Arkadaşlar merhaba, aracınm lpg li hem lpg de hemde benzinde titreşim sorunum vardı daha önceden konu açmıştım rölantide titreşimle ilgili sorunu bulduğumu düşünüyorum gelelim sadete motorda yaklaşık 1.5 senedir rölantide titreşim sorunu vardı bobin buji değişimi fayda etmedi acaba bir yerden havalımı alıyor yoksa boğaz kelebeğimi falan derken istanbul'a gelen kar yağışı ile birlikte hafta sonu market alışverişi için arabayı çalıştırdım 200 metre yol gitmiştim ki arabadan metal kırılma veya kopma sesine benzer bir ses geldi baktım arıza lambası yanmadı motorda çalışıyor devam ettim (toplam 2 km gidip geldim) daha sonraki günlerde arabada ciddi çekiş düşüklüğü ve aşırı yakıt tüketimi gözlemledim ama rölantide hiç bir şekilde stop etme vb. huyları yok şehir içi 15.4 litre gösteriyor yol bilgisayarı bende kompresyon test cihazı olmadığı için sanayideki bir arkadaşımdan rica ettim baktı 1. ve 4.silindirlerde kompresyon yok dedi o zaman subaplar değişecek dediğimde belli olmaz segmandan da olabilir dedi yoğunluktan ve rica ile iş yaptırdığımdan dolayı olayın üzerinde fazla duramadım tamam sağol değip gittim araç çalışır vaziyette 1. bobini söktüğümde hiç bir şey değişmiyor aynı şey 4. bobin içinde geçerli 2. ve 3. söktüğümde stop ediyor arabada gram yağ eksiltme yok bir önceki bakımda yağı ne kadar koyduysam o kadar boşaltıyorum yağın rengide pek değişmiyor azıcık siyahlaşıyor o kadar yani segmanlarda sorun olduğunu düşünmüyorum ama genede acaba diyerek buraya yazma ihtiyacı duydum yağ eksiltmeyip segman attıran var mı? yada segmanda sorun varsa mutlaka yağ eksiltir mi?... daha önceden ford focus 1.6 motoru söküp toplamışlığım var kendi arabamıda kendim yapacağım benim araba 1.3 2sz fe bu ford motora göre biraz daha karışık gibi.