Amortisör üretim türüne göre farklı tepkiler ortaya koyar. Ayrıca yay yapısı (sertlik, şekil vs.) uygun olmalıdır. Yoldan gelen darbelere karşı kuvvet aracın ağırlığı ile oluşur. Oluşan kuvvetleri ise sönümleyerek önce lastik, sonra yay karşılar. Amortisörden beklenen ilk harekette kolay (yumuşak) devamı hareketlerde zor (sert) tepki vermesidir. Bu sayede yol tutuştan ödün verilmeden konfor sağlanır. Amortisörün ana görevi ise, satıh şeklindeki düzensizliklerden ve bunun araç üzerinde, araç ağırlığına bağlı olarak oluşturacağı etkiler dolayısı ile sıkışan süspansiyon yayının, geri açılma (ilk tepki açılma yönünde ise devamında sıkışma yönünde) oluşan salınımı sönümlemektir. Bu konuda ne kadar hızlı ve kuvvetli olursa, lastiğin yol ile teması da o oranda sürekli ve kuvvetli olur.
Dünyada da belli başlı üst eviye amortisör üreticileri vardır, imkanınız el veriyorsa Koni'yi araştırabilirsiniz. Ancak Kyb'de kendini kanıtlamış üreticilerdendir.
Amoritös alırken dikkat edilecek önemli bir husus (bunu nihai tüketici olarak siz bilemezsiniz) amortisörün saklanma şeklidir (üretim tarihi çok yeni değilse).