Sabaha karşı provizyondan düştü abi bugün aksam üstü ise şikayetimi geri çektim THH sitesinden :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #17 : Ocak 22, 2022, 23:57:33 »
Geçmiş olsun Anıl...
Malum alışveriş siteleri dışında pek alış veriş yapmama çalışıyorum fiyat farkı olsa bile çünkü site den yapınca site bir teminat gibi duruyor onlarda biraz uğraştırsa bile sonuç lehime sonuçlanıyor. Özellikle eksik ürün gönderilerinde yaşadığım sıkıntılar bu sekilde aştım ben.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #18 : Ocak 23, 2022, 10:46:52 »
Geçmiş olsun,epeyce sıkıntılı bir durum,siz gençler bu kadar aktif hayatın içinde olup böyle sorunlar olunca bizim gibilerin çekingen davranması normal oluyor,alacağımız ürünü elimizle tutup yerinden almaya çalışıyoruz,internet kolaylık ama belli siteler tercih edilmeli herhalde..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakları ve Hukuki Haklarımız
« Yanıtla #19 : Ocak 23, 2022, 12:30:11 »
Anlatmaya çalıştığım şey tam olarak buydu.. POS veren bankanın sorumluluğu var.. Anıl'ın örneğinde karşı taraf banka değil payuTR imiş.. Aynı şeyler shopier, iyzico vs benzeri ödeme şirketleri için de geçerli..  Evet baş ağrıtıyor ancak bedelini ödediğiniz malı/hizmeti almadığınızı ispatladığınız sürece ödemeye aracılık eden banka veya ödeme şirketinden bedeli talep edebiliyorsunuz..

İnsanlar kredi kartını kötülüyor ama yeri gelmişken bir örnekten bahsedeyim. Bundan 5-6 yıl önce istanbulda çok yaygın bir spor salonu zinciri bir günde ortadan kayboldu.. Nakit ödeyenler paralarını geri alamazken, kredi kartı ile ödeme yapanlar bankalarına chargeback talebinde bulunarak paralarını kurtardılar..
2017 C-HR Hybrid Diamond