Gönderen Konu: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız  (Okunma sayısı 2582 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« : Haziran 04, 2021, 22:08:40 »
Merhaba 2012 Auris 1.4D ( 167 bin km, yağ bakımı yeni motul x clean efe 5w30, filtreler orginal) aracım var yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum. Özellikle 4. Vitesten sonra 2000 devir üzerine çıltığımda motordan gelen ( ÖRN: eski elektrik süpürgelerinin çalışırken hortumun ağzını kapatınca gelen değişik bir hava sesi gibi) ses geliyor ve uzun yolda 6. Vitesten sonra artık çekilmez bir hal alıyor. Aracın ibaresi 240, ben deneme amaçlı bastığımda düz yolda ......... arası oynuyor üzerine çıkmıyor bu ses ve hızın düşük kalması normal bir durum mu? Bir kaç ustaya gösterdim normal dediler lakin bana hiç normal gelmiyor çünkü diğer kullandığım araçlarda böyle bir sorun görmedim. Mesela arkadaşımda 2009 yarı otomatik Corolla var onunla test yaptım ibre çok rahat ...... e ulaşıyor benim bahsettiğim hava sesi vs yok ayrıca araç içerisine motor sesi de girmiyor. Bu konuda bilgisi olup ta yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkür ederim.

Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralımç

Toyota Club Türkiye

2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« : Haziran 04, 2021, 22:08:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« Yanıtla #1 : Haziran 05, 2021, 09:27:29 »
Merhaba 2012 Auris 1.4D ( 167 bin km, yağ bakımı yeni motul x clean efe 5w30, filtreler orginal) aracım var yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum. Özellikle 4. Vitesten sonra 2000 devir üzerine çıltığımda motordan gelen ( ÖRN: eski elektrik süpürgelerinin çalışırken hortumun ağzını kapatınca gelen değişik bir hava sesi gibi) ses geliyor ve uzun yolda 6. Vitesten sonra artık çekilmez bir hal alıyor. Aracın ibaresi 240, ben deneme amaçlı bastığımda düz yolda ......... arası oynuyor üzerine çıkmıyor bu ses ve hızın düşük kalması normal bir durum mu? Bir kaç ustaya gösterdim normal dediler lakin bana hiç normal gelmiyor çünkü diğer kullandığım araçlarda böyle bir sorun görmedim. Mesela arkadaşımda 2009 yarı otomatik Corolla var onunla test yaptım ibre çok rahat 200 e ulaşıyor benim bahsettiğim hava sesi vs yok ayrıca araç içerisine motor sesi de girmiyor. Bu konuda bilgisi olup ta yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkür ederim.
Öncelikle sizin aracınız 1.4 dizel turbo bir motor ve devir cevirmeye haliyle musait degil tahminimce kıyasladığınız araç benzinli corolla ,atmosferik motorun daha yuksek hızlara çıkması doğaldır motor sesi konusuna gelirsek yine dizel motorlar avans vurarak çalışır ve benzinli motorlara gore daha seslidir ruzgar sesine gelicek olursak bu konuda çok fazla etken var ama en basitinden aurisin surtunme katsayisi corolladan daha fazla dolayısıyla iceriye aldığı ruzgar sesi daha fazla olacaktır kısacası her şey normal 😀
Kendi bilgilerim dahilinde yorum yaptım yanlışım varsa lütfen düzeltin

Eğer şu anki aracınızdan daha fazla performans almak istiyorsanız iyi bir yerde araca yazılım yaptırmayı düşünebilirsiniz özelden nerde ikamet ettiğinizi söylerseniz bir kaç yer tavsiye edebilirim belki


Düzenleme: Alıntı düzenleme.
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« Yanıtla #2 : Haziran 05, 2021, 11:49:55 »
Cevap verilmiş zaten. Aracın hava emiş sistemini, filtre kapağını, filtreyi vs. kontrol etmenizde fayda var.

Burak Bey, yazdıklarınıza katılmakla beraber ekleme yapmak gerekir. Sürtünme katsayısı tek başına bir anlam ifade etmez (bahsedilen açıdan), aracın A değerinin de (ön alan) bilinmesi gerekir. Daha başka detayları da vardır aerodinamiğin, uygun bir başlıkta detaylandırabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« Yanıtla #3 : Haziran 05, 2021, 16:09:37 »
Öncelikle sizin aracınız 1.4 dizel turbo bir motor ve devir cevirmeye haliyle musait degil tahminimce kıyasladığınız araç benzinli corolla ,atmosferik motorun daha yuksek hızlara çıkması doğaldır motor sesi konusuna gelirsek yine dizel motorlar avans vurarak çalışır ve benzinli motorlara gore daha seslidir ruzgar sesine gelicek olursak bu konuda çok fazla etken var ama en basitinden aurisin surtunme katsayisi corolladan daha fazla dolayısıyla iceriye aldığı ruzgar sesi daha fazla olacaktır kısacası her şey normal 😀
Kendi bilgilerim dahilinde yorum yaptım yanlışım varsa lütfen düzeltin

Eğer şu anki aracınızdan daha fazla performans almak istiyorsanız iyi bir yerde araca yazılım yaptırmayı düşünebilirsiniz özelden nerde ikamet ettiğinizi söylerseniz bir kaç yer tavsiye edebilirim belki


Düzenleme: Alıntı düzenleme.

Cevabınız için teşekkür ederim bahsettiğim Corolla da 1.4D dizel benim motorun aynısı. Benim rüzgar sesi ile problemim yok İçeriye rüzgar sesi girmiyor motordan belirtmiş olduğum ses çok rahatsız edici bu ses normal motor sesi değil. İstanbul Anadolu yakasında ikame ediyorum

Mesaj Birleştirildi: Haziran 05, 2021, 16:14:35
Cevap verilmiş zaten. Aracın hava emiş sistemini, filtre kapağını, filtreyi vs. kontrol etmenizde fayda var.

Burak Bey, yazdıklarınıza katılmakla beraber ekleme yapmak gerekir. Sürtünme katsayısı tek başına bir anlam ifade etmez (bahsedilen açıdan), aracın A değerinin de (ön alan) bilinmesi gerekir. Daha başka detayları da vardır aerodinamiğin, uygun bir başlıkta detaylandırabiliriz.

Hocam  fültre kapağı filtreler de vs sorun yok turbo hortumu da cillop gibi acaba turbonun kendisi ile alakalı bir durum olabilir mi yakıt ortalamasıda yüksek çünkü 7.5 8.5 arası gidip geliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« Yanıtla #4 : Haziran 05, 2021, 16:45:14 »
Cevabınız için teşekkür ederim bahsettiğim Corolla da 1.4D dizel benim motorun aynısı. Benim rüzgar sesi ile problemim yok İçeriye rüzgar sesi girmiyor motordan belirtmiş olduğum ses çok rahatsız edici bu ses normal motor sesi değil. İstanbul Anadolu yakasında ikame ediyorum

Mesaj Birleştirildi: [time]Haziran 05, 2021, 16:14:35[/time]
Hocam  fültre kapağı filtreler de vs sorun yok turbo hortumu da cillop gibi acaba turbonun kendisi ile alakalı bir durum olabilir mi yakıt ortalamasıda yüksek çünkü 7.5 8.5 arası gidip geliyor
Özelden mesaj attım Muhammet Bey
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« Yanıtla #5 : Haziran 05, 2021, 17:02:20 »
Baskı balata daha önce hiç değiştimi?
Eğer aracın devri yükseliyor ama hızlamıyorsa balata kaçırıyor olabilir,balata kaçırdığı zaman araç bağırır ve fazla yakar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 devir sonrası böğüren motor ve düşük hız
« Yanıtla #6 : Haziran 05, 2021, 17:31:14 »
Baskı balata daha önce hiç değiştimi?
Eğer aracın devri yükseliyor ama hızlamıyorsa balata kaçırıyor olabilir,balata kaçırdığı zaman araç bağırır ve fazla yakar.

Baskı balata  yağ bakımı filtreler vs 2 hafta önce değiştim bakım tam yani devir normal hızlanması da normal

Mesaj Birleştirildi: Haziran 05, 2021, 17:37:59
Özelden mesaj attım Muhammet Bey
Mesajınızı okudum Burak Bey sistem özelden cevap vermemi engelliyor bu yüzden buradan yazdım. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim değerlendirmeye alacağım