Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 06, 2025, 08:40:04
Lütfen
BÜYÜK HARF
kullanmayalım!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Yakıt
»
Konu:
Sentetik Benzin
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: Sentetik Benzin (Okunma sayısı 1110 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 63000
Model Yılı: '20
2023 kere teşekkür etti
2545 kere teşekkür edildi
Sentetik Benzin
«
:
Mart 20, 2021, 21:49:16 »
Sessizce devam eden çalışmalar ve 2022 gibi kullanıma hazır ve ulaşılabilir hale gelmesi muhtemel Sentetik Benzin ile ilgili güzel bir araştırma videosu.
Bu arada Sentetik Benzin'in litre fiyatı şu an için 3,5€
//www.youtube.com/watch?v=TSL40093Zr4
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
Toyota Club Türkiye
Sentetik Benzin
«
:
Mart 20, 2021, 21:49:16 »
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
Araç: Corona
Kan Grubu: A+
Kilometre: 420000
Model Yılı: '93
419 kere teşekkür etti
2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sentetik Benzin
«
Yanıtla #1 :
Mart 21, 2021, 13:43:07 »
Şuan için fiyat olarak ulaşılabilir değil ama zamanla geliştikçe fiyatı düşecektir,
Ondan ziyade bir zamanlar kurşunlu benzin yasaklanıp E10 a (yani %10 etenol katıldığında) yaşanan motor sıkıntıları bu yapay benzindede yaşanmaz İNŞAALLAH, sonuçta etenol veya metenol ikiside alkol bazlı alkolün aşındırma özelliği vardır,zaten bu gibi çözümler bulunmazsa olmaz çünkü piyasada milyonlarca içten yanmalı motorlar var bunları bir anda çöpe atacak değiliz.
Kayıtlı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 63000
Model Yılı: '20
2023 kere teşekkür etti
2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sentetik Benzin
«
Yanıtla #2 :
Mart 21, 2021, 20:27:26 »
Kurşunsuz benzin ilk çıktığında İstanbul'da sadece 2 istasyonda, Kozyatağı'nda ve Zincirlikuyu Shell istasyonunda vardı, yaygınlaşıp ucuzladığında ise ikinci el temiz bir Renault 9 Broadway aracım vardı, hemen kullanmaya başladım ve uzun yıllar hiç bir sorun yaşamadığım gibi egzost çıkışı bile bugün ki egzostlar kadar temiz olmuştu. Renault 9'lar kurşunsuz benzinin ürettiği ısıya ve daha az yağlama yapmasına dayanabilen ilk motorlara sahiplerdi ve elektronik ateşlemeye sahip olmaları sorunsuz çalışmalarına yardımcı oluyordu.
Günümüzde kullanılan motor teknolojileri çok çok ileri düzeylerde.
E-Metanol, içten yanmalı motorlarda kullanıldığı gibi aynı zamanda Reformed Fuel Cell (Dönüştürülmüş Yakıt Hücresi) olan elektrikli otomobillerde de kullanılmaya başlandı. Böylelikle Hidrojenin taşınması, depolanması gibi öncelikli pahalı masraflardan da kaçabilecekler. Fakat bir sonraki 50-100 yılda tam Hidrojen ve Elektriklilere geçilecektir.
