Gönderen Konu: Volkswagen'den tarihi karar! Passat ve Tiguan artık sadece otomatik vites üretil  (Okunma sayısı 1377 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi


Kullanıcı ve çevre odaklı otomobillere yönelen Alman otomobil üreticisi Volkswagen, radikal bir karar aldı. VW, Passat ve Tiguan modellerinde artık sadece otomatik şanzımanın yer alacağını açıkladı. Otomotiv devinin 2030'da manuel araç satışının tamamen bitmesi bekleniyor.

Auto Motor und Sport tarafından yayımlanan habere göre, Alman otomobil üreticisi yeni Tiguan'de manuel vites seçeneği tamamen bitecek. Otomotiv devinin bu kararı almasının nedeninin üretim maliyetlerinden tasarruf sağlanması olduğu belirtiliyor.

2023'TEN İTİBAREN PİYASAYA SÜRÜLECEK

Manuel şanzımanların geliştirilmesini durdurarak maliyetlerden tasarruf etmek isteyen Volkswagen, 2023'ten itibaren piyasaya sürülecek olan kompakt SUV modeli 3. nesil Tiguan ile birlikte manuel şanzıman üretimine son verecek.

2030'DA MANUELE TAMAMEN VEDA ETMESİ BEKLENİYOR

Diğer Volkswagen modelleri ise manuel şanzımana model değişikliğinin bir parçası olarak kademeli olarak veda edecek. 2030 yılından itibaren Çin, ABD ve Avrupa'nın büyük pazarlarında manuel şanzımanlı bir Volkswagen modeli olmayacağı tahmin ediliyor.



Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Bunun bir haber değeri olmaması gerek diye düşünüyorum ya :) Spor,  hobi amaçlı üretim ve kullanımlar tamam da standart binek otomobiller için zaten manuel vitesin tarih olacağı aşikar..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Çok üzüldüm(!) düz vites wv almayı düşünüyordum,artık başka markalara bakacağız kimde düz vites varsa onu alırız artık..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Avrupa’da hangisi ucuzsa onu alıyorlar. Çok fazla manuel araba var o yüzden. En çok avrupalıyı üzer bu. Bizde şu an zaten manuel d segment ve suv ikinci elde satılmıyor desek yeridir. C segmentte bile zorlanıyor satıcılar. Herkes otomatik. Ben istanbul’da olmasam direkt manuel tercih ederdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
vw tarihi bir karar verip kullanıcılarına bir iyilik yapmak istiyorsa önce sorunlu dsg otomatik şanzıman üretimini sonlandırıp Japonlar gibi (Aisin gibi) sorunsuz bir otomatik şanzıman üretsin aksi takdirde sadece düz vitesle devam etmese daha hayırlı olur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
vw tarihi bir karar verip kullanıcılarına bir iyilik yapmak istiyorsa önce sorunlu dsg otomatik şanzıman üretimini sonlandırıp Japonlar gibi (Aisin gibi) sorunsuz bir otomatik şanzıman üretsin aksi takdirde sadece düz vitesle devam etmese daha hayırlı olur bence.

Şikayet eden yok. Bu durumu vw kullanıcısından daha çok kullanmayanlar şikayet ediyor. Dsg arızası yaşayan gidip yine dsg’li araba alıyor.

Dsg seri ve hoş bir şanzıman. Bunu kabul edelim. Arızası masraflı ama her sanayide fazlaca ustası oldu. Sabah ver akşam al. 5-10bin tl masrafı var. Avrupa’da garanti kapsamları daha farklı zaten. Alan satan memnun. Amerika’da tam otomatik seçenekleri de var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Şikayet eden yok. Bu durumu vw kullanıcısından daha çok kullanmayanlar şikayet ediyor. Dsg arızası yaşayan gidip yine dsg’li araba alıyor.

Dsg seri ve hoş bir şanzıman. Bunu kabul edelim. Arızası masraflı ama her sanayide fazlaca ustası oldu. Sabah ver akşam al. 5-10bin tl masrafı var. Avrupa’da garanti kapsamları daha farklı zaten. Alan satan memnun. Amerika’da tam otomatik seçenekleri de var.

Bu ülkede marka algısı ile hakketmeyen nice markalara servet ödüyor bizim milletimiz. Maliyeti 100 dolar bile olmayan telefonlara binlerce lira saçmaktan kaçınmıyorlar. İphone başta olmak üzere birçok telefona kamera ve lens satan dünya devi Sony bu ülkeden çekildiyse ne diyeyim? Üstelik kaliteli olmasına rağmen fiyatı da çok uygundu Sony'nin ama olmaz, olamazdı çünkü Sony diğerlerine göre ucuzdu, imajımızı bozar, bizi değersiz gösterirdi. Marka algısı, reklamı yoktu. Tüm modellerinde 9 hava yastığını standart sunan, garantisi bittiği halde en küçük sorunda müşterisine sunduğu saygıdan araçlarını geri çağıran, Türkiye'ye yatırım yapıp istihdam sağlayan  Japon araçları yerine  hava yastığını bile opsiyonel sunan, arıza verince  kullanıcı hatası deyip müşterisini geri çeviren, söz verdiği halde Türkiye'ye yatırım yapmayan markaları almak için sıraya girenlere sözümüz yok. Bırakın Corolla, Civic fiyatına polo almaya devam etsinler.  Ne diyelim alan memnun satan memnunsa bize de hayırlı olsun demek düşer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
DSG eşsiz bir şanzıman. Gitgide sorunsuz bir hale geliyor. VW yürür aksam  yol tutuş ve iç kalite olarak iyi bir üretici bana göre. Devir elektriğe dönüyor cvt ve türevi aktarma sistemleri yaygın olacaktır diye düşünüyorum. Dsg içten yanmalı ile son bulacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Bu ülkede marka algısı ile hakketmeyen nice markalara servet ödüyor bizim milletimiz. Maliyeti 100 dolar bile olmayan telefonlara binlerce lira saçmaktan kaçınmıyorlar. İphone başta olmak üzere birçok telefona kamera ve lens satan dünya devi Sony bu ülkeden çekildiyse ne diyeyim? Üstelik kaliteli olmasına rağmen fiyatı da çok uygundu Sony'nin ama olmaz, olamazdı çünkü Sony diğerlerine göre ucuzdu, imajımızı bozar, bizi değersiz gösterirdi. Marka algısı, reklamı yoktu. Tüm modellerinde 9 hava yastığını standart sunan, garantisi bittiği halde en küçük sorunda müşterisine sunduğu saygıdan araçlarını geri çağıran, Türkiye'ye yatırım yapıp istihdam sağlayan  Japon araçları yerine  hava yastığını bile opsiyonel sunan, arıza verince  kullanıcı hatası deyip müşterisini geri çeviren, söz verdiği halde Türkiye'ye yatırım yapmayan markaları almak için sıraya girenlere sözümüz yok. Bırakın Corolla, Civic fiyatına polo almaya devam etsinler.  Ne diyelim alan memnun satan memnunsa bize de hayırlı olsun demek düşer.

Ülkemizde Yatırım yapan markalara tanınması gereken fırsatlar ve tüketicinin bu markalara yönlendirilmesi konusunda size katılıyorum.

Kaliteli diğer markaların az tercih edilmesi, kıymetinin bilinmemesi konusunda ise ne kadar yorum yaparsak yapalım, eleştirirsek eleştirelim, gerçekleri değiştiremeyiz. VW grubu toyota ile dünyanın en çok araba satan grubu. Bu tesadüf olamaz. VW’yi sadece türkiye tercih etmiyor. Dünya da tercih ediyor. O yüzden kötülerken bunu da düşünelim.

Mesela mazda. Arabalar güzel. 10 yıllık arabasında bile trim sesi yok. Sağlam güvenli sorunsuz şık. Fakat tüm bunlara rağmen 2020 japonya satış rakamları bile şu şekilde

Toyota   1,454.52
Suzuki   630.84
Honda   619.13
Daihatsu   592.35
Nissan   468.54
Mazda   177.09
Subaru   105.54

Neden?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ülkemizde Yatırım yapan markalara tanınması gereken fırsatlar ve tüketicinin bu markalara yönlendirilmesi konusunda size katılıyorum.

Kaliteli diğer markaların az tercih edilmesi, kıymetinin bilinmemesi konusunda ise ne kadar yorum yaparsak yapalım, eleştirirsek eleştirelim, gerçekleri değiştiremeyiz. VW grubu toyota ile dünyanın en çok araba satan grubu. Bu tesadüf olamaz. VW’yi sadece türkiye tercih etmiyor. Dünya da tercih ediyor. O yüzden kötülerken bunu da düşünelim.

Mesela mazda. Arabalar güzel. 10 yıllık arabasında bile trim sesi yok. Sağlam güvenli sorunsuz şık. Fakat tüm bunlara rağmen 2020 japonya satış rakamları bile şu şekilde

Toyota   1,454.52
Suzuki   630.84
Honda   619.13
Daihatsu   592.35
Nissan   468.54
Mazda   177.09
Subaru   105.54

Neden?

Mazda, Subaru gibi markalar  reklam yapmıyor, bizi kalitemizi bilen kişiler alır havasındalar  ve burunlarından kıl aldırmıyorlar Tipik Japon anlayışı bu zaten. Toyota, diğer Japon markaların aksine reklamını iyi yapıyor ama işinin hakkını da veriyor yani sadece reklam ve algı ile dünyanın en çok satılan aracı değil zaten bu başarı sadece reklam ve algı ile açıklanamaz. vw'e gelince reklam ve algıyı mükemmel yapıyorlar, konfor ve yalıtım olarak iyi araç üretiyorlar ama iş bununla bitmiyor sorunsuzluk, sağlamlık, aracının arkasında durma, standart güvenlik sunma gibi konularda Japonların eline su dökemezler.  Hele  etik konusuna hiç girmiyorum, emisyon skandalı der susarım. Esasen Mercedes ve Bmw'nin yanında bence vw'nin esamesi okunmaz ama dedim ya algıyı güzel yönetip oyunu kuralına göre oynuyorlar. Misal: Japonların çevre duyarlılığı, sorunlu olması sebebiyle uzak durduğu, dizel, turbo ve düşük hacimli  motorları ( 1.4 passat gibi)  Türkiye'de Avensis ve Accord'un yüksek hacimli motor dezavantajı  (2.0 motor vergi) nedeniyle iyi pazarladılar. Accord ve Avensis 1.6 turbo motorla Türkiye'de satış yapsaydı passat bu kadar satabilir miydi acaba? Bu da Japonların dediğim dedik çaldığım düdük anlayışlarının bir sonucu diyebiliriz.   

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Dsg onarımına 5-10.000 tl yi bir anda vermek ve verebilmeyi göze almak farklı bir bütçeye işaret eder.Sabit orta gelirli insanların bu riski göze alma düşüncesi ne kadar vardır? Kararları artık araba sahiplerinin tutumu ve bütçe imkanları belirliyor,Japonların satış rakamlarının sınırlı olmaları(corolla hariç) araca ulaşamamaktan kaynaklanıyor,daha önce de yazdım 6 ay Mazda 3 bekledik gelmeyeceği kesinleşince Mercedes aldık,Japonlar belli kural ve ekonomik anlayış koymuşlar,Türk müşterileri o kadar da dikkate almıyorlar,AB ülkeleri ise bu konuda daha pazarlamacı,daha müşteri istekleri odaklı bu nedenle satış rakamları oldukça yüksek..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Tokay abi artık DSG şanzıman kroniğide neredeyse bitti sayılır,aslında kullanmayı da bilirsek kolay arızada vermiyor ama bizim millet arabayla dalga geçer gibi şehir içinde gazlayarak araç sürüyorlar,DSG yapısı gereği çok çabuk vites değiştiren bir şanzıman olduğu için aşırı ısınmaya maruz kalınca ve eski nesillerdeki mekatronik yağı iletken yapıya sahip olduğundan ötürü çabuk arıza veriyordu ve bazende mekatronik patlatıyordu ama artık yağı vs değiştirdiler eskisi kadar arıza vermez oldu,
Sonra Almanlar bu işi iyi biliyor hem pazarlama hemde konfor ve görsellik birbirini tamamlayınca piyasaya hakim oluyorlar,
İşin gerçek boyutuna bakacak olursak aslında hiçbir marka için Türkiye önemli bir pazar değil,çünkü başka pazarlarda her türlü aracını daha rahat satıyor o yüzden bize ancak en alt donanım seviyelerini biraz süsleyerek satıyorlar,biz daha Lexus, Subaru,camry gibi araçlara bakarak çok iç çekeriz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.