Gönderen Konu: Mmt aktuator komuru  (Okunma sayısı 4848 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 155000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Mmt aktuator komuru
« : Temmuz 29, 2021, 10:34:58 »
2011 corolla d4d mmt aracim var. 1.5 yildir bende 20.000km yaptim alali. Gecen aene 1 kere ve dun bir kere vitesi bosa almisti arac. Ama tekrar bosa alip E ye alimca duzeldi. Benden onceki sahibi komurleri degistirmis daha once. Yine komur diye dusunuyorum. Denizlide tavsiye edebileceginiz bir yer var mi?

Toyota Club Türkiye

Mmt aktuator komuru
« : Temmuz 29, 2021, 10:34:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt aktuator komuru
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2021, 20:45:31 »
Maceraya girmeyin o kömürler kısa zamanda bitmez. Kalibrasyon yaptırın. Aracı dik yokuşlarda manuel mod da kullanın. Şanzıman ısınınca boşa atar.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt aktuator komuru
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2021, 11:26:58 »
Kömür değişimi gereksiz para harcamak olur, en sağlıklısı ilgili aktüatörleri değiştirmek.
Piyasadan alıp takacağınız kömür orijinal gibi kesinlikle dayanmayacak.
Keza aktüatör değişiminde de orijinal parça kullanmazsanız da ömür konusu aynı olacak.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4000
  • Model Yılı: '25
Ynt: Mmt aktuator komuru
« Yanıtla #3 : Ağustos 15, 2021, 12:06:22 »
arkadaşlar 2010 d4d corollam var mmt vitesli, aracımin her zaman olmasa da aradabir boşa atıyor ve yaptığı zaman arka arkaya yapıyor, ustama goturdum, activator motorunu komple değiştirdim. 2 haftadır geziyorum hiç sıkıntı yaşamadım ama bugün 2 gundur calistirmadigim aracla 1 km lik düz yol gideyim dedim, 5 kez art arda vitesi boşa aldı, 10-15 dk diendirdim ve sport moda geçirdim bir daha sıkıntı yapmadı, bu sıkıntıyla karşılaşan var mı? güne moralsiz başlamış olduk :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt aktuator komuru
« Yanıtla #4 : Ağustos 15, 2021, 18:54:17 »
arkadaşlar 2010 d4d corollam var mmt vitesli, aracımin her zaman olmasa da aradabir boşa atıyor ve yaptığı zaman arka arkaya yapıyor, ustama goturdum, activator motorunu komple değiştirdim. 2 haftadır geziyorum hiç sıkıntı yaşamadım ama bugün 2 gundur calistirmadigim aracla 1 km lik düz yol gideyim dedim, 5 kez art arda vitesi boşa aldı, 10-15 dk diendirdim ve sport moda geçirdim bir daha sıkıntı yapmadı, bu sıkıntıyla karşılaşan var mı? güne moralsiz başlamış olduk :(
Malesef sadece kömür değiştirme ile tam sağlıklı işlem olmuyor,içeride biriken kömür tozuda bekleme sonucu katılaşma yapabiliyor,arada bir farklı konumlarda kullanarak (maule almak gibi) sistemin aynı konumda kalmasına engel olabilirsiniz ama kesin çözüm değil eninde sonunda o motor değişecek aynı zamanda baskı balata da değişim isteyebilir,arıza verdiği zaman sadece küçük müdahale ile sonuç alınamıyor,tek seferde komple revizyon yapmak daha mantıklı, MMT manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş hali olduğu için çok fazla ısınıyor yoğun trafikte manuel konuma alarak şanzımanı soğutmak (bir nebze) faydalı olacaktır,klima gibi düşünün nasılki kış aylarında devamlı kapalı kaldığı zaman sistemde tıkanmalar neden olabiliyor komresörün ömrü kısalıyor,aynı şey kalorifer radyatörü içinde geçerli yaz boyu kapalı kalan radyatör içinde tortu oluştarbiliyor arada bir açıp kapamak gerekiyor,aynı durum şanzıman içinde geçerli hatta manuel şanzıman da dahi çok uzun süre aynı viteste gitmek ilgili vites dişlisininin ısınmasına yanmasına neden olabilir o yüzden arada yavaşlayarak vites küçültmek dişli grubunun yer değiştirmesine ve soğumasına izin vermek gerekiyor,aynı şeyler MMT içinde geçerli.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 155000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Mmt aktuator komuru
« Yanıtla #5 : Ağustos 15, 2021, 22:08:01 »
geçen hafta tatile gittim ve varış yerime 20 km kala araç vitesi boşa attı. sonra düzeldi arkasından da çark resmi çıktı N konumuna aldı araç. kenara çektim kemer virajlarında. dur kalk gibi sıkışık trafik yoktu ama sıcaktan ve daha önceki sahibinin kömür değişiminden yenilediği motorun ömrü doldu sanırım. dinlendirdikten sonra sorun yapmadı ve tatili bitirebildik ama dönüş yolunda malesef temelli kaldık :) çekici vs ile aracı denizli yetkili servisine çektirdik. arıza olarak aktuator çıktı. ben baskı balatayıda değiştirin dedim çünkü benden önceki sahibinin orjinal taktığındanda emin değildim. baskı balata bilye vs. + aktuator komple  + araç 155.000km olunca şanzıman yağı ve antifirizle birlikte hepsine 8.874 TL ödedim. bu fiyata ford KA aldığımı bilirim :) artık her şey pahalı ama araca uzun vade bineceğimizi düşünerek orjinal olsun temiz olsun istedik. inşallah uzun ömürlü bineriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4000
  • Model Yılı: '25
Ynt: Mmt aktuator komuru
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2021, 19:01:24 »
Malesef sadece kömür değiştirme ile tam sağlıklı işlem olmuyor,içeride biriken kömür tozuda bekleme sonucu katılaşma yapabiliyor,arada bir farklı konumlarda kullanarak (maule almak gibi) sistemin aynı konumda kalmasına engel olabilirsiniz ama kesin çözüm değil eninde sonunda o motor değişecek aynı zamanda baskı balata da değişim isteyebilir,arıza verdiği zaman sadece küçük müdahale ile sonuç alınamıyor,tek seferde komple revizyon yapmak daha mantıklı, MMT manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş hali olduğu için çok fazla ısınıyor yoğun trafikte manuel konuma alarak şanzımanı soğutmak (bir nebze) faydalı olacaktır,klima gibi düşünün nasılki kış aylarında devamlı kapalı kaldığı zaman sistemde tıkanmalar neden olabiliyor komresörün ömrü kısalıyor,aynı şey kalorifer radyatörü içinde geçerli yaz boyu kapalı kalan radyatör içinde tortu oluştarbiliyor arada bir açıp kapamak gerekiyor,aynı durum şanzıman içinde geçerli hatta manuel şanzıman da dahi çok uzun süre aynı viteste gitmek ilgili vites dişlisininin ısınmasına yanmasına neden olabilir o yüzden arada yavaşlayarak vites küçültmek dişli grubunun yer değiştirmesine ve soğumasına izin vermek gerekiyor,aynı şeyler MMT içinde geçerli.

evet bende actuator motorunu komple değiştirdim, baskı balata değiştirilmedi, araştırmalarım sonucu, boşa atma olayının aküden de yapacağı yönünde idi; kalktım elektrikciye gittim(aracı alalı 2 ay oldu, için de kapkara ne olduğu belli olmayan küçücük bir akü var), baya bir yol gitmeme rağmen ölçümde 11 v çıktı, neyse usta ışıkları ve multimediayi birde kaloriferi açtırdı, tahminen 2-3 dk kaldı o şekilde, voltaj 9 un altına indi ve akün zayıf dedi, o yüzden acil akü alman lazım, 10v 'ün altına inmemesi gerekirdi dedi... neyse çok uzatmayayım, arkadaşlar akü nedenli boşa atma sıkıntısı yaşayan var mı?
 Ben aküden nasıl şüphelendim, aracım soğuktu, ısınma şansı yok, 1 km yol topu topu ve actuator motoruda değiştirildi, birde ben multimediayi kapatmıyordum, kontakti kapatınca kapandığını düşünüyordum ekran kapandığı için ama öyle olmuyormuş, sarj yemeye devam ediyormuş

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 16, 2021, 19:03:11
geçen hafta tatile gittim ve varış yerime 20 km kala araç vitesi boşa attı. sonra düzeldi arkasından da çark resmi çıktı N konumuna aldı araç. kenara çektim kemer virajlarında. dur kalk gibi sıkışık trafik yoktu ama sıcaktan ve daha önceki sahibinin kömür değişiminden yenilediği motorun ömrü doldu sanırım. dinlendirdikten sonra sorun yapmadı ve tatili bitirebildik ama dönüş yolunda malesef temelli kaldık :) çekici vs ile aracı denizli yetkili servisine çektirdik. arıza olarak aktuator çıktı. ben baskı balatayıda değiştirin dedim çünkü benden önceki sahibinin orjinal taktığındanda emin değildim. baskı balata bilye vs. + aktuator komple  + araç 155.000km olunca şanzıman yağı ve antifirizle birlikte hepsine 8.874 TL ödedim. bu fiyata ford KA aldığımı bilirim :) artık her şey pahalı ama araca uzun vade bineceğimizi düşünerek orjinal olsun temiz olsun istedik. inşallah uzun ömürlü bineriz.

sanki biraz fazla almışlar gibime geldi bana