Gönderen Konu: Bijon saplamasi kırıldı  (Okunma sayısı 5862 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Bijon saplamasi kırıldı
« : Mayıs 19, 2021, 21:02:47 »
2011 model Toyota Corolla aracımın Bugün lastik değişiminde 2 adet bijon saplamasi kırıldı. Önemli parça olduğundan serviste yaptıracam. Masrafı için tahmini olan veya Ankara'da tavsiye edeceği biryer olan var mı acaba

Toyota Club Türkiye

Bijon saplamasi kırıldı
« : Mayıs 19, 2021, 21:02:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #1 : Mayıs 20, 2021, 00:36:48 »
2011 model Toyota Corolla aracımın Bugün lastik değişiminde 2 adet bijon saplamasi kırıldı. Önemli parça olduğundan serviste yaptıracam. Masrafı için tahmini olan veya Ankara'da tavsiye edeceği biryer olan var mı acaba
Masraf olarak çok bişey tutmaz forya sökülecek yeni saplama çakılacak geri toplanacak,önemli olan o lastikçilere özel eğitim vermek gerek,sanki bijon anahtarı ile sıksalar canları çıkacak,öğrenmişler bir havalı tabanca sanki uzay mekiği kullanıyor,adam bide şov yapar gibi hızlıca iş yapıyor tek taraflı bijon sıkıyor,ondan sonra sök sökebilirsen,ya bijon keser,yada kafasını sıyırır,en kötüsü bijon saplaması kırar,aklınızda bulunsun lastik değişiminde havalı tabanca ile kesinlikle sıktırmayın,araç bijon sıkma değerleri neyse o değerde tork anahtarı ile sıktırın,
Ankara'da servis olarak yeni dörtnal Toyota'ya gidebilirsiniz sahipleri eski servis çalışanıdır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #2 : Mayıs 20, 2021, 02:40:01 »
Benim gördüğüm herkes hava tabancası ile yapıyor bu işi. Tavsiye edebileceğiniz Tork değerine göre elle sıkan bir lastikçi varsa sevinirim

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 20, 2021, 02:41:54
Ayrıca, diğer saplamalarda bir sıkıntı olmus mudur? Bunu nasıl anlayabiliriz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #3 : Mayıs 20, 2021, 09:23:06 »
Benim gördüğüm herkes hava tabancası ile yapıyor bu işi. Tavsiye edebileceğiniz Tork değerine göre elle sıkan bir lastikçi varsa sevinirim

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 20, 2021, 02:41:54[/time]
Ayrıca, diğer saplamalarda bir sıkıntı olmus mudur? Bunu nasıl anlayabiliriz
Lastik değişimi yaparken uyarırsanız normal bijon anahtarı kullanırlar,büyük lastik servisleri genelde tork anahtarı kullanırlar (en azından benim lastikçi kullanıyor Goodyear İskenderun boğa otomotiv) diğer bijonlarda sıkıntı olduğuna lastikleri söktürüp bakabilirsiniz.
Lastik değişiminde mutlaka uyarın "havalı tabanca kullanma bijon anahtarı ile sık" diye uyarın,yoksa yaşadığınız ve yuakarıda yazdığım sorunlar kaçınılmaz olur.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 20, 2021, 09:24:29
Ayriyeten bijonlar sıkılırken karşılıklı olarak boşluğu alınarak sıktırın yoksa her türlü sıkıntı çıkartır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #4 : Mayıs 20, 2021, 09:25:08 »
onu kırabilmek için kamyon tabancası ile dalmış olmaları lazım, en kısa sürede lastikçinizi değiştirin bence.

Hızlı olsun diye elle yapan pek yok. Bu gibi şeyler yüzünden ekstra jant takımı aldım ve uzun süredir kendi lastik(+jant)larımı kendim değiştiriyorum. Ankara şaşmazda götürdüğüm bir lastikçi vardı daha önce ama baya bir baktım şimdi ve bulamadım.

edit: şimdi buldum, Kapan kardeşler

https://goo.gl/maps/XAFwkj721cqNVpkh9

Bunlar da ama o anki ruh hallerine ve usta/çırak olayına göre tabanca ile dalabilirler.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #5 : Mayıs 20, 2021, 12:14:44 »
Ümit ve Alper bey değerli yorum ve destekleriniz için gönülden teşekkür ederim. Bende bugün arabayı şaşmaz sanayiye goturcem. Çıkma saplama 10 TL, kırılan saplamanin çıkarılması ve çıkma saplamanin takılması 40 TL olmak üzere 2 adet için 100 TL fiyat verdiler. İlgilenenlerin bilgisine

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #6 : Mayıs 20, 2021, 13:40:24 »
Ümit ve Alper bey değerli yorum ve destekleriniz için gönülden teşekkür ederim. Bende bugün arabayı şaşmaz sanayiye goturcem. Çıkma saplama 10 TL, kırılan saplamanin çıkarılması ve çıkma saplamanin takılması 40 TL olmak üzere 2 adet için 100 TL fiyat verdiler. İlgilenenlerin bilgisine
Saplamayı çıkma kullanmayın,yenisini alın bende 3 sene önce takım olarak değiştirmiştim yenisini tanesi 10 TL'ye almıştım.
onu kırabilmek için kamyon tabancası ile dalmış olmaları lazım, en kısa sürede lastikçinizi değiştirin bence.
İnanın normal küçük tabancayla yalama yapanı bile gördüm.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #7 : Mayıs 20, 2021, 20:48:33 »
Benim gittiğim lastikçi de fena değildir. Ancak geçen sene yeni birisini almışlar, janttaki eski ağırlıkları çıkarmadan balans yapmaya çalışıyordu. Tam ben uyaracaktım, lastikçi kendisi sağolsun uyardı istersen ağırlıkları sök öyle yap dedi". SOnuçta bir küçük ağırlıkla balans gerçekleşti, yoksa bir sürü ağırlık dolduracaktı boş yere jantı.
Yani maalesef şikayet edilecek örnek çok, bizim "Otomobil Çalıştayı" konumuz tüm bu bileşenleri de kapsıyor olacaktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #8 : Mayıs 20, 2021, 21:15:15 »
Benim gittiğim lastikçi de fena değildir. Ancak geçen sene yeni birisini almışlar, janttaki eski ağırlıkları çıkarmadan balans yapmaya çalışıyordu. Tam ben uyaracaktım, lastikçi kendisi sağolsun uyardı istersen ağırlıkları sök öyle yap dedi". SOnuçta bir küçük ağırlıkla balans gerçekleşti, yoksa bir sürü ağırlık dolduracaktı boş yere jantı.
Yani maalesef şikayet edilecek örnek çok, bizim "Otomobil Çalıştayı" konumuz tüm bu bileşenleri de kapsıyor olacaktı.
Çalıştay bir an önce gerçekleşir İNŞAALLAH,Belki bir nebze faydası olacaktır,şuanda meslek liselerinde yeni bir proje var çıraklık projesi meslek odaları ve servis sahibi ustalar ile birlikte gerçekleştiriliyor,hem işletme sahibine hemde çalışana maddi yardım yapılacak, kalifiye eleman yetişmesinde etkili olması dileğiyle.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #9 : Mayıs 20, 2021, 22:38:43 »
Her montajda Torkmetre kullanmayan her yerden uzak durun lütfen, dolaylı yoldan can'a kast edilmiş iştir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #10 : Mayıs 21, 2021, 11:15:10 »
Öyle bir noktaya geldik ki ? dün uzun yola çıkmadan lastik havalarına baktırayım dedim,bizim lastikler 34 basınca ayarlıdır,Michelin bayisine uğradım , hava 36 olmuş dedi ve güya 34 e ayarladı,biraz sonra lastik basınç sensörü yanmaya başladı,opet'te 34 e ayarladım değişen bir şey olmadı,sonuçta Yaşamkent'teki bridgestone bayisine uğradım,iş çözüldü her şey normale döndü,benzer olay daha önce izmir'de yine aynı şekilde başıma gelmişti,artık sadece belli yerlerde baktırmaya karar verdim,daha bir lastik havasına doğru dürüst bakılamaz iken,bu tip adamlara güvenip bijon gibi hassas konularda bir şey beklenmemeli..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #11 : Mayıs 21, 2021, 12:10:44 »
Öyle bir noktaya geldik ki ? dün uzun yola çıkmadan lastik havalarına baktırayım dedim,bizim lastikler 34 basınca ayarlıdır,Michelin bayisine uğradım , hava 36 olmuş dedi ve güya 34 e ayarladı,biraz sonra lastik basınç sensörü yanmaya başladı,opet'te 34 e ayarladım değişen bir şey olmadı,sonuçta Yaşamkent'teki bridgestone bayisine uğradım,iş çözüldü her şey normale döndü,benzer olay daha önce izmir'de yine aynı şekilde başıma gelmişti,artık sadece belli yerlerde baktırmaya karar verdim,daha bir lastik havasına doğru dürüst bakılamaz iken,bu tip adamlara güvenip bijon gibi hassas konularda bir şey beklenmemeli..

Burada önemli bir kaç husus var, lastik hava basıncı "soğuk" lastik ile kontrol edilir ve düzeltilir, lastik ısındıkça hava basıncı 1-5psi (hava hacmince) yükselebilir, lastik basınç saatinin kalibrasyonu da bir diğer önemli etken, bir yakıt istasyonunda 10psi'a varan bir ayar sorunu ile karşılaştığım olmuştu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #12 : Mayıs 21, 2021, 16:08:39 »
Lastik soğuktu,site ile lastikçi arası 400-500 metre kadar,haklısınız benzin istasyonlarında genelde ayar tutmuyor sadece şişirip düzgün bir lastikçide kontrol edilmeli.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #13 : Mayıs 21, 2021, 17:34:22 »
Güzel bir dijital ölçer alırsanız her seferinde aynı alete göre ölçmüş olursunuz. Bana bir tane hediye gelmişti Nokian lastik aldığımda seneler önce, onu hala kullanırım.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bijon saplamasi kırıldı
« Yanıtla #14 : Mayıs 21, 2021, 20:11:04 »
Çalıştay bir an önce gerçekleşir İNŞAALLAH,Belki bir nebze faydası olacaktır,şuanda meslek liselerinde yeni bir proje var çıraklık projesi meslek odaları ve servis sahibi ustalar ile birlikte gerçekleştiriliyor,hem işletme sahibine hemde çalışana maddi yardım yapılacak, kalifiye eleman yetişmesinde etkili olması dileğiyle.
Bizim konu maalesef ilgi görmedi burada Ümit Bey, Önce bizler doğru şekilde talepkar olacağız ki çalıştay düzenlenebilsin.

Burada önemli bir kaç husus var, lastik hava basıncı "soğuk" lastik ile kontrol edilir ve düzeltilir, lastik ısındıkça hava basıncı 1-5psi (hava hacmince) yükselebilir, lastik basınç saatinin kalibrasyonu da bir diğer önemli etken, bir yakıt istasyonunda 10psi'a varan bir ayar sorunu ile karşılaştığım olmuştu.
Tamamen katılıyorum, Ufuğun izni ile, anlık atmosfer hareketlerinin de (basınç) etkili olduğunu da belirtiyorum. Ayrıca göstergenin Bar mı, Pi mı olduğuna da dikkat etmek gerek. Boş bulunup bir an, 2.1 barı 21 Psi diye görmek mümkün  :islik:

Güzel bir dijital ölçer alırsanız her seferinde aynı alete göre ölçmüş olursunuz. Bana bir tane hediye gelmişti Nokian lastik aldığımda seneler önce, onu hala kullanırım.
Bir konu açmıştım bu nedenle, Michelin pompa, pilli dijital göstergesi de var, iş görüyor.