Gönderen Konu: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!  (Okunma sayısı 1266 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« : Mart 11, 2021, 10:38:46 »
Tüm dünyada hızla yayılan koronavirüs salgını nedeniyle geçtiğimiz yıl üretimlerine belli bir süre ara vermek zorunda kalan otomotiv sektörü tam aşılama çalışmalarının hızlanması ve alınan tedbirlerle normalleşme sürecine girilmesiyle ortaya çıkan talebi karşılayacakken şimdi de yeni bir kriz ile sarsıldı.

Geçtiğimiz yıl pandemi nedeniyle kapılarını belli bir süre kapatmak zorunda kalan otomotiv fabrikalarına gönderilemeyen çipler, salgın döneminde vatandaşın da eve kapanmasıyla talepte büyük artış yaşayan tüketici elektroniğine yönlendirilince sektörde çip krizi yaşanmaya başladı.

Salgının etkisinden kurtularak talebin de artmasıyla üretimlerini hızlandıran otomotiv firmaları çip tedarikinde yaşanan sıkıntı sonrası üretim planlamalarını tümden değiştirdi.

Aralarında Ford, Toyota, Fiat Chrysler Automobiles (FCA),Nissan, Honda, Volkswagen, General Motors ve Daimler gibi dünya devlerinin de bulunduğu çok sayıda otomobil üreticisi çip tedarikinde ortaya çıkan sıkıntı sonrası üretimlerine bir bir ara vermeye başladı.

ÇİP KRİZİ TÜRKİYE'YE DE SIÇRADI

Çip krizinin Türkiye'deki ilk mağduru ise Oyak Renault oldu. Şirket Bursa'daki fabrikasında tedarik sıkıntıları nedeniyle üretimde kesintiye gideceğini açıkladı.

Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun, "Yaşanan küresel kaynaklı elektronik bileşen tedarik sıkıntısı nedeniyle üretim programımızda değişiklikler yapmak zorunda kaldık. 15-22 Mart 2021 tarihleri arasında üretime kısa bir ara vereceğiz. Dış kaynaklı krizlerin etkilerini en kısa sürede aşarak üç vardiyada çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

672 BİN DAHA AZ ARAÇ ÜRETİLECEK

Otomotiv devlerini sarsan çip krizinin sektöre yönelik ilk yansımalarına ilişkin de araştırma sonuçları yayımlanmaya başladı. IHS Markit isimli araştırma şirketi tarafından yayınlanan bir rapora göre; çip kıtlığı nedeniyle 2021'in ilk çeyreğinde 672 bin adet daha az araç üretilecek.

60 MİLYAR DOLARLIK KAYIP KAPIDA!

Koronavirüs salgını sonrasında ortaya çıkan çip tedarik sorunu otomotiv devlerinin gelirlerini de ciddi anlamda etkilemesi bekleniyor. Sürpriz gelişmenin gelirlere yansımasına ilişkin değerlendirmede bulunan otomotiv devlerinden General Motors, çip sıkıntısının 2021 yılı kazançlarını 2 milyar dolar düşürmesini beklerken, Ford Motor ise durumun kazançları 1 milyar dolar azaltarak 2.5 milyar dolar azaltabileceğini öngörüyor. Honda Motor ve Nissan Motor ise çip krizi nedeniyle 250 bin adet daha az otomobil satılacağını öngörüyor.

Danışmanlık firması AlixPartners ise çip kıtlığın bu yıl küresel otomotiv endüstrisinden elde edilen geliri 60 milyar dolar azaltacağını tahmin ediyor.

KISA VADEDE ÇÖZÜM BEKLENMİYOR

Öte yandan çip krizinin çözümüne ilişkin sektör temsilcileri ise kısa vadede ufukta ışık görmüyor. Tayvan merkezli Taiwan Semiconductor Manufacturing ve United Microelectronics gibi büyük çip tedarikçilerin üretim kapasitelerini artırmaya yönelik yatırım planlarını açıklamalarına rağmen krizin üçüncü çeyreğe hatta yıl geneline yayılabileceğine ilişkin değerlendirmeler otomotiv sektöründe ağırlık kazanıyor.

HÜKUMETLER DEVREDE!

Otomotivdeki çip krizi sonrası hükümetler de harekete geçti. Beyaz Saray'dan yapılan açıklamada Başkan Biden'ın otomobil endüstrisindeki çip kıtlığını gidermek için devrede olduğu belirtilirken, Alman Ekonomi Bakanı Peter Altmaier, Tayvan hükümetini ülkenin yarı iletken endüstrisinin Alman otomobil üreticilerine daha fazla çip sağlamaya çağırmak için Ocak ayından bu yana Taipei'deki mevkidaşı ile temas halinde. Çinli yetkililer de, sorunu çözmek için çip üreticileriyle bir araya gelerek, Çin'e daha fazla üretim tahsis etmelerini istedi. Ülkenin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı, çip tedarikçilerinin Çin pazarına daha fazla önem vermelerini tavsiye etti.


ÇİPLER NERELERDE KULLANILIYOR?

Yarı iletken çipler, bilgi-eğlence sistemleri gibi alanlar ve hidrolik direksiyon ve frenler gibi daha temel parçalar için yeni araçların son derece önemli bileşenleri olarak öne çıkıyor. Araca ve seçeneklerine bağlı olarak uzmanlar, bir araçta yüzlerce yarı iletken çipin olabileceğini söylüyor. Gelişmiş güvenlik ve bilgi-eğlence sistemlerine sahip daha yüksek fiyatlı araçlar, farklı çip türleri de dahil olmak üzere bir temel modelden çok daha fazlasına sahip bulunuyor.

Sıfır araç tarafında üretimlerin durmasına yol açan çip krizinin araç tedarikine ve fiyatlara nasıl yansıyacağı da merak konusu oldu.


İKİNCİ ELDE FİYATLARI ARTTIRABİLİR

Geçtiğimiz yıl koronavirüs kaynaklı otomotiv fabrikaları geçici olarak kapılarını kapatınca çok sayıda sıfır araç modelinde tedarik problemi yaşanmış, araç alacaklar ikinci ele yönelince fiyatlar ise kimi modellerde neredeyse ikiye katlanmıştı.

Konuyla ilgili konuşan İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, otomotivdeki çip krizinin büyümesi ve geçtiğimiz yılki senaryoya benzer bir tablonun ortaya çıkması halinde araç alımı yapacakların ikinci ele yöneliminin artacağının altını çiziyor.

Ertemel, döviz kurlarına bağlı olarak sıfır araç fiyatlarının artışa geçeceğini de öngördüklerini belirterek üzerine bir de tedarik sıkıntısı ortaya çıkarsa bunların ikinci el tarafında fiyatlara yansımasının ilk etapta yüzde 10 şeklinde olmasının da kuvvetle muhtemel olduğunu kaydediyor.

Kaynak: https://www.memurlar.net/haber/958806/sifir-otoda-cip-krizi-ikinci-el-piyasasinda-fiyatlar-yukselecek.html








Toyota Club Türkiye

SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« : Mart 11, 2021, 10:38:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2021, 13:46:32 »
"Pencere camı karaborsaya düştü" haberleri vardı. Cam fabrikaları üretime ara vermiş , tekrar başlamaları için 3-4 ay gerekiyormuş , o yüzden piyasada cam yokmuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2021, 14:50:08 »
Türkiye'de yükselmesi mümkün ama Avrupa'da fiyatlar düsüyor - cünkü elektrikli ve hibrit otomobillere yönelme cok fazla.
Toyota'da %19 indirim var. Alfa Romeo'da %25 e varan indirimler.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2021, 22:43:24 »
Toyota burda da indirim başlattı. Çip krizini en az hasarla atlatan oto üreticisi olacak herhalde. Fukuşima olayı sonrasında baya değiştirmişler firma içindeki elektronik stok olayını.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #4 : Mart 12, 2021, 00:45:56 »
Toyota burda da indirim başlattı. Çip krizini en az hasarla atlatan oto üreticisi olacak herhalde. Fukuşima olayı sonrasında baya değiştirmişler firma içindeki elektronik stok olayını.

Ilginc - normalde hep Just-In-Time enventar kontrolü ile gidiyorlardi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #5 : Mart 13, 2021, 13:56:42 »
JIT'in bazı açıkları var, Önraporlama ve bir dizi hesap ile daha efektif kararlar alınabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #6 : Mart 18, 2021, 18:01:45 »
Bu elektronik devreler robot kollar tarafından havyalanırken, piyasada aslında genellikle kilo ile satılır.

İşin arka planında sanki, konvansiyonel motorlu araçların üretim kapasitesini önce yavaşlatıp sonra kademeli yöntemle azaltma yoluna giderken, yıllık üretim kapasitesini durdurmadan önce aşağı çekip yine konvansiyonel motor departmanlarında çalışan işçi sayısında azaltmaya gidilecekmiş gibi..

