0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arkadaşlar 2010 d4d corollam var mmt vitesli, aracımin her zaman olmasa da aradabir boşa atıyor ve yaptığı zaman arka arkaya yapıyor, ustama goturdum, activator motorunu komple değiştirdim. 2 haftadır geziyorum hiç sıkıntı yaşamadım ama bugün 2 gundur calistirmadigim aracla 1 km lik düz yol gideyim dedim, 5 kez art arda vitesi boşa aldı, 10-15 dk diendirdim ve sport moda geçirdim bir daha sıkıntı yapmadı, bu sıkıntıyla karşılaşan var mı? güne moralsiz başlamış olduk
Malesef sadece kömür değiştirme ile tam sağlıklı işlem olmuyor,içeride biriken kömür tozuda bekleme sonucu katılaşma yapabiliyor,arada bir farklı konumlarda kullanarak (maule almak gibi) sistemin aynı konumda kalmasına engel olabilirsiniz ama kesin çözüm değil eninde sonunda o motor değişecek aynı zamanda baskı balata da değişim isteyebilir,arıza verdiği zaman sadece küçük müdahale ile sonuç alınamıyor,tek seferde komple revizyon yapmak daha mantıklı, MMT manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş hali olduğu için çok fazla ısınıyor yoğun trafikte manuel konuma alarak şanzımanı soğutmak (bir nebze) faydalı olacaktır,klima gibi düşünün nasılki kış aylarında devamlı kapalı kaldığı zaman sistemde tıkanmalar neden olabiliyor komresörün ömrü kısalıyor,aynı şey kalorifer radyatörü içinde geçerli yaz boyu kapalı kalan radyatör içinde tortu oluştarbiliyor arada bir açıp kapamak gerekiyor,aynı durum şanzıman içinde geçerli hatta manuel şanzıman da dahi çok uzun süre aynı viteste gitmek ilgili vites dişlisininin ısınmasına yanmasına neden olabilir o yüzden arada yavaşlayarak vites küçültmek dişli grubunun yer değiştirmesine ve soğumasına izin vermek gerekiyor,aynı şeyler MMT içinde geçerli.
geçen hafta tatile gittim ve varış yerime 20 km kala araç vitesi boşa attı. sonra düzeldi arkasından da çark resmi çıktı N konumuna aldı araç. kenara çektim kemer virajlarında. dur kalk gibi sıkışık trafik yoktu ama sıcaktan ve daha önceki sahibinin kömür değişiminden yenilediği motorun ömrü doldu sanırım. dinlendirdikten sonra sorun yapmadı ve tatili bitirebildik ama dönüş yolunda malesef temelli kaldık çekici vs ile aracı denizli yetkili servisine çektirdik. arıza olarak aktuator çıktı. ben baskı balatayıda değiştirin dedim çünkü benden önceki sahibinin orjinal taktığındanda emin değildim. baskı balata bilye vs. + aktuator komple + araç 155.000km olunca şanzıman yağı ve antifirizle birlikte hepsine 8.874 TL ödedim. bu fiyata ford KA aldığımı bilirim artık her şey pahalı ama araca uzun vade bineceğimizi düşünerek orjinal olsun temiz olsun istedik. inşallah uzun ömürlü bineriz.