0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Lpg ayarı araç az-çok yakıyor diye yapılmaz, LTFT STFT değerlerine göre yapılır, yani lpg ecu sunun araca tıpkı benzinde olduğu gibi her yük ve devirde ideal olan yakıtı gönderebilmesi için yapılır, her yıl yapılmaz, YOLDA her yük ve devirde İŞİ BİLEN bir kişi tarafından yapılan lpg ayarı aynen benzin verilerini sunar, bir kere yapılır, ayarların iyi olup olmadığını LTFT (Long Term Fuel Trim) (uzun yakıt kesme) verisininin takibiyle anlarsınız, bu veri +5 -5 aralığındaysa ayar düzgündür, bu değerin dışında özelliklede +10 -10 değerlerini aşmış durumdaysa berbat bir durumdadır ayar şarttır.
Gayet detaylıca özetlemişsiniz hocam sağolun. İşlemi Şaşmaz da Memduh Usta'ya yaptırmayı düşünüyorum, işinin ehli biri dedi arkadaşlar. Bir de verdiğiniz bilgiler ışığında, motor da işlem gördüğü için dediğim gibi 300-500 km arası sadece benzinde kullandıktan sonra LPG ayarı yaptırmam uygun olmaz mı? Ya da bu işlemin gerekip gerekmediğini anlama şansım yok diye düşünüyorum, ne dersiniz?
Merhabalar Hüdaverdi bey,Öncelikle geçmiş olsun,bir süre benzinde kullandıktan sonra, Mutlu bey'in tavsiye ettiği yere gitmenizi tavsiye ederim,Diğer dikkat etmeniz konu LPG ekipmanlarının durumunu kontrol ettirmeniz çok iyi olur, zannedersem araç epey zamandır LPG'li o yüzden LPG enjektörleri ve regülatör durumu kontrol edilmeli,eğer sağlıklı değilse ne kadar ayar yapılırsa da düzgün bir performans sergilemez ve yine motorun ömründen yemeye başlar,ayardan önce regülatör basıncı ve enjektörlerin durumunu kontrol ettirin,motora o kadar masraf ettikten sonra LPG masrafından kaçınmayın yoksa yapılan işlemden bişey anlamazsınız,Ayriyeten LPG sistem markasını tam olarak yazarsanız daha iyi tavsiyede bulunulur,mesela Atiker ise ve enjektörleri kütük enjektör ise (LPG ecu yazılımı desteklerse) tekli enjektöre çevrilebilir o zaman çok daha güzel olur.
Eğer yağ sekmanlarında kaçak yoksa siboblardan ötürü yağ eksiltme olmaz çünkü şuan üst makina komple revizyonlu sibob lastikleri vs yeni değişti kaçak yapmaz,İlk yağ değişiminde bir miktar eksiltme belki olabilir ama sonraki değişimlerde olacağını sanmam (alt makina sınırlar içerisinde varsayarsak) O yüzden motor söküldüğü zaman alt tarafı kontrol ettirmenizi önerdim,çünkü bazen üst taraf yenilendiği zaman alt zayıf kalırsa sorun çıkarıyor,ara ara yağını ve suyunu kontrol edin,Genel olarak LPG'li araçların yağ eksiltmesi normal değildir,km'si yüksek LPG'li araçlarda yağ eksiltme görülür,komple motor revizyonu sonrası eksiltme minimum seviyede olur.