Gönderen Konu: Yaris Hybrid Batarya Problemi...  (Okunma sayısı 6171 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #20 : Haziran 05, 2021, 11:37:46 »
Çok can sıkıcı bir durum,çevreyi korumak için duyarlı vatandaş hybrid araca yöneliyor ama hem maddi hem manevi koşullarla boğuşuyor,madem garanti var tüm sistemle ilgili parçalar 10 yıl garantili olmalı,bizim gibi dinozor kuşağın yenilikten uzak durması bu yüzden zaten,sorun olduğunda tek başına olacağını biliyorsun.
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #20 : Haziran 05, 2021, 11:37:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #21 : Haziran 05, 2021, 12:00:07 »
Nimh piller piyasadaki en dayanıklı pillerden. Bu piller böyleyse lityum piller nasıl olur? Onlar çok daha pahalı. Bugün 10kwh kapasitede lityum pilin piyasa fiyatı 5000 dolar civarı. Arabalarda en ez 25-30kwh piller kullanılıyor. 10 senede bitecek pil ile bir araba parası kadar daha ödemek gerekecek. Elektrik olayı çok pohpohlanıyor ama sorunlar gerçekten ciddi. Enerji depolama maliyetlerini düşürecek mucize buluş olmadıktan sonra elektrikli araba olayı tamamen saçmalık.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 05, 2021, 12:01:16
Yalnız 3. nesil hybrid yaris ile 4. nesil hybrid corolla arasında benim fark ettiğim bi detay var. Daha önce de yazmıştım. Akım al ver kapasitesi 4. nesilde daha düşük. Sanırım pili koruma adına yapılıyor bu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #22 : Haziran 05, 2021, 12:14:34 »
Elektrikli arabanın tanıtımında sadece yaktığı elektriğin çok az olduğundan bahsedildiği bir yorumda sonradan ötv veya benzeri eklemelerle benzin fiyatına eşdeğer olacağını ve böyle beklenmedik yedek parça fiyatları ile astarının yüzünden pahalı olacağını yazdığımı hatırlıyorum,bu nedenle TR'de az satılıyor,şarj istasyonlarının çoğalması vs gibi faktörler,tüketiciye maliyetini azaltmayacak,ne oldu millet yıllarca dizel otomatik araç aldı,mazot benzin eşitlendi,şimdi ötv dilimi yüzünden ithal araçlarda firmalar riski göze alıp düz vites en boş arabaları getiriyorlar,bir türlü rahatlıkla istediğimize sahip olamıyoruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #23 : Haziran 05, 2021, 16:24:49 »
Arıza kodu ne imiş?
Ahmet bey merhaba, evraka baktığım da "arıza tespiti işlem kodu 80199" diyor. Birde açıklama olarak "hybrid akü ve fan motoru degisilmesi gerekli. Değişimden sonra kontrol unite beyni kontrol edilecek. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #24 : Haziran 05, 2021, 17:25:46 »
Ahmet bey merhaba, evraka baktığım da "arıza tespiti işlem kodu 80199" diyor. Birde açıklama olarak "hybrid akü ve fan motoru degisilmesi gerekli. Değişimden sonra kontrol unite beyni kontrol edilecek. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim

O kod sanırım işlem kodu. Arıza kodu değil gibi duruyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #25 : Haziran 05, 2021, 17:26:58 »
O kod sanırım işlem kodu. Arıza kodu değil gibi duruyor
evrakta başka herhangi bişi yok malesef

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #26 : Haziran 05, 2021, 22:52:48 »
Bu arıza kodu degil,
Arıza kodu bir harf 4 rakamdir,

Hibrit sistem arıza kodlarınında ilk harfi,
P veya C ile baslar
Pxxx veya
Cxxx dir
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #27 : Haziran 12, 2021, 19:00:15 »
P0A80 arıza kodu veriyor


Mesaj Birleştirildi: Haziran 12, 2021, 19:01:06
Bu arıza kodu degil,
Arıza kodu bir harf 4 rakamdir,
P0A80 arıza kodu veriyor. Hybrid akü paketini değiştirin diye

Hibrit sistem arıza kodlarınında ilk harfi,
P veya C ile baslar
Pxxx veya
Cxxx dir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #28 : Haziran 12, 2021, 22:02:54 »
P0A80 arıza kodu veriyor


Mesaj Birleştirildi: [time]Haziran 12, 2021, 19:01:06[/time]

Aracı servis veya temde programa bağlayıp pillerin değerleri kontrol edilmeli.

Bu kodun nedenleri arasında şunlar olabilir:

Arızalı HV pil, hücre veya pil takımı
HVBMS sensör arızası
Bireysel hücre direnci aşırı
Hücre voltajı veya sıcaklığındaki farklılıklar
HV akü grubu fanları düzgün çalışmıyor
Gevşek, kırık veya aşınmış bara konektörleri veya kabloları

Eğer km 100bin üstü ise pillerden şüphelenin. Eğer 100bin km altında bu arıza verilmişse arızanızın nedeni muhtemelen gevşek veya aşınmış bir bağlantıdır. HV akü paketi onarımı veya yeniden üretimi bir olasılıktır ancak bu seçeneklerden herhangi biri güvenilmez olabilir. Arızalı bir HV akü paketini düzeltmenin en güvenli yöntemi, fabrika parçasıyla değiştirmektir. Bu durum için maliyet engelleyici ise, kullanılmış bir HV akü paketini düşünün. Bir P0A80 kodunu teşhis etmek için bir teşhis tarayıcısı, bir dijital volt/ohmmetre (DVOM) ve bir HV akü teşhis bilgisi kaynağı gerekecektir. HV bilgi kaynağından test prosedürleri ve teknik özellikleri aldıktan sonra HV akü şarj verilerini gözlemlemek için tarayıcıyı kullanın. Bileşen konum şemaları, kablo şemaları, konektör yüz görünümleri ve konektör pin çıkış çizelgeleri, doğru bir tanıya ulaşmada yardımcı olacaktır. HV akü paketini ve tüm devreleri korozyon veya açık devre belirtileri açısından görsel olarak inceleyin. Korozyonu giderin ve arızalı bileşenleri gerektiği gibi onarın. Tüm saklanan kodları ve ilgili donmuş çerçeve verilerini aldıktan sonra (tarayıcıyı araç teşhis portuna bağlayın), kodları silin ve P0A80'in sıfırlanıp sıfırlanmadığını görmek için aracı test edin. PCM hazır moduna girene veya kod sıfırlanana kadar aracı test edin. Kod sıfırlanırsa, tutarsızlıklar yaşayan HV akü hücrelerini belirlemek için tarayıcıyı kullanın. Hücreleri not edin ve teşhisinize devam edin. Donmuş çerçeve verilerini (tarayıcıdan) kullanarak, P0A80'in saklanmasına neden olan koşulun bir açık devre, yüksek hücre/devre direnci veya bir HV pil takımı sıcaklık farkı olup olmadığını belirleyin. Üretici test spesifikasyonlarını ve prosedürlerini izleyerek uygun HVBMS sensörlerini (sıcaklık ve voltaj) test edin. Üreticinin özelliklerine uymayan sensörleri değiştirin. DVOM'u kullanarak tek tek hücreleri direnç açısından test edebilirsiniz. Bireysel hücreler kabul edilebilir bir direnç derecesi sergiliyorsa, bara konektörlerinde ve kablolarında direnci test etmek için DVOM'u kullanın. Tek tek hücreler ve piller değiştirilebilir, ancak toplam HV pil takımı değişimi en güvenilir çözüm olabilir. Depolanan bir kod P0A80, ​​HV akü şarj sistemini otomatik olarak devre dışı bırakmaz, ancak kodun saklanmasına neden olan koşullar onu devre dışı bırakabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #29 : Haziran 12, 2021, 23:04:28 »
hibritlerin  ilk 5 senesinin bakımları servislerde  yapılması şartıyla çok az bir paraya 5 yıl daha pilin  garantisi uzatılıyor.

Arabanın diğer parçalarının garanti süreside ilk 5 yıl geçerli.Onuda uzatmak isterseniz yine  bedel ödeniyor.
Hundai getz-Opel astra Hb- Toyota C-HR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #30 : Haziran 13, 2021, 00:05:24 »
hibritlerin  ilk 5 senesinin bakımları servislerde  yapılması şartıyla çok az bir paraya 5 yıl daha pilin  garantisi uzatılıyor.

Arabanın diğer parçalarının garanti süreside ilk 5 yıl geçerli.Onuda uzatmak isterseniz yine  bedel ödeniyor.

Arkadaşım 2015 yaris için geçen hafta 300₺ vererek 1 sene daha pil garantisi aldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #31 : Ağustos 17, 2021, 17:40:32 »
Son durum ne oldu acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid Batarya Problemi...
« Yanıtla #32 : Ekim 30, 2021, 23:03:22 »

10 gün önce bakım yaptırdım.Bu soruyu tekrar sordum servis  yetkilisine  aynı durum değişen birşey yok.
Hundai getz-Opel astra Hb- Toyota C-HR