Gönderen Konu: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi  (Okunma sayısı 2261 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Evet,  son yıllarda özellikle Avrupalı markaların öncülüğünde  1.4, 1.2 hatta 1.0 motorların hızla yaygınlaştığını görüyoruz. Şimdi Japon ve Kore markalar da bu akıma kapılmış görünüyor.  Emisyon, Euro standartları, işin bahanesi gibi geliyor bana. Bundan sonra düşük hacimli,  düşük kaliteli, kısa ömürlü, kullan at  araçlara mahkum olacağız gibi görünüyor ve öyle zannediyorum ki sağlam, sorunsuz, dayanıklı ve uzun ömürlü atmosferik motorları çok arayacağız.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #1 : Aralık 20, 2020, 20:54:11 »
Aynen katılıyorum, düşük hacim demek kısa ömür çok sorun demek, Yakıt ekonomisi adına yeni motorlar yapılıyor hemde yüksek fiyatlara satılıyor, yaptıkları yakıt ekonomisini peşin olarak aracı satarken tüketiciden alıyorlar, halbuki 2000 CC ve üzeri motorlar daha dayanıklı ve uzun ömürlü oluyor, asıl ekonomik arabalar onlar aslında uzun vadede,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #2 : Aralık 20, 2020, 21:03:08 »
Planlı eskitme her sektörde var ne yazık ki. Eski teknolojik aletlerin sağlamlığı yeni nesillerde yok maalesef. Ben günümüz Türkiye'sinde her zaman atmosferik tercih ederim. Bu ülke Amerika değil maalesef. Otomobil arıza yaptığında hurdaya ayırıp yenisini alamıyoruz.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #3 : Aralık 20, 2020, 21:07:57 »
Malesef ki bu akıma japonlarda katıldı yalnız Amerikan versiyonları hariç,demedi demeyin bizim ülkede bunun eski araç sahiplerine iyi yönde dönüşü olacak (hemen değil orta vadede) o küçük hacimli motorlar arıza açmaya başlayınca milletin aklı başına gelecek,eski nesil atmosferik motorlar kıymetlenecek tabi bide devlet vergi politikasını düzeltrse 2.0 3.0 gibi motorlarla araç kullanmanın tadına varacağız.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #4 : Aralık 20, 2020, 21:18:50 »
Kullan at modellerin foyası ortaya çıkınca atmosferik motorlar  çok değerlenmeye başlayacaktır.Özellikle 2000-2020 arası 1.6 Corollalar ve Civic'ler çok değerlenir gibi geliyor bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #5 : Aralık 20, 2020, 21:59:43 »
Valla Japonların kullanılmasının sebebi lpg. E Toyota şimdi 1.5 direk enjeksiyon geçecek. Karma kit lpg ile amorti süresi 50-60bin km.leri bulacak. Lpg mantıklı olmayacak. Madem benzinde kullanacağım, kullanmak zorunda kalacağım, ne diye atmosferik motora bineyim ki? Turbo motora binerim en azından konforlu sürüş sağlarım, yokuş çıkarken 3000 devir üstünü görmem gerekmez hem.

Ne güzel Toyota'da 1.2T vardı, onu da emisyona yedirdiler, uğraşıp geliştirmek yerine.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #6 : Aralık 20, 2020, 22:22:28 »
Valla Japonların kullanılmasının sebebi lpg. E Toyota şimdi 1.5 direk enjeksiyon geçecek. Karma kit lpg ile amorti süresi 50-60bin km.leri bulacak. Lpg mantıklı olmayacak. Madem benzinde kullanacağım, kullanmak zorunda kalacağım, ne diye atmosferik motora bineyim ki? Turbo motora binerim en azından konforlu sürüş sağlarım, yokuş çıkarken 3000 devir üstünü görmem gerekmez hem.

Ne güzel Toyota'da 1.2T vardı, onu da emisyona yedirdiler, uğraşıp geliştirmek yerine.
Malesef karma kitler göründüğü gibi değil onlarda şuanda yazılımla uydurma işi yapılmış direk enjeksiyon da yine enjektörler sıkıntı çıkarıyor,
Niyeti bozdum bu gidişle sanayide tanıdığım ustanın birinde 99 model sanruflu ful olan Camry 3.0 gx modeli var onu alacam keyifle binecem daha araçta LPG bile yok yıllardır kendilerde bide ailecek Camry'e biniyorlar 4 tane aynı kasa var,gidecem ver şunu artık diyecem,en azından araba sürmenin tadına erişirim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #7 : Aralık 20, 2020, 22:33:11 »
Valla Japonların kullanılmasının sebebi lpg. E Toyota şimdi 1.5 direk enjeksiyon geçecek. Karma kit lpg ile amorti süresi 50-60bin km.leri bulacak. Lpg mantıklı olmayacak. Madem benzinde kullanacağım, kullanmak zorunda kalacağım, ne diye atmosferik motora bineyim ki? Turbo motora binerim en azından konforlu sürüş sağlarım, yokuş çıkarken 3000 devir üstünü görmem gerekmez hem.

Ne güzel Toyota'da 1.2T vardı, onu da emisyona yedirdiler, uğraşıp geliştirmek yerine.

Bu turbo motorların ekmeğini en çok VW yedi abi. TSİ ünitelerle düşük hacim yüksek güç veriyordu. Toyota'nın Türkiye pazarında atmosferikleri kaldırması ve direk enjeksiyona geçmesi çok olumsuz oldu açıkçası. Tüketici gözünden baktığımda Turbosu olmayan lpg takılamayan 1.5 motoru ne yapayım ki? Turbo benzinliye binerim, seninde dediğin gibi yaktığı yakıtın hakkını tork olarak verir bana hiç olmazsa.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #8 : Aralık 20, 2020, 23:18:08 »
Malesef karma kitler göründüğü gibi değil onlarda şuanda yazılımla uydurma işi yapılmış direk enjeksiyon da yine enjektörler sıkıntı çıkarıyor,
Niyeti bozdum bu gidişle sanayide tanıdığım ustanın birinde 99 model sanruflu ful olan Camry 3.0 gx modeli var onu alacam keyifle binecem daha araçta LPG bile yok yıllardır kendilerde bide ailecek Camry'e biniyorlar 4 tane aynı kasa var,gidecem ver şunu artık diyecem,en azından araba sürmenin tadına erişirim.

Ümit Bey, çok haklısınız :tamam: düşük hacimli Vw ve türevlerini almak resmen bile bile lades, intihar. El bombası gibi ne zaman patlayacağı belli olmaz. 1.5 Corolla da almak pek mantıklı değil.   En güzeli elimizdeki atmosferik Toyota ve Hondaların kıymetini bilmek ya imkan dahilinde Lexus, Avensis, Camry, Mazda 6, Subaru veya Accord alıp binmek galiba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #9 : Aralık 21, 2020, 15:16:19 »
Hepimiz aklımızı yakıta taktığımız için ayrıntıda boğuluyor ,bir kaç kuruş tasarruf edeceğiz derken turbolu gaza biraz fazla yüklenince aynı oranda hatta daha fazla yakıt bedeli ödüyoruz üstelik turbo kullanmayı günün telaşı içinde usulüne uygun kullanamadığımız için arıza verdiğinde tomarla para ödüyor,sanayi de ustalarla boğuşuyoruz ,bu nedenle atmosferik yüksek hacimli motoru olan araçları tercih etmek bizim gibi aldığı aracı yıllarca kullanma zorunda olanlar için daha uygun diye değerlendiriyorum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #10 : Ocak 23, 2021, 21:15:39 »
Bazı kesimlerin ısrarla güzelleme yaptığı  turbo motorlu arabaların neden alınmaması gerektiğini özetleyen güzel bir çalışma olmuş.




Kaynak: Youtube, Anlatan Adamlar





Mesaj Birleştirildi: Ocak 24, 2021, 10:05:22

Gelecek büyük hacimli motorlarda.



Kaynak: Youtube, Anlatan Adamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #11 : Ocak 24, 2021, 16:26:34 »
Burada Mutlu'ya katılmadan edemeyeceğim. Yaşım 45 ve daha ikinci aracımı kullanıyorum.  13 yıl boyunca o güzelim  genç yaşlarımda :)  ilk heveslerimin olduğu güzelim yıllarımda atmosferik 75bg  1,3 corolla kullandım.  Herkes araç sollamak için vites arttırırken ben düşürdüm.  Bilinen bir rampaya yaklaşırken  geriden vitesi düşürüp devri yükselterek hızımı arttırdım,  tam hızımı arttırmışken  bir aracı sollama eğilimine girdiğimde benden önce bir araç sollamaya geçipte benim hızımı düşürmesin diye  içimden " dur dur, yapma çıkma dur ben bir geçeyim önce" diye çok dua ettim.  Şu anki aracım eski aracımdan daha ağır,  motor hacmi daha düşük, 1,2 motor, ama turbosu var, 115 bg  gücü var ve düşük devirde bile tork verebiliyor.  Corollada dua ettiğim rampalarda şimdi normal bir yol gibi vites yükselterek çıkıyorum.   

