Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 05, 2025, 05:45:52
↓
Buradan sitemiz içinde arama yapabilirsiniz
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Haberler
»
Motor Sporları
»
Konu:
F1 Araç Lastikleri
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: F1 Araç Lastikleri (Okunma sayısı 2424 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
F1 Araç Lastikleri
«
:
Nisan 14, 2009, 09:26:24 »
Selam.
Başka konuların altında da bahsi geçtiğinden yeni bir başlık altında herkesce izlenecek şekilde (ilgisi olan) konu açmayı uygun gördüm.
Cadde tipi araçlarda yol tutuşu arttırmak için lastik yanak yüksekliğinin azalıtmaya çalışıldığını (modifiye vb. ile) hepimiz biliriz. Peki şunu hiç düşündünüz mü, F1 araçları neden yüksek yanaklı lastik kullanır?
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
Toyota Club Türkiye
F1 Araç Lastikleri
«
:
Nisan 14, 2009, 09:26:24 »
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #1 :
Nisan 14, 2009, 09:47:19 »
doğru abi, niye?
Elemanların zaten taş sertliğinde orjinal amortisörleri olduğu için mi?
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Eski Toprak Toyotacı
Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
Araç: ---
Kan Grubu: B+
17 kere teşekkür etti
41 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #2 :
Nisan 14, 2009, 10:17:11 »
İnce yanak aracın esnemesini engeller. Yarış içerisinde 320 km/saat hıza ulaşan F1 araçları, pist üzerindeki bizim gözle göremediğimiz tümseklerden ve pist kenarındaki kerblerden geçerken bayağı bir havaya zıplarlardı herhalde eğer ince yanak kullanılsaydı
Kayıtlı
Folgsamkeit macht frei...
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Kan Grubu: B+
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #3 :
Nisan 14, 2009, 10:36:51 »
aslında yüksek yanak yarışlarda hiç bir zaman istenmez, formulada lastiklerin bu şekilde olma sebebi jantların kurallar gereği 13 inç olmasındandır.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #4 :
Nisan 14, 2009, 10:42:48 »
iyi de mesela drag araçlarında da aynı şekilde, lastiğin torktan esnediği falan gözüküyor hatta, bulursam bir resmini koyayım.
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
pahalı zevklerim var, benzin gibi
Araç: Corolla
Kan Grubu: A-
10 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #5 :
Nisan 14, 2009, 10:53:37 »
buyur alper yardımcı olayım
http://www.metacafe.com/watch/761271/high_fps_camera_captures_drag_racing_tires_start/
burdaki videoda görülebilir nasıl esnediği lastiğin
Kayıtlı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Kan Grubu: B+
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #6 :
Nisan 14, 2009, 10:55:00 »
drag araçları bildiğiniz gibi sadece düz bir yarış çizgisinde yarışıyor. formula araçları ise hızlanma, sert frenaj, viraj gibi etkenlere maruz kalıyor, kerblerden atlıyor, çakıl yada çimene girebiliyor.
jant ölçüsü 13 inç ve lastiğin dış çapını belirleyen kurallar var, yani isteseniz de lastiği daha büyük yapamazsınız, daha küçük yapmakta zaten üreticilerin asla istemeyeceği bişey. kuralların el verdiği en uygun lastik formunu kullanıyorlar
Kayıtlı
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #7 :
Nisan 14, 2009, 11:02:13 »
tam istediğim video Türkay sağol, 17. saniyeye dikkatinizi çekerim. 47 daha yakın çekimi...
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
pahalı zevklerim var, benzin gibi
Araç: Corolla
Kan Grubu: A-
10 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #8 :
Nisan 14, 2009, 11:18:56 »
şimdi F1deki olay şöyle olmalı, 13" jant zorunluluğu var, bunun da nedeni daha büyük fren konmaması için, daha büyük fren konursa araçlar daha rahat durabilcek bu da yarışın ortalama hızını arttırabilcek, e fia bunu istemiyor..şimdi 13" jantın üzerine ince yanak konsa bu araçlar 200km anca yapabilirdi, daha yüksek hızlar için o kadar yanak var
Kayıtlı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Shiro (beyaz) ve ben
Araç: Corona
Kan Grubu: A+
5 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #9 :
Nisan 14, 2009, 12:11:59 »
Kurallar böyle deyince tabi başka açıklamaya gerek yok ama mutlaka kuralların da bir konuluş nedeni vardır. Türkay senin dediğin de olabilir ama fren yapmanın bir sürü yolu var. Onun çevresinden dolaşabilirler diye düşünüyorum. Bence büyük cantların çarpışma gibi durumlarda yaratabileceği tehlikeden dolayı olabilir. Takımlar için de büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum. Süspansiyon sistemi yerine büyük lastik kullanıyorlar ve ağırlık merkezi yere yakın oluyor. Aslında tam bir cevap verebilmek için bir sürü detay bilmek lazım. O lastikler bizim kullandıklarımıza da pek benzemiyor..
Kayıtlı
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,... Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,... Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!
Corona de Bergerac
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #10 :
Nisan 14, 2009, 19:49:58 »
Aslında bütün yazılanlar cevap niteliğinde. Söylenenlerin hepside birbirine bağlı şeyler.
Şimdi elimden geldiğince bende bunları sebepleri ile toparlamaya çalışayım.
Evet drag araçlarıda kalın yanaklı lastik kullanır. Çünkü onları manevra gibi bir zaruretleri yoktur. O güçleri efektif olarak yere aktarmak için büyük lastik kullanmaları (standart araç lastiklerine göre büyüktürler ama güçleri ile orantılarsak aslında o kadar büyük değillerdir) (aynı özelliklerdeki araçlardan küçük çaplı lastiği olan, ilk anda daha etkili hızlanır) gerekir. Eğer büyük jant, ince lastik yanak kombinasyonu seçselerdi patinajı kesmeleri zorlaşırdı.
F1 araçlarında kurallar belli süreçler sonunda oluşmaktadır. Bundan seneler öncede F1 araçları yine çok güçlenmiş ve hızlanmıştı. Ancak yüksek hızlardaki ve özellikle virajlardaki aerodinamik etkiler yeterince bilinmediğinden faydalanılmamakta idi. Daha sonra aracın altından ve üstünden geçen hava akımlarının araç yol tutuşunda/tutamamasında büyük etkisinin olduğu farkedildi. Ön ve arka kanat dizaynları zaten geliştirilmişti. Ama aracın altına mümkün olduğunca az hava almasının yol tutuşu büyük oranda arttırdığının farkına varıldı. Bu yüzden yan kanatçıklar (marşpiyeler) geliştirildi. Ancak bu durumda ayrı bir sorun yaratıyordu. Amortisör stroku nedeni ile yoldaki tümseklerde fazla hareket eden aracın bu kanatları yere temas edebiliyordu. Buna geliştirilen çözüm ise, amortisörleri mümkün olduğunca sert ve az oynar şekilde tasarlamaktı. Ancak böyle bir durumda bir sürücünün yarışı bitirmesi gerçekten çok zordu. Bu yüzden amortisör görevini (yaylanma) daha çok lastiklerin yapmasının daha uygun olacağına karar verdiler.
Sonuçta amaç, aracı iyi yol tutuş için mümkün olduğunca yere yakın, altına yandan dahi az hava alan, altındaki havayı düzenli bir şekilde çabuk bertaraf eden, aracın yukarı aşağı esnemesini azaltan ancak pilotların dayanabileceği süspansiyon konforunuda sağlamak zorunda olan bir sistem geliştirildi.
Dikkat etmişsinizdir, F1 araçlarında yüksek süratle alınan çok sert virajlarda dahi aracın yana yatış eğilimi yoktur.
Umarım bildiklerimi yeterince aktarabilmişimdir.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Eski Toprak Toyotacı
Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
Araç: ---
Kan Grubu: B+
17 kere teşekkür etti
41 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #11 :
Nisan 14, 2009, 20:38:55 »
Hakan, açıklamaların için teşekkürler.
+1
Kayıtlı
Folgsamkeit macht frei...
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: F1 Araç Lastikleri
«
Yanıtla #12 :
Nisan 14, 2009, 20:48:18 »
Ben teşekkür ederim Hakkı.
Bu arada uzun zaman önce bazı lastik firmaları yol tutuş (asfaltta, buzda vs.) arttırmak için manyetik özellikli lastikler üzerinde çalışmakta idi. Sanırım bunların gelişiminide belli bir süre sonra görebileceğiz.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Haberler
»
Motor Sporları
»
Konu:
F1 Araç Lastikleri