Gönderen Konu: megane - auris  (Okunma sayısı 741 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
megane - auris
« : Ağustos 12, 2021, 20:20:18 »
Merhaba arkadaşlar iyi akşamlar
kardeşime bir araç almayı düşünüyoruz  otomatik + hb + ekonomik bir araç düşünüyoruz. kardeşim aracın tipine de (göreceli bir konu tabi) önem verdiği için bir çok arama sonucunda megane - auris arasında kaldık (iki araçtanda bu fiyat seviyelerinde bolca bulunuyor) durum şöyle ki
- 2013-2015 megane 1.5 dizel otomatik 130b km ful veya bir alt paket. 160b TL civarı
- 2010-2012 auris 1.4 dizel otomatik comfort extra 130b km. 145b TL civarı fiyatı var.

toyotanın dizel ve manueline alışığım fakat otomatiği hakkında hiç bir fikrim yok, megane otomatiğe 500 km civarı binmiştim az buçuk fikrim var. komple servis bakımlı veya
en azından ağır bakımları yapılmış bir çok araçta bulduk.

en az 3-4 yıl kullanacağını düşünürsek.
km yüksekliğinden ötürü enjektör, motor ve şanzıman vs olarak sorunsuzluk, vites geçişlerini hissettirmeme, kullanım kolaylığı, kronik sorunlar, yakıt kullanımı ve verdiği performans ile birlikte bakım ücretleri. birde aracı kendimiz kadar sonraki sahibine de aldığımızdan ötürü satmaya çalıştığımızda piyasa/satılma hızı durumu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımız yardımcı olursa sevinirim.
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Toyota Club Türkiye

megane - auris
« : Ağustos 12, 2021, 20:20:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #1 : Ağustos 12, 2021, 21:15:42 »
Sizin için şanzıman vites geçişleri önemli ise Megane değilse Auris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2021, 23:29:45 »
Sizin için şanzıman vites geçişleri önemli ise Megane değilse Auris

geçiş kısımı kesinlikle önemli sarsıntısız-hiç belli etmeden değiştirmesi bence mükemmel bir şey :D anladığım kadarıyla toyotanın dizellerde belli oluyor geçişler
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #3 : Ağustos 13, 2021, 00:09:00 »
Toyotanın dizel'lerde kullandığı otomatik şanzıman, robotlaştırılmış manuel şanzımandır.  1'den 2'ye geçerken arada kahve içersiniz :) 

Bence megane daha iyi bir seçenek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #4 : Ağustos 13, 2021, 00:17:34 »
Toyotanın dizel'lerde kullandığı otomatik şanzıman, robotlaştırılmış manuel şanzımandır.  1'den 2'ye geçerken arada kahve içersiniz :) 

Bence megane daha iyi bir seçenek.
kardeşimin sürüşünün tarifi bu :D :D direksiyon, ileriki vitesler vs çok iyi fakat 1 den 2 ye geçiş kısımında büyük problemleri var. keşke dizel olan dönemde edc-dsg gibi şanzumanlar kullanaydı. hibrit, hidrojene odaklanmışken satışlar geliştirme maliyetini karşılamazdı büyük ihtimal ama olsun :D
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #5 : Ağustos 13, 2021, 00:20:33 »
Bence ikisininde dizel otomatiğini eleyin,zaten global piyasada dizel rafa kalkıyor en güzeli benzinli otomatik Toyota,bakımını düzgün yaptıktan sonra uzun yıllar hizmet eder,dizelin bakım maliyeti vs daha tuzluya gelirki alacağınız araçlar km olarak sınırlara yaklaşan ve yaş itibariyle sorun çıkarma zamanı yaklaşan araçlar,emisyondan ötürü dünyada üretimi biten dizel araçlar bizde hâlâ rağbet görüyor bizim devlet bunu yeni bir gelir kapısı olarak değerlendirecektir,
Dizel araçlara ek vergi gibi düşünebilirsiniz :)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #6 : Ağustos 13, 2021, 10:43:51 »
Bence ikisininde dizel otomatiğini eleyin,zaten global piyasada dizel rafa kalkıyor en güzeli benzinli otomatik Toyota,bakımını düzgün yaptıktan sonra uzun yıllar hizmet eder,dizelin bakım maliyeti vs daha tuzluya gelirki alacağınız araçlar km olarak sınırlara yaklaşan ve yaş itibariyle sorun çıkarma zamanı yaklaşan araçlar,emisyondan ötürü dünyada üretimi biten dizel araçlar bizde hâlâ rağbet görüyor bizim devlet bunu yeni bir gelir kapısı olarak değerlendirecektir,
Dizel araçlara ek vergi gibi düşünebilirsiniz :)

dediğinizde çok haklısınız tüm firmalar dizelden uzaklaşıyor fakat 2009 yılından beri dizel veyahutta turbolu araçlara o kadar çok alıştık ki, yeniden atmosferiğe dönmek baya zor olur sanırım. 1.2-1.4 tsi poloların fiyat/performans oranı iyi olsa onlara da bakacağız da malesef orantısız fiyat istiyorlar. 132 lik aurislerde güzel fakat onlarında lpg siz ve uygun fiyatlısı yok gibi. saçma bir piyasada araba arayışındayız ama hayrlısı bakalım
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #7 : Ağustos 13, 2021, 11:06:54 »
dediğinizde çok haklısınız tüm firmalar dizelden uzaklaşıyor fakat 2009 yılından beri dizel veyahutta turbolu araçlara o kadar çok alıştık ki, yeniden atmosferiğe dönmek baya zor olur sanırım. 1.2-1.4 tsi poloların fiyat/performans oranı iyi olsa onlara da bakacağız da malesef orantısız fiyat istiyorlar. 132 lik aurislerde güzel fakat onlarında lpg siz ve uygun fiyatlısı yok gibi. saçma bir piyasada araba arayışındayız ama hayrlısı bakalım
LPG li olması bir dezavantaj değilki benzinde binilecek durum yok maalesef,alıp LPG taktırmak isteseniz en kötüsü ruhsata işletme muayene vs derken 7000 TL'yi bulur,LPG'li olursa en kötü senaryo sibob değişimi üst kapak revizyonu vs derken 3500 ile en fazla 5000 TL gider,yani aynı kapıya çıkar buna rağmen LPG'li çok dikkatli ayarları düzgün kullanılmış araçlarda var hiç masraf yapmadan binilecek düzgün bir araç aranırsa bulunur.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2021, 11:21:53
Ayriyeten doğa olaylarına bakarak bu günümüzden yarınları görmek artık çok zor değil,dizel araçlar benzinliye göre çok daha fazla emisyon salınımı yapıyor,o yüzden yarınlarımız olan çocuklara daha temiz bir dünya bırakmak en büyük görevimiz,5 dk'lık performans için doğayı katletmeye hakkımız yok,artık dünya devletleri karbon nötr olmak için gayret sarf ediyor ve hatta bir kaç ülke 2035 yılında karbon nötr olacağı yönünde beyanat veriyor,bizim ülkemiz hâlâ bu yönde bir adım atmasada bizler vatandaş olarak daha duyarlı olmalıyız,bir kişiden ne olur diye düşünmeyin "bütün topluluklar iki kişinin bir araya gelmesi ile toplum oluyor" sadece karbon salınımı değil tükettiğimiz yiyeceklerde dahi dikkatli olmalıyız artık herşeyin bir ayak izi var ,dünyamızda artık herşey azalıyor sonsuz bir alemde yaşamıyoruz herşeyin sınırı var ve bizler o sınırları zorluyoruz,daha fazla dünyamızı yormaya hakkımız yok gerkmedikçe araç kullanmamak en mantıklısı ama bakıyorum devlet dairelerinin otoparkında araç koyacak yer yok her çalışan  kendi özel aracıyla işe gelip gidiyor küçük şehirlerde dahi yür0ne mesafesinde olan yerlere araç ile gidilir olmuş,eskiden araç aile ile uzak bir yere gidilecekse kullanılırdı şimdilerde bisiklet gibi herkesin altında var.

Yazının bu kısmı sizin için değildi genel olarak görüşümü dile getirdim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #8 : Ağustos 13, 2021, 12:08:10 »
LPG li olması bir dezavantaj değilki benzinde binilecek durum yok maalesef,alıp LPG taktırmak isteseniz en kötüsü ruhsata işletme muayene vs derken 7000 TL'yi bulur,LPG'li olursa en kötü senaryo sibob değişimi üst kapak revizyonu vs derken 3500 ile en fazla 5000 TL gider,yani aynı kapıya çıkar buna rağmen LPG'li çok dikkatli ayarları düzgün kullanılmış araçlarda var hiç masraf yapmadan binilecek düzgün bir araç aranırsa bulunur.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2021, 11:21:53
Ayriyeten doğa olaylarına bakarak bu günümüzden yarınları görmek artık çok zor değil,dizel araçlar benzinliye göre çok daha fazla emisyon salınımı yapıyor,o yüzden yarınlarımız olan çocuklara daha temiz bir dünya bırakmak en büyük görevimiz,5 dk'lık performans için doğayı katletmeye hakkımız yok,artık dünya devletleri karbon nötr olmak için gayret sarf ediyor ve hatta bir kaç ülke 2035 yılında karbon nötr olacağı yönünde beyanat veriyor,bizim ülkemiz hâlâ bu yönde bir adım atmasada bizler vatandaş olarak daha duyarlı olmalıyız,bir kişiden ne olur diye düşünmeyin "bütün topluluklar iki kişinin bir araya gelmesi ile toplum oluyor" sadece karbon salınımı değil tükettiğimiz yiyeceklerde dahi dikkatli olmalıyız artık herşeyin bir ayak izi var ,dünyamızda artık herşey azalıyor sonsuz bir alemde yaşamıyoruz herşeyin sınırı var ve bizler o sınırları zorluyoruz,daha fazla dünyamızı yormaya hakkımız yok gerkmedikçe araç kullanmamak en mantıklısı ama bakıyorum devlet dairelerinin otoparkında araç koyacak yer yok her çalışan  kendi özel aracıyla işe gelip gidiyor küçük şehirlerde dahi yür0ne mesafesinde olan yerlere araç ile gidilir olmuş,eskiden araç aile ile uzak bir yere gidilecekse kullanılırdı şimdilerde bisiklet gibi herkesin altında var.

Yazının bu kısmı sizin için değildi genel olarak görüşümü dile getirdim.

bagaj veya stepne kısımından feragat etme durumu getirdiği ağırlık vs bir de kullanımı ya şehirler arası olacak veya 5-6 dk kısa sürüşler şeklinde olacak (küçük bir ilde yaşadığı fakat işi gereği araç lazım olduğu için). bu ve bir kaç özel sebepten tüplü hiç ama hiç düşnmüyor. hibrit bakmıştık fakat onların da temizleri cebi zorluyor

yazının diğer kısımında o kadar haklısınız ki. tamamiyle tüketim odaklı bir nesil yetişiyor ve dünyanın her yerinde insanlar bugünümü iyi geçireyim yarından bana ne şekilde yaşıyor :(
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #9 : Ağustos 13, 2021, 12:32:28 »
bagaj veya stepne kısımından feragat etme durumu getirdiği ağırlık vs bir de kullanımı ya şehirler arası olacak veya 5-6 dk kısa sürüşler şeklinde olacak (küçük bir ilde yaşadığı fakat işi gereği araç lazım olduğu için). bu ve bir kaç özel sebepten tüplü hiç ama hiç düşnmüyor. hibrit bakmıştık fakat onların da temizleri cebi zorluyor