//www.youtube.com/watch?v=ADTZdPL_hgM
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
Araç: Corona
Kan Grubu: A+
Kilometre: 420000
Model Yılı: '93
419 kere teşekkür etti
2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sentetik Benzin
«
Yanıtla #3 :
Mart 21, 2021, 20:45:08 »
Dediğiniz gibi kurşunsuz benzine dayanabilecek yapıda üretildiği için sıkıntı çıkarmadılar ama diğerleri çok sıkıntılar yaşadı aynı olay LPG dönüşümü yaygınlaştığı sıradada yaşandı,her yeni yakıt türünde farklı sıkıntılar olacaktır ve yeni geliştirilen sentetik benzindede olacaktır ama deneme yanılma yoluyla sentetik yani çözücülüğü farklı kimyasallar ile dönüştürülerek çözüme ulaşacaktır,kurşunsuz benzinde olan sıkıntıların benzeri ilk çıkan LPG sistemlerinde'de yaşanmıştı eski kasa toyotalara manifolt boğazından beslemeli manuel ayar yapılan kitler montajlandı ve çoğu sibob veya silindir kapak contası yakmıştı şuanda yine boğazdan beslemeli kitler ile çalışan toyotalar var ama bilgisayarlı ayar ile harita yükleniyor bu ve benzeri sorunlar her yeni sistemde olacaktır ama zamanla aşılacaktır,yapılan çalışma yerinde bir çalışma olmuş nitekim daha önceki mesajda bahsettiğim gibi içten yanmalı motorlar bir anda piyasadan silinemez eskiler hariç hali hazırda üretilen ve satılan binlerce araç var,videoda bahsettiğini göre emisyon olarak elektrikli araçlar ile aynı kapıya çıkacak,elektrikli araç emisyon yaymasa dahi o elektriği üretmek için yine karbon salınımı oluyor.
Kayıtlı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 63000
Model Yılı: '20
2023 kere teşekkür etti
2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sentetik Benzin
«
Yanıtla #4 :
Mart 21, 2021, 22:08:37 »
İçten yanmalı motorlar bir anda tabii ki piyasadan silinmez zira çok büyük kriz olur ve bunun altından dünyadaki hiç bir devlet kalkamaz.
Diğer taraftan dünyada hiç bir motor üreticisi tarafından LPG ve LNG'ye %100 uygun küresel gelişmiş bir motor çalışması yada yatırımı yapılmamıştır.
Örneğin kullanmakta olduğum Honda, banttan çıkardığı bazı araçlara LPG uyumu yapmıştır ama bu yakıt ile yaşanacak sorunlara garanti vermemektedir.
Toyota, Japonya'da taksi olarak çıkardığı özel modeli fabrikasyon LPG'li çıkarmaktayken 2017'den beri LNG Hybrid olarak çıkarmaktadır.
Zira LNG ile çalışan motor LPG'ye göre çok daha yüksek verim ve çok daha düşük emisyon çıkarmaktadır.
Tabii LPG ve LNG dönüşümüne yapılacak bu yüksek yatırım ve oluşacak erken arızalar ancak Taksi, Belediye otobüsleri ve şehir içi mal dağıtım firmaları tarafından kompanze edilebilmektedir.
Oysa kişisel kullanımlarda, uzun yol otobüslerinde, şehirlerarası-uluslararası mal taşımacılığında sorunsuz ve güvenilir yakıt kullanma zorunluluğu vardır.
Bu sebeplerle yakın gelecekte piyasaya çıkacağını düşündüğüm bu yeni yakıtlar mevcut motorlara %100 uyumlu olarak hazırlanmaktadır.
Şu an kurşunsuz yakıtla çalışan eski teknoloji motorlar hizmete devam edebiliyorsa yeni yakıtla yine devam edebileceklerdir.
Evet, yeni yakıtlar ile şu an kullandığımız araçlar elektrikli otomobiller kadar çevreci olacaklardır.
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 63000
Model Yılı: '20
2023 kere teşekkür etti
2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sentetik Benzin
«
Yanıtla #5 :
Kasım 06, 2021, 21:19:46 »
Son 6 aydır, avrupada bir çok ülke Benzine %5 oranında kattıkları Etanol oranını %10'a çıkartmaya başladılar.
Bizde ise, geçen yıl ortalarına kadar uygulanan %5 oranı geçici olarak %3'e düşürülmüştü.
Son durum nedir? Bu konuda bilgisi olan var mı?
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Yakıt
»
Konu:
Sentetik Benzin