Gönderen Konu: Honda Türkiye'ye Veda Etti  (Okunma sayısı 2252 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Honda Türkiye'ye Veda Etti
« : Eylül 30, 2021, 07:17:11 »

Bir Devir Sona Erdi!

Honda'nın Gebze'deki fabrikası resmen kapatıldı!


1997 yılından beri, yani 24 yıldır Türkiye'deki üretimine devam eden Honda, Gebze'deki fabrikasını tamamen kapattı. Honda, 2019 yılında gerçekleştirdiği bir duyuru ile Gebze’de bulunan ve Türkiye’de de oldukça revaşta olan Civic modelini ürettiği fabrikasında 2021 yılı Eylül ayında üretimi durduracağını açıklamıştı. O an geldi ve Honda fabrikayı resmen kapattı.

2 bin civarında çalışana iş imkanı sağlayan Honda Türkiye, Gebze’de bulunan fabrikasında son yerli üretim Honda Civic Sedan modelini banttan indirdi. Fabrika çalışanları ayrıca bu aracı, "2021 Honda Civic'in son aracı. Artık Türkiye'de araç üretimi yok" sözleriyle betimledi. Daha önce stokçuluk iddialarıyla gündeme gelen Japon devi Honda, bundan sonra Civic modelini ithal edecek.

Honda Türkiye Mart ayında yayınladığı duyuruda "Honda Türkiye A.Ş. Gebze’deki üretim tesislerini HABAŞ Topluluğuna devretmek üzere anlaşmaya varmıştır. Taraflar arasında varılan anlaşma neticesinde söz konusu taşınmazın teslim tarihi Eylül 2021’den sonra gerçekleştirilecektir. 1992 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteren Honda, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da müşterilerine pazarlama, satış ve satış sonrası operasyonları ile hizmet sunmaya devam edecektir. Faaliyetlerine İstanbul’daki Genel Müdürlüğünde devam edecek olan Honda Türkiye A.Ş., etkin bayi ağı ile ülkemiz için değer yaratmayı sürdürecektir." ifadelerini kullanmıştı.

Kaynak: https://tr.motor1.com/news/536897/honda-gebze-fabrikasi-kapatildi/














Toyota Club Türkiye

Honda Türkiye'ye Veda Etti
« : Eylül 30, 2021, 07:17:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #1 : Eylül 30, 2021, 09:10:10 »
Üzüldüm.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2021, 09:25:27 »
Çok Yazık oldu bir otomotiv devi daha veda etti ülkemize. Ama birde başka açıdan bakmak lazım. Fabrikayı alan HABAŞ Grubu kurucusunun çocukluktan beri araba üretmek gibi bir hayali varmış. Şimdi elde kurulu bir fabrika var, araç üretiminde uzman yetişmiş yerli iş gücü var, deneyim var. Para da var. Gereken tek şey ekonomik istikrar ve cesaret ve en önemlisi " bizden veya sizden" diye ayırt etmeden destek.. Kia ve Hyundai markalarının hikayeleri buna en iyi örnektir. Belki daha büyük hayırlara vesile olur.  :alkis:
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2021, 09:56:13 »
Koskoca VW gelecekti mesela, onu da kaptırdık. Olsun, pisklet falan üretiriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #4 : Eylül 30, 2021, 10:33:53 »
Yılların Honda kullanıcısı olarak üzüldüm...
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #5 : Eylül 30, 2021, 12:19:05 »
Honda üretimi nereye kaydırdı? Neden kaydırdı acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #6 : Eylül 30, 2021, 12:30:42 »
Neyse, en azından  ithal edileceği için daha kaliteli olacağı düşüncesinde oluruz.  Sanırım Aurislerdi  İngiltere üretimi oldukları için daha kaliteli iç malzeme denirdi.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #7 : Eylül 30, 2021, 13:53:36 »
Haberi ilk duyduğumuz da olamaz deyip inanmamış ve itiraz etmiştik,eğer satın alan kişiler platform üzerinde araç üretim hakkını da aldılar ise benzer araç üretimi yapılabilir,iş gücü,yan sanayi ve yılların emeği bir işe yarar.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #8 : Eylül 30, 2021, 13:59:16 »
Neyse, en azından  ithal edileceği için daha kaliteli olacağı düşüncesinde oluruz.  Sanırım Aurislerdi  İngiltere üretimi oldukları için daha kaliteli iç malzeme denirdi.
Aksine İngiltere üretimi olanlar T27 avensisler vs öyle çokta kaliteli değiller, hiçbir zaman bir japon üretimi gibi olamazlar keza yeni corollada İngiltere üretimi,ülkemizde çok kaliteli üretim yapan güzel işlere imza atan fabrikalar var mesala Ford kamyon fabrikasında ülkemizdeki istikrarlı üretim ile global pazarda Ford fabrikasını ayakta tuttu,bunun gibi birçok örnek var bunlardan biride Mercedes otobüs fabrikası,konumuz bu değil ama örnek vermek istedim Honda Türkiye nin üretimi bitirmesi kendi özelinde sorgulanır tartışılır ama parçası hali hazırda pahalı olan bir araç artık ithal parçayla dahada pahalı hâl alacaktır,tabi aynı fiyat farkı araçlarada yansıyacaktır hayırlısı olsun,fabrikayı alan habaş grubunada hayırlı olsun ülkemiz adına başarılı işlere imza atmaları temennisi ile başarılar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #9 : Eylül 30, 2021, 16:27:28 »
Asıl soru şu:  Honda, Türkiye'ye neden veda etti?

Atalarımız ne güzel demiş. Marifet iltifata tabidir diye.  Bir yanda yatırım yapmaya söz verip yatırım yapmadığı halde haksız yere teşvik alan markalar, diğer yanda 24 yıldır Türkiye'de üretildiği halde devlet desteği alamayan Honda? Siz  hiçbir kamu kuruluşunda Honda marka gördünüz mü?  Honda  haksız mı şimdi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #10 : Eylül 30, 2021, 16:36:05 »
Aynen objektif olarak bakmak gerekirse,  Corollanın, passatın, özellikle ilçelerde Kaymakam ve belediye başkanı  makam arabası olduğu yerde  Civic yada Accordun nesi eksikti.  Hele Accord mükemmel makam arabası olurdu. 20 kusur yıllık memurum,  bahsettiğim  araçları makam arabası olarak gördüm, ama Kutay beyin dediği gibi hiç honda görmedim.  Kaldı ki bu sadece benim çalıştığım birkaç ilçeden ibaret, Türkiye genelini siz düşünün.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #11 : Eylül 30, 2021, 23:28:31 »
Fabrikayı alan kuruluşun hybrid araç üretmek için görüşmeler yaptığı şeklinde haberler var.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #12 : Ekim 02, 2021, 14:17:39 »
Honda'dan Gider Ayak İnsanlık Dersi!

Bu Honda neymiş böyle! Hem tazminat hem 48 maaş!

Bu Japonlar gerçekten harika adamlar. Bu ülkedeki hiçbir yerli ya da yabancı sermayeli fabrika böylesi cömert olmadı, çalışanlarına bu kadar bonkör davranmadı!

Bilindiği gibi Honda, iki yıl önce İngiltere ve Türkiye’deki fabrikalarını kapatma kararı aldı. Honda’nın Türkiye fabrikası Gebze Çayırova’da bulunuyor ve sadece Civic modellerini üretiyordu. Ve kapatma tarihi olan 2021 yılı eylül ayı geldi çattı. Honda Türkiye, Salı akşamı battan son aracını indirdi, sistemini kapattı.

24 YILIN ARDINDAN
1997 yılından bu yana yani 24 yıldır ilimizde faaliyet gösteren ve bir süre önce her şeyiyle Mehmet Rüştü Başaran’ın sahibi olduğu Habaş Grubuna satılan Honda Türkiye fabrikasında, yönetim çalışanlar için veda programı düzenledi, hatıra fotoğrafları çekildi, ikramlar yapıldı. Honda çalışanlarını yine kendisine yakışır şekilde uğurladı.

KIDEM + 8 MAAŞ
Honda Türkiye bugün yani 30 Eylül 2021 itibariyle 1200 çalışanının kıdem tazminatlarını hesaplarına yatırdı. Ayrıca işçileri çıkardığı için 8 maaş tutarındaki ihbar tazminatlarını yatırdı.


1 CUMHURİYET ALTINI+1 MAAŞ
Ama Honda bunlarla sınırlı kalmadı. Yine tüm çalışanlarına veda münasebetiyle birer Cumhuriyet altını hediye etti. Cumhuriyet altınları özel yaptırılan hatıra kutularının içine konuldu. Rapor, devamsızlık gibi durumları bulunmayan bütün personele ayrıca 1’er maaş performans primi verdi.

10 YILDAN FAZLA İSE 48 MAAŞ
Honda’nın güzelliği, yönetiminin adamlığı bunlarla sınırlı değil. Daha önce “çılgın kapanış” adı altında tüm çalışanlarına kapanış tazminatı vereceğini duyuran Honda, 10 yılını doldurmayanlara 40, 10 yıldan fazla çalışanlara ise 48 maaş vereceğini duyurmuştu. Honda bu konudaki sözünü de tuttu. Kimi çalışanlar 48 maaşlık kapanış tazminatının bir kısmını geçtiğimiz iki yıl içinde parça parça alışken, bugün de kalanlar ödendi.

YÜZDE 30 VERGİ
Honda Türkiye’de çalışan bir işçinin ortalama 6 bin lira aldığı düşünüldüğünde, her bir çalışana verilen kapanış tazminatının yaklaşık 300 bin lirayı bulduğu ifade ediliyor. Ancak devlet bu paradan yüzde 30 dolayında vergi kesiyor.


TAHMİNEN 700 MİLYON
Honda’nın Türkiye’deki fabrikasını Habaş’a ne kadara sattığı açıklanmamıştı. Ancak 1200 çalışanı bulunan Honda’nın kıdem, ihbar, performans primi, 1 Cumhuriyet altını, 48 (veya 40) maaş kapanış tazminatıyla birlikte çalışanlarına toplamda 700 milyon lira civarında bir ödeme yaptığı tahmin ediliyor.


Kaynak: https://www.enkocaeli.com/haber/7858252/bu-honda-neymis-boyle-hem-tazminat-hem-48-maas






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #13 : Ekim 02, 2021, 18:28:10 »
Yaptığı herşey kanunen yapmak zorunda olduğu işler,verdiği cumhuriyet altını vs hepsi işçinin hesabından kesilenlerle yapılır kimse kimseye durduk yere para ödemesi yapmaz mutlaka çalışanlardan mahkeme dava vs açılmasın diye kendi el yazısıyla "BÜTÜN HAKLARIMI ALDIM XXXXX KURULUŞTA ALACAĞIM YOKTUR" şeklinde imza alınmıştır onun karşılığında'da bu ödemeler yapılmıştır,
Bizim medyamızda abartmayı şişirmeyi çok sever,kaldıki yıllarca boş araçları millete yüksek fiyatlarla satarak o paraların çoğunu kazandı,heleki en son sattığı Civic serisinde 30 bin TL'ye kadar aksesuar seti eklediler ve mecburi tuttular.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #14 : Ekim 02, 2021, 22:45:12 »
1200 çalışana 700 milyon lira dağıtmış, işçi başı 580.000 lira yapıyor. Daha ne yapacaktı Honda?
                                                                                                                                                                                                     
 Üretimini durduğu dönemlerde  çalışanlarını ücretsiz izne ayıran sözde koca markaları da gördü bu ülke. Toyota ve Honda en azından etik davranıp çalışanın hakkını fazlasıyla ödemiş. Honda, etik olanı, kendine yakışanı  yapmış. Cumhuriyet altınını hediye etmesi ve tüm çalışanlarına kapanış tazminatı vereceğini beyan etmesi de takdir edilmesi gereken bir davranıştır  :alkis: :alkis: :alkis:

Japonlar bu konularda ahlaki ve insani olanı yapıyor. Bize düşen bu güzel  jestleri takdir edip bazılarının da örnek almasını sağlamaktır. Daha önce de söyledim, Türkiye'ye yatırım yapmadığı halde kamu kurumlarına alınan bazı markalar bir yana 24 yıldır Türkiye'de üretildiği halde kamu desteği alamayan Honda sizce bunu hakketti mi?  Siz hiç kamuda bir Honda markası gördünüz mü? Kamuda  Vw yerine Honda araçların olması gerekmiyor muydu? Hali hazırda 260  bin liraya satılan sanruflu, 8 hava yastıklı Civic Elagance'a boş diyorsanız 345 bine satılan 1.0 Polo'ya ne diyeceğiz çok merak ediyorum. Zaten merak etmeyin, yeni  gelecek Civic'ler ithal olacağı için 400 binden aşağı olmayacaktır. Burada biz mi kaybettik, Honda mı? Aksesuar setine gelince Türkiye'deki bayilerin ayıbıdır aynısını maalesef Toyota bayileri de yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #15 : Ekim 03, 2021, 00:08:59 »
Kutay bey Honda araçları genelde makam aracı özelliği taşımazlar (kasa şekli itibariyle) o yüzden yer bulamadı hiçbir zaman,Toyota daha oturaklı orta yaş kesimüne hitap eden bir marka olarak algılandı her zaman,bende Vw araçlarını seven birisi değilim her ortamda'da araç tavsiyesinde bunu dile getirirm alman aracı alasıya japonun en kötüsü nü alırım derimve nitekim aracımda Toyota'ydı sattım yine Toyota olacak İNŞALLAH,Almayı düşündüğüm aracın parasına piyasada satışı daha hızlı olan Opel var ama tercih etmiyorum çünkü en başta Alman menşei li olması bana ters geliyor,
Honda cephesine gelecek olursak evet Civic modelinin boş bşr araç olduğunu yineliyorum ayrıca 260 bine sadece kısa süre sattı o dönemde araç satışları durunca kampanya yaptı hatta çok samimi olduğum komşum aldı aracı 230 fatura kestiler 30 küsürde aksesuar eklediler vergi az çıksın diye ama araçta bir anahtrsız giriş ve anahtarsız çalıştırma bile yok bende almak istedim ama maalesef donanım fakiri bir araç, executive modelinde var ama sadece o özellik var şehir içi aktif güvenlik paketi sordum onuda plus pakette 180 HP olanda sunuyor 1.5 turbo motor onada LPG ıymuyır ve fiyat çok uçuyor,yani uzun lafın kısası kimse bu ülkenin vatandaşına bedavadan bişey dağıtmıyor,
Ülkeden çekilmesi bizim için kayıp oluşturuyor ama yeni alanlar İNŞALLAH daha güzel işler çıkarırlar ve ülkemiz adına öz sermayeli bir iş yaparlar diyelim.
Tekrar diyorum dağıttığı tazminatlar durduk yere değil kanuni yükümlülüklerini yerine getirmişler,işin kanuni yönünden bakmak lazım çünkü işveren olarak iş aktini fesih ettiğiniz zaman işçinin tüm haklarını ödemek zorunda kalırsınız.
Honda üretim durdurmadı direk fesh etti o yüzden ödemek zorunda.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #16 : Ekim 03, 2021, 07:41:05 »
Ümit Bey, ben Toyota ve Honda arasında kaldığım dönemlerde hep Toyota'yı seçtim. Hayatımda bir defa Civic aldım, ondan da Toyota gibi çok memnun kalmıştım, diğer araçlarımın hepsi Toyota'ydı. Toyota benim için çok farklı ve özel bir araba ama yiğidin hakkı yiğide Honda da yabana atılacak bir araba değil. 260 bine sanruflu c sınıfı sıfır bir araba kaldı mı bu ülkede? 1.0 polo olmuş 345 bin. Gerçi bundan sonra Civic'e burun kıvıranlar Civic almak istediklerinde 400 bini gözden çıkarmak zorunda kalacak ya da yerine City alacak, geçmiş olsun. O ayrı bir konu.

Gelelim esas mevzuya hadi Civic'i geçtim, Accord ahde vefa gereği bazı kurumlarda pek ala makam aracı yapılabilirdi. Tazminata gelince bu ülkede işi kılıfına uydurup zarar, vergi gösterip çalışanının hakkını kesen, üretimi durdurduğunda işçilerini ücretsiz izne ayıran sözde çok dev marka gördük. Honda, çalışanına hakkını değil fazlasını vermiş, 580 bin lira tazminat artı hediyeleri kim veriyor bu ülkede? Tebrik etmek lazım. Japonları bu yüzden seviyorum. Toyota da garantisi yıllar önce  bittiği halde  hava yastığı fişeklerini ücretsiz değişmişti, bazıları gibi kullanıcı hatası deyip başından savmamıştı. Bu misaller merhum Mehmet Akif'in bir sözünü hatırlattı bana. Avrupa dönüşü oralar nasıldı diye soranlara şu manidar cevabı vermiş rahmetli : işleri dinimiz gibi, dinleri işimiz gibi. İşin özü bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #17 : Ekim 03, 2021, 09:35:00 »
Ümit Bey şunu düzeltmek istiyorum. Ödenen şeyler kıdem+ihbar tazminatının çok üzerinde. Dolayısıyla bu meblağları ödemesi zorunluluktan değil.

Kaldı ki genelde firmalar ödemeden gidiyor. (bkz HSBC) Sonra vatandaş hakkı olanı almak için Türkiye de muhattap bile bulamıyor.

Hondanın işçilere yapmış olduğu şey takdir edilesi kesinlikle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #18 : Ekim 03, 2021, 10:50:20 »
Ümit Bey şunu düzeltmek istiyorum. Ödenen şeyler kıdem+ihbar tazminatının çok üzerinde. Dolayısıyla bu meblağları ödemesi zorunluluktan değil.

Kaldı ki genelde firmalar ödemeden gidiyor. (bkz HSBC) Sonra vatandaş hakkı olanı almak için Türkiye de muhattap bile bulamıyor.

Hondanın işçilere yapmış olduğu şey takdir edilesi kesinlikle
Ali bey siz mesleğiniz gereği işin kanuni boyutunu daha iyi bilirsiniz,bizde özel sektörde çalıştığımız için her yıl sözleşme yenileriz ve şartname önümüze gelir işin teknik şartnamesi daha detaylıdır ve bütün özlük hakları yazar,yabancı iştiraki şirketlerde işler daha farklıdır ödenekler günün dolar kuru üzerinden hesaplandıysa ve Honda ile çalışanlar arasında uzun vadeli bir sözleşme varken erken fesih söz konusu olursa bu rakkamları ödemesi gayet normal, otomotiv sektöründe herşey kayıt altında olduğu için zarar ettim vs demesi biraz zor,2000 lerin başında Mercedes te Almanya fabrikasını Çin'e taşımak üzere işçilere çıkış vermek için çalışanlarla anlaşmak zorunda kalmıştı (onlarda işçi hakları bizden daha sert) bir tanıdığım fabrikanın verdiği tazminatın çok çok üstünde meblağ talep etti ve aldı çünkü işveren ve çalışan arasındaki sözleşmeyi işveren tarafı hiçbir neden yokken erken fesh etti.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye'ye Veda Etti
« Yanıtla #19 : Ekim 03, 2021, 11:36:07 »
Bu tarz işletmelerde iş sözleşmeleri süresiz olarak yapılır. Burada da muhtemelen iş sözleşmeleri süresizdi. Ülkemizde süresiz olsun süreli olsun, kıdem ve ihbar tazminatını ödemek koşuluyla istediğiniz gibi işçi çıkarabilirsiniz. Ha eğer işletmemiz halen aktif ise, işçi haksız yere işten çıkarıldığını ispat edip işe iade davası ile işe geri dönebilir. Bu sefer de işe iade tazminatını ödeyip işe başlatmazsınız olur biter. Kaldı ki Honda işletmeyi sonlandırıyor, dolayısıyla işe iade talep etmek de mümkün değil. Dolayısıyla Honda özelinde konuşuyorsak, bu kadar ödeme yapmadan da ayrılabilirdi.