Gönderen Konu: Fren Disk Hasarları  (Okunma sayısı 482 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Fren Disk Hasarları
« : Haziran 17, 2021, 18:29:29 »
Selma, bildiğiniz gibi günümüz araçlarında büyük oranda diskli (düz, havalandırmalı, delikli, delikli-yivli vs.) fren sistemi kullanılmaktadır. Fren disklerinin üretiminde kullanılan bileşenlerin özelliklerine, büyük oranda dış etmenlere açık olması nedeniyle (arka koruyucu ve jant ile kısmı koruma vardır) çevre şartlarına, balata ve pistondan balata yolu ile gelen yüklere, ısınma, soğuma, ıslanma vb. değişimlerin oluşturduğu etkilere karşı koymak ve bu sırada görevini en iyi şekilde yapmaya devam etmek zorunda olan önemli bir güvenlik donanımı bileşenidir.
Özellikle bakımı ihmal edilen, ya da kullanım amacı dışında, aşırı koşullarda kullanılan, uygun olmayan bileşenler (balata) ile etkileşimler sonucu bazı hasarlar da ortaya çıkabilmektedir.

Görsel olarak bunlardan bazıları;








Toyota Club Türkiye

Fren Disk Hasarları
« : Haziran 17, 2021, 18:29:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Disk Hasarları
« Yanıtla #1 : Haziran 17, 2021, 23:05:49 »
Fren diskleri resmen evrim geçirmiş,aslında bu gibi durumların çoğu düzenli ve uygun ekipmanlarla yapılmayan bakımlar sonucunda ortaya çıkıyor,bazı üretim hataları hariç,günümüzde çoğu kullanıcı ya ustaya bırakıyor yada kulaktan dolma tavsiyelerle araçlarına bakım yaptırıyor,usta diye geçinen vicdanı unutmuş insan kılığındakilerde üç kuruş kâr için vatandaşı yanlış yönlendiriyorlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Disk Hasarları
« Yanıtla #2 : Haziran 18, 2021, 09:19:51 »
Resimler korkunç,eğer böyle bir durumdaki fren sistemine rastlayıp,'biraz daha idare etsin' veya 'abi bir şey olmaz,kafana takma' gibi yaklaşımlar olursa durum daha da vahim demektir,bu nedenle her 10.000 km de 4 teker sökülüp balata,disk ve bağlantılarına bakılmalı masraf sineye çekilip yaptırılmalı,ama biz arabalarımızda teknik tarafları umursamayıp,hala 'arka sol kapı,lokal boyalı vs ile uğraşmayı marifet saydığımız için esas işlerle ilgilenmiyoruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Disk Hasarları
« Yanıtla #3 : Haziran 18, 2021, 09:39:45 »
Resimler ve bilgi için teşekkürler hakan'cım. Resimler ürpertici gerçekten. İdare eder diyen ne kadar usta varsa uzak duracaksın burası kesin. Özellikle frenler ve lastik hususunda daha hassas olunmalıdır bence.
Arabamızdan ses gelince hemen ustaya giden insanlarız çoğumuz :)
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Disk Hasarları
« Yanıtla #4 : Haziran 18, 2021, 21:06:51 »
İdare eder diyen ne kadar usta varsa uzak duracaksın burası kesin.

Müsadenle bu kısımı "mikrometre ve belirtilen minimum kalınlık değerinden habersiz ne kadar usta varsa...." şeklinde düzeltmek isterim abi :)

Ek olarak her fren diski tornalanmaz, tornalanabilecek fren diskinden her fren balatası ile verim alınamayabilir, kişilerin kullanım koşulları ve öncelikleri beklentilerini karşılamayabilir, örneğin 12.000€ (evet yanlış değil 12.000 Euro) ödeyerek alacağınız karbon seramik fren diski 50km/s kadar olan hızlarda kaza sebebiyetiniz olabilir, OEM HC fren diski ile birlikte 2000€ (2000 Euro) verip kullanacağınız High Grade Friction Material bir fren balatası düşük hızda fren dozajlaması yapamayacağı için yavaşlamak isterken ön camdan çıkmanıza sebep olabilir :)

Kısacası fren sistemi ve fren sistemi parçaları kullanım koşulları, beklenti ve talebe göre şekillendirilmeli, gerekir ise fren sistemi talebe uygun (upgrade veya downgrade) modifiye edilmeli (şehsen ben öyle yaptım), en önemlisi bu konuda bilinçli kişilerden destek alınmalı aksi takdirde ödenen bedel bir kenara fren sisteminden memnuniyet göreceli bir kavram olarak kalır.

Fren diskleri konusunda aşağıdaki linkte bulunan makaleyi de okumanızı tavsiye ederim.

https://www.mechanic.com.au/news/disc-rotor-materials-g3000-g250-high-carbon-what-the-flux/
 



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Disk Hasarları
« Yanıtla #5 : Haziran 18, 2021, 21:40:16 »
Resimler ve bilgi için teşekkürler hakan'cım. Resimler ürpertici gerçekten. İdare eder diyen ne kadar usta varsa uzak duracaksın burası kesin. Özellikle frenler ve lastik hususunda daha hassas olunmalıdır bence.
Arabamızdan ses gelince hemen ustaya giden insanlarız çoğumuz :)

ben kendi adıma ''idare eder '' diyen ustaya pek gitmiyorum. gitsem de değiştir diyorum. can taşıyoruz..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007