Gönderen Konu: 2. el hybrid satın almak  (Okunma sayısı 1990 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür etti
2. el hybrid satın almak
« : Mayıs 05, 2021, 10:45:00 »
2010 Auris Comf. Ex. AT den sonra model yükseltmek amacıyla 2017-2018 hybrid Auris edinmeyi düşünüyorum. İzmir şehir içi trafiğini de göz önüne alırsam mantıklı bir karar gibi geliyor.

Araç mekaniği, kaportası adına ekspertiz tamam ama hibrit sistem için nasıl bir kontrol yapmalı?
Aracın bilgi ekranında, atıyorum iPhone gibi pil sağlığı var mıdır? ne olmalıdır?
Ekspertizde pil ve sistem için bir kontrol olduğunu düşünmüyorum. Toyota servisleri bu konuda yardımcı olur mu?

alacağım araç 3-4 yaşında olacak. hibrit pil garantisi 5 yıl.
6. yıl uzatma için senelik ücret nedir? hiç bir yerde bilgi bulamadım.


Toyota Club Türkiye

2. el hybrid satın almak
« : Mayıs 05, 2021, 10:45:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #1 : Mayıs 05, 2021, 11:28:55 »
Sevgili arkadaşım , ülkede ilk satılan Hybrid araçlardan birisinin sahibiyim , pillerle ilgili bir sıkıntı yok , ilk günkü formundalar. En az 10 yıl giderler merak etmeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #2 : Mayıs 05, 2021, 15:32:11 »
Hibritlerde pil garantisi 5 yıl mı, 10 yıl mı, bundan öncelikle emin olmak gerekir.
Tayfun Bey kullanıcı olarak cevap vermiş zaten. Genel olarak, piller kimyasal malzemelerdir ve hem belli şarj-deşarj döngüsüne, hem de belli bekleme süresine bağlı olarak performanslarını belli oranda kaybedeceklerdir. Bu beklenen bir durumdur. Doğru kullanım şartlarında (şarj-deşarj döngüsü, ısı, aşırı şarj-deşarj koruması, deşarj olmadan şarj olmama vb.) NiMh uzun ömürlü yapıdalardır. Piller performansını kaybetmeye başlayınca, deşarj süresi kısalacak ve pil verimi düşecektir, bu da yakıt tüketimine olumsuz etki edecektir. Bu da zamana yayılan bir şekilde olacaktır. Yani 10 yıl sonunda, doğru kullanım şartlarında pil tamamen bitecek değil, faydalı performansını büyük oranda kaybetmiş olacaktır. Bugün için nispeten yüksek maliyetli olan piller, zaman içinde menşe ülkenin para birimi dikkate alınarak nispeten ucuzlayacaktır. Karşıyaka olarak belirttiğiniz yer 35,1/2 ise ve şehir içi kullanımı çok ise, hibrit ünitenin önemli ve yakıt tüketim avantajı sağlayacağı da unutulmamalı. Ancak şehirlerarası kullanım çoğunlukta ise bu avantajı özellikle dizel vb ünitelere karşı pek göremeyeceksiniz.
Bunlar benim kişisel değerlendirmelerimdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #3 : Mayıs 05, 2021, 19:22:45 »
Ben de bir 35 1/2 hibridli olarak cevap vereyim. Pillerin garantisi 5 değil 10 yıl.. Benim aracım 2017 model, bu yıl başında normal garantisi bitti. 900 TL bir ücretle 2 yıl sınırsız km uzattırdım. Ben yaptırırken kampanya vardı normal fiyatı 1290 TL idi. izmir'in trafiği de almış başını yürümüş, hybrid yakıt anlamında sizi fazlasıyla memnun eder.

Nacizane aurisin bütün kasalarını kullanmış biri olarak sadece şunu söyleyebilirim size, 2010 kasadan sonra alacağınız 2017 kasa araç size fazlasıyla basık ve alçak gelecek..Eğer daha önce binmediyseniz, aracın içine binip bir tecrübe edin derim..

2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #4 : Mayıs 05, 2021, 23:09:46 »
Fikir ve yardımlarımız için teşekkür ederim. Bugün itibarıyla 2017 adv. Skypack satın aldım.
İlerleyen günlerde yeni sorularımla başınızı ağrıtacağım. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #5 : Mayıs 06, 2021, 00:33:51 »
hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #6 : Mayıs 07, 2021, 04:11:19 »
pil testini yapmıştım ben ama aparatlar yoksa servis de yapıyor. 2-3 yaşındaki pillerde en fazla %7-8 tükenme olabilir zaten. eğer araba yatmadıysa ve olduğu yerde sıcağa maruz kalmadıysa. sw hybrid auris benim çok hoşuma gidiyor bu arada. size de hayırlı olsun.

Max 10km/s fren ile tamamen rejenere fren yapılıyor diye okumuştum bir yerde. Daha fazlasında balata artı jeneratör. Sizde hybrid asistant vardı sanırım.

Bu arada arkadaşımın 2015 yaris’inde bu olay farklı. Daha az hassas davransanız da frenlemede rejenerasyon daha fazla oluyor. 4. Nesil hybridlerde neden bu kadar hassas acaba. Ben hybrid asistant’tan bakıyorum. Çoğunlukla rejenere fren için epey hassas olmak gerekirken yaris’te daha umursamaz sürseniz bile rejenere fazla oluyor. 4.nesilde bunun olmaması için aklıma gelem tek şey pil sağlığını korumak için olması.

————

arkadaşımın 1.5 motor 55bin km’de 2015 model 3.jenerasyon hybrid yaris’i var. Mevcut 6,5ah nimh pilleri var ve araç bunun sadece %40’lık dilimini kullanılabiliyor. Yani batarya %40 altına inmiyor ve %80 üstüne çıkmıyor. Dolayısıyla toyota bize kullanımda 2,6ah’lık alan veriyor. Bunlar bilinen şeyler.
 
Bugün pil testimizde bazı hücrelerde deformasyonun başladığını gördük fakat bu ilk seviye ile sınırlı. Tek hücrede 0.49’luk voltaj farkı ise ikinci seviyede. Seviyeler şöyle belirlenmiş.
 
0.20V = 100% acceptable efficiency
0.45V = 75% acceptable efficiency
0.70V = 50% acceptable efficiency
0.95V = 25% acceptable efficiency
1.20V = 0% acceptable efficiency
 
6,5ah’lık batarya kapasitesi tahmini olarak 5,46ah’a düşmüş. Kısacası piller %85 kapasiteye düşmüş. Fakat başta belirttiğim gibi toyota bu kapasitenin bize 2,6ah kullanımına izin veriyordu. Dolayısıyla ticari bir olay var. Toplam kapasite 2,6ah’ın altına düşmedikçe biz bunun handikapını yaşamıyoruz. Aracımız aynı tasarrufta gitmeye devam ediyor. Yani bu araç en az 15 sene sorun yaşatmadan kullanılabilir.
 
değişim bugünkü fiyatla 2000-2250$  Yani senelik 1200₺ pil gideri var. Fakat bakımları diğer araçlardan daha seyrek ve disk balata değişimi olmadığı için buradan avantajı var. Motor yarı yarıya daha az çalışıyor. Ve yakıt tasarrufu yoğun şehir içi trafikte senelik 2000₺. Muadil bir araca göre gayet tasarruflu.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 2. el hybrid satın almak
« Yanıtla #7 : Haziran 22, 2021, 16:45:43 »
1 aylık kullanımla gayet yerinde bir tercih yaptığımı düşünüyorum. Yardımlar için teşekkürler.


Kılavuzda ve forumda göremediğim bir sorum olacak. Kılavuzda çok yüzeysel anlatmış.

1- Auris 17 modelde aküm bagajda. Bu aküye herhangi bir problemde, zayıflamada vs. eski usul takviye yapabilir miyim?
2- Kaza yahut arıza esnasında aracın çalışmadığı bir durumda çekici ile çekilmesi gerektiğinde düz kızaklı çekiciye yüklerken vitesi nasıl by pass edebilirim? Eski usul şanzıman kilidi yok sanıyorum. Bu durumda araç daha fazla zarar da görebilir. Kılavuzda, ahtapot çekici öneriyor ama ana yolda trafiği etkileyen kazalarda çekici tercih şansı pek mümkün değil.