Gönderen Konu: Geç marş alma  (Okunma sayısı 2625 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Geç marş alma
« : Mayıs 30, 2021, 12:09:07 »
Araç 2004 1.6 benzinli corolla iki gündür araba geç marş almaya başladı aklıma ilk problem olabilecek alternatör geldi kendimce motor kulağı akü voltajı ve kayışa şöyle bi baktım kulaklar sağlam duruyor akü voltajı 13.2 idi

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 30, 2021, 12:10:14[/time]
fakat kayışta çatlaklar olduğunu gördüm sizce sorun kayış mıdır yoksa bizim kasalarda sık olan alternatör sorunu mudur ?

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 30, 2021, 12:13:07
Kayışın durumu:
https://resimyukle.io/r/s0yjml1iYR
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Toyota Club Türkiye

Geç marş alma
« : Mayıs 30, 2021, 12:09:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2021, 12:42:11 »
Kayistan olmaz sanki. Benim aku bostayken 12.1 volttayken bile basiyor. Sizin 13 volt dediginiz calisirken ki volltaj. Araci stop edin ve sabah calistirmadan aku voltajini olcun..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2021, 12:52:49 »
Kayistan olmaz sanki. Benim aku bostayken 12.1 volttayken bile basiyor. Sizin 13 volt dediginiz calisirken ki volltaj. Araci stop edin ve sabah calistirmadan aku voltajini olcun..
Araç çalışmıyordu ölçüm yaptığımda aklıma bir de benzin filtresi geldi 200.000 km dir hiç değişmedi filtre ne kadar lpg lide olsa sonuçta ilk çalışma benzin ile oluyor
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2021, 14:37:17 »
13,2 V tam olarak hangi aşamada ölçüldü? Araç çalışmıyordu diyorsunuz ancak aracı stop ettikten hemen sonra mı, sabah çalıştırmadan önce mi vs.?
Özellikle Türkiye için yakıt filtresi o kilometrede çoktan değişmesi gerekirdi büyük ihtimalle (aslında yakıtlarda sorun olmasa yakıt pompasından daha düşük ömürlü değildir).
Aküyü farklı anlarda (araç bir süredir çalışmazken, stop eder etmez, tam marş basma anında (gerekli güvenlik önlemlerini alarak), araç çalışırken. Bu değerleri ayrı ayrı elde etmek gerekir. Bu sayede hem akünün şarj tutma performansı, hem krank çevirebilme kabiliyeti görülebilir. Ayrıca nasıl şarj olduğu hakkında da bilgi sahibi olunabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #4 : Mayıs 30, 2021, 14:40:17 »
13,2 V tam olarak hangi aşamada ölçüldü? Araç çalışmıyordu diyorsunuz ancak aracı stop ettikten hemen sonra mı, sabah çalıştırmadan önce mi vs.?
Özellikle Türkiye için yakıt filtresi o kilometrede çoktan değişmesi gerekirdi büyük ihtimalle (aslında yakıtlarda sorun olmasa yakıt pompasından daha düşük ömürlü değildir).
Aküyü farklı anlarda (araç bir süredir çalışmazken, stop eder etmez, tam marş basma anında (gerekli güvenlik önlemlerini alarak), araç çalışırken. Bu değerleri ayrı ayrı elde etmek gerekir. Bu sayede hem akünün şarj tutma performansı, hem krank çevirebilme kabiliyeti görülebilir. Ayrıca nasıl şarj olduğu hakkında da bilgi sahibi olunabilir.

Araç stop edeli çokta uzun zaman geçmeden ölçtüm diye hatırlıyorum birde sizin dediğiniz gibi ölçüm yapayım o zaman
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #5 : Mayıs 30, 2021, 14:54:32 »
Özellikle tam marş basma esnasında 9,6V'a ne kadar yakında (ne kadar voltaj düşüyorsa) akünün akım üretme kabiliyeti o kadar azalmış demektir ve dolayısı ile krankı gerekli ilk marş hızına ulaştırması zorlaşmıştır. 9,6V altında ise muhtemelen artık marş basamamaya başlar ancak diğer aksamlara elektrik üretebilir. Paylaşacağınız değerlere göre tekrar yorum yapılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #6 : Mayıs 30, 2021, 16:00:32 »
Akü sağlamsa Motor dönüş hızı normal ise LPG haritsı bozulmuş olabilir,bozuk LPG haritası benzin değerlerinde etkiler aracı stop etmeden önce benzine alın stop edin akünün yanında bulunan LPG sigortasını sökün araç bir kaç gün benzinde kalsın 100 km kadar öyle kullanın muhtemelen düzelecektir bunlara rağmen düzelmyorsa marş motoru kömürleri zayıflamış demektir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2021, 17:11:42 »
13,2 V tam olarak hangi aşamada ölçüldü? Araç çalışmıyordu diyorsunuz ancak aracı stop ettikten hemen sonra mı, sabah çalıştırmadan önce mi vs.?
Özellikle Türkiye için yakıt filtresi o kilometrede çoktan değişmesi gerekirdi büyük ihtimalle (aslında yakıtlarda sorun olmasa yakıt pompasından daha düşük ömürlü değildir).
Aküyü farklı anlarda (araç bir süredir çalışmazken, stop eder etmez, tam marş basma anında (gerekli güvenlik önlemlerini alarak), araç çalışırken. Bu değerleri ayrı ayrı elde etmek gerekir. Bu sayede hem akünün şarj tutma performansı, hem krank çevirebilme kabiliyeti görülebilir. Ayrıca nasıl şarj olduğu hakkında da bilgi sahibi olunabilir.
Ölçümleri yaptım:
Araç en son 1 gün önce çalışmıştı
-Boş iken voltaj 12.64 v
-Marş esnasında 9.99 v
-Stop ettikten hemen sonra 12.83 v
-Çalışırken 13.87 v
Elimde hali hazırda akü şarj devrem var iken şuan aküyü şarj ediyorum 14.8 e kadar şarj edicem bakalım sorun düzelecek mi
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2021, 18:15:31 »
Ölçümleri yaptım:
Araç en son 1 gün önce çalışmıştı
-Boş iken voltaj 12.64 v
-Marş esnasında 9.99 v
-Stop ettikten hemen sonra 12.83 v
-Çalışırken 13.87 v
Elimde hali hazırda akü şarj devrem var iken şuan aküyü şarj ediyorum 14.8 e kadar şarj edicem bakalım sorun düzelecek mi

Marş değeri ve şarj esnasındaki değeri düşük, stabil haldeki değeri ise iyi görünüyor. Stop ettikten hemen sonraki değeri de düşük denebilir. Marş değeri 9,6V'un altına düşerse muhtemelen marş a basamamaya başlayacaktır. Araç çalışırken ise 14,2-14,4V gibi bir değerde olmalı. Bu da stop ettikten sonraki değeri açıklar. Ekleme: İdeal şekilde şarj olursa muhtemelen şarjın hemen sonrası biraz daha yüksek değerler görünebilecektir.
Devre akıllı (redresör dahil şarj akımını zamana göre ayarlayan) bir yapıda mı, manuel olarak elektrik verecek şekilde mi?
Şarj esnasında akü sıcaklığını kontrol edebilirseniz, akünün çok ısınmasını ve elektrolit yoğunluğunda değişimi önlemiş olursunuz. Şarj ederken çıkacak gazlara da dikkat edin, akünün bulunduğu ortam dikkatli seçilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2021, 18:37:28 »
Marş değeri ve şarj esnasındaki değeri düşük, stabil haldeki değeri ise iyi görünüyor. Stop ettikten hemen sonraki değeri de düşük denebilir. Marş değeri 9,6V'un altına düşerse muhtemelen marş a basamamaya başlayacaktır. Araç çalışırken ise 14,2-14,4V gibi bir değerde olmalı. Bu da stop ettikten sonraki değeri açıklar. Ekleme: İdeal şekilde şarj olursa muhtemelen şarjın hemen sonrası biraz daha yüksek değerler görünebilecektir.
Devre akıllı (redresör dahil şarj akımını zamana göre ayarlayan) bir yapıda mı, manuel olarak elektrik verecek şekilde mi?
Şarj esnasında akü sıcaklığını kontrol edebilirseniz, akünün çok ısınmasını ve elektrolit yoğunluğunda değişimi önlemiş olursunuz. Şarj ederken çıkacak gazlara da dikkat edin, akünün bulunduğu ortam dikkatli seçilmeli.
Amperi kendi ayarlıyor sıcaklığıda arada kontrol ederim teşekkürler
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2021, 21:39:16 »
Arac calisirken voltajin 13.8 veya 14.4 olmasi akuden mi sarj dinamosundan midir?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #11 : Mayıs 30, 2021, 21:48:31 »
Arac calisirken voltajin 13.8 veya 14.4 olmasi akuden mi sarj dinamosundan midir?
Bende bunu mera ediyorum aslında şuanlık sorun eski akü gibi duruyor ama içten içe acaba şarj dinamosu mu acaba sorun demeden de kendimi alamıyorum
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #12 : Mayıs 30, 2021, 22:48:36 »
Bende bunu mera ediyorum aslında şuanlık sorun eski akü gibi duruyor ama içten içe acaba şarj dinamosu mu acaba sorun demeden de kendimi alamıyorum

ben sarj dinamosuna bir tık daha yakinim..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #13 : Mayıs 30, 2021, 23:22:16 »
ben sarj dinamosuna bir tık daha yakinim..
Bence de sonuçta akü şarj alıyor bakalım sanayide ne diyecekler

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 31, 2021, 14:15:08
Durum güncellemesi:
Sabah ilk marş öncesi voltaj 12.42 v idi haliyle baya zor start aldı araç 15 km yol yaptım stop ettikten sonra 13.12 v çıktı henüz sanayiye gitmedim ama öncelik olarak aküyü değişicem galiba
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #14 : Mayıs 31, 2021, 18:18:53 »
Bence de sonuçta akü şarj alıyor bakalım sanayide ne diyecekler

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 31, 2021, 14:15:08[/time]
Durum güncellemesi:
Sabah ilk marş öncesi voltaj 12.42 v idi haliyle baya zor start aldı araç 15 km yol yaptım stop ettikten sonra 13.12 v çıktı henüz sanayiye gitmedim ama öncelik olarak aküyü değişicem galiba
Akü kaç yıllık? Buna göre diğer detaylar daha netleşir. Çünkü palakalar düşük Ph seviyeli elektrolitikin içinde ve zamanla özelliklerini kaybediyorlar.
Hiç şarjını büyük oranda kaybettiği oldu mu?
Önceki mesajımda yazıp sonra silmiştim, muhtemelen sonraki soğuklar öncesi değişim isteyebilir diye. 12,42V'ta bunu gösteriyor ama kurtarılabilir durumda ise bunu da değerlendirmek gerekir.
Arac calisirken voltajin 13.8 veya 14.4 olmasi akuden mi sarj dinamosundan midir?
Cihazla şarjda 14,2-14,4V arası değerler görülüyorsa şarj sistemine bakılabilir. Önce bundan emin olup, sonra gerekli ise akü değişimi daha makul olur. 13,12V stopun hemen sonrası değer için fena değil. Araçta da şarj sırasında bu değerler görülüyor olmalı.

Aracı çalıştırmadan önce 10-15sn kadar iç ışıkları açıp, sonra kapatmayı deneyin eğer araç uzun süre bekledikten sonra marş basılacak ise. Tabi marş öncesi ışıkları kapatın.
 
Sonuçta ölçülen değerler akü genel durumu hakkında fikir vermesi için. Oysa standart bir otomobil kurşun asit aküsü 6 hücreden oluşur ve bunlardan 5'inin çok sağlıklı durumda olması yeterli değildir. Eğer yapısal problem yoksa, zaman içinde hücreler benzer oranlarda yıpranacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #15 : Mayıs 31, 2021, 18:51:06 »
Akü kaç yıllık? Buna göre diğer detaylar daha netleşir. Çünkü palakalar düşük Ph seviyeli elektrolitikin içinde ve zamanla özelliklerini kaybediyorlar.
Hiç şarjını büyük oranda kaybettiği oldu mu?
Önceki mesajımda yazıp sonra silmiştim, muhtemelen sonraki soğuklar öncesi değişim isteyebilir diye. 12,42V'ta bunu gösteriyor ama kurtarılabilir durumda ise bunu da değerlendirmek gerekir. Cihazla şarjda 14,2-14,4V arası değerler görülüyorsa şarj sistemine bakılabilir. Önce bundan emin olup, sonra gerekli ise akü değişimi daha makul olur. 13,12V stopun hemen sonrası değer için fena değil. Araçta da şarj sırasında bu değerler görülüyor olmalı.

Aracı çalıştırmadan önce 10-15sn kadar iç ışıkları açıp, sonra kapatmayı deneyin eğer araç uzun süre bekledikten sonra marş basılacak ise. Tabi marş öncesi ışıkları kapatın.
 
Sonuçta ölçülen değerler akü genel durumu hakkında fikir vermesi için. Oysa standart bir otomobil kurşun asit aküsü 6 hücreden oluşur ve bunlardan 5'inin çok sağlıklı durumda olması yeterli değildir. Eğer yapısal problem yoksa, zaman içinde hücreler benzer oranlarda yıpranacaktır.
Akü maksimum 5 yıllık daha önce hiç şarjı büyük oranda bitmedi fakat şuan üzerindeki adını tam bilmediğim fakat yeşil olunca akünün sağlıklı olduğunu gösteren yer siyah kitapçığa baktıgımda artık şarj edilme durumunun geçtiğini ve değişim yapılması gerektiği söylüyor üretici
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #16 : Mayıs 31, 2021, 22:27:59 »
Akü kaç yıllık? Buna göre diğer detaylar daha netleşir. Çünkü palakalar düşük Ph seviyeli elektrolitikin içinde ve zamanla özelliklerini kaybediyorlar.
Hiç şarjını büyük oranda kaybettiği oldu mu?
Önceki mesajımda yazıp sonra silmiştim, muhtemelen sonraki soğuklar öncesi değişim isteyebilir diye. 12,42V'ta bunu gösteriyor ama kurtarılabilir durumda ise bunu da değerlendirmek gerekir. Cihazla şarjda 14,2-14,4V arası değerler görülüyorsa şarj sistemine bakılabilir. Önce bundan emin olup, sonra gerekli ise akü değişimi daha makul olur. 13,12V stopun hemen sonrası değer için fena değil. Araçta da şarj sırasında bu değerler görülüyor olmalı.

Aracı çalıştırmadan önce 10-15sn kadar iç ışıkları açıp, sonra kapatmayı deneyin eğer araç uzun süre bekledikten sonra marş basılacak ise. Tabi marş öncesi ışıkları kapatın.
 
Sonuçta ölçülen değerler akü genel durumu hakkında fikir vermesi için. Oysa standart bir otomobil kurşun asit aküsü 6 hücreden oluşur ve bunlardan 5'inin çok sağlıklı durumda olması yeterli değildir. Eğer yapısal problem yoksa, zaman içinde hücreler benzer oranlarda yıpranacaktır.

ben şunu demek istedim. ARAÇ ÇALIŞIRKEN  şarj voltajını ölçtüğümüzde bazen 13.8 bazen 14.2 oluyorsa bu aküden midir yoksa şarj dinamosundan mı?

bir de kurtarılabilir durumda derken nasıl bir seyden bahsettiniz?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #17 : Mayıs 31, 2021, 23:55:31 »
ben şunu demek istedim. ARAÇ ÇALIŞIRKEN  şarj voltajını ölçtüğümüzde bazen 13.8 bazen 14.2 oluyorsa bu aküden midir yoksa şarj dinamosundan mı?

bir de kurtarılabilir durumda derken nasıl bir seyden bahsettiniz?
Akünün görevi araç çalışana kadar çalıştıktan sonra ölcülen deger dinamonun  sağladığı enerji olmuş oluyor

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2021, 11:55:26
Evet aküyü değiştik dinamo sağlam dendi bir aküye 550 tl vermem dışında bir sorun yok
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #18 : Haziran 02, 2021, 17:51:19 »
Şarj dinamosu voltajı belli, araç çalışırken o değerlerin elde edilmesi gerekir. Bu sırada araçta çalışan diğer donanımları da gözden kaçırmamak gerekir.

Hayırlı olsun, özellikle akü yeniyken ilk bir kaç şarjı iyi yapmakta (uzun yol) fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Geç marş alma
« Yanıtla #19 : Haziran 02, 2021, 17:54:56 »
Şarj dinamosu voltajı belli, araç çalışırken o değerlerin elde edilmesi gerekir. Bu sırada araçta çalışan diğer donanımları da gözden kaçırmamak gerekir.

Hayırlı olsun, özellikle akü yeniyken ilk bir kaç şarjı iyi yapmakta (uzun yol) fayda var.
Teşekkürler tavsiyenizi dikkate alacağım
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra