Gönderen Konu: Toyota Hybrid Klima Sistemi  (Okunma sayısı 2726 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Toyota Hybrid Klima Sistemi
« : Ağustos 13, 2021, 12:56:30 »
Konusu hiç açılmamış nedense. Detaylı bilgi bulamadım. Bilindiği gibi toyota hybrid arabalarda 2.nesil’den itibaren tamamen elektrikli klima kullanılıyor.

Klima nominal olarak 206v ile çalışsa da değişken voltajlarda çalışabiliyor. 280v’a kadar çıkabiliyor. Enerjiyi direkt hibrit pillerden alıyor. Ana inverter içinde küçük bir inverter doğru akımı klima için alternatif akıma çeviriyor. 3 fazlı ve ac ile çalışan bir kompresör kullanılıyor. Kayış tahrikli bir klimadan %40 daha küçük ve hafif. Ve bu yüzden daha verimli. Ayrıca klima sisteminde evap öncesi genleşme valfi yerine enjektör kullanıyor. Bu verimi daha da artıyor. Kompresör basıncına destek oluyor. Mekanik enerji kayıplarını azaltıyor.

Geleneksel klimalarda pag ve ester yağı kullanılır. Hybrid için polyolester tip yağ kullanılır. Klima yağı özel yani. Nd-11 kodlu onaylı bir yağ olmalı. Eğer bu yağ haricinde bir yağ kullanılırsa sistemde sorun olur. %1’lik bir karışma bile buna yeterlidir deniyor. %1’lik pag yağı kompresör yalıtım direncini 10 mohm’dan 1mohm altına düşürebilir. Hv sistem bunu kaçak olarak algılar ve araç çalışmaz duruma gelebilir. Yanlış bakımdan dolayı oluşacak sorunda klima sisteminin komple değişmesi öneriliyor.

Prisularda üst üste 2 evapatör kullanılıyor. Bunlardan birinin asıl işi diğerini daha çok soğutmakmış. Ama görünüm olarak tek parça görülüyor.

Kaçak tespit sıvısı uygulamasını yapılmasını Toyota önermiyor. Yapılacaksa da özel sıvılarla yapılmalıdır diyor. Gelenekse şekilde değil.

Honda paralel hybrid olduğu için daha düşük voltajda çalıştırıyormuş.

Kompresör üstünde high side: 3,53mpa, low side 1,67mpa yazıyor. Ama servis bülteninde gaz basıncı için düşük band için 21,3-35,6 psi, yüksek için 199-228 psi aralığı öneriliyor.


Kendi gözlemim ise şu şekilde. İlk çalıştırmada araç içi sıcaksa çok fazla enerji tüketimi oluyor. Öncelikle camları açmak gerekiyor. Araç içi soğuduğu zaman nominal çalışma aralığında klima sıcak havalarda 0,3kw ile 1kw arası değişken güç tüketimi yapıyor. Ama genelde benim gördüğüm 0,4-0,5kw ortalama harcağı enerji. Forumlarda gördüğüm kadarıyla kompresör kapasitesi olarak en fazla 3,4kw enerji tüketiyormuş.

Tecrübeli arkadaşların da bilgis varsa öğrenmek isteriz

Toyota Club Türkiye

Toyota Hybrid Klima Sistemi
« : Ağustos 13, 2021, 12:56:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Hybrid Klima Sistemi
« Yanıtla #1 : Ağustos 13, 2021, 15:23:48 »
Detaylı teknik bilgiler için teşekkürler, çalışma voltajları hakkında bilgim yoktu, hybrid'e sahip olmadığım içinde pekte üstünde durmamıştım açıkçası. Konusu açılmışken; hybridlerde kullanılan gaz R1234 mü yine yoksa farklı mı? Teşekkürler.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Hybrid Klima Sistemi
« Yanıtla #2 : Ağustos 13, 2021, 16:21:27 »
Servis r-134a kullanıyor. Sanırım bu yağ nd-11 gereksinimini karşılıyor. Ama bunu yaparken makinede diğer yağdan kalmamalı. Belki de artık tüm klimalarda bu yağı kullanıyor olabilirler. Karışıklık olmasın diye