Gönderen Konu: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı  (Okunma sayısı 2816 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« : Ağustos 23, 2021, 10:18:38 »
Merhabalar. Geçtiğimiz hafta aracımda sübap değişimi yapıldı (Sübap olarak Güneş marka çelik sübap, Silindir Kapak Contası ve Sübap Lastiği olarak da Victor Reinz kullanıldı). İşlem sonrası aracın performansı iyi seviyede artıp, titreme kesildi. Ancak Cuma akşamı aracı teslim aldığımdan beri aracın motor kısmında 2 yerde az da olsa akıntı var (park ettiğim yerin zemininde sabaha kadar 4-6 cm çapında 2 yağ birikintisi oluştu).

1. Aracı sızıntı tespiti ve sorunun çözümü için götüreceğim yine ama sübap değişimi sonrasında bir süre bu şekilde sızıntı olması normal bir durum mu?

2. Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısını çözmek için usta sıvı conta kullanıp sızıntı yapan parçaların tekrar montajını yapıyor, bu işlem yerine uygulanması gereken daha iyi bir yöntem olabilir mi?

3. Bir de aracı bir süre gözlemleyip yağ akıntısı ve radyatör su seviyesini takip edeceğim ama bunun haricinde izlemem ve dikkat etmem gereken başka bir durum var mı?

Toyota Club Türkiye

Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« : Ağustos 23, 2021, 10:18:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #1 : Ağustos 23, 2021, 11:20:55 »
Merhabalar. Geçtiğimiz hafta aracımda sübap değişimi yapıldı (Sübap olarak Güneş marka çelik sübap, Silindir Kapak Contası ve Sübap Lastiği olarak da Victor Reinz kullanıldı). İşlem sonrası aracın performansı iyi seviyede artıp, titreme kesildi. Ancak Cuma akşamı aracı teslim aldığımdan beri aracın motor kısmında 2 yerde az da olsa akıntı var (park ettiğim yerin zemininde sabaha kadar 4-6 cm çapında 2 yağ birikintisi oluştu).

1. Aracı sızıntı tespiti ve sorunun çözümü için götüreceğim yine ama sübap değişimi sonrasında bir süre bu şekilde sızıntı olması normal bir durum mu?

2. Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısını çözmek için usta sıvı conta kullanıp sızıntı yapan parçaların tekrar montajını yapıyor, bu işlem yerine uygulanması gereken daha iyi bir yöntem olabilir mi?

3. Bir de aracı bir süre gözlemleyip yağ akıntısı ve radyatör su seviyesini takip edeceğim ama bunun haricinde izlemem ve dikkat etmem gereken başka bir durum var mı?

Merhaba,

Sizi böyle bir revizyon işleminde takım conta kullanılması, kullanılan takım contanın orijinal olması gerektiği konusunda bilgilendirmiştim, sızıntının kaynağını belirledikten sonra gerekli contaları temin edip değiştirmeniz gerekeceğini düşünüyorum,

1- böyle bir durum normal değil, supap değişimi yapılan araca "kapak revizyonu" yapılmış demektir, gerekli keçe/conta değişimi yapılmış olması gerekir,

2- aracınızda karter dışında sıvı conta kullanılması gereken hemen hemen hiç bir nokta bulunmuyor, hemen her parçanın kendine ait o-ring, keçe veya contası mevcut,

3- 5000km. sonra motor soğutma sıvısı seviyesini ve yağ seviyesini periyodik olarak takip edin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #2 : Ağustos 23, 2021, 13:17:23 »
Merhaba,

Sizi böyle bir revizyon işleminde takım conta kullanılması, kullanılan takım contanın orijinal olması gerektiği konusunda bilgilendirmiştim, sızıntının kaynağını belirledikten sonra gerekli contaları temin edip değiştirmeniz gerekeceğini düşünüyorum,

1- böyle bir durum normal değil, supap değişimi yapılan araca "kapak revizyonu" yapılmış demektir, gerekli keçe/conta değişimi yapılmış olması gerekir,

2- aracınızda karter dışında sıvı conta kullanılması gereken hemen hemen hiç bir nokta bulunmuyor, hemen her parçanın kendine ait o-ring, keçe veya contası mevcut,

3- 5000km. sonra motor soğutma sıvısı seviyesini ve yağ seviyesini periyodik olarak takip edin.


Teşekkürler Ufuk Bey,
Aslında öneriler doğrultusunda mümkün olduğunca imkanlar çerçevesinde uygun ürünleri almaya dikkat etmiştim. Üst Takım Conta seti olarak aşağıdaki ürünleri alıp Ustaya teslim ettim ama bunlarda eksik yok sanırım. En önemli olan 2 ürünü de Victor Reinz marka aldım.

Üst Takım Conta :
- Victor Reinz Silindir Kapak Contası
- Victor Reinz Sibop Lastiği
- Üst Kapak Contası (Kore)
- Emme Egzos Manifold Contaları (Kore)
- Keçeler (Kore)

Bunların dışında alınması gereken conta var mı acaba? Bana bunlar söylenmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #3 : Ağustos 23, 2021, 13:41:08 »

Teşekkürler Ufuk Bey,
Aslında öneriler doğrultusunda mümkün olduğunca imkanlar çerçevesinde uygun ürünleri almaya dikkat etmiştim. Üst Takım Conta seti olarak aşağıdaki ürünleri alıp Ustaya teslim ettim ama bunlarda eksik yok sanırım. En önemli olan 2 ürünü de Victor Reinz marka aldım.