yazının diğer kısımında o kadar haklısınız ki. tamamiyle tüketim odaklı bir nesil yetişiyor ve dünyanın her yerinde insanlar bugünümü iyi geçireyim yarından bana ne şekilde yaşıyor :(
Simit depo kullanıldıktan sonra sıkıntı olmaz bağajdan feragat etmemiş olur,stepne kısmıda çözülür onun için mini stepneler var koltuk arkasına bağlanıyor veya yan çamurluk tarafına yerleştiriliyor kesinlikle yer kaplamıyor,normal bir Bond çanta kalınlığında gibi düşünebilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #10 : Ağustos 13, 2021, 21:32:02 »
Farklı görüşler verilmiş.
Gerçekçi bakmak gerekirse, bizim gibi ülkelerde daha uzun süre dizel ya da aşırı beslemeli motorlar yer almalı.
Çevre konusunda Ümit Bey'in belirttiği gibi, kısa mesafe için en makul ve insani olanı bisiklet. Hadi biraz zorlayalım, elektrikli bisikletler.
İster elektrikli, ister dizel, ister benzinli olsun, farklı emisyonlar ile çevreye bir şekilde zarar vermekteler, kimisi ağır metaller vs. ile kimisi daha çok partikül ile, kimisi karbondioksit salınımı ile.
Megane 3'deki dizel euro 4 ve 5 farkı var. 4 nispeten daha kullanıcı odaklı. Araç olarak aralarında çok derin farklar yok, Megane Avrupa üretim ise yalıtım ve bazı noktalarda üstünlükleri var. İki araç arasında temiz, az kilometreli ve donanımlı olan mantıklı olur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #11 : Ağustos 13, 2021, 21:55:07 »
Simit depo kullanıldıktan sonra sıkıntı olmaz bağajdan feragat etmemiş olur,stepne kısmıda çözülür onun için mini stepneler var koltuk arkasına bağlanıyor veya yan çamurluk tarafına yerleştiriliyor kesinlikle yer kaplamıyor,normal bir Bond çanta kalınlığında gibi düşünebilirsiniz.
bundan benim versoda fabrika çıkışı olarak var. temizlik vs yaparken bakınca bi gülme geliyor :D hem tipi bi garip hem de kocaman araba küçücük bisiklet tekerleği diye :D ama güzel ve yer tasarruflu bir şey sonuçta çoğu kişi için stepne lastikçiye gidene kadar lazım olan bir şey

