Gönderen Konu: Volkswagen Passat'ın 50 yıllık hikayesi son buluyor!  (Okunma sayısı 1495 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Volkswagen Passat, Alman otomobil üreticisinin en popüler ve en bilinen modellerinden biri. Neredeyse 50 yıldan beridir üretimde olan Passat için yolun sonu görünüyor. Elektrikli araçlar konusunda dönüşümde olan Volkswagen, gelecek planlarına yönelik olarak Passat'ın üretimini sonlandırıp, yoluna yeni bir araçla devam etmek istiyor. Passat'ın yerine geçecek yeni otomobil de belli oldu.

Elektrikli araçlar son yıllarda büyük yükselişte. Tanıtımlarda elektrikli modelleri eskisine göre daha sıklıkla görüyoruz. Bazı ülkeler ise belirli bir tarihe kadar benzinli ve dizel araçları kademeli olarak kaldırıp, tamamen elektrikli araçlara geçmek için planlar açıkladı. Otomobil devleri de elektrikli araçlara yatırım yapıyor. Volkswagen de bu isimlerden biri. Geçtiğimiz günlerde Passat'ın üretiminin duracağına yönelik bazı haberler çıkmıştı. Şimdi ise Volkswagen Passat'ın yerini alacağı düşünülen yeni araçtan yeni detaylar geldi.

Otomotiv devleri elektrikli otomobillerle ilgili büyük bir dönüşüm içine girdi. Birçok marka elektrikli modellerini tanıttı. Önümüzdeki aylar içinde daha fazla elektrikli araç duyurusu da olacak. Volkswagen de bu noktada ipin ucuna sıkı sıkıya sarılan otomobil üreticilerinden biri.

2023'e kadar elektrikli otomobil satışında rekor seviyelere ulaşmak istediklerini belirten şirket, ID.3, ID.4 ve ID.5 Coupe SUV'nin ardından son olarak ID.Vizzion konseptiyle karşımıza çıkmıştı

ID.Vizzion konseptinin üretim versiyonunu, Automotive News Europe'da yer alan bir habere göre Aero-B adı altında geliştiriliyor. Volkswagen, bu yeni elektrikli aracını 2023'te yollara çıkarmaya hazırlanıyor.

ID.Vizzion, gelen ilk bilgilere göre 700 km menzille gelecek ve hızlı şarj istasyonlarında 10 dakikalık kısa bir şarjın ardından 230 km boyunca yol alabilecek. Volkswagen, aracın bu etkileyici menzile ulaşmasını sağlamak için ise 84 kWh'lik bir pil kullanmayı hedefliyor.

Aracın tasarımı, şimdiye kadar karşımıza çıkan konsept araçlar ile benzer olacak. VW mühendislerinin tasarımı detaylandırırken özellikle maksimum aerodinamik verimlilik için çalıştığını biliyoruz.

Bu tasarım anlayışının gelecekte göreceğimiz elektrikli araçların tümünde de hakim olması mümkün. Çünkü bu sayede araçların menzilleri de artırılıyor.

Geçtiğimiz günlerde gelen bir haberle, Volkswagen'in ABD versiyonunun ardından Avrupa'da da Passat üretimini durduracağını öğrenmiştik. Bu gelişmenin ardından, 2023'te yollara çıkacak yeni elektrikli sedanın, özellikle Avrupa'da Passat'ın yerini alacağı düşünülüyor.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen Passat'ın 50 yıllık hikayesi son buluyor!
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2021, 10:12:47 »
50 yıl bir otomobil modeli için uzun bir süreç gibi görünse de aslında marka içinde ayrı bir marka oluşmuş gibi oluyor. Bazı markalarda her yeni modele farklı bir isim bulma arayışı o markanın bilinirliğini azaltırken aynı model ismiyle belirli periyotta yeni yüz oluşturmak hem marka fanatikliği oluşturuyor hemde marka bilinirliğini çoğaltıyor. Corolla, passat, golf, 3-5 kasa bmw, c-e-s kasa mercedes gibi bilinir modeller kasaları değişse de otomobil severlerin hafızasına kazınırken fiat'ın her yeni modele farklı isminden kaynaklı araç fanatikliği ve bilinirliği az oluyor. Bir modelin devamlılığı olmayınca o markanın sabit müşterisi de azalıyor.

Vw elektrikle birlikte yeni bir yol haritası çizmekle belki kendince doğru bir yol çizerken passat, golf gibi bilinir modellerini öldürmek vw müşterisini biraz eritecektir diye düşünüyorum. Hele ki ülkemizde vw algısına olumsuz yansıyacaktır. Bu aracın modeli ne diye sorduklarında bir passat demek var, bir de id4 veya id5 demek. İd4 deyince herkes bir burun kıvıracaktır. İd4 veya id5 diye üretim yapacaklarına passat-e veya e-passat şeklinde piyasaya sürülse müşteri portföyi daha yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Tabi bu yazdıklarım ülkemize has bir durum da olabilir. Belki Ab ülkelerinde modelden ziyade sadece marka bilinirliği yeterli de olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen Passat'ın 50 yıllık hikayesi son buluyor!
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2021, 15:55:19 »
2.ci el satıcıları çok üzüleceklerdir,passat onların gelir kapısı idi,geçenlerde para kazanmak için mercedes alan birisi,satıştan çok kar edemediğini,o paraya passat alsa satsa daha fazla kazanç elde edeceğini yana yakıla anlatıyordu.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen Passat'ın 50 yıllık hikayesi son buluyor!
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2021, 21:50:51 »
2.ci el satıcıları çok üzüleceklerdir,passat onların gelir kapısı idi,geçenlerde para kazanmak için mercedes alan birisi,satıştan çok kar edemediğini,o paraya passat alsa satsa daha fazla kazanç elde edeceğini yana yakıla anlatıyordu.

 :) kesinlikle  haklısnız.
Hundai getz-Opel astra Hb- Toyota C-HR