Gönderen Konu: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor  (Okunma sayısı 2525 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #20 : Şubat 12, 2021, 23:50:08 »
Pil teknolojisinin ilerlemesi ayrı bir konu. Daha verimli, aynı boyuta daha kısa zamanda daha fazla enerji depolayan pil üretebilirsiniz ancak o pili doldurabilmek içinde pilin alabileceği kapasiteye uygun alt yapınızın olması gerekir. Hızlı bir araç bozuk yolda hız yapamaz. Hız yapabilmesi için yolunda uygun olması gerekir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #20 : Şubat 12, 2021, 23:50:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #21 : Şubat 13, 2021, 00:09:14 »
Pil teknolojisinin ilerlemesi ayrı bir konu. Daha verimli, aynı boyuta daha kısa zamanda daha fazla enerji depolayan pil üretebilirsiniz ancak o pili doldurabilmek içinde pilin alabileceği kapasiteye uygun alt yapınızın olması gerekir. Hızlı bir araç bozuk yolda hız yapamaz. Hız yapabilmesi için yolunda uygun olması gerekir.

Bu videonun hemen başlarında Toyotanın pil yarışında öne geçtiğini söylüyor,

3.16 dk'da 10 dk'da şarj olduğundan bahsediyor, sanırım bazı şeyler değişiyor..

7.04'ten itibaren; Tesla'nın pil paketinin %10-%80'e 25 dk'da, Toyota'nın yeni Solid State pil paketinin ise 10 dk'da şarj olduğundan bahsediyor, bu yeni pillerle Toyota SUV'larda 800 km menzile ulaşılırken Tesla aynı menzile binek otomobiliyle ulaşabiliyor.

Videonun sonunda, bu yeni pilleri diğer hangi markaların kullanmaya başlayacağını listelemiş.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #22 : Şubat 13, 2021, 00:21:08 »
10 dk şarj yapmak için uygun bir şarj istasyonu tasarımlarıda vardır herhalde. Belki araca iki ayrı şarj soketi koyup hızlı şarj etmek isteyenler için iki ayrı kablo bağlantısı yapmak gerekecektir vs. Bakalım piyasaya çıkınca görürüz artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #23 : Şubat 13, 2021, 00:27:54 »
10 dk şarj yapmak için uygun bir şarj istasyonu tasarımlarıda vardır herhalde. Belki araca iki ayrı şarj soketi koyup hızlı şarj etmek isteyenler için iki ayrı kablo bağlantısı yapmak gerekecektir vs. Bakalım piyasaya çıkınca görürüz artık.

Buda mantikli,
Daha hizlisi için arttirilabilir
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #24 : Şubat 13, 2021, 00:33:18 »
Şu an izlemeye devam ettiğim 1 Şubat 2021 tarihli video'da araçların bu pille 2025'te çıkmaya başlayacağından bahsediyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #25 : Şubat 13, 2021, 10:22:45 »
Bu Arada sanırım gelecekte tüm elektrikli araçlar taycan gibi 2 veya daha fazla şanzımanlı olmak zorunda olacak yüksek hızdaki tüketimi azaltmak için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #26 : Şubat 13, 2021, 12:19:54 »
Bu Arada sanırım gelecekte tüm elektrikli araçlar taycan gibi 2 veya daha fazla şanzımanlı olmak zorunda olacak yüksek hızdaki tüketimi azaltmak için.

Elektrik motorunda devir verimliliği ile eklenecek bir şanzımanın sebep olacağı kayıplar değerlendirilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #27 : Şubat 13, 2021, 15:02:41 »
Hayirlisi diyelim,
Günlük anlayacagımız dilden bunu tercüme etmeye çalışır isek,
500 km menzilli aracta 100kW/h batarya olur.

Bunu 10 dk de şarj etmek için ise,
600kW/h güç lazim,
Elektrikli otolarda aku genelde 400 volt oldugunu dusunur isek, 1500 amperden bahsediyoruz.

Rakamlar korkutucu, kablo kalinliklari bacak kalinliginda felan olsa gerek.

150kw geçen kablolardan gelen ses bile oldukça ürkütücü.

Kablo ömrünü de unutmamak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #28 : Şubat 15, 2021, 19:39:34 »
Biraz önce izlediğim video'da, 10 dk'da şarj olabilen ve Toyota'da kullanılacak olan yeni pilin satışa sunulana kadar geçireceği evreler;

2021'de Prototip üretimi tamamlanacak,
2022'de yeni teknolojinin onaylanması,
2025'de sınırlı sayıda üretilen pillerin 5 yıl boyunca Toyota üzerindeki test aşamaları,
2030'da araçlarda kullanılmasına karar verilen ölçülerde/kapasitede üretime başlanması umuluyor muş!

Fiyatının ise bugünün pillerinden daha pahalı olduğu ama seri üretim ile aşağı çekilebileceğinden bahsediyor.

Bunların gerçekleşebilmesi için ise 20 milyar dolar para yatırılması gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #29 : Şubat 15, 2021, 22:40:11 »
Hayirlisi diyelim,
Günlük anlayacagımız dilden bunu tercüme etmeye çalışır isek,
500 km menzilli aracta 100kW/h batarya olur.

Bunu 10 dk de şarj etmek için ise,
600kW/h güç lazim,
Elektrikli otolarda aku genelde 400 volt oldugunu dusunur isek, 1500 amperden bahsediyoruz.

Rakamlar korkutucu, kablo kalinliklari bacak kalinliginda felan olsa gerek.

Kısa vadede olmasa da , Grafen bataryalar ve Galyum Nitrit şarj cihazları ile bu dezavantajların bir çoğu bertaraf edilir, kablo konusunda da bildiğim kadarıyla gümüş alaşımlı bir kablo teknolojisi üzerinde çalışılıyor, yaklaşık 20mm kalınlığında bir kablo ile 400kw/h güvenli aktarım sağlanabiliyor, hedefledikleri 15mm kalınlıkta 800kw/h. Ancak burada diğer önemli bir kriter Hakan abinin de bahsettiği kablo ömrü konusunda bir bilgi yok, sanırım bize bol bol kablo satacaklar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #30 : Şubat 16, 2021, 17:50:38 »
Kısa vadede olmasa da , Grafen bataryalar ve Galyum Nitrit şarj cihazları ile bu dezavantajların bir çoğu bertaraf edilir, kablo konusunda da bildiğim kadarıyla gümüş alaşımlı bir kablo teknolojisi üzerinde çalışılıyor, yaklaşık 20mm kalınlığında bir kablo ile 400kw/h güvenli aktarım sağlanabiliyor, hedefledikleri 15mm kalınlıkta 800kw/h. Ancak burada diğer önemli bir kriter Hakan abinin de bahsettiği kablo ömrü konusunda bir bilgi yok, sanırım bize bol bol kablo satacaklar :)

Şunu merak ediyorum,bu kadar hızlı şarj olursa pilin ömrü azalır mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #31 : Şubat 17, 2021, 11:51:29 »
10 dk şarj yapmak için uygun bir şarj istasyonu tasarımlarıda vardır herhalde. Belki araca iki ayrı şarj soketi koyup hızlı şarj etmek isteyenler için iki ayrı kablo bağlantısı yapmak gerekecektir vs. Bakalım piyasaya çıkınca görürüz artık.

Hüseyin bey, su an Almanya'da aktif markalardan birisi Ionity. 400 KW'ye kadar yükleme yapabilen sarj istasyonlari mevcut.
Porsche Taycan 800volt mimarisi ile fabrika verisi 5%-80% yüklemeyi 22 dakikada yapiyor. Testlerde cikan rakanlar ise fabrika verilerinden iyi.
1%-80% yüklemeyi 19 dakikada basardi. 80% sarj ile arac 250-300 km arasi gidebiliyor.

Cep telefonlarindaki gibi Li-Ion bataryalarin 80% e kadar sarji hizli; daha sonra isi ve ömür nedeniyle daha yavas sarj planinina geciliyor.
Taycan günlük veya sehirlerarasi kullanilabilecek bir arac. Bir sonraki kasasinda veya makyajda büyük menzil artislari bekliyorum. 
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #32 : Şubat 17, 2021, 12:08:28 »
Şunu merak ediyorum,bu kadar hızlı şarj olursa pilin ömrü azalır mı?

Batarya şarj deşarj döngü ömrü yavaş şarj'a göre azalır diye düşünüyorum ancak her halükarda güncel lityum bazlı bataryalardan çok daha yüksek şarj deşarj döngüsü ömrüne sahip olduğu için azalsa dahi ancak uzun vadede hissedilir bir performans düşüşü yaşanabilir. 10 yıl içerisinde batarya'nın hissedilir performans düşüşü ömrünün araç genel ömrünün üzerine çıkacağını düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #33 : Şubat 17, 2021, 12:26:45 »

Haklısınız. 2012 Corolla full paket araca Esp koymayarak güvenliğine ne kadar önem verdiklerini göstermişler. Hepsinin ilk önceliği daha çok kazanmak..

O Türkiye ofisinin isgüzarligidir.
Avrupa'da ESP zorunluydu. Gerci Toyota'nin ESP'si de öyle süper kalibre edilmis bir ESP degil de neyse.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #34 : Şubat 17, 2021, 12:28:38 »
Hayirlisi diyelim,
Günlük anlayacagımız dilden bunu tercüme etmeye çalışır isek,
500 km menzilli aracta 100kW/h batarya olur.

Bunu 10 dk de şarj etmek için ise,
600kW/h güç lazim,
Elektrikli otolarda aku genelde 400 volt oldugunu dusunur isek, 1500 amperden bahsediyoruz.

Rakamlar korkutucu, kablo kalinliklari bacak kalinliginda felan olsa gerek.

Hatirladigim kadari ile kablo kalinligi voltaj ile baglantili. 800volt bir sistem olunca kablo kalinligi 400volt sisteme göre yariya düsüyor olmasi lazim.
En azindan hatirladigim fizik akim kurallarina göre öyledi ama o kadar uzun süre oldu ki bu islerle ugrasmayali. 
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #35 : Şubat 17, 2021, 12:41:04 »
O Türkiye ofisinin isgüzarligidir.
Avrupa'da ESP zorunluydu. Gerci Toyota'nin ESP'si de öyle süper kalibre edilmis bir ESP degil de neyse.

Aynen öyle, satış/pazarlama departmanı seçilecek model/donanım konusunda vasat olmasına rağmen bu kadar araç satabilmelerini sadece markanın güvenilirliğine bağlıyorum, ülkede Range Rover gibi nispeten sorunlu bir modelin yok sattığı, geliri yüksek insanların tercihi haline geldiği bir dönemde Land Cruiser gibi bir modeli satış listesinden kaldırmaları, sipariş üzerine bile getirmemeleri (ki olmayan hiç bir modeli sipariş üzerine getirmiyorlar, diğer distribütörler bu konuda "paran varsa getiririz" modelini kullanıyorlar) tamamen marka imajına güvenerek satış yaptıklarının göstergesi.

Bildiğim kadarıyla ESP sistemi kalibrasyonlarını marka kendisi yapmıyor, bu konuyu fren sistemi tasarımını yapan firmalar üstleniyor ancak tabi burada yine muhakkak fiyat konusu da etkendir ki ben Avrupa'lı fren sistemi tasarım firmalarının Avrupa dışı üreticilere Avrupa araç üreticileri kadar imtina göstermediklerini düşünüyorum, bir anlamda devlet baskısı sebebi ile memleketçilik yapıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #36 : Şubat 17, 2021, 13:10:03 »
Aynen öyle, satış/pazarlama departmanı seçilecek model/donanım konusunda vasat olmasına rağmen bu kadar araç satabilmelerini sadece markanın güvenilirliğine bağlıyorum, ülkede Range Rover gibi nispeten sorunlu bir modelin yok sattığı, geliri yüksek insanların tercihi haline geldiği bir dönemde Land Cruiser gibi bir modeli satış listesinden kaldırmaları, sipariş üzerine bile getirmemeleri (ki olmayan hiç bir modeli sipariş üzerine getirmiyorlar, diğer distribütörler bu konuda "paran varsa getiririz" modelini kullanıyorlar) tamamen marka imajına güvenerek satış yaptıklarının göstergesi.

Bildiğim kadarıyla ESP sistemi kalibrasyonlarını marka kendisi yapmıyor, bu konuyu fren sistemi tasarımını yapan firmalar üstleniyor ancak tabi burada yine muhakkak fiyat konusu da etkendir ki ben Avrupa'lı fren sistemi tasarım firmalarının Avrupa dışı üreticilere Avrupa araç üreticileri kadar imtina göstermediklerini düşünüyorum, bir anlamda devlet baskısı sebebi ile memleketçilik yapıyorlar.