İlerisini bilemem  ama, sonuç itibari ile kim ne derse desin ben halimden çok memnunum...
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #12 : Ocak 24, 2021, 18:09:50 »
Burada Mutlu'ya katılmadan edemeyeceğim. Yaşım 45 ve daha ikinci aracımı kullanıyorum.  13 yıl boyunca o güzelim  genç yaşlarımda :)  ilk heveslerimin olduğu güzelim yıllarımda atmosferik 75bg  1,3 corolla kullandım.  Herkes araç sollamak için vites arttırırken ben düşürdüm.  Bilinen bir rampaya yaklaşırken  geriden vitesi düşürüp devri yükselterek hızımı arttırdım,  tam hızımı arttırmışken  bir aracı sollama eğilimine girdiğimde benden önce bir araç sollamaya geçipte benim hızımı düşürmesin diye  içimden " dur dur, yapma çıkma dur ben bir geçeyim önce" diye çok dua ettim.  Şu anki aracım eski aracımdan daha ağır,  motor hacmi daha düşük, 1,2 motor, ama turbosu var, 115 bg  gücü var ve düşük devirde bile tork verebiliyor.  Corollada dua ettiğim rampalarda şimdi normal bir yol gibi vites yükselterek çıkıyorum.   

İlerisini bilemem  ama, sonuç itibari ile kim ne derse desin ben halimden çok memnunum...

Osman Bey, görüşlerinize saygı duyuyorum, herkesin bir araçtan beklentisi ve önceliği elbette farklıdır.  Daha önce kullandığınız atmosferik 1.3 motor, 75 beygir Corolla'yı turbo araçlarla kıyaslayıp yokuşlarda onları geçmeye çalışmanız eşyanın tabiatına aykırı zaten. Ayrıca Türkiye'de yolların tamamı yokuş değil, kaymak gibi düz, gepgeniş yollarımız var, keza senede kaç defa yokuşlu yollarda yolculuk yapıyoruz ve kaçımızın  yokuşlarda yarışmak gibi bir fantezisi var, onu bilemiyorum. Otobanlarda bile azami hız 140 diye biliyorum ki atmosferik araçlar bu hızı fazlasıyla aşıyor zaten. Ben de gençken hız sevdalısıydım ama yaş aldıkça insan hızdan ziyade konfor ve güvenlik arıyor. Kaldı ki şu an kullandığım 1.6 atmosferik 132 beygir CVT Corollamla bazen trafik ışıkları kalkışlarında çoğu turbo araçlara dikiz aynasından bakıyorum ama bu beni mutlu etmiyor, şu saatten sonra benim önceliğim güvenlik ve konfor. Çok şükür aracım sınıfının en konforlu ve güvenli araçlarından biri. 7 hava yastığı, TSS güvenlik paketi, genişliği, konforu, sorunsuzluğuyla polo fiyatına aldığım parasını son kuruşuna kadar hakkeden bir araç. Ben turbo araçları dopingli koşucuya benzetiyorum, doping nasıl başlangıçta hızıyla insanı aldatıp sonra koşucusuna zarar  veriyorsa turboda başlangıçta ani hızlanmalarıyla önce egomuzu okşayıp sonra ocağınıza incir ağacı diker. Yokuşlarda egomu tatmin etmek için şanzumanı ve motoru ne zaman arıza verecek diye elim yüreğimde gezeceğime alırım mis gibi sorunsuz atmosferik, otomatik Japon aracımı yıllarca keyifle binerim. Dedim ya herkesin önceliği ve görüşü farklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #13 : Ocak 25, 2021, 11:49:13 »
:)  Dediklerinize aynen katılıyorum,  sadece  yokuşlarda yarışmak fantazisine takıldım ve güldüm. Konuyu açayım ;  Düz bir rampa çıkıyorsunuz araç 4. viteste 3000 devir 80 civarı hızınızla  yaklaşık 300-400 metre önünüzde bir kamyon oflaya puflaya çıkıyor hemen onun arkasında da bir otomobil. Siz geriden sol şeride yavaşça geçiyorsunuz, tam 50 metre kala sizden önceki araç sollamaya  giriyor, mecbur hızınızı düşürdünüz, işte orada düşük motor aracı toplamak oldukça güç, anlatmak istediğim buydu  ;) :D  , zaten 5 i hiç görmedim de.  Memleketime giden yolun birçok kesimi ve memleketimde araç kullandığım güzergahlarda oldukça fazla rampa var.  Buradaki amaç rampada hız denemesi yapmak değil sadece aracın devrini düşürmeden olağan seyrinde rampayı çıkmak. Yani 1.6 motor bir aracın veya 1,2 - 1,3 turbolu aracın zorlanmadan çıkabildiği rampayı 3. bazen de 2. vitese düşerek çıktığım zamanlar olmuştur.  Sanırım  oradaki ironi beni gençliğinde hız delisi birisi olarak  lanse etti.   O zamanki tek dileğim şuydu, bir sonraki aracım kesinlikle 2.0  motor bir araç olacak.  Ama nasip turbolu 1,2 araç oldu.   Haa pişmanmıyım 1.3 araç kullandığım için, hayır. Beni 13 yıl taşıdı, hiç yolda koymadı,  kendi yaptığım rutin bakımlar dışında büyük arıza denebilecek sorunlar hiç çıkarmadı, yere yakın olması hep güven verdi, sadece frenleri biraz zayıftı. İlk aracım toyota olduğu için şanslıydım. Daha çok arıza veren farklı bir marka olup beni arabalardan soğutabilirdi. Ve sattığımızda ailecek göz yaşı döktük.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #14 : Ocak 25, 2021, 20:07:38 »
:)  Dediklerinize aynen katılıyorum,  sadece  yokuşlarda yarışmak fantazisine takıldım ve güldüm. Konuyu açayım ;  Düz bir rampa çıkıyorsunuz araç 4. viteste 3000 devir 80 civarı hızınızla  yaklaşık 300-400 metre önünüzde bir kamyon oflaya puflaya çıkıyor hemen onun arkasında da bir otomobil. Siz geriden sol şeride yavaşça geçiyorsunuz, tam 50 metre kala sizden önceki araç sollamaya  giriyor, mecbur hızınızı düşürdünüz, işte orada düşük motor aracı toplamak oldukça güç, anlatmak istediğim buydu  ;) :D  , zaten 5 i hiç görmedim de.  Memleketime giden yolun birçok kesimi ve memleketimde araç kullandığım güzergahlarda oldukça fazla rampa var.  Buradaki amaç rampada hız denemesi yapmak değil sadece aracın devrini düşürmeden olağan seyrinde rampayı çıkmak. Yani 1.6 motor bir aracın veya 1,2 - 1,3 turbolu aracın zorlanmadan çıkabildiği rampayı 3. bazen de 2. vitese düşerek çıktığım zamanlar olmuştur.  Sanırım  oradaki ironi beni gençliğinde hız delisi birisi olarak  lanse etti.   O zamanki tek dileğim şuydu, bir sonraki aracım kesinlikle 2.0  motor bir araç olacak.  Ama nasip turbolu 1,2 araç oldu.   Haa pişmanmıyım 1.3 araç kullandığım için, hayır. Beni 13 yıl taşıdı, hiç yolda koymadı,  kendi yaptığım rutin bakımlar dışında büyük arıza denebilecek sorunlar hiç çıkarmadı, yere yakın olması hep güven verdi, sadece frenleri biraz zayıftı. İlk aracım toyota olduğu için şanslıydım. Daha çok arıza veren farklı bir marka olup beni arabalardan soğutabilirdi. Ve sattığımızda ailecek göz yaşı döktük.

 :tamam: 1.33 Corolla'ların yokuşta bayıldığı bir gerçek ama 1.6'larda sıkıntı yok, şahsen ben bir sorun yaşamıyorum. Turbolu araçlar gibi olmasa da gayet iyi tırmanıyor  maşAllah. Bu arada yeri gelmişken aracımla ilgili iki de eleştirim olacak: Birincisi o güzelim araca sanruf koyulmaz mı hiç? İkincisi ön konsol yerine sanki kalas koymuşlar, ah şu güncel kasa Civic'teki gibi ön konsol, kol dayama ve sanruf da  olsaymış  var ya 10 numara bir araç olacakmış, Bazen Civic'in ön konsolu benim araca olur mu diye düşünmüyor da değilim  :rofl: :rofl:  :rofl: ama olsun o kadar kusur kadı kızında da olur, dört dörtlük araba yok maalesef, bir tarafı hep eksik oluyor.  Benim puanım 10 üzerinden 8.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #15 : Ocak 25, 2021, 21:54:48 »
:tamam: 1.33 Corolla'ların yokuşta bayıldığı bir gerçek ama 1.6'larda sıkıntı yok, şahsen ben bir sorun yaşamıyorum. Turbolu araçlar gibi olmasa da gayet iyi tırmanıyor  maşAllah. Bu arada yeri gelmişken aracımla ilgili iki de eleştirim olacak: Birincisi o güzelim araca sanruf koyulmaz mı hiç? İkincisi ön konsol yerine sanki kalas koymuşlar, ah şu güncel kasa Civic'teki gibi ön konsol, kol dayama ve sanruf da  olsaymış  var ya 10 numara bir araç olacakmış, Bazen Civic'in ön konsolu benim araca olur mu diye düşünmüyor da değilim  :rofl: :rofl:  :rofl: ama olsun o kadar kusur kadı kızında da olur, dört dörtlük araba yok maalesef, bir tarafı hep eksik oluyor.  Benim puanım 10 üzerinden 8.

Ben sunroofu yok diye dream paket almak zorunda kaldım. Bana kalsa tavandaki ufak bir pencerenin bir numarası yok. Artı; arkada oturanı çok basıyor. Corolla hybrid otopark sinan koç videosunda da aynı yorum yapıldı. 1,76’lık adam arka koltuğa oturunca sunroofun tavandaki kademesi çok kötü hissettiriyor. Ben de bayide sunrooflu arabanın arkasına binince direkt vazgeçtim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #16 : Ocak 26, 2021, 11:53:54 »
:tamam: 1.33 Corolla'ların yokuşta bayıldığı bir gerçek ama 1.6'larda sıkıntı yok, şahsen ben bir sorun yaşamıyorum. Turbolu araçlar gibi olmasa da gayet iyi tırmanıyor  maşAllah. Bu arada yeri gelmişken aracımla ilgili iki de eleştirim olacak: Birincisi o güzelim araca sanruf koyulmaz mı hiç? İkincisi ön konsol yerine sanki kalas koymuşlar, ah şu güncel kasa Civic'teki gibi ön konsol, kol dayama ve sanruf da  olsaymış  var ya 10 numara bir araç olacakmış, Bazen Civic'in ön konsolu benim araca olur mu diye düşünmüyor da değilim  :rofl: :rofl:  :rofl: ama olsun o kadar kusur kadı kızında da olur, dört dörtlük araba yok maalesef, bir tarafı hep eksik oluyor.  Benim puanım 10 üzerinden 8.

1.6 da tabiiki sıkıntı yok.  Zaten ilk aracım  1.6 olsaydı bu değerlendirmelerim tamamen farklı olurdu. Sizin o 1.6 da yaşadığınız keyfi ben daha yeni yeni yaşamaya başladım, heyecanımı mazur görün :)  ;)
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #17 : Ocak 26, 2021, 19:04:53 »
ülkemiz şartlarında 1.6 aşağısı araçların sorun çıkarmalarının sık olduğunu düşünoyurum çevremdeki arkadaşlardan edindiğim bilgiyle. avrupa şartlarında evet belki daha kabul edilebilir ama burada biraz elverişsiz. mesela dsg şanzıman işçiliği daha ayrıntılı, parçaları daha zanaat işi isteyen mekanik taşıdığı için ilkemizde dsg mağdurları çok oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Düşük Hacimli Motorların Yaygınlaşmasının Sebebi
« Yanıtla #18 : Ocak 26, 2021, 19:30:07 »
 
ülkemiz şartlarında 1.6 aşağısı araçların sorun çıkarmalarının sık olduğunu düşünoyurum çevremdeki arkadaşlardan edindiğim bilgiyle. avrupa şartlarında evet belki daha kabul edilebilir ama burada biraz elverişsiz. mesela dsg şanzıman işçiliği daha ayrıntılı, parçaları daha zanaat işi isteyen mekanik taşıdığı için ilkemizde dsg mağdurları çok oluyor.

 :alkis: :tamam: