Gönderen Konu: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?  (Okunma sayısı 6168 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« : Nisan 17, 2021, 00:25:58 »
Arkadaşlar Selam,
Başlıkta bahsettiğim gibi Corolla aracım var 132 lik , bu araca çıtırdan ne gibi upgradeler yapılabilir , mesela K&N kutu içi filtre araştırdım model yılına uygun bulamadım fakat araç yeni kasada olsa motor aynıymış dolayısıyla 2017 model corollanın kn filtresi uyumlu olacak diye düşünüyorum.
Heryeri araştırdım ecuya giremiyorlar dolayısıyla yazılım olmuyor deniyor ben ne kadar inanmak istemesemde.
Yine araştırmalar sonucu bir site buldum Obd port a bir cihaz bağlayıp güç alacağımızı iddia ediyorlar https://www.gantuning.com/chiptuning/toyota/corolla-e210-2018/1-6i-131hp-159nm/
Siz değerli veteran forum üyelerinin görüşlerini almak beni ve benim gibi genç kardeşlerinizi çok mutlu edecektir, şimdiden teşekkürler hürmetler.

Toyota Club Türkiye

2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« : Nisan 17, 2021, 00:25:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #1 : Nisan 17, 2021, 01:23:40 »
Bir şey yapılamaz çünkü zaten 1.6 atmosferik motordan alınan maksimum güç ve torku almış Toyota, 1.6 atmosferikte direk enjeksiyonla bile daha yüksek güç alabilen başka marka yok. 0-100 10.2 sn. Düşük ve orta devirde torku da gayet güzel verebiliyor. Daha fazlası biraz zor. Kutu içi ile alınan güç ancak yüksek devirlerde etkisini gösterir. Ama partikül filtreleme daha kötü olacağından motora zararı var.

Atmosferik motorlarda zaten yazılım olmuyor. OBD portuna takılan aparatlar da tamamen dolandırıcılık.

Eğer daha fazla güç ve tork istiyorsanız megane 4 1.3tce ye geçebilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #2 : Nisan 17, 2021, 16:44:31 »
Farz edin yapıldı,aracın artan bg ve torkuna göre fren ve denge kısımlarının da takviyesi gerekir,bunu yapmakta hem maliyet hem de herkesin uygulayacağı bir işlem olmaz,dışardan müdahele ile aracın ecu beyin sorunları olabilir,özetle atılan taş ürkütülen kurbağaya değmez.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #3 : Nisan 17, 2021, 16:55:38 »
Cevaplar verilmiş zaten. En başta verilen verilere de dikkat çekmek gerek, araç 132Hp mi, 132Ps mi (üzülebilirsiniz), bunun cevabına göre de bir kayıp olacaktır.
Kendi gamında etkili bir motor, eğer komple bir girişim yapmayı düşünüyorsanız, daha güçlü araç araştırmak daha mantıklı olur. Diğer yandan yapılabilecek en kolay yaklaşım, aracın ağırlığını azaltmak olabilir. Bunun için de hoparlörlerden tutun, arka koltuk, stepne vs. den feragat etmek gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #4 : Nisan 17, 2021, 18:03:00 »
Cevaplar için teşekkürler şayet düşüncem çok yüksek değerler değildi sadece 5 10 bg birşey arabaya zararı olmayacak ekstra mekanik parça istemeyecek güçlerdi.
Peki siz değerli abilerim 1.8 hybrid için ne düşünüyorsunuz onun devir bandı 1.6 ya nazaran daha düşük yani bazı arkadaşlar ecu ile oynatarak biraz güç elde etmiş zannımca.

not: ayrıyetten cevabımı açmak isterim bir mühendis olarak şöyle bir kural vardır , bir sistem üretilirken minimum %10 tolerans ile üretilir hatta bu sistem komplike bir sistem ise ve dünyanın çeşitli yerlerinde kullanılacaksa bu tolerans artarda , yani demek istediğim bu araçlar çok hassas aletler değiller özellikle japonlar hertürlü durumu düşünüp buna göre üretim yapıyorlar muhtemelen. Saygılarımla .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #5 : Nisan 17, 2021, 23:17:31 »
Cevaplar için teşekkürler şayet düşüncem çok yüksek değerler değildi sadece 5 10 bg birşey arabaya zararı olmayacak ekstra mekanik parça istemeyecek güçlerdi.
Peki siz değerli abilerim 1.8 hybrid için ne düşünüyorsunuz onun devir bandı 1.6 ya nazaran daha düşük yani bazı arkadaşlar ecu ile oynatarak biraz güç elde etmiş zannımca.

not: ayrıyetten cevabımı açmak isterim bir mühendis olarak şöyle bir kural vardır , bir sistem üretilirken minimum %10 tolerans ile üretilir hatta bu sistem komplike bir sistem ise ve dünyanın çeşitli yerlerinde kullanılacaksa bu tolerans artarda , yani demek istediğim bu araçlar çok hassas aletler değiller özellikle japonlar hertürlü durumu düşünüp buna göre üretim yapıyorlar muhtemelen. Saygılarımla .

Merhaba,

Motor modifikasyonunda olaya rakamsal değil yüzdesel açıdan bakmak daha doğru olur, sizin 5-10hp olarak belirttiğiniz rakam mevcut motor gücünün neredeyse %5-10 üzerine çıkmak demek ki atmosferik bir motorda mekanik müdahalesiz de olsa masraf/getiri oranı irrasyonel olacaktır,

Benzin ile uzun vadeli bir kullanım sağlayacaksanız ZR serisi motorlar için supercharger uygulaması yapılabilir, bu durumda forged ekipmana ihtiyaç duymadan rahatlıkla 160hp alınabilmesi mümkün, tork bandının aşağı çekilmesi ve genişlemesi neticesinde hızlanma verileri kağıt üzerindeki rakamlardan çok daha iyi olur, tabi böyle bir durumda Tokay bey’in de belirttiği gibi fren modifikasyonu gerekebilir, lastik seçiminiz de ona keza, ve bakım ürünleri hassasiyeti de gerekir.

“Ben o masrafa giremem, o işlerle de uğraşamam” derseniz, en kolay yol benzin deponuza koyacağınız %5-15 arası methanol size istediğiniz 5-10hp’yi fazlasıyla verir, ancak bunun motor ömrüne etkisini de göz önünde bulundurmalı ve yine bakım periyodu ve bakım ürünleri hassasiyeti gerektirecektir.

Düzenleme: imla hatası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #6 : Nisan 18, 2021, 00:01:51 »
Cevaplar için teşekkürler şayet düşüncem çok yüksek değerler değildi sadece 5 10 bg birşey arabaya zararı olmayacak ekstra mekanik parça istemeyecek güçlerdi.
Peki siz değerli abilerim 1.8 hybrid için ne düşünüyorsunuz onun devir bandı 1.6 ya nazaran daha düşük yani bazı arkadaşlar ecu ile oynatarak biraz güç elde etmiş zannımca.

not: ayrıyetten cevabımı açmak isterim bir mühendis olarak şöyle bir kural vardır , bir sistem üretilirken minimum %10 tolerans ile üretilir hatta bu sistem komplike bir sistem ise ve dünyanın çeşitli yerlerinde kullanılacaksa bu tolerans artarda , yani demek istediğim bu araçlar çok hassas aletler değiller özellikle japonlar hertürlü durumu düşünüp buna göre üretim yapıyorlar muhtemelen. Saygılarımla .

1.8 in çalışma prensibi Atkinson çevrimi olduğundan tamamen yakıt ekonomisi odaklı bir motor. 1.8 motordan 10 hpden fazla kazanç almalısınız ki ancak 1.6 nın fabrika verilerini geçebilesiniz. Değer mi buna? Elektrik motorlarıyla alakalı olmaz da olacağı tuttu bir sıkıntı oldu, sonra garantiden olursunuz, elektrikli motorlar konusunda zaten iyi usta var mı ülkemizde muamma. 1.6 en azından yılların bilindik motoru.

Dediğim gibi tavsiyem 1.4-1.5 tsi veya 1.3 tce ye geçmeniz olur eğer performans yetmiyorsa. Çünkü Toyota'nın en hızlı 1.6 sı son kasadaki versiyonu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #7 : Nisan 18, 2021, 03:15:17 »
Sağolun üstadlar aydınlattınız, şimdi şöyle bir örneğe denk geldim, 1zr-fae(1.6) motor kodlu aracımızı 2zr-fae(1.8) yapmak çapları aynı olduğundan sebep kolay imiş(krank piston enjektör vs )değişimi ile
 https://toyota-club.net/files/faq/19-09-30_faq_zr-engine_eng.htm burada detayları yazıyor
sizler ne düşünüyorsunuz daha önce yapan var mıdır? mantıklı bir haraketmi olur? yakıt performans vs nasıl etkilenir. Turbolamak epey pahalıya gelir gibime geliyor. Bu arada sizin önerilerinizi değerli buluyorum fakat elimde bu araç var ve garantisi yok şuanda o yüzden böyle çılgın şeylere girişme dürtüsü bastırdı :)

Edit: uzun süre boyunca benzinli bir şekilde kullanacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #8 : Nisan 18, 2021, 13:35:35 »
Burada anlatılanlar aslında teknik yönden yapılamama değil, kimi koşullar ve gelişmeler neticesinde bu tarz yaklaşımların zorlaşmasını belirtmektedir. En basitinden, 90'larda piyasada görülebilen araç ve motor çeşitliliği ile bugün arasındaki fark analiz edilebilir.
Uzun zaman önce, silindir büyütme ve 1.6 BMW parçaları ile 1.3 Ford motoru modifiye etmiştik. Önce tölerans değerlerine bakmak lazım, sonrasında seçilebilecek parçalar (motor, süspansiyon, fren vs.) belirlenebilir.
Yukarıda çeşitli yaklaşımlar zaten yol gösterici olarak ortaya konmuş. Alternatif ve nispeten uygun maliyetli olarak ve kullanım özeni ihmal edilmeden Nos'da düşünülebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #9 : Nisan 18, 2021, 14:01:41 »
Sağolun üstadlar aydınlattınız, şimdi şöyle bir örneğe denk geldim, 1zr-fae(1.6) motor kodlu aracımızı 2zr-fae(1.8) yapmak çapları aynı olduğundan sebep kolay imiş(krank piston enjektör vs )değişimi ile
 https://toyota-club.net/files/faq/19-09-30_faq_zr-engine_eng.htm burada detayları yazıyor
sizler ne düşünüyorsunuz daha önce yapan var mıdır? mantıklı bir haraketmi olur? yakıt performans vs nasıl etkilenir. Turbolamak epey pahalıya gelir gibime geliyor. Bu arada sizin önerilerinizi değerli buluyorum fakat elimde bu araç var ve garantisi yok şuanda o yüzden böyle çılgın şeylere girişme dürtüsü bastırdı :)

Edit: uzun süre boyunca benzinli bir şekilde kullanacağım.

Yapılır da, zaten sıfır gibi motora değer mi? 1zr-fae deki mds ile 2zr-fae deki mds aynı mı? Motor inecek açılacak en az 10-15 gider gibime geliyor. Değer mi? Eski araba olsa 150-200bin km.de, rektefiye zamanı yaklaşmıştır diye değer görülebilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #10 : Nisan 18, 2021, 16:42:43 »
Atmosferik motor olmasından dolayı ne kadar uygulama yapsanız da emeğinizin karşılığını tam anlamıyla alamazsınız.
Sizin aracınıza uygun olan K&N Kutu içi Filtre'nin kodu 33-2360 Kendimde kullanmaktayım ayrıca Pedal Commander kullanabilirsiniz.
Daha fazla güç istiyorum diyorsanız araç değişikliği yapmanızı tavsiye ederim özellikle VAG grubuna geçiş yapabilirsiniz daha verim alırsınız çünkü Polo'ya Amarok motoru Swaplayan Türkiye'de mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #11 : Nisan 24, 2021, 23:59:05 »
Hepinize cevaplarınız için teşekkürler, @Anıl Akca (35513) Anıl Bey hava filtresi alınır mı farkeder mi yakıt gaz tepkisi vs yorumunuz nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 1.6 VVT-i(132hp) Motora neler yapılabilir?
« Yanıtla #12 : Nisan 25, 2021, 15:33:01 »
Hepinize cevaplarınız için teşekkürler, @Anıl Akca (35513) Anıl Bey hava filtresi alınır mı farkeder mi yakıt gaz tepkisi vs yorumunuz nedir?
Eğer aracınızı uzun süreli kullanım düşünüyorsanız almaya değer sizi filtre ücretinden kurtarır, sadece hava filtresinden çok şey beklenir mi beklenmez tabi.
0.5 yakıtta düşüş, alt devir gaz tepkimesinde hafif canlanma hissi oluştu.
K&N temizlik kiti neredeyse filtre kadar olduğu için ben temizlemek için Automix koltuk döşeme temizleyici kullanıyorum 16.50 TL'ye aldım. Yağlamak için ise Motul hava filtresi yağlayıcı 60 TL