Gönderen Konu: Sıfır Araba Fiyatları  (Okunma sayısı 2754 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Sıfır Araba Fiyatları
« : Eylül 28, 2021, 07:25:14 »
1.0 polo'nun 345 bin lira olduğu piyasadır :blink: Bu fiyatı gördükten sonra sıfır Corolla, Civic ve City bedavaymış gibi geldi.

Kaynak: http://www.arabalar.com.tr/volkswagen/polo/2021/yeni-1-0-style-dsg

Toyota Club Türkiye

Sıfır Araba Fiyatları
« : Eylül 28, 2021, 07:25:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #1 : Eylül 28, 2021, 09:21:34 »
Çip ve konteyner krizi var, ayrıca enerji maliyetleri artıyor. Bu, dünyayı ilgilendiren kısmı. Bizim şanssızlığımız becerikli ekonomi yönetimi sayesinde bu krizleri 2 veya 3 ile çarparak hissediyor olmamız. Ve değişene kadar da herhangi bir düzelme olmayacak. Daha yüksek fiyatlara hazır olun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #2 : Eylül 28, 2021, 09:30:50 »
1.0 polo'nun 345 bin lira olduğu piyasadır :blink: Bu fiyatı gördükten sonra Corolla, Civic ve City bedava gelmeye başladı.

Kaynak: http://www.arabalar.com.tr/volkswagen/polo/2021/yeni-1-0-style-dsg

Bu iş yakında patlar ama çok acı olur reçetesi.
Ankara Eryaman'da bir sene önce 125-150 bin aralığında olan 1+1 evler bugün 235-260 bin rakamlarına yükselmiş durumda.
2008 Mortgage krizi bunun yanında sizvrisinek kalır. Dün akşam haberlerde dinledim. 108.6 Milyar TL borç yapılandırılmış ülkede. Gerisini siz düşünün.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #3 : Eylül 28, 2021, 10:07:36 »
Çip ve konteyner krizi var, ayrıca enerji maliyetleri artıyor. Bu, dünyayı ilgilendiren kısmı. Bizim şanssızlığımız becerikli ekonomi yönetimi sayesinde bu krizleri 2 veya 3 ile çarparak hissediyor olmamız. Ve değişene kadar da herhangi bir düzelme olmayacak. Daha yüksek fiyatlara hazır olun.

Ekonomide hatalar yapıldığı su götürmez bir gerçek. Ama pandemi döneminde araca bu kadar ilgi gösteren başka ülke de yok. Malesef ulkemiz insanının şark kurnazlığı ile hep beraber araç fiyatlarını uçurduk. Sizin yanilginiz ise bunlar gidip gelecek olanların daha iyi yöneteceği üzerine. Benim gibi 90 ları çocukta olsa yasayanlar için bugünlerin daha kötüsünü o zamanlarda gördük. Ve koalisyon hukumetlerinde bunu yaşadık. Birbirine benzemeyen 3 muhalefet partisinin yöneteceği ülkede koşulların bugünden iyi olacağını düşünmek ya saflık olur yada tersi uyaniklilik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #4 : Eylül 28, 2021, 10:24:32 »
Alakasız. Ben 70'li yılları da yaşadım , zorluk zannettiğiniz şeyler çocuk oyuncağı. Ama serbest özgür seçimler vardı ve hep bir umut vardı, işler bozulunca hükümetler devrilir yenileri kurulurdu. Hayat pahalılığı ve enflasyon vardı evet, ama hükümetler de aynı oranda ücretlere zam yapardı, şimdiki gibi çalışanlar ezilmezdi, hükümetler seçmenden korkardı. Sizin bilmediğiniz demokratik kurumlar ve anlayış vardı, siyasilerin engin hoşgörüsü vardı.
Neyse göreceğiniz çok şey var daha, anlatmakla olmaz bu işler, başınıza gelmesi lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #5 : Eylül 28, 2021, 10:30:35 »
yakında alışırııız :)

Düzeltme ihtimali yok bence.

Ben araba satışları arttırmak için vergilendirmeyi değiştirdiklerini tahmin ediyorum. çünkü yüz 50 ile 80 arasında uçurum var. İnsanlar para kazanmak için yüzde 50 ye giren arabalardan satın alıyorlar. normalde insanların cebinden çıkmayacak bir para çıkıyor. krediler çekiliyor, piyasa dönüyor. uzun süreli devam eder mi bilemiyorum. ama yüzde 50 ile 80 arası uçurum olmasına rağmen kimsenin bir çalışması yok. memnun gibiler , satışları iyi çünkü. ha düşerse bakılır. Maksat iyi para geliri almak olduğundan vergi kısılmaz diye tahmin ediyorum.
Elektrikli arabalara anında porsche vergisi gelirken , vatandaşın ihtiyacı 4 ayaklı götürgeç için bir destek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #6 : Eylül 28, 2021, 11:06:35 »
Alakasız. Ben 70'li yılları da yaşadım , zorluk zannettiğiniz şeyler çocuk oyuncağı. Ama serbest özgür seçimler vardı ve hep bir umut vardı, işler bozulunca hükümetler devrilir yenileri kurulurdu. Hayat pahalılığı ve enflasyon vardı evet, ama hükümetler de aynı oranda ücretlere zam yapardı, şimdiki gibi çalışanlar ezilmezdi, hükümetler seçmenden korkardı. Sizin bilmediğiniz demokratik kurumlar ve anlayış vardı, siyasilerin engin hoşgörüsü vardı.
Neyse göreceğiniz çok şey var daha, anlatmakla olmaz bu işler, başınıza gelmesi lazım.
:alkis:
Tamamen katılıyorum. O zamanlarda Demokratik Hukuk Devleti vardı. Hak ve adalet vardı. Türk yargısına güvenen hükümetler vardı. TL'ye güven vardı. İşlemlerde TL kullanılırdı. Yapılan sözleşmelerde " Uyuşmazlıklarda Yüce Türk Mahkemeleri Yetkilidir" denirdi. Ekonomi her zaman düzeltilir ama demokrasi ve hukuk elden giderse ülke kalmaz elde.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #7 : Eylül 28, 2021, 14:23:23 »
TL ,her gün değer kaybederken,siyasiler bunu ısrarla görmeyip yangına körükle gidince olanlar oluyor,vatandaş eriyen parayı korumak için ya dövize ya gücü yeterse otomobil alımına yöneliyor,değişmeyecek olan dışarı ve içeri olan devlet borçları ve vatandaşların bankalara olan borçları..ayağımızı yorganımıza göre uzatmaktan vazgeçtik,herkes boyu ve ünvanı oranında israf peşinde; özetle değişen düşünce yapısı ile faydalı ve gerekli yatırımlara yönelme,abartılı işlerden uzak durmakla işe başlanacak ve değişen yeni gelen hükümetler ve sistem olsa bile borçları öderken uzunca bir süre dışa bağımlı borç ödeme ile uğraşılırken orta ve orta altı kesim yine en büyük sıkıntıyı çekecek,çünkü bu defalarca böyle oldu..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #8 : Eylül 28, 2021, 17:06:26 »
Biraz konunun dışına çıkmış olacağız ama beni ekonomik gidişattan daha çok endişelendiren bir durum var.. Ekonomi bir şekilde toplarlanır.. Kısa, orta ve uzun vadeli kalkınma planıları ile ekonomik şartlar iyileşebilir. 10 sene sonra ekonomi rayına oturur.. Kaldı ki biz ilk 1-2 yıl içinde bile bu iyileşmeyi hissedebiliriz.. Ancak çabuk düzelemeyecek, düzelmesi için ciddi eğitim, emek ve süre gerektiren şey ise sosyo-kültürel yozlaşma.. Toplumdaki ahlaki değerler, insanı davranışlar, etik, anane artık adına ne derseniz ciddi bir erozyona uğradı ve bu çürüme ne yazık ki devam ediyor.. Bir nesil böyle yetişti/ yetişmeye devam ediyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #9 : Eylül 28, 2021, 20:30:40 »
Biraz konunun dışına çıkmış olacağız ama beni ekonomik gidişattan daha çok endişelendiren bir durum var.. Ekonomi bir şekilde toplarlanır.. Kısa, orta ve uzun vadeli kalkınma planıları ile ekonomik şartlar iyileşebilir. 10 sene sonra ekonomi rayına oturur.. Kaldı ki biz ilk 1-2 yıl içinde bile bu iyileşmeyi hissedebiliriz.. Ancak çabuk düzelemeyecek, düzelmesi için ciddi eğitim, emek ve süre gerektiren şey ise sosyo-kültürel yozlaşma.. Toplumdaki ahlaki değerler, insanı davranışlar, etik, anane artık adına ne derseniz ciddi bir erozyona uğradı ve bu çürüme ne yazık ki devam ediyor.. Bir nesil böyle yetişti/ yetişmeye devam ediyor..
:alkis: :alkis: :alkis:
Malesef ki durum anlattığınızdan daha vahim durumda bu durumu düzeltmek için bir jenerasyon daha geçmesi gerekiyor,buda çok uzun bir süre.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Otomobil Fiyatları
« Yanıtla #10 : Ekim 18, 2021, 09:45:42 »
Otomobile Kur Zammı Hazırlığı!

Çip kriziyle boğuşan otomobil pazarına bir darbe de artan döviz kurundan geldi. Kurun son bir ayda yüzde 10'a yakın artmasıyla markalar, kasım ayında otomobillere yüzde 3 ila yüzde 5 arasında zam yapmaya hazırlanıyor. Zam oranının Ocak 2022'ye kadar kademli olarak yüzde 12'ye çıkabileceği söyleniyor.

Diğer yandan, kur nedeniyle yapılacak bu güncelleme, yüzde 50 ÖTV bareminde olan birçok modeli yüzde 80'lik vergi dilimine sokacak. Yani fiyata bir de 60 bin TL'lik vergi farkı eklenecek. Sektör temsilcileri, çip sorunu çözülse de artan fiyatların talebi aşağı çekeceğini dile getiriyor. Sıfır araçlarda yaşanan bu gelişmelerin son aylarda düşüşe geçen ikinci el pazarını hareketlendirmesi bekleniyor.

Türkiye, dünyada otomobil vergisinin en yüksek olduğu ülke konumunda. Yüksek ÖTV oranları nedeniyle birçok modelde fiyatın yarıdan fazlasını vergi oluşturuyor. Bazı modellerde ise bu oran aracın çıplak fiyatının üç katına ulaşıyor. Otomobilin Türkiye'de ulaşılabilir olmasını zorlaştıran bir diğer neden de döviz kurundaki yükseliş. Otomotiv kura en bağımlı sektörlerden biri. Fiyatlar kur artışına paralel sürekli yükseliyor. Son 4 yılda otomobillerdeki fiyat artışı yüzde 200'ü geçmiş durumda. Sadece ocak ayından bu yana fiyatlar yüzde 20'nin üzerinde arttı. Ağustos ayında hükümetin ÖTV matrahlarında güncellemeye gitmesi ile fiyatlarda indirim gündeme gelmişti. Yüzde 50 ÖTV dilimine girmeyi başaran modellerde indirim oranı 60 bin TL'ye kadar çıkıyordu. Ancak, tüketici çip krizi nedeniyle bu indirimlerin avantajını yakalayamadan yeni zamlar gündeme geldi.

Matrahı değişimi ile fiyatların ağustos öncesini bile aratması kaçınılmaz görünüyor

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) Genel Koordinatörü Dr.Hayri Erce, ister ithalatçı ister yerli üretici olsun, vergi ve faizlerin yanı sıra sektörü en olumsuz etkileyen parametrelerden birinin döviz kuru olduğunu vurgulayarak, "Markalar kur artışını hemen birebir yansıtmıyorlar. Ancak ay sonu geldiğinde, kurdaki yükselişle artan maliyetler katlanılamaz seviyeye geldiğinde, zam da kaçınılmaz oluyor. Rekabetin yoğun olduğu bu sektörde, markalar o günkü stratejisi, stoğu ve pazar payı hedefine bağlı olarak farklı oranlarda fiyatları güncelliyor" diye konuştu.


Artan fiyatlar ile matrah değişiminin söz konusu olduğunu ve bazı modellerde fiyatların bir anda sıçradığını ifade eden Erce, "Fiyatlardaki küçük değişimler nedeniyle bir model yüzde 50 ÖTV diliminden yüzde 80'e çıktığında fiyat bir anda 60 bin TL'ye yakın artıyor. Yani sadece kur artışı kaynaklı zam değil vergi yükü de ekleniyor ve çarpan etkisi yapıyor" dedi.

Erce, kur artışı devam ettiği sürece talepteki aşınmanın devam edeceğini ifade ederek, satış beklentilerini şöyle özetledi:


"Yıla iyi başladığımız pazarda, ilk çeyrekte yılsonu için 1 milyon adetlik satışın üzerine çıkabileceğimiz bir tempomuz vardı. İkinci çeyrekte 800 bine düştük. Üçüncü çeyrekte ise bu tempo 700 bin adede geriledi. Şimdi ne olacak bilemiyoruz. Çip bulunurluğu da burada etkili olacak. Ancak çip krizi gevşese bile bu yüksek kur gidişatı ve faizin yüksek olması talebi eninde sonunda olumsuz etkileyecek. Öte yandan talep konusunda yanlış bir algı var. Araç olmadığı için bir tüketici 10 bayi birden gezebiliyor. Bu da talebin çok yüksek olduğu algısı yaratıyor. Arz biraz arttığında, bayileri ziyaret eden tüketici ihtiyaçlarını giderdiğinde, iş realitesine dönecek."

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar da otomobil fiyatlarında özellikle belirleyici unsurun kur gelişimi olarak dikkat çekerek, "Mevcut şartlarda kur seviyesi son bir haftadır dalgalı bir şekilde seyrediyor. Aylık fiyat stratejileri de bu dalgalanma payı gözetilerek belirlendiği için kısa vadede hemen bir fiyat artışı olmayabilir. Kurun özellikle ayın son döneminde kalacağı seviye bir sonraki dönem için fiyat artışı gereksinimi olup olmayacağını netleştirecek" diye konuştu. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer de kur artışının maliyetleri artırdığına ve markalar üzerinde bir baskı oluştuğuna vurgu yaptı.

DÜNYA'nın edindiği bilgiye göre, bazı markalar kur artışı sonrası daha ulaşılabilir olması açısından düşük donanımlı araçları Türkiye'ye getirmeye odaklandı. Özellikle fiyatı daha uygun olan ve yüzde 50 ÖTV dilimine girme şansı olan modellerde bu alt donanım paketleri tercih ediliyor. Sektör temsilcilerine göre, kur artışı devam ederse zaten sınırlı sayıda olan yüzde 50 ÖTV dilimindeki araç sayısı, birkaç aya kadar neredeyse sıfırlanacak.

Sıfırda artan fiyat, 2. el pazarını hareketlendirecek!

Sıfır kilometre araç fiyatlarındaki artışın son aylarda düşüşe geçen ikinci el pazarını yeniden canlandırması bekleniyor. Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, çip krizi, küresel tedarik problemleri ve sürekli artan döviz kurları nedeniyle kasım ayından itibaren tüketicilerin yeniden ikinci el araç almaya yöneleceğini ifade etti. Bu durumun ikinci elde fiyatları da yukarı çekeceğini belirten Yalçın, şöyle devam etti: "Kur artışı nedeniyle sıfır kilometre araç fiyatlarının Ocak 2022'ye kadar yüzde 12 artacağını öngörüyoruz. Ekonomik nedenlerden ötürü tüketiciler ikinci eldeki ihtiyaçlarını bir miktar ötelemişti. Kasım ayından itibaren ikinci el araç pazarındaki talebin kademeli olarak artacağını öngörüyoruz. Bu durum da doğal olarak ikinci el araç fiyatlarını bir miktar artıracak. Dolayısıyla şu anda ikinci el araç almak için çok doğru bir zamandayız."

Ekim ayından itibaren ikinci el araç ticareti yapan kurumların 2022 yılı için hazırlanmaya başladığının da altını çizen Hüsamettin Yalçın, "Yaşanan gelişmeler 2022 yılının ikinci el araç pazarı açısından oldukça hareketli geçeceğini gösteriyor. Bunu fark eden bayi ve kurumsal ikinci el araç firmaları hatta büyük galeriler, yeni yıla hazırlık için şu anda araç toplamaya başladı. Belirli bir havuz oluşturup ihtiyaçlara hızlı yanıt vermek istiyorlar" dedi. Öte yandan, Otomist Otomotiv'in Genel Müdürü Savaş Açıkgöz, talep artışına bağlı olarak ikinci elde aralık ayına kadar yüzde 8 fiyat artışı beklediklerini söyledi. Açıkgöz ayrıca, aralık ayı itibarıyla ikinci el pazarında da arz sorununun başlayabileceğini ifade etti.

Kaynak: https://www.memurlar.net/haber/996187/otomobile-kur-zammi-hazirligi.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #11 : Ekim 18, 2021, 11:24:36 »
Ülke 70'li yıllara geri döndü. O zaman da millet yatırım için araba alır, biner, sonra da aldığından fazlaya satardı, yerli fabrikalar araba yetiştiremez, daha macunları kurumadan satışa koyarlardı. Döndük dolaştık 50 sene önceye geri döndük, ne başarı be !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #12 : Ekim 18, 2021, 13:48:57 »
Pratikte otomobil fabrikaları,bayileri ve işbirlikçileri olan galericiler bu rakamları çoktan vatandaştan almış durumdalar,ileriye dönük bazı çevresel faktörlerin de etkisiyle bunu tamamen fırsatçılığa çevirmiş durumdalar,daha da zam geleceğini ve onun da üzerine aksesuar satışı vs ile tahsil edeceklerini ilan ediyorlar,tarihte 1 gecede TL nin % 25 değer kaybettiğini biliyoruz,akşam yatarken 100 tl olan para ertesi sabah 75 tl oldu,bunu da' çok güzel oldu ihracaatımız artacak aman ne güzel' diye sevinçle açıkladılar.Artık ipin ucu kaçtı,vatandaşta bunu gördüğü için eriyen TL sini korumak için araba almaya çalışıyor,ev alacak gücü hiç yoktu bundan sonra hiç olmayacak.Bu nedenle bu kısır döngüyü kırmak ,yine fedakarlık yapmak bize kalacak.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #13 : Ekim 18, 2021, 15:16:38 »
selamlar, İstanbul, samsun, tekirdağ, edirne de olan bayilere bir umut diyerek sıfır araç sordum. kasımda araçların geliş tarihini öğreneceklerini söylediler.:) aralık da araç gelse bu dolar kuru ile fiyatlar iyice uçuşa geçmiş olacak.
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA OTOMATİK.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #14 : Ekim 18, 2021, 15:57:26 »
5 sene önce Malatya bayisi 30 bin liraya bırakırım demişti, 203 bin lira olmuş, yuh diyorum, başka bir şey demiyorum :blink:

Kaynak: http://www.arabalar.com.tr/mitsubishi/space-star/2021/1-2-intense-cvt

1.0 polo'da 345 bin lira :argh:

Kaynak: http://www.arabalar.com.tr/volkswagen/polo/2021/yeni-1-0-style-dsg

B sınıfı arabaya bu kadar para verilmez, o fiyatlara sıfır Corolla veya Civic alınır. Tabi onları da  çok yakında bu fiyatlara alamayacağız :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #15 : Ekim 19, 2021, 16:15:21 »
Toyota Türkiye CEO'sundan araç alacaklara önemli uyarı: Bulan alsın, yarın hangi kurdan satacağımızı bilmiyoruz!

Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektöründe geçen yıldan daha fazla bir talep olduğunu ancak çip sorunu sebebiyle stoklarda yeterli araç bulunmadığı için karşılanamadığını açıkladı. Sıfır otomobil almak isteyenlere de tavsiyeler veren Bozkurt, "Bugün araç almayı düşünen birisi aracı buluyorsa alsın, bu dönemi kaçırmasın. Araçlar elimize ulaştığı dönem hangi kur seviyesinden fiyatlanacağını bilmiyoruz." ifadelerini kullandı.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektöründe geçen yıldan daha fazla bir talep olduğunu ancak çip sorunu nedeniyle stoklarda yeterli araç bulunmadığı için karşılanamadığını belirtti. Ali Haydar Bozkurt, yeni tip koronavirüs sürecinde yaşanan çip sorununun hala aşılamadığını söyledi.
Çip tedariki sorununun son 6 ayda daha da büyüdüğünü aktaran Bozkurt, "Dünyadaki bazı çip üreticilerinde yaşanan üretim problemleri, üretimin yetmemesi ve birkaç çip üretimi yapan fabrikada çıkan yangınlar sebebiyle giderek büyüdü. İçinden geçtiğimiz süreçte maalesef artık tepe noktasına ulaştı. Özellikle otomotiv sektöründe çok hissediliyor ama aslında başka sektörlerde de etkileri devam ediyor. Şu an içinden geçtiğimiz süreçte bu durumun ne zaman tam anlamıyla çözüleceği konusu da maalesef henüz planlanmış değil. Herkes 7/24 çalışarak üretimin yeniden normal seyrine döneceği süreci planlamaya çalışıyor." ifadelerini kullandı.

"ÜRETİM SORUNU ÖNÜMÜZDEKİ YILDA DEVAM EDECEK"

Şu an iki senaryo üzerinde konuşulduğuna, iyi senaryonun birkaç ay içerisinde yavaş yavaş da olsa üretimin normal tempoya döneceği, kötü senaryonun ise Aralık 2022'ye kadar bu sıkıntının inişli çıkışlı bir üretim temposuyla devam edeceği yönünde olduğuna işaret eden Bozkurt, "Şu anda hangi senaryo daha yakın derseniz ben kişisel olarak ikisinin ortasında bir yerde olacak diye hissediyorum. Sanki gelecek yılın ortalarından sonra normale dönecekmiş gibi hissediyorum ama bunların hiçbiri net bilgiye dayalı şeyler değil, sadece kişisel tahminim. Umarız ki en kısa sürede çözülür." diye konuştu.

"BU SENE GEÇEN YILDAN DAHA FAZLA OTOMOBİL SATILACAKTI"

Sıfır otomobillere talep olduğuna ancak bunu karşılamakta güçlük çektiklerine dikkati çeken Bozkurt, şöyle devam etti:"Çip krizi yılın yaklaşık 5 ayını hem de en çok satış yapılan 5 ayını etkilediği için şu an beklediğimiz kadar yüksek adetler olmayacak gibi görünüyor. Aslında kasım ve aralık ayında ne kadar otomobil üretilip, bizlere ulaştırılacağını bilemediğimiz için 'yıl sonu şu kadar adetle kapanır' diye tahmin yapmakta güçlük çekiyoruz. Geçen yıla göre bir miktar daha iyi yerde kapanma ihtimali olabilir ama her şey kasım ve aralık ayında gelecek ürün adedine bağlı. Yoksa bu sene geçen yıldan daha fazla otomobil satılacaktı ve otomotiv pazarı büyümüş olacaktı aslında.Ağustos ayında yapılan ÖTV barem güncellemesinden sonra birçok üründe 50-60 bin lira indirim oldu, talep ciddi anlamda arttı. ÖTV güncellemesinin olduğu günlerde maalesef çip krizi patlayınca, fabrikalar üretime dönemeyince elimizde stok olmadan yakalandık. Tam talebin patladığı dönem ürün olmadı, sektörde böyle bir sıkıntı yaşanıyor. Geçen yıldan daha yüksek bir talep yaşıyoruz aslında. Umarız kısa sürede sorun çözülsün ve müşterileri otomobillere kavuşturalım."

"BUGÜN ARAÇ BULAN ALSIN"

Ali Haydar Bozkurt, sıfır otomobil almak isteyenlere de tavsiyede bulunarak, "İçinden geçtiğimiz süreçte şöyle söylüyorum, bugün araç almayı düşünen birisi aracı buluyorsa alsın, bu dönemi kaçırmasın. Çünkü hangi vadede araçların elimize ulaşacağını bilmiyoruz. Araçlar elimize ulaştığı dönem hangi kur seviyesinden fiyatlanacağını bilmiyoruz." dedi.


Kaynak: https://www.sondakika.com/ekonomi/haber-toyota-turkiye-ceo-sundan-arac-alacaklara-onemli-14469704/









Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #16 : Kasım 01, 2021, 15:10:25 »
Toyota da bayide olmayan arabalara zam yapma hususunda adım atmış. Sanırım bayiye araba gelinceye kadar böyle ekleye ekleye güncelleyecekler listeyi, yoksa tek seferde abartılı zam gelecek daha da dikkat çekip nefret ettirtecek. Allah sonumuzu hayır etsin, ne diyelim..

1.5 Vision                                         231.200
1.5 Vision Multidrive S                 241.000
1.5 Dream                                         253.100
1.5 Dream Multidrive S                 260.500
1.5 Flame                                         321.400
1.5 Flame Multidrive S                 333.250
1.5 Flame X-Pack Multidrive S         351.300
1.5 Passion X-Pack Multidrive S         391.600

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #17 : Kasım 01, 2021, 16:01:55 »
Toyota da bayide olmayan arabalara zam yapma hususunda adım atmış. Sanırım bayiye araba gelinceye kadar böyle ekleye ekleye güncelleyecekler listeyi, yoksa tek seferde abartılı zam gelecek daha da dikkat çekip nefret ettirtecek. Allah sonumuzu hayır etsin, ne diyelim..

1.5 Vision                                         231.200
1.5 Vision Multidrive S                 241.000
1.5 Dream                                         253.100
1.5 Dream Multidrive S                 260.500
1.5 Flame                                         321.400
1.5 Flame Multidrive S                 333.250
1.5 Flame X-Pack Multidrive S         351.300
1.5 Passion X-Pack Multidrive S         391.600

Liste fiyatları güncelse en üst paket olan 1.5 Passion x Pack Mdr, yaklaşık 20 bin lira zam yiyerek 400 bin sınırına dayanmış görünüyor, gerçi bayilerde araba yok o da ayrı bir muamma, ne diyelim Allah araba alacaklara yardım etsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #18 : Kasım 01, 2021, 22:36:08 »
Bu ay flame üst dilime geçmiş. İlk zamda da Dream 300bini geçecek demektir. ÖTV ayarlaması öncesindeki fiyatına geri dönecek. Şimdi bayiye yazılan 2-3 aydan önce alamaz. O da zamlı olacak. Sıfır araba alacak olan galerileri değerlendirmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Araba Fiyatları
« Yanıtla #19 : Kasım 02, 2021, 00:07:48 »
Renault Megane Icon 1.5 Blue dCi EDC 115 bg 447.000 ₺ diyecek hiç bir söz bulamıyorum....