Gönderen Konu: MMT Şanzıman problemi  (Okunma sayısı 3770 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
MMT Şanzıman problemi
« : Aralık 15, 2020, 13:04:02 »
Merhaba arkadaşlar.
2012 model MMT Şanzımanlı bir corolla sahibiyim. Dün akşam başıma şöyle bir şey geldi.

Hafta sonu kısıtlamasında 2 gün yatan arabaya bindim, çalıştırdım. Otoparktan çıkmak için vitesi geriye takınca geçmedi. Dit diye o ses geldi ama ekranda R yanmadı, N işareti yanıp söndü. Vitesi E konumuna aldığımda da aynısı oldu. Birkaç kez kontak açıp kapama yaptıktan sonra düzeldi. Bu arada vites değiştirme esnasında frene basmayı ihmal etmiyorum tabi.
Sorun ne olabilir?
Arabada vites zaten manuel olarak vites kolundan değişmiyor, sadece kulakçıklardan artıyor ya da azalıyor.
Vites kolunda büyük bir problem mi var acaba? Komple değişirse bana maliyeti ne olur?
Teşekkür ederim şimdiden.

Toyota Club Türkiye

MMT Şanzıman problemi
« : Aralık 15, 2020, 13:04:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #1 : Aralık 17, 2020, 21:23:09 »
Merhaba arkadaşlar.
2012 model MMT Şanzımanlı bir corolla sahibiyim. Dün akşam başıma şöyle bir şey geldi.

Hafta sonu kısıtlamasında 2 gün yatan arabaya bindim, çalıştırdım. Otoparktan çıkmak için vitesi geriye takınca geçmedi. Dit diye o ses geldi ama ekranda R yanmadı, N işareti yanıp söndü. Vitesi E konumuna aldığımda da aynısı oldu. Birkaç kez kontak açıp kapama yaptıktan sonra düzeldi. Bu arada vites değiştirme esnasında frene basmayı ihmal etmiyorum tabi.
Sorun ne olabilir?
Arabada vites zaten manuel olarak vites kolundan değişmiyor, sadece kulakçıklardan artıyor ya da azalıyor.
Vites kolunda büyük bir problem mi var acaba? Komple değişirse bana maliyeti ne olur?
Teşekkür ederim şimdiden.

Merhaba kardesim öncelikle geçmiş olsun bana aynısı olduğunda debriyaj motoru problemliydi 2009 corolla mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1128 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #2 : Aralık 18, 2020, 13:26:17 »
Muhtemel aktüatör problemi, aktüatör motoru ve/veya strok sensörlerinde sorun oluşmuş olabilir, akın zamanda debriyaj sistemi ile ilgili işlem yapıldı ise bununla da ilgisi olabilir, kontrol edilmesinde ve sorunun giderilmesinde fayda var zira aracı yolda bırakabilecek bir sorun.

Ek olarak, 6 ileri MM-T aktüatör motoru orijinal olarak ayrı gelmiyor, piyasada da bolca sahtesi/taklidi mevcut, sorunlu ise temizlemek veya kömür değiştirmek yara bandı misali geçici bir çözüm zira içerisinde kullanılan kömür ile piyasada satılan kömürlerin üretildiği maddeler birbiri ile alakasız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #3 : Aralık 18, 2020, 21:58:15 »
Muhtemel aktüatör problemi, aktüatör motoru ve/veya strok sensörlerinde sorun oluşmuş olabilir, akın zamanda debriyaj sistemi ile ilgili işlem yapıldı ise bununla da ilgisi olabilir, kontrol edilmesinde ve sorunun giderilmesinde fayda var zira aracı yolda bırakabilecek bir sorun.

Ek olarak, 6 ileri MM-T aktüatör motoru orijinal olarak ayrı gelmiyor, piyasada da bolca sahtesi/taklidi mevcut, sorunlu ise temizlemek veya kömür değiştirmek yara bandı misali geçici bir çözüm zira içerisinde kullanılan kömür ile piyasada satılan kömürlerin üretildiği maddeler birbiri ile alakasız.

Cevabınız için teşekkürler...

Arabayı bir sene önce 162 bin km'de aldım. Bir kaç gün sonra kırmızı dişli ikaz lambası yandı ve yolda kaldım. Aracı Ankara şaşmaz sanayide bir ustaya götürünce aktuatör kömürleri bitmiş, değişecek dedi. Değiştirdi... Araba şimdi 180 binde. Epey gezdik, Adana, Mersin, muğla vs. Oralarda pek problem çıkmadı...

Fakat bu günlerde kalkışta titreme, devirde kaçırma (4. viteste 3 bin devirde devir birden 2500 civarına düşüyor) bazen de gaza bastığım halde devir yükseliyor araba hızlanmıyor...

Bu yüzden baskı balatanın değişme zamanı geldi diye düşünüyorum... Sizden ricam aracımın debriyaj setinin fiyatını rulmanı ile birlikte sezgen@yandex.com adresine göndermeniz... Şase No'yu özelden gönderiyorum

Bir de serviste takılan parçalar hakkında bilginiz varsa bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2289 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #4 : Aralık 18, 2020, 22:41:18 »
Mustafa bey merhabalar,
Öncelikle geçmiş olsun sorun baskı balatayı işaret etmektedir,yetkili serviste orjinal ürün kullanılmak zorundadır piyasada gerçek orjinal ürünler pahalıdır ama işçiliği yetkiliye göre daha uygundur (tabi işini iyi yapan kişiler bulmak en önemlisi) son olarak aracınıza ait şasi no gibi önemli bilgiler herkese açık değilde paylaşmak istediğiniz kişiye özel msj ile atarsanız daha iyi olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #5 : Aralık 18, 2020, 22:56:11 »
Mustafa bey merhabalar,
Öncelikle geçmiş olsun sorun baskı balatayı işaret etmektedir,yetkili serviste orjinal ürün kullanılmak zorundadır piyasada gerçek orjinal ürünler pahalıdır ama işçiliği yetkiliye göre daha uygundur (tabi işini iyi yapan kişiler bulmak en önemlisi) son olarak aracınıza ait şasi no gibi önemli bilgiler herkese açık değilde paylaşmak istediğiniz kişiye özel msj ile atarsanız daha iyi olur.

Teşekkür ederim Ümit Bey.

Bazı araçların ön camında şase noyu görüyorum. Bu numarayı açık bir şekilde vermenin ne gibi sakıncaları olabilir.

Bu arada eşim ısrarla debriyaj setini yetkili serviste değiştirmemi istiyor. Sizce avantajlı olur mu? Servis yaptığı işlemler için garanti veriyor mu?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2289 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #6 : Aralık 19, 2020, 15:07:01 »
Teşekkür ederim Ümit Bey.

Bazı araçların ön camında şase noyu görüyorum. Bu numarayı açık bir şekilde vermenin ne gibi sakıncaları olabilir.

Bu arada eşim ısrarla debriyaj setini yetkili serviste değiştirmemi istiyor. Sizce avantajlı olur mu? Servis yaptığı işlemler için garanti veriyor mu?
Merhabalar Mustafa bey baskı balata önem arz eden en önemli parçalarından biridir,eğer düzgün parça kullanılmazsa sorun çözmekten çok sorun çıkarılmış olur parça konusunda tem oto ufuk sönmez bey'e ve tecrübesine sonsuz güvenebilirsiniz kendisi Toyota konusunda bir dehadır (benim gözümde bu şekilde) parçayı kendisinden alıp Ankara'da yine varsa kendisinin tavsiye edeceği bir serviste değişim yapabilirsiniz,yetkili servislerde tamir işlemi malesef olmaz direk parça değişimi yapılır ozamanda maliyet çok yükselir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '06
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #7 : Aralık 22, 2020, 09:09:04 »
Öncelikle geçmiş olsun. 2 ay önce benzer bir sorunu bende yaşadım. 2006 corolla 1.4 d4d aracımı çalıştırıp vitese aldığımda dııııt diye bir ses geliyor vites göstergesinde "N" yanıp sönüyordu. Sorunu öğrenmek için toyota servisine gösterdim. Debriyaj seti, Aktuator motor, Rulman değişecek dedi 7 bin lira fiyat çıkardı. Güvendiğim iki üç ustaya sordum, bu otomatik vitesten anlayan çok usta yok en temizini servis yapar dedi. Mecbur serviste yaptırdım. İndimler ile birlikte 6700 lira ödedim. Çok şükür şuana kadar bir sıkıntı çıkmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #8 : Aralık 23, 2020, 21:50:23 »
Öncelikle geçmiş olsun. 2 ay önce benzer bir sorunu bende yaşadım. 2006 corolla 1.4 d4d aracımı çalıştırıp vitese aldığımda dııııt diye bir ses geliyor vites göstergesinde "N" yanıp sönüyordu. Sorunu öğrenmek için toyota servisine gösterdim. Debriyaj seti, Aktuator motor, Rulman değişecek dedi 7 bin lira fiyat çıkardı. Güvendiğim iki üç ustaya sordum, bu otomatik vitesten anlayan çok usta yok en temizini servis yapar dedi. Mecbur serviste yaptırdım. İndimler ile birlikte 6700 lira ödedim. Çok şükür şuana kadar bir sıkıntı çıkmadı.

Aynı benim sorundan, ben de yarın Ankara'da özel bir servise götüreceğim. Debriyaj kaçırıyor. Ustayla bindik test ettik. Debriyaj değişecek dedi. 2000 lira her şey dahil... İnşallah aktuatorde sorun yoktur. Yoksa yandı gülüm keten helva. 6 ileri otomatiğinki pahalı diye duydum... 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #9 : Aralık 30, 2020, 15:47:45 »
Aynı benim sorundan, ben de yarın Ankara'da özel bir servise götüreceğim. Debriyaj kaçırıyor. Ustayla bindik test ettik. Debriyaj değişecek dedi. 2000 lira her şey dahil... İnşallah aktuatorde sorun yoktur. Yoksa yandı gülüm keten helva. 6 ileri otomatiğinki pahalı diye duydum...

Arkadaşlar, debriyajı Ankara şaşmazda bir arkadaşın tavsiyesi üzerine bir yerde değiştirdik. Ustalar toyota servisten mi ayrılmışlar neymiş. Fakat şöyle bir şey oldu. Ustanın parçacıdan getirttiği debriyaj seti 6 ileri manuel şanzımana aitti. Ustaya "bu benim şanzımana olur mu? benimki yarı otomatik" dediğimde de "bişey olmaz abi bunlar hepsine uyar" dedi. Biraz ısrar edince de gönül koydu, işin tam ortasında istemezsen sökeyim gibi tavılar takındı. Ben de bir şey diyemedim ve o debriyaj takıldı.

Arabada bir problem yok. Çekişi falan iyi. Yalnız yakıtım hissedilir derecede arttı. Bu konuda bir yorumunuz olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Şanzıman problemi
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2021, 23:00:08 »
Arkadaşlar, debriyajı Ankara şaşmazda bir arkadaşın tavsiyesi üzerine bir yerde değiştirdik. Ustalar toyota servisten mi ayrılmışlar neymiş. Fakat şöyle bir şey oldu. Ustanın parçacıdan getirttiği debriyaj seti 6 ileri manuel şanzımana aitti. Ustaya "bu benim şanzımana olur mu? benimki yarı otomatik" dediğimde de "bişey olmaz abi bunlar hepsine uyar" dedi. Biraz ısrar edince de gönül koydu, işin tam ortasında istemezsen sökeyim gibi tavılar takındı. Ben de bir şey diyemedim ve o debriyaj takıldı.

Arabada bir problem yok. Çekişi falan iyi. Yalnız yakıtım hissedilir derecede arttı. Bu konuda bir yorumunuz olabilir mi?

Bu konuda bir fikri olan yok mu arkadaşlar...