Gönderen Konu: Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek  (Okunma sayısı 512 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek
« : Haziran 17, 2021, 11:09:51 »

Markanın geleceğinde hibritler, yakıt hücreli modeller ve EV'ler karşımıza çıkmaya devam edecek.

Dışarıdan bakıldığında Toyota, EV trendine geç kalan markalar arasında görünüyor. Halbuki Japon üretici, hibrit otomobillerin bu kadar standart hale gelmesini sağlayan üreticilerden biri. Ülkemizde bile pek çok hibrit model bulunduran Toyota'nın, elektriklendirme için acelesi yok. Markadan gelen açıklamalara göre Japon üretici, yakın gelecekte farklı güç üniteleri ile karşımıza çıkmaya devam edecek.

Tabii ki bu kararın arkasında farklı sebepler mevcut fakat Automotive News Europe'un haberine göre firmanın yönetim katı, bu hareket ile "doğayı daha çok koruduklarına" inanıyor. Bu ifade şaşırtıcı gelebilir ama Toyota yöneticilerinin haklı olduğu bir nokta var. Tamamen elektrikli otomobillerin teknolojilerinin çok sık değişiyor olması, yaşam döngülerini bir hayli kısaltıyor. Bu sebeple emisyon salınımının oldukça yüksek olduğu batarya üretimi sürekli olarak yeniden başlamak durumunda kalıyor.

Bu ilginç "çevrecilik" kararına ek olarak, Toyota'nın hala müşteri yelpazesini tarttığını öğreniyoruz. Markanın CTO'su Masahiko Maeda, son noktada kararın kullanıcılara kaldığının altını çizerken, EV modellere hala yeterince talep olmadığına da vurgu yapıyor. Yani şu sıralarda üreticiler, oldukça küçük bir pazar payının kavgasına tutuşmuş durumda. Bu sebeple Toyota, önümüzdeki 30 yıl boyunca pek çok güç ünitesi ile yoluna devam edecek.

Toyota'nın bu kararı, elektrikli geleceğe karşı olduğu anlamını taşımıyor. Markanın ilk elektrikli otomobili bZ4x, bu yıl tanıtılacak. 2022 yılında üretime girecek araçtan oldukça umutlu olan Japon üretici, 2025 yılına kadar 7 farklı elektrikli otomobil tanıtacağını da duyurmuştu.

 Kaynak: https://tr.motor1.com/news/514491/toyota-sifir-emisyon-aciklamasi/

Toyota Club Türkiye

Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek
« : Haziran 17, 2021, 11:09:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek
« Yanıtla #1 : Haziran 17, 2021, 12:46:07 »
Çok doğru ve yerinde bir karar.
Mazda ile başlayan "elektrikli araçların sadece emisyonu araçtan enerji santrallerine aktaracak, emisyon aslında azalmayacak" tezinin devamında Toyota'nın "elektrikli araçlardaki bataryaların üretimindeki emisyon ve ömrünü tamamlamış bataryaların çevre kirliliğine yol açacağı" tezi kayda değer.

Bu tarz çevreci fikirlerin Japonlar gibi minimalist bir toplumdan çıkması da enteresan. Dünyayı en çok kirleten ABD ve Çin'in umrunda değilken ve batılı toplumlarda teknolojik israf had safhadayken....
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek
« Yanıtla #2 : Haziran 17, 2021, 13:55:15 »
Normal bir aracın "üretiminde" yaşanan emisyon salınımı elektrikli araçta kat be kat daha fazla. Tabii Toyota'nın haklılığının altında yatan farklı sebepler de var. Tamamen elektrikli otomobile geçmek için milyarlarca dolarlık devasa yatırımlar gerekiyor.

"Japonya Otomobil Üreticileri Derneği için düzenlediği basın toplantısında konuşan Toyota’nın Başkanı Akio Toyoda, tüm araçlar elektrikli olsaydı Japonya'nın yaz aylarında elektriğin biteceğini iddia etti. Elektrikli araçlara tam bir geçişi desteklemek için gereken altyapının ülkeye 135 milyar ila 358 milyar dolara mal olacağını da sözlerine ekledi."

https://www.ototeknikveri.com/haber/25487/toyota-elektrikli-tasitlarin-yayginlasmasinda-hala-asilmasi-gereken-engeller-var

Geçtiğimiz günlderde Daimler grubundan da özellikle ticari araçlara yönelik elektrik yerine hidrojenin daha iyi olabileceğine yönelik açıklama gelmişti:

Daimler Truck CEO'su Martin Daum, hidrojen yakıtlı kamyonların, nakliye sektöründeki emisyonların azaltılmasında önemli bir rol oynayacağına olan güvenini dile getirdi
https://www.donanimhaber.com/mercedes-in-ana-sirketi-daimler-e-gore-sadece-elektrikli-araclara-yonelmek-riskli--133739


Dizel jeneratörden şarj edilen otobüsler:
https://twitter.com/srkninci/status/1364764200736800768?s=20

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek
« Yanıtla #3 : Haziran 17, 2021, 14:06:02 »
Dünyayı salt elektirikli araçlara mahkum etmek yerine kullanıcılarına alternatif çevreci motorlar sunarak bence de akıllı ve isabetli bir karar almış Toyota. Özellikle elektirikli araçlardan daha çevre ve insan dostu hidrojen motor konusunda da dünyada lider olan Toyota, bu anlamda dünyaya, çevreye ve insanlara ne kadar önem verdiğini göstermiş oluyor. Umarım diğer Japon markalarla işbirliği yaparak bu hamlelerini büyütürler. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, "Sıfır Emisyon" Trendini Takip Etmeyecek
« Yanıtla #4 : Haziran 27, 2021, 10:32:14 »
Toyotanın hidrojen-yakıt hücresi kombinasyonu gerçekten etkileyici. Aracın tek atığı var o da "Saf Su" (internette bazıları altına bardak tutup suyu içebildiklerin bile göstermişler :D ) ! Hatta atmosferi temizleyecek bir hava arıtma sistemiyle beraber çalışıyor. Yani hidrojeni yakıt amacıyla daha az maliyetle üretebildiğiniz ve depolayabildiğiniz sürece, insanların araba kullanması atmosferi kirletmek yerine daha da temizleyecek. Bundan daha çevreci bir teknoloji düşünemiyorum. Pilleri enerji yoğunluğu düşük ve üretimi sancılı, sürdürülebilir olmadığını herkes biliyor. Hükümetlerin hidrojen yakıtlı teknolojileri desteklemesi lazım !!
Detayları bilgiler:

In the 2021 Toyota Mirai, the air gets cleaned up through a two-stage PM2.5 particulate filter that removes dust, pollen and some “noxious chemicals,” according to Toyota. The first stage is a catalyst filter that can attract and neutralize sulfur dioxide, nitrogen dioxide, and ammonia, then the second stage is an electrostatically charged paper-and-fabric filter that captures microscopic pollutants.

Toyota says that the combination of a special air-cleaning fabric captures fine particles as small as PM2.5, then a chemical filter removes harmful chemical substances in the air and further suppresses PM2.5 particulates. The company told Green Car Reports that the system is claimed to be effective in removing 94% to 99.7% of particulates between 0.3 and 2.5 microns as well.

The effect is what Toyota is terming “minus emissions.” According to the automaker, more driving means cleaner air. 

(https://www.greencarreports.com/news/1131268_toyota-claims-the-2021-mirai-fuel-cell-car-cleans-the-air-calls-it-minus-emissions sitesinden alıntıdır)