Gönderen Konu: Kamuda Makam Araçlarına ve Resmi Araçlara Düzenleme  (Okunma sayısı 386 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatı ile yayınlanan "tasarruf tedbirleri genelgesi", Resmi Gazete üzerinden paylaşıldı. Genelge içerisinde resmi taşıtların ve makam araçlarının düzenlenmesine ilişkin çok kritik maddeler dikkat çekiyor.

Örneğin resmi taşıtların ediniminde ve kullanımında artık belirlenen bazı kurallar olacak. Kamu kurum ve kuruluşları bundan böyle "ihtiyaç analizlerine" dayanacak taşıt kararları kapsamında hareket etmek zorunda kalacak. Hatta genelgede "acil ve zorunlu haller dışında ne suretle olursa olsun yeni taşıt edinilmeyecek" notu da bulunuyor.

Bahsi geçen "ihtiyaç analizi", kurum ve kuruluşlardaki stokları da gözden geçirecek. Eğer tasfiye edilmesi gereken modeller varsa bunlar geri dönüşüme gönderilecek ya da ihtiyacı olan diğer kurumlara gönderilecek.

Genelgedeki şu ifade ise bir hayli dikkat çekici: "Kamu kurum ve kuruluşları hizmet alımı suretiyle edinecekleri toplam taşıt sayısının kademeli olarak azaltılmasına ilişkin tedbirleri alacak, bu kapsamda 2020 yılındaki taşıt sayılarını 2021 yılından başlamak üzere 2023 yılı sonuna kadar kümülatif olarak en az yüzde 20 oranında azaltacak."

Kamuoyunda büyük tartışmalara sebep olan makam araçlarındaki düzenleme de net şekilde açıklanmış. Bundan böyle Taşıt Kanunu hükümlerinin izin verdiği haller hariç hiçbir makama arazi binek gibi taşıtlar ile yabancı menşeli taşıt, makam aracı olarak tahsis edilmeyecek.


Hatta yayınlanan genelgede bu taşıtların kullanım alanları da net şekilde belirlenmiş: "Ayrıca memuriyet mahalli dışındaki görevlere başka ulaşım araçları ile gidilmesi halinde aynı yere ilgilinin görevinde kullanılmak üzere taşıt gönderilmeyecek, gidilen yerdeki resmi hizmet araçlarından istifade edilecek."

Kaynak: https://tr.motor1.com/news/517288/makam-resmi-otomobil-resmi-aciklama/







Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamuda Makam Araçlarına ve Resmi Araçlara Düzenleme
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2021, 09:02:31 »
Ülkemizde 1.500.000 resmi araç var, Almanya'da kaç var biliyor musunuz? = 7.000
Uzun lafın kısası bu boş boş yazılarla bu ülke bir yere gidemez, yıkılıp yeniden doğru düzgün kurulması lazım , miadı doldu sanki ?
Ben ne yapardım mesela = 100.000 kadar makam belirler, bunların dışında tüm araçları satardım. O zaman ciddiyeti anlaşılırdı olayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Kamuda Makam Araçlarına ve Resmi Araçlara Düzenleme
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2021, 09:41:04 »
Ülkemizde 1.500.000 resmi araç var, Almanya'da kaç var biliyor musunuz? = 7.000
Uzun lafın kısası bu boş boş yazılarla bu ülke bir yere gidemez, yıkılıp yeniden doğru düzgün kurulması lazım , miadı doldu sanki ?
Ben ne yapardım mesela = 100.000 kadar makam belirler, bunların dışında tüm araçları satardım. O zaman ciddiyeti anlaşılırdı olayın.

 :tamam:

Çıkarılan Kararname sadece kamuoyu gazının alınması için. Cumhurbaşkanlığı ve Meclisin kapsam dışında kalması şu demektir. Bundan sonra Araç alımları bu iki kurum üstünden yapılıp diğer kurumlara görevlendirme şeklinde gönderilecektir. Böylece adet yerini bulur. Ama "eski tas eski hamam" devam eder herşey.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN