Gönderen Konu: şasinin viraj limitleri ve dengesi nasıl?  (Okunma sayısı 725 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8400
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
şasinin viraj limitleri ve dengesi nasıl?
« : Mayıs 06, 2021, 03:11:51 »
3 ay oldu aşağı yukarı arabayı alalı. Çıkıp pek deneyemedim aracın dinamiklerini; önden kayma, arkadan kayma durumu nasıl esp erken mi giriyor girdiği zaman müdahaleler aracın dengesini bozuyor mu? deneyenler bilgilendirirse sevinirim

Toyota Club Türkiye

şasinin viraj limitleri ve dengesi nasıl?
« : Mayıs 06, 2021, 03:11:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: şasinin viraj limitleri ve dengesi nasıl?
« Yanıtla #1 : Mayıs 06, 2021, 15:48:33 »
Bunlar söylerek biraz havada kalır en iyisi denemek.

Kendi tecrübelerime gelirsek, aracın süspansiyonlar yumuşak. Salınım fazla. Ama virajda yol tutuş yatmasına rağmen çok iyi. Bunda da arka bağımsız süspansiyonların ve aracın yüksekliğinin azaltılması etkili. 2010 model Mazda 3'ümle 50 ile girdiğim virajdan Corolla ile 60 ile dönebildiğimde çok şaşırmıştım. Fakat viraj içinde bir ters direksiyon hamlesi yapmak bence çok sakıncalı, gövde tümüyle salınıma giriyor ve yol tutuş azalıyor, viraj içindeki o 2. direksiyon hamlesini dinlemiyor. KM77 Geyik Testi videosunda da bu açıkça görülebiliyor. 15" den 16" janta geçince yol tutuş bir miktar arttı, konfor pek değişmedi.

Kaygan yolda ise kayma gerçekleşince tüm tekerlerden dengeli bir şekilde gerçekleşmişti ve esp çok güzel müdahale ediyor. ESP devreye girdiği zaman neden aracın dengesini bozsun ki? ESP'nin amacı zaten aracı sürülen hizaya sokmak. Kayak tesislerine giderken yol boşken araçla oynadığım oldu ve rahatlıkla dengede tutuyor, ama drift de güzel yaptırıyor counter direksiyon hamleleriyle (karda).
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: şasinin viraj limitleri ve dengesi nasıl?
« Yanıtla #2 : Mayıs 06, 2021, 17:31:15 »
Mutlu yöneticimiz gerekli bilgileri vermiş zaten. Esp sisteminin de belli kullanım özellikleri vardır. İleri Sürüş Teknikleri başlığımızda bunlara değinmiştik. Gerekirse tekrar bahsedebiliriz.