Sonuç olarak, elektrikli otomobil üretiminde daha az insan çalışacak fakat daha pahalı bir ürün üretilecektir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #7 : Mart 18, 2021, 18:33:21 »
Geçen gün başka bir sitede Ankara'da ki Toyota bayilerini arayan bir yorumcuya 3 bayiden de Temmuz ayına kadar araba yok demişler,yine yerli üreticilerimizden birisi 2 hafta üretime ara verdi,konu çip veya başka bir şeydir,araba fiyatları artmaya devam edecek ve taksitler 5 yıla kadar uzatıldı gibi imkanlardan ancak maaş garantisi olan ve yüksek meblağ kredi ödeyebilen kısıtlı sayıdaki insan faydalanacaktır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2021, 09:36:43 »
Çip krizi gerçek. Yeni dünya düzeni insanları evde çalışmaya yönlendirdi , doğal olarak bilgisayar ve internet teknoloji talebi üreticinin karşılayamadığı kadar yükseldi , yeni fabrika kurmak da 4-5 yıl alıyor , uzun süre sürecek bir krizin içine girmiş görünüyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #9 : Mart 19, 2021, 10:47:02 »
Dün bir haberde çip üretebilen Amerika,Çin,Güney Kore ve galiba yine bir Asya ülkesinin var olduğunu,tüm dünyanın bu ülkelerden tedarik ettiğini ifade ediyordu,hem maliyeti hem de hadi deyince fabrika kurmanın kolay olmadığı ortada;bizim de artık iç çekişmeleri bırakıp siber teknolojileri elde etmediğimiz takdirde işimiz giderek zor olacak.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #10 : Mart 19, 2021, 16:26:59 »
Çip krizi nedeniyle fabrika açmak isteyen olursa diye yazıyorum, kristal osilatör fabrikası açsın. Krizin öncesinde de pek bulunmuyordu, şimdi hiç bulunmuyor. :) Dandik Çin firmaları bile temmuza sipariş alıyorlar. Türkiye standardında baya yüksek volümlü üretimi olan bir firmada çalışıyorum, tedariğimiz önceki yıldan planlanıp siparişler verildiği için şimdilik çok sıkıntı yaşamıyoruz ama önümüzdeki sene çok daha büyük sıkıntı olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #11 : Mart 27, 2021, 22:58:58 »

Sıfır yada 2.el araç fiyatları en az 2 sene düşmez bu gidişle.
Hundai getz-Opel astra Hb- Toyota C-HR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #12 : Mart 27, 2021, 23:46:44 »
Bu gün dış kaynaklı ekonomistlerin tahminlerine göre yıl sonu doların  9.20 tl düzeyinde olacağını öngören yazılar okudum,hal böyle iken 0 km veya 2.ci el araba fiyatlarının düşeceğini hiç sanmıyorum,çip konusu da bu işin tuzu biberi,ortalama bir arabada 20 civarında çip kullanılıyor ise ve bu konuda maliyet,temin konularında sorun yaşanıyorsa zamanında ülke olarak çip konusunda atılım yapmak isteyip sonradan vazgeçtiğimize yanalım,şimdiler de ise yıllar süren ve milyarlarca dolara mal olan ancak her devletin mutlaka sahip olması gereken bir yatırım olduğunu anlamaya başladık.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #13 : Mart 28, 2021, 12:37:54 »
ÇİP KRİZİ CEP YAKMAYA BAŞLIYOR!

Dev otomotiv fabrikalarının üretimine darbe vuran çip krizi büyüyor. Akıllı cihazları etkilemeye başlayan krizden dolayı telefon üreticileri lansmanlarını erteliyor. Fiyat artışları bekleniyor.


Kovid-19 pandemisiyle birlikte dünya çapında aylardır "geliyorum" diyen bir krizin ucu artık nihai tüketiciye de dokunmaya başladı. Televizyon, akıllı telefon, otomobil, buzdolapları, bulaşık makineleri ve oyun konsolları gibi 'akıllı' olan her cihaz mikro işlemci veya yarı iletken ürünlerin üretiminde yaşanan arz-talep dengesizliğinin yarattığı sıkıntının boyutu her geçen gün büyüyor. Son günlerde ardı ardına birçok fabrika üretimini durdururken, bazı telefon üreticileri de lansmanlarını erteledi. Sıkıntıdan dolayı elektronik ve akıllı ürünlerin fiyatlarında ciddi artışlar yaşanması bekleniyor. Akıllı telefon pazarının üç numaralı oyuncusu Xiaomi'nin Başkanı Wang Xiang, çip krizi nedeniyle oluşan maliyet baskısının fiyatlarda artış yaşatabileceğini açıkladı.

BEŞTE ÜÇÜ ELEKTRONİKTE!

Dünyada başlangıçta sorun fabrikaların kapanması nedeniyle tedariklerde yaşanan geçici bir gecikme olarak algılandı. General Motors, Ford, Nissan, Toyota, Honda ve Volvo gibi büyük otomobil üreticilerinin üretimleri durdu.
Ancak aslında otomotiv sektörü dünyadaki çip tüketiminin sadece yüzde 10'unu yapıyor. Asıl tehlike elektronik sektöründe. Akıllı telefon, dizüstü bilgisayar gibi ürünler toplam üretimin beşte üçünü tek başına yapıyor. İlk sırada PC'ler var. İkinci sırada akıllı telefonlar, üçüncü sırada ise tüketici elektroniği bulunuyor. Dördüncü sırada otomotiv ve beşinci sırada da sanayinin diğer dalları var.
Çip krizinde gelişmekte olan ülkelerdeki otomotiv fabrikaları da etkilendi. Romanya, Türkiye, Çekya, Macaristan ve Özbekistan gibi ülkelerde, üretimini durduran firmalar oldu.

ÇÖZÜM İÇİN ÇABALAR VAR

Çözüm için çeşitli çabalar da var. Intel 20 milyar dolara Arizona'da iki büyük çip fabrikası kurma yolunda adımlar atıyor. Mikro işlemci ve mikro denetleyici ürünleri üreten firmalar da üretimdeki daralma dışında başka sorunlarla ilgileniyor. En büyük üreticilerden NXP ve Infineon'un Teksas fabrikaları geçici olarak kapandı. Japon Renesas'ın bir fabrikasında da yangın çıktı. Bu tür sorunlar da çözüm bulunmasını engelliyor.

LANSMANLAR ERTELENİYOR

İŞIN akıllı telefon ayağında büyük üreticiler hayli dertli. Tayvanlı bir araştırma firması olan TrendForce, yılın ikinci çeyreğinde akıllı telefon üretiminin yüzde 5 etkileneceğini tahmin ediyor. Çiplere yılda 58 milyar dolar harcayan 2 trilyon dolarlık Apple bile yeni modeli iPhone 12'nin lansmanını geçen yıl iki ay ertelemek zorunda kalmıştı. Dünyanın en büyük çip üreticilerinden olan Samsung ise 'ciddi bir dengesizlik' oluştuğu vurgusu yaptı. Markanın yeni Note serisinin lansmanı da gecikecek.


İKİ FABRİKA DURDU!

Türkiye'de Oyak Renault Bursa fabrikası 15-22 Mart tarihleri arasında üretimine zorunlu ara verdi. Tofaş ise Bursa fabrikalarında üretimi 19 Mart'ta durdurdu. 5 Nisan'da yeniden faaliyete geçecek olan Tofaş, fabrikada periyodik bakım yapıyor.

Türkiye'de otomotiv sanayi üretiminin 2021'de 1.5 milyon adet seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. Krizin Türkiye'de diğer fabrikalara yayılması halinde, 2021'de 2 ila 5 bin adetler seviyesinde üretim kaybı yaşanabileceği tahmin ediliyor. Ancak bu kaybın yıl içinde telafi edilebileceği söyleniyor.

Kaynak: https://www.memurlar.net/haber/962763/iki-fabrika-durdu-cip-krizi-cep-yakmaya-basliyor.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #14 : Mayıs 10, 2021, 10:06:48 »
ÇİP KRİZİ BÜYÜYOR, MARKALAR DONANIMLARI KISMAYA BAŞLADI!

Tüm dünyada otomotiv üreticilerinin Kovid-19 pandemisinin ardından en büyük sorunu haline gelen ve üretimde ciddi aksaklıklara ve durmalara neden olan çip sorunu sürüyor. Bu, Türkiye de dahil olmak üzere araç bulunurluğuna olumsuz etki yaparken, markalar buna çözüm bulmak için fikirler bulmaya çalışıyor. Örneğin bazı donanımlardan ve özelliklerden feragat etmek gibi...

Milliyet'ten Levent Köprülü'nün haberine göre; Bu konuda çeşitli üreticilerden farklı haberler gelmeye devam ederken, örnekler de giderek artıyor. Nitekim Nissan, özellikle ABD'de ürettiği binlerce aracında navigasyon sistemlerinden bir süreliğine vazgeçerken, Fiat Automobiles çatısı altındaki ABD'li ticari araç markası Ram, "1500" modeli pick up serisinde standart olarak sunduğu akıllı "geri görüş kamerası"nı sunmayı bıraktı. Renault ise, Türkiye'de satılmayan Arkana modelinin dijital bilgi ekranını kaldırdı.

ESKİYE DÖNÜŞ

Fransız üretici Peugeot ise, güncel 308 modelinde sunduğu dijital gösterge panelini, yılsonuna kadar klasik analog göstergelerle değiştirdi. Yani 308'in bu nesli, üretime analog göstergelerle veda edecek, dijital gösterge paneli yeni nesilde olacak. Tabii aksilik olmazsa.

General Motors ise, Chevrolet Silverado pick upların bazı versiyonlarında yakıt ekonomisi sağlayan modüller kullanmayacağını açıkladı. Bu da yakıt tüketiminin bu araçlarda bir miktar artacağı anlamına geliyor.

Çip üreticilerinin yakın zamanda üretim kapasitelerini artırması veya hemen eski seviyelerine dönebilmeleri beklenmiyor. Zira bazı fabrikalar yangın, deprem gibi nedenlerle çip üretimlerini kısmıştı. özellikle pandemi döneminde artan akıllı telefon, televizyon üretimi, çip kıtlığının bir başka nedeni. Elektrikli araçlara planlanandan daha hızlı geçilmesi, otomobil üreticilerinin yeni modellerindeki elektronik donanımları artırmaları da, aynı sıkıntıyı körüklüyor. Nitekim tanıtılan her bir yeni nesil modelin birçoğu, dokunmatik eğlence sistemleri ve dijital gösterge panelleri, bir dolu elektronik güvenlik donanımıyla tanıtılıyor, üretiliyor.


Kaynak: https://www.memurlar.net/haber/970105/cip-krizi-buyuyor-markalar-donanimlari-kismaya-basladi.html







Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: SIFIR OTODA ÇİP KRİZİ FİYATLAR YÜKSELECEK!
« Yanıtla #15 : Mayıs 19, 2021, 09:40:10 »
ÇİP KRİZİ NEDENİYLE TOYOTA HAZİRANDA ÜRETİMİ DURDURACAK!

DÜNYANIN KORKTUĞU KRİZ!

Bir kötü haber daha geldi Son dakika haberlere göre, pandemiden dolayı yaşanan çip sıkıntısı tüm şirketleri adeta bir virüs gibi sarıyor. Bir kötü haber de Toyota'dan geldi. Japon otomobil üreticisi Toyota Motor, küresel yarı iletken çip tedarik sorunu sebebiyle haziran ayında ülke içindeki iki üretim hattını durduracağını açıkladı. İşte detaylar...

Dünya genelinde akıllı telefon ve tablet, 5G ağ ekipmanları ile oyun konsollarına yönelik artan çip talebi sonrası otomobil üreticilerinin tedarik sıkıntısı devam ediyor.

8 GÜN DURACAK

Toyota Motor'dan yapılan açıklamaya göre şirket, Japonya'nın kuzeydoğusundaki Iwate ve Miyagi fabrikalarında 7 Haziran'dan itibaren iki üretim hattını en fazla 8 gün süreyle durduracak.

Bu sürede firmanın C-HR, Yaris Cross ve Yaris compact modellerinin imalatının etkileneceği ve araç üretiminin yaklaşık 20 bin azalacağı tahmin ediliyor.

Öte yandan Japon üretici Honda, Mart 2021'de sona eren 2020 mali yılı bilanço verileri ile Mart 2022'de sona erecek 2021 mali yılı beklentilerini açıkladı.

Buna göre Honda, yarı iletken çip tedariki sıkıntısı nedeniyle 2021 mali yılı net karının yüzde 10,3 düşüşle 590 milyar yene (5,4 milyar dolara) gerileyeceğini tahmin ediyor.

Yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) neden olduğu talep daralmasının normale dönmesini bekleyen firma küresel bazda 5 milyon araç, 18 milyon motosiklet satmayı hedefliyor.