ESP gibi misal Bosch'un ürettigi parcalar standard bir kalibrasyonlar geliyor. Eger üretici isterse kendi kalibrasoyonunu yapiyor. Örnek vereyim: 2 sene önce Bosch Test Center Boxberg'de Perfection Training denen bir sürücü egitimi aldim. 12 tane egzersizden birisi 100km/h ile islak zeminde damali bayrak gibi bir tarafi kaygan serti boyasi ile boyanmis, diger tarafi da normal asfaltta frenleme testi yapiyorduk (ayrica kaygan zemin her 5-10 metrede bir bir sag bir sol diye degisiyor). Her araba ayni zemine farki reaksiyon veriyor. Benim araba en kisa sürede durmaya calistigi icin arkasi atiyordu. BMW ile durmaya calisinca cok daha uzun bir mesafe gerekti ama arac daha stabildi. Corvette ise hic dogru düzgün frenlemedi ve dümdüz devam etti. Ama benim 2 katim mesafede duramadi.

Bunlarin hepsi farkli kalibrasyon.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #37 : Şubat 17, 2021, 13:14:58 »
Porsche sentetik yakit üretimi icin yatirim yapacagini acikladi

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry-news/porsche-begin-producing-synthetic-fuels-2022
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #38 : Şubat 17, 2021, 14:30:30 »
ESP gibi misal Bosch'un ürettigi parcalar standard bir kalibrasyonlar geliyor. Eger üretici isterse kendi kalibrasoyonunu yapiyor. Örnek vereyim: 2 sene önce Bosch Test Center Boxberg'de Perfection Training denen bir sürücü egitimi aldim. 12 tane egzersizden birisi 100km/h ile islak zeminde damali bayrak gibi bir tarafi kaygan serti boyasi ile boyanmis, diger tarafi da normal asfaltta frenleme testi yapiyorduk (ayrica kaygan zemin her 5-10 metrede bir bir sag bir sol diye degisiyor). Her araba ayni zemine farki reaksiyon veriyor. Benim araba en kisa sürede durmaya calistigi icin arkasi atiyordu. BMW ile durmaya calisinca cok daha uzun bir mesafe gerekti ama arac daha stabildi. Corvette ise hic dogru düzgün frenlemedi ve dümdüz devam etti. Ama benim 2 katim mesafede duramadi.

Bunlarin hepsi farkli kalibrasyon.

Muhtemelen bahsettiğiniz gibidir ancak fren sistemi üreticisinin "bu sistemi optimum kalibrasyon ile sunuyoruz, x ödeme daha gerçekleştirebilirseniz özel kalibrasyon seçeneği de sunabiliriz" gibi bir seçenek sunduğunu düşünüyorum, aksi takdirde anlaşmada kalibrasyonun optimum şekilde fren sistemi üreticisi firma yükümlülüğünde olduğu belirtiliyordur, ancak özel kalibrasyon için hem ek ödeme yapıp hem de yükümlülüğü araç üreticisinin üstlenmesi gerekir ise test sonuçları göz önünde bulundurularak karar veriliyordur diye düşünüyorum.

Bilirsiniz, araçların bu konudaki faktörleri (iz genişliği, ön/arka teker arası mesafesi, ağırlık dağılımı, çekiş yönü, ön/arka fren basıncı oranı, hatta kullanılan lastik vb.) epey fazla. Bu (ve belki daha fazlası) faktörlerin bir çoğunu bir araya getiren kombinasyona uygun optimum komponent ve kalibrasyon ile paket sunuyor olabilirler, yani misalen belki ufak nüans farklılıkları ile Corvette'in ESP ünitesi ile MB SL'in ESP ünitesi ortak kullanıldığında iki araçta farklı tepkisel durumlar ortaya çıkıyor da olabilir, aksi takdirde her araç için tek tek komponent ve kalibrasyon için uğraşacak ekonomi ve efor sahibi olduklarını düşünmüyorum, Japonlar'ın bazı konularda geriden gelmesinin ana nedenini de bu tip konulara bağlıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota İki Elektirikli Modelle Geliyor
« Yanıtla #39 : Şubat 17, 2021, 16:56:43 »
Ufuk Bey, bir modeli gelistirmek 2-4 milyar USD civarina cikiyor.
Bu para böyle yerlere gidiyor.

Porsche, Ferrari, Audi, BMW gibi firmalar lastiklerin bile nasil olmasi gerektigi tanimlayip test ediyorlar.


EDIT: Video yüklemeye calistim ama fazla büyük dosyasi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante