Gönderen Konu: Radyatör Fanı Hakkında  (Okunma sayısı 810 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '19
  • 2 kere teşekkür edildi
Radyatör Fanı Hakkında
« : Mayıs 29, 2021, 16:14:46 »
Herkese merhaba; 2019 corolla flame x pack sahibiyim. Aracımla Amasya'da bulunan Borabay Gölü'ne gittim.Yol dik virajlı, hava sıcak klima açık, araç yüklü idi. Aracın da lpg de var. (aracın harareti yükselmedi) Aracımı park edip stop ettikten sonra motor fanının halen çalıştığını farkettim. Daha önce kullandığım benzinli corollalarda ( 1997 xe, 2004 sol, 2008 corolla) araç stop ettiğinde çalışan fan da duruyordu. Fan 10 dakika kadar çalışıp durdu. Tereddütte kaldığımdan servisi arayıp durumu bildirdim, fanın stop halinde çalışıp çalışmayacağı konusun da net cevap veremediler. Kullanma kılavuzunda da bu konu ile ilgili açıklama bulamadım. Bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun olurum. İyi günler.

Toyota Club Türkiye

Radyatör Fanı Hakkında
« : Mayıs 29, 2021, 16:14:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör Fanı Hakkında
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2021, 14:55:31 »
normal bir durum araç motor suyu sıcaklığı kabul edilebilir bir noktaya düşene kadar ihtiyaç var ise radyatör fanı çalışır
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör Fanı Hakkında
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2021, 15:29:06 »
Sedat Bey cevap vermiş zaten.
Doğrusu, bu tarz harareti yükseltebilecek kullanımlar sonrası aracı hemen stop etmemektir (aşırı beslemelilerde daha da önemlidir). Diğer yandan aracı stop ettikten sonra radyatör fanı çalışmaya devam etse de, sadece radyatördeki sıvıyı soğutur, motor stop ettiğinden devirdaim durmuş durumdadır ve dolayısı ile motor içindeki sıvı sirküle olmamaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör Fanı Hakkında
« Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2021, 15:51:50 »
Herkese merhaba; 2019 corolla flame x pack sahibiyim. Aracımla Amasya'da bulunan Borabay Gölü'ne gittim.Yol dik virajlı, hava sıcak klima açık, araç yüklü idi. Aracın da lpg de var. (aracın harareti yükselmedi) Aracımı park edip stop ettikten sonra motor fanının halen çalıştığını farkettim. Daha önce kullandığım benzinli corollalarda ( 1997 xe, 2004 sol, 2008 corolla) araç stop ettiğinde çalışan fan da duruyordu. Fan 10 dakika kadar çalışıp durdu. Tereddütte kaldığımdan servisi arayıp durumu bildirdim, fanın stop halinde çalışıp çalışmayacağı konusun da net cevap veremediler. Kullanma kılavuzunda da bu konu ile ilgili açıklama bulamadım. Bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun olurum. İyi günler.
Merhabalar,
Toyota ya genel olarak bakacak olursak anlattığınız durum normal değil, Toyotalarda kontak kapanınca yani aracı stop edince fan durur çünkü radyatör fanı kontağa bağlıdır direk aküden şasi çekmez,aracınız flame x pack paket olduğu için anahtarsız giriş ve çalıştırma mevcut eğer aracı stop edip tekrardan hemen radyo vs için kontağı yarım açık konumda tutmak için çalıştırma butonuna bir sefer basarak yarım açık konumda buraktıysanız radyatör suyu sıcak olduğundan fan çalışmaya devam eder ama 10 dk çok uzun bir süre ama klimada aktif kaldıysa yine fan devam eder,
Uzun soluklu ve yüklü şekilde düşük hızlarda rampa çıkarsanız aracı benzine alınki rahat çalışsın LPG nin ısısı yüksek olduğu için fan daha çok çalışır.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 30, 2021, 15:53:28
normal bir durum araç motor suyu sıcaklığı kabul edilebilir bir noktaya düşene kadar ihtiyaç var ise radyatör fanı çalışır
Sedat bey toyotalar kontağı kapatınca fanıda durdurur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör Fanı Hakkında
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2021, 19:25:25 »


Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 30, 2021, 15:53:28[/time]
Sedat bey toyotalar kontağı kapatınca fanıda durdurur.
[/quote

bende durmuyor ama :)  gerçi hiç hararet de olmuyor]
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '19
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör Fanı Hakkında
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2021, 20:55:23 »
Bugün aracımı lpg servisi ve bulunduğum ildeki Toyota servisine gösterdim araçta problem olmadığını söylediler. Servisteki usta araç çok zorlanırsa yüksek rakımda kontak kapansada fan çalışabilir dedi. Durumu başka ildeki Toyota servisine ve Toyota genel merkezindeki ustaya da sormuştum onlar da çalışmaması gerektiğini söylemişlerdi,  kesin bir cevap olamadım, yeni kasa Corolla hakkında deneyim ve bilgi eksikliği var haralde.  Ümit bey cevabında; aracın kontağının yarım açık olması halinde klima açıksa fanın çalışacağını belirtmiş, klima seyir halinde açıktı arıcı durdurmadan önce klimayı kapatıp aracı kilitledim. Araç yarım kontak halinde iken kapılar kilitlenmiyor. Ayrıca klima açık araç stop halinde ise radyatör fanı kısa sürede duruyor, klimanın havalandırma fanı çalışmaya devam ediyor. Ümit beyin dediği gibi; yüklü şekilde rampa çıkılacaksa aracı benzine alıp klimayı kapatıp çıkmak lazım araç durduğunda stop etmeden yine de araç fan çalıştırırsa kaloriferi açıp fan duruncaya kadar aracı çalıştırmak lazım. İyi günler