Gönderen Konu: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası  (Okunma sayısı 4901 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Herkese merhabalar,

Tanışma başlığında da demiştim fakat forumun yeni bir üyesi olduğumdan öncelikle herkese tekrardan merhaba deme ihiyacı hissettim. Siteyi bir süredir takip ediyordum fakat kayıt olmak bugüneymiş.

Yaşadığım problem ile ilgili olarak yazılmış çizilmiş aslında ama başlığına 1 senedir yazılmadığı için kimsenin göremeyebileceğini düşünerek (ki sitenin de uyarısı bu yöndeydi) yeni bir başlık açtım.

Ben 2020 yılının temmuz ayında 135.000 km yol yapmış 2014 model ve herhangi bir değişeni olmayan (nispeten temiz kullanılmış) Corolla Touch aracı satın aldım. Aracı aldığımda hiç bir problemi yoktu ve ekspertizde de görülmemişti. Aldığım gibi de genel bakımını (filtreler, yağ vs.) yaptırarak kullanmaya başladım. Yaklaşık 1.5 - 2 aydır ise motor arıza lambası ile birlikte kaydırma ışığının yanmasına şahit oluyorum.

İçinde bulunduğum durumu tam olarak anlamanız için süreci detaylı yazacağım. O yüzden biraz uzun olabilir. Vakit kaybetmek istemeyen arkadaşlar direkt olarak son paragrafa atlayabilirler.

Arıza kodunu ilk okuttuğumda P0302 ve P0304 kodları ile 2. ve 4. silindirlerde tekleme hatası olduğunu öğrendim. Daha sonrasında bujilerin şimdiye kadar değişmediğini öğrenip, üzerinde bulunan DENSO-SC16HR11 iridyum orjinal bujilerinin aynısından taktırdım. Bujilerin sağlam olduğundan emin olduğum ve sorunun ateşleme bobinlerinden olabileceğini düşünerek 2. bobini 1' in yerine, 4. bobini ise 3' ün yerine taktırdım. Bu sayede farklı silindirlerde hata kodu aldığımda bobinlerde arıza olduğunu anlayacağımı düşündüm. Bu işemden sonra hata kodunu sildirdim ve 200 km kullanmama rağmen herhangi bir ışık yanmadı. Aynı hafta içerisinde aracı çalıştırdığımda ikinci kez arıza ve kayma lambası yandığını gördüm. Aracın soğuk olduğunu, çalıştırdıktan yaklaşık 2-3 dakika sonrasında (LPG devrede değilken) arıza lambalarının yandığını net olarak hatırlıyorum. Bunlar olduğu sırada, bir yandan yaptığım okumalar ve araştırmalar sonucunda arızanın, motora düzensiz hava ve yakıt girişi sebiyle olabileciğini de öğrendim. İlgili ve el yatklınlığı olan biri olarak (Makine mühendisiyim.) Würth boğaz kelebeği temizleyicisi ve Liqui Moly maf sensör temizleyicisi yardımıyla aracın boğaz kelebeğini ve maf sensörünü uygun şekilde temizledim. Ayrıca üzerindeki akü zayıf ve orjinal aküsü olduğundan, 60 amperlik yeni akü taktırdım. Tahmin edeceğiniz üzere bu temizlik ve akü değişimi bir işe yaramadı ve tekrar servisin yolunu tutarak arıza kodunu öğrenmeye gittim. Aracın bağlanmasıyla, ilginç bir şekilde hata kodunun P0302 olarak 2. silindirde tekrar ettiğini fakat 4. silindir de herhangi bir sorun olmadığını gördüm. Tekrar bobinlerde bir arıza olabileceğini düşünerek, en azından bu ihtimali elemek istediğimden multimetre (ölçü aleti) yardımıyla bobinlerin sarımlarındaki dirençleri ölçtüm (soketlerden) ve tüm bobinlerde çok yakın değerler direnç değerleri elde elde ettim. Tabi bu da beni bobinlerin sağlam olduğu sonucuna götürdü. Sonrasında 2. enjektörde sorun olabileceği ihtimalini düşünerek bir kaç araştırma yaptım ve (yöntem çok sağlıklı olmasa da) enjektörlerde bulunan selenoidlerin hareketini bir tornavida yardımıyla hissedebileceğimi öğrendim ve yine sonuç olarak diğer enjektörlerden çalışma ritmi olarak farkı olmadığını öğrenmiş oldum.

Toparlayacak olursam, geldiğim noktada elimde;
- boğaz kelebeği ve maf sensörü temiz,
- üzerinde yeni akü bulunan,
- enjektörlerinde yüksek sayılabilecek ihtimalle bir problem olmayan,
- 146.000 km' de,
- benzin rölantisinde çok az, lpg rölantisinde daha fazla titreme olan,
- LPG ayarı yeni yapılmış,
- Yakıt sarfiyatı normal,
- 125.000 km boyunca LPG ile kullanılmış (21.000 km' de tüp takılmış) ,
- P302 silindir tekleme kodu ile arıza veren,
- şu an çalışmasında, yürümesinde herhangi bir problem yaşamadığım 1.6 Touch aracım var.

Siz değerli forum üyelererinden de, aracı ve İzmir'i çok tanımamam sebebiyle, arızanın ne olabileceği ve aracı hangi servise götürmem gerektiği konularında bana tavsiye vermenizi rica ediyorum.
Tecrübe ve tavsiyeleriniz benim için çok değerli.

İyi forumlar.
         
Per aspera ad astra

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2021, 23:52:20 »
İzmir'de Özsoy LPG Recep usta var alanında tecrübeli kişidir, Google dan aratınca yol tarifi çıkar yanına giderseniz sorunu çözer veya mekanik bir sorun varsa tamirciye yönlendirir,tamirci için de yine İzmir'de kalifiye ustaların bulunduğu Oğuz oto ile görüşebilirsiniz,sorun büyük ihtimalle LPG ayarından çıkacaktır,LPG'de ayar çok iyi olmak zorunda yoksa tekleme yapar çünkü LPG yüksek ateşleme gücü ister hava yakıt karışımı optimum düzeyde olmak zorunda.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #2 : Mart 29, 2021, 00:05:06 »
İzmir'de Özsoy LPG Recep usta var alanında tecrübeli kişidir, Google dan aratınca yol tarifi çıkar yanına giderseniz sorunu çözer veya mekanik bir sorun varsa tamirciye yönlendirir,tamirci için de yine İzmir'de kalifiye ustaların bulunduğu Oğuz oto ile görüşebilirsiniz,sorun büyük ihtimalle LPG ayarından çıkacaktır,LPG'de ayar çok iyi olmak zorunda yoksa tekleme yapar çünkü LPG yüksek ateşleme gücü ister hava yakıt karışımı optimum düzeyde olmak zorunda.

Çok teşekkürler Ümit Bey. Oğuz Oto'ya googledan denk gelmiştim ama emin olamamıştım. Recep Usta'ya da uğrayacağım.
Per aspera ad astra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #3 : Mart 30, 2021, 13:57:44 »
lpg rölantisinde sıkıntı varsa, direk sorunun lpg'den olduğu net.  lpg enjektörlerinde kaçırma,  nozzle'ları eşit delinmemiş vs. gibi durumlar olabilir. İyi bir lpg'ciye gidip enjektörleri ve ayarını kontrol ettirin. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #4 : Mart 30, 2021, 13:58:52 »
Ümit Bey tavsiyeniz üzerine google yorumlara da bakarak dün Oğuz Oto' ya gittim ve beklemediğim şekilde çok ama çok memnun kaldım. Size çok teşekkür ederim. Aracın 125 bin km boyunca tüple kullanılması nedeniyle ve araç benzindeyken tekleme yaptıgından sorunun subap olduğunu düşündük fakat kompresyon testi sonuçları başarılıydı. Bunun üzerine Oğuz Usta emme manifoldundan tüp regulatörüne giden vakum hortumunu çıkardı ve bu şekilde verileri inceledi. Sorunun LPG vakum kaçağı olduğu anlaşıldı ve inanır mısınız işletme bunun için benden tek kuruş almadı. Sağolsunlar inatla sönmeyen lastik basınç ikaz lambasını da stepnenin basıncını da ayarlayarak söndürdüler. Tavsiyeleriniz için tekrar teşekkürler. Çok memnun kaldım.
Per aspera ad astra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #5 : Mayıs 05, 2021, 01:17:32 »
Ümit Bey tavsiyeniz üzerine google yorumlara da bakarak dün Oğuz Oto' ya gittim ve beklemediğim şekilde çok ama çok memnun kaldım. Size çok teşekkür ederim. Aracın 125 bin km boyunca tüple kullanılması nedeniyle ve araç benzindeyken tekleme yaptıgından sorunun subap olduğunu düşündük fakat kompresyon testi sonuçları başarılıydı. Bunun üzerine Oğuz Usta emme manifoldundan tüp regulatörüne giden vakum hortumunu çıkardı ve bu şekilde verileri inceledi. Sorunun LPG vakum kaçağı olduğu anlaşıldı ve inanır mısınız işletme bunun için benden tek kuruş almadı. Sağolsunlar inatla sönmeyen lastik basınç ikaz lambasını da stepnenin basıncını da ayarlayarak söndürdüler. Tavsiyeleriniz için tekrar teşekkürler. Çok memnun kaldım.
Geri dönüş ve bilgilendirme için çok teşekkür ederim,formlar bu işler için ve birbirimize yardımcı olmak için var,sorunun çözüldüğünü sevindim,kaliteli işletmeler kapısından ilk girdiğiniz anda kendini belli eder,işinde ve insanlığında kalifiye kimselerin çoğalması dileğiyle,selamlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #6 : Aralık 06, 2022, 21:09:16 »
Fırat bey size nasıl ulaşırım benim numaram 05302745892 size sorucam bikaç sey var mumkunse

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 97000
  • Model Yılı: '15
Ynt: 2014 Corolla Touch Motor Arıza (P0302) ve Kaydırma Lambası
« Yanıtla #7 : Kasım 20, 2023, 16:31:10 »
Merhaba. Aynı problem bende de var. Soruna ne gibi bir çözüm buldunuz. Ben de ona göre bir yol izlerimm