Gönderen Konu: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi  (Okunma sayısı 1143 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 155000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« : Ağustos 30, 2021, 20:27:00 »
Merhaba. Aracimin aktuator ve debriyaj takimi yetkili serviste degismisti. Bugun servise gittigimde trafik lambalarinda beklerken araci N konumuna al dedi. E de frene de bassan kavrama devam eder balatayi yer vs dedi bana mantiksiz geldi. Arac E konumunda frende beklerken kendini bosa atiyordur diye dusunuyorum. Otomatigin anlami kalmaz yoksa. Sizlere danisayim dedim.

Toyota Club Türkiye

Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« : Ağustos 30, 2021, 20:27:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2021, 20:33:18 »
Merhaba. Aracimin aktuator ve debriyaj takimi yetkili serviste degismisti. Bugun servise gittigimde trafik lambalarinda beklerken araci N konumuna al dedi. E de frene de bassan kavrama devam eder balatayi yer vs dedi bana mantiksiz geldi. Arac E konumunda frende beklerken kendini bosa atiyordur diye dusunuyorum. Otomatigin anlami kalmaz yoksa. Sizlere danisayim dedim.
Aracınız otomatik değilki!
Yarı otomatik yani manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş hali,o yüzden boşa atmaz sadece hazır konumda bekler debriyaj bilyası baskı şemsiyelerini zorlar çok az aralık verdirir ama sürtünme devam eder o yüzden zararlıdır,uzun beklemelerde aracı ya boşa alın yada sıkışık trafikte manuel de kullanın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2021, 21:07:10 »
Yanlış bilgi olduğunu düşünüyorum. Motor devri düşüyor tam durunca. Frenden çekince gaza henüz basmadan bir miktar hareketlenme bile oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2021, 21:09:58 »
Merhaba. Aracimin aktuator ve debriyaj takimi yetkili serviste degismisti. Bugun servise gittigimde trafik lambalarinda beklerken araci N konumuna al dedi. E de frene de bassan kavrama devam eder balatayi yer vs dedi bana mantiksiz geldi. Arac E konumunda frende beklerken kendini bosa atiyordur diye dusunuyorum. Otomatigin anlami kalmaz yoksa. Sizlere danisayim dedim.

Fren pedal müşiri, vites konum sensörü, aktüatör ve kalibrasyonda herhangi bir sorun yoksa 25km/s altında frene bastığınızda yaklaşık 500-750ms civarında aktüatör debriyaj kavramayı sonlandırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt\'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #4 : Ağustos 31, 2021, 00:16:36 »
Yanlış bilgi olduğunu düşünüyorum. Motor devri düşüyor tam durunca. Frenden çekince gaza henüz basmadan bir miktar hareketlenme bile oluyor.
Sizin araç ile MMT farklı şanzımanlar,sizdeki cvt şanzıman tam otomatik mantığında hareket ediyor,frenden ayağınızı çekince bir miktar hareket etmesi kavramanın hazırda olduğunun işaretidir.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 31, 2021, 00:26:24
Fren pedal müşiri, vites konum sensörü, aktüatör ve kalibrasyonda herhangi bir sorun yoksa 25km/s altında frene bastığınızda yaklaşık 500-750ms civarında aktüatör debriyaj kavramayı sonlandırır.
Sonrasında ne olur hocam,kavrama yine hazırda beklemezmi yani frene basılı tuttuğu süre içerisinde baskı kavramaya en yakın konumda bekleme yapmazmı?
Ayak frenden çekildiği anda öne anında hareket etmesi baskının balata yüzeyine en yakın konumda olduğu anlamı taşımıyormu?
Yani yetkili servisin verdiği bilgi doğrumu?
Manuel şanzımanda debriyaja bastığımız zaman bilya baskı şemsiyelerini ileri yiterek balatadan ayırıyor,bıraktığımız zaman tekrar yapışarak kavramayı yapıyor MMT de bunu yapan sistem varmı eğer neden balatayı çabuk bitiriyor,yada aşırı ısınma yaşayıp araç kendini korumaya alıyor.
Teşekkürler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #5 : Ağustos 31, 2021, 12:02:25 »
Sonrasında ne olur hocam,kavrama yine hazırda beklemezmi yani frene basılı tuttuğu süre içerisinde baskı kavramaya en yakın konumda bekleme yapmazmı?
Ayak frenden çekildiği anda öne anında hareket etmesi baskının balata yüzeyine en yakın konumda olduğu anlamı taşımıyormu?
Yani yetkili servisin verdiği bilgi doğrumu?
Manuel şanzımanda debriyaja bastığımız zaman bilya baskı şemsiyelerini ileri yiterek balatadan ayırıyor,bıraktığımız zaman tekrar yapışarak kavramayı yapıyor MMT de bunu yapan sistem varmı eğer neden balatayı çabuk bitiriyor,yada aşırı ısınma yaşayıp araç kendini korumaya alıyor.
Teşekkürler.

MM-T sisteminde çift kavramalarda olduğu gibi "hazırda bekleme" diye bir kavram yok, balata baskıyı ya kavrar ya da ayrık durumda olur,

Frenden ayak çekildiğinde vites konum sensörü (E veya R konumunda ise) sinyaline göre yeniden kavrama yapar,

MM-T debriyaj sistemi manuel ile aynı prensipte çalışıyor, aşırı ısınma ve debriyaj setinin ömrü vites değişimi sayısı ile doğru orantılı, 5 ileri viteslerde değişim daha fazla olduğundan 5 ileri MM-T sisteminde trafikte ve şehir içerisinde manuel modda veya ES modunda kullanmak bir miktar fayda sağlayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #6 : Ağustos 31, 2021, 12:51:17 »
Ümit Bey aurisimiz da var dizel oradan biliyorum:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 155000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #7 : Ağustos 31, 2021, 16:02:48 »
Fren pedal müşiri, vites konum sensörü, aktüatör ve kalibrasyonda herhangi bir sorun yoksa 25km/s altında frene bastığınızda yaklaşık 500-750ms civarında aktüatör debriyaj kavramayı sonlandırır.

Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 181430
  • Model Yılı: '08
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt'nin tavsiye edilen kullanimi
« Yanıtla #8 : Eylül 11, 2021, 22:34:59 »
Herkese merhaba,
Sizin başınıza geldi mi bilmiyorum. Vites n konumunda araç hareket ederse vites topuzunun orada tıkırtı geliyor. Elimi üzerine koyduğum da hafif titreşim de hissediyorum. Mmt şanzımanda normal mi? İyi aksamalar.
2008 corolla elegant mmt