0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar.2012 model MMT Şanzımanlı bir corolla sahibiyim. Dün akşam başıma şöyle bir şey geldi.Hafta sonu kısıtlamasında 2 gün yatan arabaya bindim, çalıştırdım. Otoparktan çıkmak için vitesi geriye takınca geçmedi. Dit diye o ses geldi ama ekranda R yanmadı, N işareti yanıp söndü. Vitesi E konumuna aldığımda da aynısı oldu. Birkaç kez kontak açıp kapama yaptıktan sonra düzeldi. Bu arada vites değiştirme esnasında frene basmayı ihmal etmiyorum tabi.Sorun ne olabilir?Arabada vites zaten manuel olarak vites kolundan değişmiyor, sadece kulakçıklardan artıyor ya da azalıyor.Vites kolunda büyük bir problem mi var acaba? Komple değişirse bana maliyeti ne olur?Teşekkür ederim şimdiden.
Muhtemel aktüatör problemi, aktüatör motoru ve/veya strok sensörlerinde sorun oluşmuş olabilir, akın zamanda debriyaj sistemi ile ilgili işlem yapıldı ise bununla da ilgisi olabilir, kontrol edilmesinde ve sorunun giderilmesinde fayda var zira aracı yolda bırakabilecek bir sorun.Ek olarak, 6 ileri MM-T aktüatör motoru orijinal olarak ayrı gelmiyor, piyasada da bolca sahtesi/taklidi mevcut, sorunlu ise temizlemek veya kömür değiştirmek yara bandı misali geçici bir çözüm zira içerisinde kullanılan kömür ile piyasada satılan kömürlerin üretildiği maddeler birbiri ile alakasız.
Mustafa bey merhabalar,Öncelikle geçmiş olsun sorun baskı balatayı işaret etmektedir,yetkili serviste orjinal ürün kullanılmak zorundadır piyasada gerçek orjinal ürünler pahalıdır ama işçiliği yetkiliye göre daha uygundur (tabi işini iyi yapan kişiler bulmak en önemlisi) son olarak aracınıza ait şasi no gibi önemli bilgiler herkese açık değilde paylaşmak istediğiniz kişiye özel msj ile atarsanız daha iyi olur.
Teşekkür ederim Ümit Bey.Bazı araçların ön camında şase noyu görüyorum. Bu numarayı açık bir şekilde vermenin ne gibi sakıncaları olabilir. Bu arada eşim ısrarla debriyaj setini yetkili serviste değiştirmemi istiyor. Sizce avantajlı olur mu? Servis yaptığı işlemler için garanti veriyor mu?
Öncelikle geçmiş olsun. 2 ay önce benzer bir sorunu bende yaşadım. 2006 corolla 1.4 d4d aracımı çalıştırıp vitese aldığımda dııııt diye bir ses geliyor vites göstergesinde "N" yanıp sönüyordu. Sorunu öğrenmek için toyota servisine gösterdim. Debriyaj seti, Aktuator motor, Rulman değişecek dedi 7 bin lira fiyat çıkardı. Güvendiğim iki üç ustaya sordum, bu otomatik vitesten anlayan çok usta yok en temizini servis yapar dedi. Mecbur serviste yaptırdım. İndimler ile birlikte 6700 lira ödedim. Çok şükür şuana kadar bir sıkıntı çıkmadı.
Aynı benim sorundan, ben de yarın Ankara'da özel bir servise götüreceğim. Debriyaj kaçırıyor. Ustayla bindik test ettik. Debriyaj değişecek dedi. 2000 lira her şey dahil... İnşallah aktuatorde sorun yoktur. Yoksa yandı gülüm keten helva. 6 ileri otomatiğinki pahalı diye duydum...
Arkadaşlar, debriyajı Ankara şaşmazda bir arkadaşın tavsiyesi üzerine bir yerde değiştirdik. Ustalar toyota servisten mi ayrılmışlar neymiş. Fakat şöyle bir şey oldu. Ustanın parçacıdan getirttiği debriyaj seti 6 ileri manuel şanzımana aitti. Ustaya "bu benim şanzımana olur mu? benimki yarı otomatik" dediğimde de "bişey olmaz abi bunlar hepsine uyar" dedi. Biraz ısrar edince de gönül koydu, işin tam ortasında istemezsen sökeyim gibi tavılar takındı. Ben de bir şey diyemedim ve o debriyaj takıldı. Arabada bir problem yok. Çekişi falan iyi. Yalnız yakıtım hissedilir derecede arttı. Bu konuda bir yorumunuz olabilir mi?