ÜRETİMDE 100 BİN KISINTI

Honda, önceki ay sona eren 2020 mali yılında 657,4 milyar yen (6 milyar dolar) net kar elde etti. Firma son 3 yıldır net kar bazında ilk kez artışı yakaladı.

Yaşadığı yüzde 11,8'lik satış kaybı sonrası Japon firmanın işletme karı, yüzde 4,2'lik yükselişle 660,2 milyar yene (6,03 milyar dolar) çıktı.

Honda Başkan Yardımcısı Kuraişi Seiji, düzenlediği basın toplantısında, "(Çip tedarik sıkıntısı) Etkisinin mevcut mali yılın ilk yarısında sürmesini bekliyoruz ancak ikinci yarıda normale döneceğiz." dedi.

'BİRKAÇ YIL GEREKLİ'

ABD teknoloji devi IBM'in Başkanı Jim Whitehurst ise BBC'ye yaptığı açıklamada, çip sıkıntısının normale dönebilmesi için "birkaç yıl" geçebileceğini söyledi.

Pek çok firma, pandeminin tetiklediği çip sıkıntısından dolayı üretimde gecikmeler yaşadı, kimi fabrikalarını geçici olarak kapadığını duyurdu.

Tüketiciler evde sıkışıp kalırken TV'ler, telefonlar ve oyun konsollarına olan talebin artmasıyla çip sıkıntısı daha da arttı.

Whitehurst "Açıkçası, çip kıtlığını tüm yönleriyle hafifletmek için çevrimiçi olarak yeterli kapasiteye ulaşmadan önce birkaç yıl gerekiyor" dedi.

Whitehurst, firmanın tüketici talebini karşılamak için alternatif yollara bakması gerektiğini ekledi.

Whitehurst, "Mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde daha fazla çevrimiçi kapasiteye sahip olabilmek için, belirli türdeki bilgisayar teknolojilerinin ömrünü uzatmaya, yeniden kullanmaya ve tesislere yatırımı hızlandırmaya bakmamız gerekecek" dedi.

TÜM KESİMLER ÇİP KITLIĞINA ÇÖZÜM ARIYOR

Cisco'nun patronu Chuck Robbins, Nisan ayında BBC'ye çip kıtlığının en az altı ay daha süreceğine inandığını söylemişti.

ABD Başkanı Joe Biden da çip kıtlığını uzun vadeli bir sorun olarak görüyor ve geçen ay iş dünyasının liderleriyle Beyaz Saray zirvesinde ülkeyi bilgisayar çiplerinde dünya lideri yapmaya çağırdı.

Çin ile ticaret ve teknoloji savaşının ortasında olan Beyaz Saray, bunun "birinci ve acil bir öncelik" olduğunu söyledi. ABD merkezli Semiconductor Industry Association'a göre, küresel üretim kapasitesinin yaklaşık yüzde 75'i Doğu Asya'da bulunuyor. Avrupalı ??politikacılar da yerel olarak daha fazla çip yapılmasını istiyor.

GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE 2 NANOMETRELİK ÇİPİ DUYURMUŞTU

Geçtiğimiz günlerde çipini tanıtan IBM'nin sadece 2 nanometre büyüklüğündeki çipi aynı zamanda türünün ilk örneği. Yarı iletken tasarımında büyük bir buluşa imza atan IBM yeni çipiyle birçok soruna da çözüm üretebilir.

Geleceğin çipi olarak adlandırılan 2nm'lik yeni çip 7nm'lik çiplere göre yüzde 75 daha az enerji tüketiyor ve yüzde 45 daha iyi performans sağlıyor.

Bu yeni çiple pil sorununun büyük ölçüde aşılacağı bu nedenle başta akıllı telefonlar olmak üzere cihazların kullanım süresinin uzayacağı belirtiliyor.

Bu çip henüz seri üretime geçmedi yalnızca konsept aşamasında tanıtımı gerçekleştirildi. Az enerji tüketimi nedeniyle dijital dünyanın karbon ayak izi de azalmış olacak.

Şirket daha önce hem 7nm hem 5nm'lik çiplerin ilk üreticisi olmuştu. IBM'in 7 nanometrelik çiplerini içeren IBM POWER10 bu yıl içinde piyasaya sürülecek.

Kaynak: https://sgkrehberi.com/haber/316057/dunyanin-korktugu-kriz-8-gun-duracak.html