Üst Takım Conta :
- Victor Reinz Silindir Kapak Contası
- Victor Reinz Sibop Lastiği
- Üst Kapak Contası (Kore)
- Emme Egzos Manifold Contaları (Kore)
- Keçeler (Kore)

Bunların dışında alınması gereken conta var mı acaba? Bana bunlar söylenmişti.

Rica ederim Murat bey,

Bu aldıklarınız "üst takım conta" bile değil, sadece bir kısmı, aşağıda "motor conta takımı" içeriği figürünü iletiyorum,



Sizin dikkatiniz dışında "öneriler doğrultusunda" kısmı, kimin önerdiği ve ne önerdiği daha da dikkat gerektiren bir konu :) bu konudaki önerimi ve uyarımı da aşağıya ekliyorum,

Umarım sorununuz makul bir şekilde çözülür, ben yanılırım ve yeniden sorun yaşamazsınız.



Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #4 : Ağustos 23, 2021, 21:04:03 »

Teşekkürler Ufuk Bey,
Aslında öneriler doğrultusunda mümkün olduğunca imkanlar çerçevesinde uygun ürünleri almaya dikkat etmiştim. Üst Takım Conta seti olarak aşağıdaki ürünleri alıp Ustaya teslim ettim ama bunlarda eksik yok sanırım. En önemli olan 2 ürünü de Victor Reinz marka aldım.

Üst Takım Conta :
- Victor Reinz Silindir Kapak Contası
- Victor Reinz Sibop Lastiği
- Üst Kapak Contası (Kore)
- Emme Egzos Manifold Contaları (Kore)
- Keçeler (Kore)

Bunların dışında alınması gereken conta var mı acaba? Bana bunlar söylenmişti.
Merhabalar,
O Kore diye sattıkları ürünlerin bir çoğu nerenin üretimi olduğu aşikar buradan tekrar teleffuz etmek istemiyorum,
Size daha önce buradan defalarca yazdım parçaları kesinlikle ya yetkili den yada ufuk beylerden alın demişti,bende zamanında ustayı çok uyarmama rağmen gerek yok bunlardakide orjinal demişti ve sonuç hüsran olmuştu 8 ay sonra silindir kapak contası kompresör kaçırdı ve yolda kaldım,tabi Usta'nın ruhu bile duymadı rezillik bana kaldı tekrar sanayiye çek tekrar parça al ve uğraş,gittim servisten sadece silindir kapak contası na 2017 yılında 300 TL verdim,gerisini siz düşünün artık o günden sonra sadece Toyota'ya hizmet veren Usta'dan başkasına gitmedim,şimdi kafam rahat.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #5 : Ağustos 27, 2021, 13:55:56 »
Merhabalar,
O Kore diye sattıkları ürünlerin bir çoğu nerenin üretimi olduğu aşikar buradan tekrar teleffuz etmek istemiyorum,
Size daha önce buradan defalarca yazdım parçaları kesinlikle ya yetkili den yada ufuk beylerden alın demişti,bende zamanında ustayı çok uyarmama rağmen gerek yok bunlardakide orjinal demişti ve sonuç hüsran olmuştu 8 ay sonra silindir kapak contası kompresör kaçırdı ve yolda kaldım,tabi Usta'nın ruhu bile duymadı rezillik bana kaldı tekrar sanayiye çek tekrar parça al ve uğraş,gittim servisten sadece silindir kapak contası na 2017 yılında 300 TL verdim,gerisini siz düşünün artık o günden sonra sadece Toyota'ya hizmet veren Usta'dan başkasına gitmedim,şimdi kafam rahat.

Merhaba,
Ustada ve alınan yedek parçalarda sorun yok, müdahale edilmeyen bir kısımda sızıntı vardı onun için de conta değişimi yapıldı. 2-3 gündür gözlemlendi herhangi bir sorun kalmadı, teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #6 : Ağustos 27, 2021, 20:08:37 »
Merhaba,
Ustada ve alınan yedek parçalarda sorun yok, müdahale edilmeyen bir kısımda sızıntı vardı onun için de conta değişimi yapıldı. 2-3 gündür gözlemlendi herhangi bir sorun kalmadı, teşekkürler.
Nereden kaçak yapıyordu,kapak söküldükten sonra eski parçayı değişmemek araç sahibini uğraştırmak hiç doğru değil tekrar geçmiş olsun.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi Sonrası Motor Yağı Akıntısı
« Yanıtla #7 : Ağustos 31, 2021, 17:40:09 »
Nereden kaçak yapıyordu,kapak söküldükten sonra eski parçayı değişmemek araç sahibini uğraştırmak hiç doğru değil tekrar geçmiş olsun.

Kaçak motorun alt kısmındaydı, usta o parçayı değiştirmeme nedeni olarak orijinal parça olmasını belirtti. Hafta sonu 1000 km ye yakın yol yaptım, herhangi bir sızıntı vs. sorun yok çok şükür  :tamam: