Gönderen Konu: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?  (Okunma sayısı 1724 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« : Kasım 28, 2020, 13:43:36 »
Arkadaşlar merhaba..Aracım dizel..Aracım sabahları ve soğukken P0106 arızası veriyor..torque programıyla bağlanıp bir süre izledim..Sabahları soğukken barometrik basınç 42-43 kpa oluyor ve araç arıza lambası yakıyor...belirli bir süre sonra barometrik basınç birden 105-106 kpa ya çıkıyor ve arıza lambası sönüyor..MAP ve MAf sensörlerinin fişleri çekilip değerler izlendi. barometrik basınçta herhangi bir değişiklik olmadı..Arkadaşlar bu barometrik basıncı ölçen ayrı bir sensörmü var? yoksa bileşik bir sensör mü ölçüyor bunu? yaklaşık 6 aydır bu sorunla uğraşıyorum fakat bir türlü bir çözüme ulaşamadık..bir sürü usta ve serviste gezdik tabi..fakat sonuç yok..bu konuda önerisi olan arkadaşlar varsa paylaşırsa çok sevinirim..teşekkürler...

Toyota Club Türkiye

Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« : Kasım 28, 2020, 13:43:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #1 : Kasım 28, 2020, 17:17:42 »
Arkadaşlar merhaba..Aracım dizel..Aracım sabahları ve soğukken P0106 arızası veriyor..torque programıyla bağlanıp bir süre izledim..Sabahları soğukken barometrik basınç 42-43 kpa oluyor ve araç arıza lambası yakıyor...belirli bir süre sonra barometrik basınç birden 105-106 kpa ya çıkıyor ve arıza lambası sönüyor..MAP ve MAf sensörlerinin fişleri çekilip değerler izlendi. barometrik basınçta herhangi bir değişiklik olmadı..Arkadaşlar bu barometrik basıncı ölçen ayrı bir sensörmü var? yoksa bileşik bir sensör mü ölçüyor bunu? yaklaşık 6 aydır bu sorunla uğraşıyorum fakat bir türlü bir çözüme ulaşamadık..bir sürü usta ve serviste gezdik tabi..fakat sonuç yok..bu konuda önerisi olan arkadaşlar varsa paylaşırsa çok sevinirim..teşekkürler...
Arcınız nedir belirtmemişsiniz?
Barometrik sensör atmosfer basıncını ölçmeye yarar,ölçtüğü değerleri ECU ya bildirir araç beyni bu verileri işleyerek yakıt kontrol ünitesine açması veya kısması yönünde komut gönderir yakıt kontrol ünitesinin komuta edilmesi için çalışan yardımcı elemanlardan biridir,ilk çalıştırmada arıza gösterip kısa sürede düzeliyorsa elektrik besleme hattında veya haberleşmede bir sıkıntı olabilir,iyi bir elektrikci tarafından kontrol edilirse sorunun nerede olduğu anlaşılır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #2 : Kasım 28, 2020, 18:39:46 »
Ümit Bey cevap vermiş zaten. Çok genel bir yaklaşım sergilersem, ilk aklıma gelen Egr sistemi olur eğer ısınma ile sorun düzeliyorsa. Kontrol edilmiş miydi? Hava emişi (filtre, hat) komple kontrol etmekte de fayda var. Sistemdeki en basit bileşenden başlayarak sorunun kaynağına yaklaşmaya çalışmak mantıklı olur. Bu arada sorunu tespit ettiğinizde paylaşırsanız, herkes için faydalı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #3 : Kasım 28, 2020, 21:18:42 »
Merhabalar, gecmis olsun,

P0106 arizasi egerki tek basina ise, manifold basinc sensoru degistirilmeli,
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #4 : Kasım 28, 2020, 21:57:37 »
Maf sensörünün arızanız ile alakası olduğunu sanmıyorum, şayet enjeksiyon ve turbo basınçları normal, aracın sente ve bindirme ayarları doğru ve araçta fabrikasyon dışı bir enjeksiyon haritası yüklü (chip tuning) değil ise büyük ihtimalle map sensörü arızalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #5 : Kasım 28, 2020, 22:20:33 »
hocam map sensörü iki farklı usta tarafından 2 defa değişti

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2020, 22:22:37
Maf sensörünün arızanız ile alakası olduğunu sanmıyorum, şayet enjeksiyon ve turbo basınçları normal, aracın sente ve bindirme ayarları doğru ve araçta fabrikasyon dışı bir enjeksiyon haritası yüklü (chip tuning) değil ise büyük ihtimalle map sensörü arızalıdır.
hocam map sensörü iki farklı usta tarafından 2 defa değişti

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2020, 22:23:03
hocam map sensörü iki farklı usta tarafından 2 defa değişti

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2020, 22:22:37
hocam map sensörü iki farklı usta tarafından 2 defa değişti
hocam map sensörü iki farklı usta tarafından 2 defa değişti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #6 : Kasım 28, 2020, 22:27:20 »
hocam map sensörü iki farklı usta tarafından 2 defa değişti

Bu durumda kullanıcının anemnez'i çok önemli, durum hangi işlem, hangi kullanım şekli, hangi süreçten sonra meydana geldi, ortaya çıkmasından sonra hangi işlemler yapıldı?

Diğer yandan değişen map sensörü orijinal ürün mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #7 : Kasım 28, 2020, 22:32:35 »
Ümit Bey cevap vermiş zaten. Çok genel bir yaklaşım sergilersem, ilk aklıma gelen Egr sistemi olur eğer ısınma ile sorun düzeliyorsa. Kontrol edilmiş miydi? Hava emişi (filtre, hat) komple kontrol etmekte de fayda var. Sistemdeki en basit bileşenden başlayarak sorunun kaynağına yaklaşmaya çalışmak mantıklı olur. Bu arada sorunu tespit ettiğinizde paylaşırsanız, herkes için faydalı olur.
Hocam kusura bakmayın belirtmeyi unutmuşum..aracım 2006 1.3 cdti astra h ...Hocam torque üzerinden egr commanded değerlerini takip ettim..belirli yüzdeliklerde açılıp tam gaz durumunda tamamen kapanıyor..yani sanki egr normal çalışıyor gibi..birde hocam blueotut obd cihazını yeni aldığım için bugün tüm gün taki yaptım..yeni bir şey farkettim..Sabah hiç çalıştırmadan kontağı açıp beklediğimde yaklaşık 10 dk sonra barometrik basınç kendiliğinden 42 kpa dan 106 kpa ya çıkıyor...hatta az önce şunu denedim.. maf ve map sensörlerinin soketini çıkarıp kontağı açıp beklediğimde yine 10 dk kadar sonra barometrik basınç 42 kpa dan 106 kpa ya çıktı...yani bu süre içinde birşeyler olup barometrik basınç normale dönüyor.. ama ne oluyor?

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2020, 22:37:27
Bu durumda kullanıcının anemnez'i çok önemli, durum hangi işlem, hangi kullanım şekli, hangi süreçten sonra meydana geldi, ortaya çıkmasından sonra hangi işlemler yapıldı?

Diğer yandan değişen map sensörü orijinal ürün mü?
bosch marka hocam marka...hocam aynı zamanda araç çıkan map sensörlerinin araç üzerinde voltaj aralıklarına baktım..referans değerleri içerisinde ikiside..yani sağlam görünüyor..yapılan işlemler; map ve turbo selenoid valfi değişti..Turbo kontrolü yapıldı..manifold ve vakum hortumları kaçak kontrolü yapıldı..boğaz kelebeği temizlendi...arızadan önce herhangi bir olağanüstü durum olmadı..rutin kullanım sonra oluşmuş bir durum

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2020, 22:43:47
Arkadaşlar şuan ihtiyaç duyduğum en önemli bilgi barometrik basıncı ölçen nedir? çünkü bugün birşeyi gözlemledim. map ve maf sensörlerinin fişleri çekili iken bile barometrik basınçla ilgili değerler yine aynı oldu..kontak açtığımda barometrik basınç başta 42 kpa iken çalıştırmadan kontak açık  10dk kadar sonra normale yani 106 kpa ya çıktı..burdan hareketle barometrik basıncı ölçen bunlar dışında 3. bir sensör mü var demek oluyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #8 : Kasım 28, 2020, 22:45:16 »
Hocam kusura bakmayın belirtmeyi unutmuşum..aracım 2006 1.3 cdti astra h ...Hocam torque üzerinden egr commanded değerlerini takip ettim..belirli yüzdeliklerde açılıp tam gaz durumunda tamamen kapanıyor..yani sanki egr normal çalışıyor gibi..birde hocam blueotut obd cihazını yeni aldığım için bugün tüm gün taki yaptım..yeni bir şey farkettim..Sabah hiç çalıştırmadan kontağı açıp beklediğimde yaklaşık 10 dk sonra barometrik basınç kendiliğinden 42 kpa dan 106 kpa ya çıkıyor...hatta az önce şunu denedim.. maf ve map sensörlerinin soketini çıkarıp kontağı açıp beklediğimde yine 10 dk kadar sonra barometrik basınç 42 kpa dan 106 kpa ya çıktı...yani bu süre içinde birşeyler olup barometrik basınç normale dönüyor.. ama ne oluyor?

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2020, 22:37:27
bosch marka hocam marka...hocam aynı zamanda araç çıkan map sensörlerinin araç üzerinde voltaj aralıklarına baktım..referans değerleri içerisinde ikiside..yani sağlam görünüyor..yapılan işlemler; map ve turbo selenoid valfi değişti..Turbo kontrolü yapıldı..manifold ve vakum hortumları kaçak kontrolü yapıldı..boğaz kelebeği temizlendi...arızadan önce herhangi bir olağanüstü durum olmadı..rutin kullanım sonra oluşmuş bir durum

Ben aracı Toyota sanmıştım, 1.3cdti konusunda bilgili değilim, vakum hattı, var ise turbo vakum kontrol valfi vs. kontrol edildi mi?

Bu arada manifold basınç değişikliğinin yada düzensizliğinin aracınızdaki etkileri nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #9 : Kasım 28, 2020, 22:51:52 »
Ben aracı Toyota sanmıştım, 1.3cdti konusunda bilgili değilim, vakum hattı, var ise turbo vakum kontrol valfi vs. kontrol edildi mi?

Bu arada manifold basınç değişikliğinin yada düzensizliğinin aracınızdaki etkileri nedir?
turbo selenoid valfi değişti vakum hattı kontrol edildi..hatta vakum değerlerini okuyabiliyorum obd cihazında değerler normal..hocam barometrik basınç düşük kalınca arıza lambası yakıyor ve motor korumaya geçiyor..bu durum sadece sabahları araç soğukken oluyor..fakat yukardada belirttiğim gibi duurmun aracın çalışıp çalışmamasıyla ilgisi yok..yani sabahları kontağı açıp 10 dk kadar bekleyince barometrik basınç normal değere dönüyor (42 kpa dan 106 kpa ya çıkıyor) ve çalıştırınca arıza lambası yakmıyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #10 : Kasım 29, 2020, 12:37:51 »
turbo selenoid valfi değişti vakum hattı kontrol edildi..hatta vakum değerlerini okuyabiliyorum obd cihazında değerler normal..hocam barometrik basınç düşük kalınca arıza lambası yakıyor ve motor korumaya geçiyor..bu durum sadece sabahları araç soğukken oluyor..fakat yukardada belirttiğim gibi duurmun aracın çalışıp çalışmamasıyla ilgisi yok..yani sabahları kontağı açıp 10 dk kadar bekleyince barometrik basınç normal değere dönüyor (42 kpa dan 106 kpa ya çıkıyor) ve çalıştırınca arıza lambası yakmıyor..
Doğan bey merhabalar,
Aracınızdaki sorun (motor kontrol ünitesi) beyin içinde bulunan atmosfer basınç sensörü ile alâkalı bir durım o sensörün  değişmesi gerekiyor,zaten aracınızın motoru Fiat'tan alınma 1.3 Multijet motor ile aynı o aracın arızasını bulamamak garip bir durum,aracı iyi bir beyin tamircisi ne veya elektronik ustasına götürün yapar verirler,sonucunda burada yazarsanız diğer üyeler veya nette arama yapanlara faydalı olacaktır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçtaki Barometrik basınç neden düşer?
« Yanıtla #11 : Kasım 29, 2020, 13:25:41 »
turbo selenoid valfi değişti vakum hattı kontrol edildi..hatta vakum değerlerini okuyabiliyorum obd cihazında değerler normal..hocam barometrik basınç düşük kalınca arıza lambası yakıyor ve motor korumaya geçiyor..bu durum sadece sabahları araç soğukken oluyor..fakat yukardada belirttiğim gibi duurmun aracın çalışıp çalışmamasıyla ilgisi yok..yani sabahları kontağı açıp 10 dk kadar bekleyince barometrik basınç normal değere dönüyor (42 kpa dan 106 kpa ya çıkıyor) ve çalıştırınca arıza lambası yakmıyor..

Yapacağınız en doğru şey, Opel forumlarından usta önerilerine bakıp Opel cdti motor konusunda bilgili bir usta bulmanız ve ona gitmeniz olacaktır. Ankara, İstanbul'da iyi Opel'den anlayan usta illaki vardır.

Basıncın değişip durması bende turbo basıncıyla alakalı bir sorun mu var acaba diye düşündürdü. Ama tahmin sadece.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.