Hakan Bey, havalandırma sistemi her mevsim mi dışarıdan içeriye doğru olacak, yoksa sadece kış için mi geçerli?
Mutlu yöneticimiz detaylı şekilde açıklamış zaten Kutay Bey.
Çoğu kişinin bildiğinin aksine, dünyanın en kurak yerlerinden birisi Antarktika'da bulunmakta. Bir diğeri de deniz kenarında. (doğa ilginç ve kendi akışında insanlığın kahrını da çekiyor)
Sıcak zamanlarda, klimanın daha performanslı kullanımı için iç sirkülasyon olmazsa olmaz. Ancak araçtaki kişi sayısı vs. dikkat ederek 30-45 dakika arasında dış havayı almak ve araç içinin oksijenlenmesini ağlamak gerekir.
Kışın ise araç içini daha çabuk ısıtmak için iç sirkülasyon daha etkili ısınma sağlayacaktır. Ancak bu sırada solunum yolu ile çıkan nem de aracın içinde kalacaktır. Klima ise bu nemin, bertaraf hortumu vasıtası ile dışarı atılmasını sağlayacak ve içerinin havasını kurutacaktır. Tabi bu durumlar için kimi araçlarda bazı detaylı havalandırma sistemleri de var. Mesela araç stop edilince dış havalandırmaya otomatik geçen ya da araç iç nemini bir kaç saniyede bertaraf eden sistemler gibi.
Yine Mutlu'nun belirttiği gibi, özellikle önde giden aracın egzoz gazı (her ne kadar eski dizeller dese de, yeni dizeller de belli periyotlar ve ısı altında partikül bertaraf etmekte ya da lpg'nin ocak kokusu ya da bio yakıtın patates kızartması kokusu alınabiliyor), sanayi bölgelerinde çok tehlikeli baca gazı gibi hava kalitesini bozan etmenlere karşı dikkat etmek gerekir. Kimi araçlarda bunun için de donanımlar bulunmakta. Ancak yolda böyle bir risk fark edildiği anda sirkülasyonu içe almakta fayda var. Hele ki araçta bebek varsa.