Gönderen Konu: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı  (Okunma sayısı 1134 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« : Ekim 29, 2021, 12:52:00 »
Toyota, yeni elektrikli aracı bZ4X'in tanıtımını gerçekleştirdi. bZ4X, markanın bataryalı elektrikli araçları olan bZ ürün gamının ilk modeli olarak öne çıkıyor.


Bu yılın başında gösterilen konsepte sadık kalınarak tasarımı ve teknolojisi geliştirilen bZ4X'in üretim versiyonu görücüye çıktı.

bZ4X, Toyota'nın en baştan itibaren bataryalı elektrikli olarak geliştirdiği ilk modeli oldu. Yeni model, aynı zamanda bataryalı elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen platforma sahip ilk Toyota oldu.

bZ4X, 71.4 kWh kapasiteli yüksek yoğunluklu lityum batarya ile tek şarjda 450 kilometreden daha fazla yol alabiliyor.

İŞTE TOYOTA'NIN YENİ ELEKTRİKLİSİ TOYOTA BZ4X

150 kW elektrik motorundan güç alan elektrikli model, önden çekişli versiyonunda 204 PS güç ve 265 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanması 8,4 saniye olan bZ4X'in, maksimum hızı 160 km/s olarak açıklandı. Dört çeker sürüşe sahip bZ4X ise 217.5 PS ve 336 Nm tork değerine sahip ve 0-100 km/s hızlanmasını 7,7 saniyede gerçekleştirebiliyor.

Toyota, bataryayı 10 yıllık (240 bin kilometre) sürüşün sonrasında orijinal performansın yüzde 90'ını verecek şekilde geliştirdiğini belirtiyor. Batarya, 150 kW hızlı şarj sistemiyle birlikte yüzde 80 kapasiteye 30 dakika civarında erişebiliyor.

Bununla birlikte bZ4X'in sürüş menzili, opsiyonel güneş paneliyle artırılabiliyor. Toyota güneş panellerinin yıllık olarak 1800 km sürüş menzili sağlayacak şekilde enerji depolayabileceğini tahmin ediyor. Güneş panelleri sürüş sırasında veya park halindeyken enerji depolayabiliyor.

Toyota bZ4X ile koltuklar normal konumdayken 452 litrelik bagaj kapasitesi sunuluyor. Araç, e-TNGA platformunu kullanıyor. Araç, RAV4 ile karşılaştırıldığında bZ4X 85 mm daha alçak, daha kısa ön-arka çıkıntılara sahip ve aks aralığı RAV4'e göre 160 mm daha uzun.

Üçüncü nesil Toyota Safety Sense sistemiyle gelen araç için uzaktan yazılım güncellemeleri de yapılabiliyor. (AA)


Kaynak: https://www.mynet.com/galeri/toyota-elektrikli-modeli-bz4x-i-tanitti-110106872719

Toyota Club Türkiye

Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« : Ekim 29, 2021, 12:52:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #1 : Ekim 29, 2021, 16:04:18 »
Umarım emisyon normuna göre vergilendirme sistemine geçilir ve ulaşılabilir bir fiyat ile ülkemizde satışa sunulabilir.

2WD ve 4WD platform fotoğraflarını da ekleyelim,




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #2 : Ekim 29, 2021, 16:49:45 »
2wd ve 4wd şaseleri farklı gibi çıkmış sanki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #3 : Ekim 30, 2021, 09:05:13 »
Ufuk Bey, keşke dediğiniz gibi olsa ama benim hiç umudum yok. Japonların tuhaf anlaşılmaz inatları bizdeki vergi sistemi değişmez. Mis gibi hibrit C-hr ve Corolla'yı Türkiye'de üretiyorsun ama 1.6 yerine 1.8 motorda ısrar ediyorsun yani ısrarla beni almayın diyorsun, suv satışlarına bakın C-hr listede yok. Koreliler akıllı 1.6 hibrit getirdiler ve iyi de satıyorlar. Muhtemelen Toyota, elektirikli motoru da 1.8 ve üzeri getirecek meydan yine alman ve korelilere kalacak. Passat'da da aynısı olmadı mı? Passat 1.4 ve 1.6 motor getirdi, d sınıfının lideri oldu. Japonlar da burnundan kıl aldırmayıp 2.0 motor getirip vergi dilimine takıldıkları için Avensis,  Accord ve Mazda 6 Türkiye'den silinip gittiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #4 : Ekim 30, 2021, 10:05:45 »
Ufuk Bey, keşke dediğiniz gibi olsa ama benim hiç umudum yok. Japonların tuhaf anlaşılmaz inatları bizdeki vergi sistemi değişmez. Mis gibi hibrit C-hr ve Corolla'yı Türkiye'de üretiyorsun ama 1.6 yerine 1.8 motorda ısrar ediyorsun yani ısrarla beni almayın diyorsun, suv satışlarına bakın C-hr listede yok. Koreliler akıllı 1.6 hibrit getirdiler ve iyi de satıyorlar. Muhtemelen Toyota, elektirikli motoru da 1.8 ve üzeri getirecek meydan yine alman ve korelilere kalacak. Passat'da da aynısı olmadı mı? Passat 1.4 ve 1.6 motor getirdi, d sınıfının lideri oldu. Japonlar da burnundan kıl aldırmayıp 2.0 motor getirip vergi dilimine takıldıkları için Avensis,  Accord ve Mazda 6 Türkiye'den silinip gittiler.

ioniq veya nero hybrid satmıyor ki. Acayip fiyatları var. 480 bin tl verip kim alıyor :)  Ayrıca onları alanlar şunu da unutmasın. Bu arabalar şehir içi için üretiliyor. Nero ve ioniq çift kavramalı şanzımanla hareket ediyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #5 : Ekim 31, 2021, 08:43:02 »
ioniq veya nero hybrid satmıyor ki. Acayip fiyatları var. 480 bin tl verip kim alıyor :)  Ayrıca onları alanlar şunu da unutmasın. Bu arabalar şehir içi için üretiliyor. Nero ve ioniq çift kavramalı şanzımanla hareket ediyor.

1.8 ve üzeri motorlar vergi dezavantajından dolayı  bu ülkede tutmaz hocam. Tutsaydı Accord, Avensis tutardı. Umarım Toyota elektirikli motorlarında 1.6 motor getirmeyi akıl eder veya vergi düzenlemesi olur aksi halde astarı yüzünü geçeceğinden rakipleri karşısında  işi çok zor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #6 : Ekim 31, 2021, 10:05:39 »
1.8 ve üzeri motorlar vergi dezavantajından dolayı  bu ülkede tutmaz hocam. Tutsaydı Accord, Avensis tutardı. Umarım Toyota elektirikli motorlarında 1.6 motor getirmeyi akıl eder veya vergi düzenlemesi olur aksi halde astarı yüzünü geçeceğinden rakipleri karşısında  işi çok zor.

Ben 3356 tl mtv ödüyorum. Azıcık hesap yapmaya bilen biri koşulları da uyuyorsa dizel-benzinli tüm varyasyonlardan ucuza geliyor hybrid 1.8. Diğer 1.3-1.6 modeller 2200 tl mtv ödüyor. 1.0 araba alanlar 100 bin km olmadan sorun yaşamaya başlıyor. Vs vs.

Turbo motor çift kavrama şehir içinde hem az yakmıyor hem çift kavrama masrafları var
Turbo motor tam otomatik zaten çok yakıyor

Hybrid’de bu iki sorun yok. 10lt yakılan istanbul’da yarı yarıya yakıp şanzıman sorunu yaşamadan sürmek var. Mtv farkını çıkarıyorum üstüne iki katı kadar da cebime kalıyor



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #7 : Ekim 31, 2021, 10:21:43 »
Ben 3356 tl mtv ödüyorum. Azıcık hesap yapmaya bilen biri koşulları da uyuyorsa dizel-benzinli tüm varyasyonlardan ucuza geliyor hybrid 1.8. Diğer 1.3-1.6 modeller 2200 tl mtv ödüyor. 1.0 araba alanlar 100 bin km olmadan sorun yaşamaya başlıyor. Vs vs.

Turbo motor çift kavrama şehir içinde hem az yakmıyor hem çift kavrama masrafları var
Turbo motor tam otomatik zaten çok yakıyor

Hybrid’de bu iki sorun yok. 10lt yakılan istanbul’da yarı yarıya yakıp şanzıman sorunu yaşamadan sürmek var. Mtv farkını çıkarıyorum üstüne iki katı kadar da cebime kalıyor


Daha önceki aracım hibrit C-hr idi. Şehir içinde çok fazla kilometre yapıyorsanız evet hibrit mantıklı  ama şehir içinde çok km yapmıyorsanız mtv farkı (ki her sene sürekli hatırı sayılır zam geliyor) ve  batarya değişimi gibi maliyetlerden ötürü bir cazibesi kalmıyor. Uzun yolda gücü ve hızı daha çok benzinden aldığı için benzinli kadar yakıyor zaten. Evimi, iş yerime yaklaştırdığım  için hibritin benim için bir cazibesi kalmadı ve aracımı sattım. Toyota, 1.6 hibrit motor getirir, batarya maliyetleri düşer ve mtv elektirikli ve hibrit araçlarda daha cazip hale getirilirse belki yeniden düşünebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #8 : Ekim 31, 2021, 19:27:51 »
@Kutay Asilbey (43052)  herkes kullanım amacına göre araba almalı elbet. Benim yıllık ortalama hızım 26km/s ve bunun içinde istanbul-antalya, istanbul-ankara ve istanbul-çanakkale arası uzun yollar da var. Hepsinde de seyir hızım 110km’dir. Uzun yollarım olmasa ortalama hızım 19-20km olurdu en fazla.

O yüzden hibrit aldım. İstanbul’da benzinli otomatikler 9-10lt yakıyor. Buna göre senede 700lt benzin tasarrufum var.

Mtv’den verdiğim fark 1500₺. Yakıttan gelen tasarruf 5750₺. Ayrıca motorum gidilen km’nin yarısı kadar çalışıyor(yıpranıyor) Fark belli yani.

Sürekli uzun yol yapan turbo araba alabilir. Hibrit uzun yolda sakin sürüşte 110 ile 4,5-5lt yakıyor. Ama mtv farkı sadece uzun yol yaparak eh işte çıkar çıkmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X\'i Tanıttı
« Yanıtla #9 : Kasım 01, 2021, 19:22:41 »
bZ4X : Beyond Zero - 4 Çekerde Sıfırın Ötesi adıyla lanse edilen RAV4 platformlu model,

Toyota'nın ilk BEV otomobili yani sadece Pil - Elektrik motorlu,

Toyota'nın elektriklilerine verdiği kısaltmalar;

HEV: Benzin ve Elektrik motorlu melez
PHEV: İstendiğinde AC prizden şarj edilebilir, Benzin ve Elektrik motorlu melez
FCEV: Yakıt olarak Hidrojen kullanan, Yakıt Hücreli Elektrik motorlu
BEV: Pillerin sadece AC prizden şarj edildiği Elektrik motorlu

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2021, 08:43:32
Tesla, Hollanda da tüm markaların faydalanabileceği supercharger istasyonları açtı.

1kWh fiyatı = 0.57€ 

Örneğin 40kW doldurma x 0.57 x 11TL= 251TL   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #10 : Eylül 11, 2022, 14:04:19 »


Toyota bZ4X’in Türkiye'ye Geliş Tarihi Belli Oldu! Aracın 2023’ün ikinci yarısında getirilmesi planlanıyor!


TEHAD tarafından 3. kez düzenlenen Elektrikli Otomobil Sürüş Haftası kapsamında çeşitli röportajlar gerçekleştirerek ve eğitimlere katılarak sektörle ilgili birçok bilgiye ulaşma fırsatı yakaladık. Bu kapsamda Toyota’nın merakla beklenen tamamen elektrikli SUV modeli bZ4X’in de Türkiye’ye ne zaman geleceğini öğrendik.


Toyota’dan aldığımız bilgilere göre şirketin tamamen elektrikli ilk modeli bZ4X’in 2023’ün ikinci yarısında ülkemize getirilmesi planlanıyor. Her ne kadar şimdilik takvimler 2023’ün ikinci yarısını gösterse de ekonomik kriz ve diğer şartlar bu tarihin ertelenmesine ya da geri çekilmesine sebep olabilir.


Buna ek olarak Ekim ayında ülkemizde satışa sunulacak Toyota Corolla Cross’un da Türkiye’deki ilk şirketin 5. nesil hibrit teknolojisine sahip otomobili olacağını da söylememiz gerekiyor. Kısacası şirket, uzun vadede elektrikli ve hibrit araçlarla ilgili çeşitlilikler bizlere sunacak.


2030 yılına kadar 30 farklı tamamen Elektrikli / Hibrit Araçlar piyasaya sürmeyi hedefleyen Japonyalı üretici, 2050 hedefleriyle birlikte tüm alanlarda karbon salınımını sıfırlama için çalışacak. Bu kapsamdan otomobillerin ve yedek parçaların üretilmesinin yanı sıra bunların taşımacılığında da karbon salınımının sıfıra indirilmesi hedefleniyor. Ayrıca ilerleyen dönemlerde doğayı temizleyen otomobillerin de yaygınlaştırılması planlanıyor.


Kaynak: https://insideevs.com.tr/news/609562/toyota-bz4x-turkiyeye-gelis-tarihi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #11 : Eylül 11, 2022, 14:32:06 »
keşke bz1 gelse de biz de alsak. :)

Elektrikli araba alınacaksa toyotadan alınmalı .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #12 : Eylül 15, 2022, 22:55:18 »
Dışarıdan hızlı şarj kwh ücreti 9-10 lira

Şarj kayıplarıyla beraber şehir içinde 12kwh civarı tüketim yapılsa, km maliyeti 1,14 lira ediyor. Hiç tasarruflu değil :)

Ama evden şarjda 240kwh sınırından sonrası için hesaplarsak yani kwh’i 2,6 liradan hesaplarsak km’de 31 kuruş tüketiyor.

Evden şarj ile dışarıdan şarj arasında 3,6 kat fark var. Elektrikli araba alacakların kesinlikle evden şarj veya çalıştığı yerden vb şarj imkanı olmalı. Yoksa avantajdan çok dezavantajı var.

Uzun yolda 17-20kwh gibi tüketimler olabiliyor. Mecbur hızlı şarj olacak. Uzun yolda bu fiyatlarda 1,7 lira yakıyor km’de

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Elektrikli Modeli bZ4X'i Tanıttı
« Yanıtla #13 : Ekim 16, 2022, 20:48:26 »
Doğan Kabak tarafından Danimarka'da çekilen  Bz4x test videosu.