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2021, 21:58:39
Farklı görüşler verilmiş.
Gerçekçi bakmak gerekirse, bizim gibi ülkelerde daha uzun süre dizel ya da aşırı beslemeli motorlar yer almalı.
Çevre konusunda Ümit Bey'in belirttiği gibi, kısa mesafe için en makul ve insani olanı bisiklet. Hadi biraz zorlayalım, elektrikli bisikletler.
İster elektrikli, ister dizel, ister benzinli olsun, farklı emisyonlar ile çevreye bir şekilde zarar vermekteler, kimisi ağır metaller vs. ile kimisi daha çok partikül ile, kimisi karbondioksit salınımı ile.
Megane 3'deki dizel euro 4 ve 5 farkı var. 4 nispeten daha kullanıcı odaklı. Araç olarak aralarında çok derin farklar yok, Megane Avrupa üretim ise yalıtım ve bazı noktalarda üstünlükleri var. İki araç arasında temiz, az kilometreli ve donanımlı olan mantıklı olur bence.
baktığım yıllardakiler sanırım euro 5 dpf li. avrupa üretim kısımını bugün kasko değeri bakarken farkettim Türkiye üretimler renault karsan yabancı üretimler renault diye geçiyordu. sanırım seri numaradan da anlaşılır. araç için görüşmeye aradığımda bu detayı da sorayım. çok sağolun
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #12 : Ağustos 13, 2021, 22:05:08 »
bundan benim versoda fabrika çıkışı olarak var. temizlik vs yaparken bakınca bi gülme geliyor :D hem tipi bi garip hem de kocaman araba küçücük bisiklet tekerleği diye :D ama güzel ve yer tasarruflu bir şey sonuçta çoğu kişi için stepne lastikçiye gidene kadar lazım olan bir şey
Bence Auris 1.6 otomatik olanı değerlendirin derim, Toyota ısrarımdaki en büyük etkenlerden biri form üyemiz tem oto @Ufuk Sönmez (16363) bey çünkü diğer formlarda böyle güzel bir usta ve servis görmedim,parça tedariği konusunda bu form sakinleri çok şanslı,diğer araçların sadece Renault,Ford,Fiat, vs markaların sadece o markaya özel servisleri yok çoğu bütün araçlara servislik yapıyorlar hal böyle olunca araçlara doğru bakım ve arıza tespiti yapılamıyor,hep deneme yanılma yöntemi uygulanıyor,bizler Toyota sahibi olarak diğerlerinden şanslıyız ufuk bey ve Ahmet bey var o yüzden tercih etmenizi tavsiye ederim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #13 : Ağustos 13, 2021, 22:19:37 »
Bence Auris 1.6 otomatik olanı değerlendirin derim, Toyota ısrarımdaki en büyük etkenlerden biri form üyemiz tem oto @Ufuk Sönmez (16363) bey çünkü diğer formlarda böyle güzel bir usta ve servis görmedim,parça tedariği konusunda bu form sakinleri çok şanslı,diğer araçların sadece Renault,Ford,Fiat, vs markaların sadece o markaya özel servisleri yok çoğu bütün araçlara servislik yapıyorlar hal böyle olunca araçlara doğru bakım ve arıza tespiti yapılamıyor,hep deneme yanılma yöntemi uygulanıyor,bizler Toyota sahibi olarak diğerlerinden şanslıyız ufuk bey ve Ahmet bey var o yüzden tercih etmenizi tavsiye ederim.
Teşekkür ederim hocam. onların 2013 ve sonrası sanırım cvt li (ben seviyorum şahsen cvt yi) bütçemize uygun bir otomobil bulabilirsek bunu da ekleyeyim. 13 öncesi kasalarda 4 ileri vites ve 124 lük bunu kesinlikle tercih etmeyiz gibi duruyor
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #14 : Ağustos 13, 2021, 22:33:36 »
Ülkemiz çok gelişmiş bir ülke değil ki dizel kullanımını öneride bulunmayalım.
Hatta, Ceed,İ30,C4 veya 308 gibi seçeneklere de bakabilirsiniz.
150.000 kilometreye kadar eğer bakımları iyi yapılmışsa alabilirsiniz.
Bu araçlar 200.000 kilometreye kadar kullanılsın diye yapılmıyor sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #15 : Ağustos 13, 2021, 22:36:09 »
Merhabalar, daha dün dediğiniz kasa auris'ten kullandım ve araç çok güzel. Megane 3 işin gerçeği beni pek etkileyen bir araba değil flueance'nin hb versiyonu gibi bir izlenim uyandırıyor bende. Auris konusunda ise 1.4 dizel yarı otomatik şanzımanı hayattan soğutur. İlle otomatik olucak diyorsanız Toyota'da cvt bakmanız yerinde olur derim. Otomatik şart değil ise 1.4 dizel auris almanızı öneririm
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #16 : Ağustos 13, 2021, 23:10:27 »
Ülkemiz çok gelişmiş bir ülke değil ki dizel kullanımını öneride bulunmayalım.
Hatta, Ceed,İ30,C4 veya 308 gibi seçeneklere de bakabilirsiniz.
150.000 kilometreye kadar eğer bakımları iyi yapılmışsa alabilirsiniz.
Bu araçlar 200.000 kilometreye kadar kullanılsın diye yapılmıyor sonuçta.
psa grubunu direkt kafadan eliyoruz hocam fakat 2014 civarı i30 ların tipini baya beğeniyorum fakat siz dediğinizde farkettim :D hiç bakmak aklımıza gelmedi. onun 1.6 crdi larına da bakayım sağolun.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2021, 23:13:11
Merhabalar, daha dün dediğiniz kasa auris'ten kullandım ve araç çok güzel. Megane 3 işin gerçeği beni pek etkileyen bir araba değil flueance'nin hb versiyonu gibi bir izlenim uyandırıyor bende. Auris konusunda ise 1.4 dizel yarı otomatik şanzımanı hayattan soğutur. İlle otomatik olucak diyorsanız Toyota'da cvt bakmanız yerinde olur derim. Otomatik şart değil ise 1.4 dizel auris almanızı öneririm
toyotanın dizel otomatik kısımını sanırım direkt elemeliyim belki sağlam fakat kullanım olarak memnun olan hiç yok. otomatik kısımı şart olduğu için 1.6 auris - megane - i30 a yönelmemiz sanırım daha doğru olacak. sağolun
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #17 : Ağustos 13, 2021, 23:28:16 »
Günlük 5-6km kullanım için markası her ne olursa olsun dizel aracı eleyin bence, günlük şarj imkanı varsa Renault Zoe gibi ilk sahip olma maliyeti düşük elektrikli bir araca da yönelebilirsiniz, şu an verilen menzilleri, şarj hızını falan dert etmeyin 5 yıl sonra aftermarket bataryalar ve konvertörler ile işler değişecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #18 : Ağustos 14, 2021, 00:03:43 »
Günlük 5-6km kullanım için markası her ne olursa olsun dizel aracı eleyin bence, günlük şarj imkanı varsa Renault Zoe gibi ilk sahip olma maliyeti düşük elektrikli bir araca da yönelebilirsiniz, şu an verilen menzilleri, şarj hızını falan dert etmeyin 5 yıl sonra aftermarket bataryalar ve konvertörler ile işler değişecek.
zoe üniversiteden kalma en büyük acısı Ufuk bey :D o lise sondayken Türkiye'ye ilk geldiği zamanlardı, babam ile konuştuğunda tamam oğlum alırız demişti o da havalara uçuyordu :D daha sonrasında ilk yıllarında toplu taşıma daha sonra babamın aracını kullanmıştı :D aylık 1-2 kez mecburen yapacağı uzun yol ve mevcut mesleği gereği Ufuk bey mecburen benzin/dizel bir şey almak durumunda kalıyoruz. yoksa kesinlikle katılıyorum elektrik/hibrit otomobiller şehir içi için çok daha faydalı.
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: megane - auris
« Yanıtla #19 : Ağustos 14, 2021, 19:00:39 »
Eğer sürekli kısa mesafe kullanılacaksa B sınıfı ve mümkün mertebe küçük hacimli benzinli daha rasyonel olur. Ufuk da belirtmiş zaten. ALternatif olark yine benzer özellikte hybrid.
Merhabalar, daha dün dediğiniz kasa auris'ten kullandım ve araç çok güzel. Megane 3 işin gerçeği beni pek etkileyen bir araba değil flueance'nin hb versiyonu gibi bir izlenim uyandırıyor bende. Auris konusunda ise 1.4 dizel yarı otomatik şanzımanı hayattan soğutur. İlle otomatik olucak diyorsanız Toyota'da cvt bakmanız yerinde olur derim. Otomatik şart değil ise 1.4 dizel auris almanızı öneririm
Burak Bey, Megane ile Fluence arasında benzerlik bulmak, farklılık bulmaya bulmaya göre daha zor. Yol hissiyat karakterleri, detaylar vs. çok farklı.