Gönderen Konu: Egzozda yağlanma sorunu.  (Okunma sayısı 7592 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Egzozda yağlanma sorunu.
« : Ekim 17, 2020, 23:16:48 »
Arkadaşlar aracım 95 model Corolla 1.6 xli. Son 2 yıldır felan aracın egzozunda yağlanma sorunu var. Araç belirgin bir yağ eksiltme yapmiyor. En son ölçümünde 10 bin km de 750 ml falan yağ ekledim ve sonrasında yağ bakımına girdiğimde yağ seviyesi çubuğun ortasinda falandı. Araçta çekiş vs hiçbir sorun yok. Geçen kontrol ettim araçta duman atma vs hiçbir sıkıntı yok. Yani görünür bir sorun yok ama egzoz ucunda sürekli bir yağlanma var. Ve gittikçe bu sorun artiyor gibi. Daha önce bu tür bir sorun yaşayan oldumu acaba???

Toyota Club Türkiye

Egzozda yağlanma sorunu.
« : Ekim 17, 2020, 23:16:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #1 : Ekim 18, 2020, 17:24:26 »
Öncelikle egzoz'u doğru yazdığınız için teşekkürler.

Hangi yakıtı kullanıyorsunuz ve aldığınız yakıtın kalitesinden emin misiniz? Lpg'li kullanım ise, egzoz supapları da kontrol edilebilir (eğer bu gerekirse, motor açıldığında komple kontrol gerekir). Verdiğiniz yağ tüketim değeri tolere değerler içinde olduğundan, ilk olarak yakıttan emin olmanız daha doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2020, 01:12:59 »
Öncelikle egzoz'u doğru yazdığınız için teşekkürler.

Hangi yakıtı kullanıyorsunuz ve aldığınız yakıtın kalitesinden emin misiniz? Lpg'li kullanım ise, egzoz supapları da kontrol edilebilir (eğer bu gerekirse, motor açıldığında komple kontrol gerekir). Verdiğiniz yağ tüketim değeri tolere değerler içinde olduğundan, ilk olarak yakıttan emin olmanız daha doğru olur.

Ustam bugün yağa baktım da baya eksilmiş. 3 4 hafta önce tamdı şimdi çubuğun orta seviyesinde yağ. 2300 km de çubuğun orta seviyesine inmiş. Yağlanma özellikle son 1 1 buçuk aylık sürede baya bir arttı.  Yakıtı hemen hemen sürekli Aygaz alırım ve genellikle de OPET istasyonlarından alırım. Yarına tanıdık birinin tavsiyesi üzerine bir ustaya uğrayacağım bakalım ne çıkacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #3 : Ekim 19, 2020, 12:07:09 »
Sekmanlarda aşınma yok ise, öncelikli olarak PCV valfini kontrol ettiriniz, erimiş ve kapalı kalmış olma ihtimali muhtemeldir.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2020, 12:09:22 »
Arkadaşlar aracım 95 model Corolla 1.6 xli. Son 2 yıldır felan aracın egzozunda yağlanma sorunu var. Araç belirgin bir yağ eksiltme yapmiyor. En son ölçümünde 10 bin km de 750 ml falan yağ ekledim ve sonrasında yağ bakımına girdiğimde yağ seviyesi çubuğun ortasinda falandı. Araçta çekiş vs hiçbir sorun yok. Geçen kontrol ettim araçta duman atma vs hiçbir sıkıntı yok. Yani görünür bir sorun yok ama egzoz ucunda sürekli bir yağlanma var. Ve gittikçe bu sorun artiyor gibi. Daha önce bu tür bir sorun yaşayan oldumu acaba???
Araç km'si kaç binde daha önce motorla ilgili bir işlem yapılmışmı bunlar önemli durumlar,yağ yakma varsa egzozda yağlanma yağ sekmanları da aşınmadan yada egzoz siboblarından yapar tabi şunuda gözetmekte fayda vardır opetin gazı diğerlerine göre daha kalın ve yağlı onunda etkisi olabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #5 : Ekim 19, 2020, 23:38:03 »
Egzoz supap keçelerinden kompresyon kaybı sonucu yağın egzoz gazına karışma olasılığı yüksek, nedeni büyük ihtimalle lpg ile kullanım sonucu sertleşmesidir, kapak revizyonu yaptırmanız gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #6 : Ekim 23, 2020, 21:20:38 »
Komple motor yapıldı araca. Bugün teslim aldım. 6 bin lira gibi bir maliyeti oldu.

Şu an araçta motor kaynaklı bir sıkıntı yok. Araçta şu an iç aksam ve kaportada rolantide titreme var ve sanzimanda hafif tiz bir ses geliyor. Aracın motor gayet stabil çalışıyor motorda titreme felan yok. Usta şanzıman alt kulakları sorunlu dedi. Daha fazla masraf olmasın diye değiştirmedim dedi. İstersen kulakları al gel değiştirelim dedi. Bu kulakları yan sanayi olanlarla degistirsek randıman alabilir miyiz acaba.  Yan sanayi kulakların tekine 140 lira dedi parçası. Servis orijinali kaça satıyor acaba. Yan sanayi kulaklar genelde sorunu gidermiyor diyorlar öyle mi acaba? Ve araçta bahsettiğim sarsıntı ve şanzımandan gelen vizirti gibi sesin kaynağını şanzıman alt kulaklar mıdır acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #7 : Ekim 23, 2020, 21:40:48 »
Komple motor yapıldı araca. Bugün teslim aldım. 6 bin lira gibi bir maliyeti oldu.

Şu an araçta motor kaynaklı bir sıkıntı yok. Araçta şu an iç aksam ve kaportada rolantide titreme var ve sanzimanda hafif tiz bir ses geliyor. Aracın motor gayet stabil çalışıyor motorda titreme felan yok. Usta şanzıman alt kulakları sorunlu dedi. Daha fazla masraf olmasın diye değiştirmedim dedi. İstersen kulakları al gel değiştirelim dedi. Bu kulakları yan sanayi olanlarla degistirsek randıman alabilir miyiz acaba.  Yan sanayi kulakların tekine 140 lira dedi parçası. Servis orijinali kaça satıyor acaba. Yan sanayi kulaklar genelde sorunu gidermiyor diyorlar öyle mi acaba? Ve araçta bahsettiğim sarsıntı ve şanzımandan gelen vizirti gibi sesin kaynağını şanzıman alt kulaklar mıdır acaba.
İsmail bey öncelikle geçmiş olsun,komple motor orjinal veya kaliteli muadil parça kullanılarak 6000 TL'ye mâl olması biraz zor şu günlerde,ustanız sizi düşünerek en uygun fiyata çıkarmaya çalışmış gerekli olanları değiştirmiştir iyi günlerde kullanmanız dileğiyle,şanzıman takozları için piyasadakiler pek tavsiye etmem öncelik olarak orjinal kullanmanızı tavsiye ederim eğer fiyat olarak çok gelirse ufuk beyden japon menşei muadil parça sorunuz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #8 : Ekim 23, 2020, 22:01:02 »
Ustam değişen ve yapılan işlemler bunlar. Orijjinal parça kullanilmadi  evet ama yan sanayi parçanın iyisini kullandık sanırım. Parça işçilik ve rektefiyeci toplam 6780 TL odedim. Resimdeki parca faturası odedigimden yüksek kesilmis. Parça için toplam 2780 lira ödedim. Peki bahsettiğim titreşim ve şanzımandan inceden gelen ses kulak kaynaklı mıdır sizce. Parça için yarın ufuk beye ulaşmaya çalışacağım inşallah.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 23, 2020, 22:01:55
Buda parça faturası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #9 : Ekim 23, 2020, 23:19:09 »
Şanzımandaki sarsıntı hangi durumlarda oluyor,mesala kalkış yaparken sallama,kelkinme diye tabir edilen durummu var?
Titreme den kasıt yolda giderkenmi oluyor?
Bunları açıkça yazarsanız daha net cevaplar verilebilir.
Şanzımandaki sesi dinlemeden net bişey söylemek çok zor ancak toyotalarda belirli km'den sonra çok devir buluncaya kadar çok hafif bir inilti duyulabilir bu ses bazen uzun süre yağ değişimi olmayan şanzımanlar da daha çok duyulur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #10 : Ekim 23, 2020, 23:36:47 »
Sarsıntı rolantide ve ilk kalkışta oluyor. En belirgin halı ilk kalkışta. Hareket halinde belli belirsiz farkediliyor ustam. Kelkinme türü bir durum yok sanırım. Tıpkı bir masaj aletinin verdiği titreşime benziyor. Ses de bahsettiğiniz inilti türü bir ses ama o normal iniltiden biraz daha belirgin.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 23, 2020, 23:38:45
Şanzımanda da yağ kaçağı vardı. Motor inince onu da halletti usta. Şanzıman prizdirek kecesinden yağ atıyormuş keçe değişmiş. Sadece yağ eksiğini tamamladım diyor usta. Şanzıman içinde varolan yağ da 1 buçuk yıl falan önce koyulmuştu şanzımana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #11 : Ekim 24, 2020, 13:17:31 »
Sarsıntı rolantide ve ilk kalkışta oluyor. En belirgin halı ilk kalkışta. Hareket halinde belli belirsiz farkediliyor ustam. Kelkinme türü bir durum yok sanırım. Tıpkı bir masaj aletinin verdiği titreşime benziyor. Ses de bahsettiğiniz inilti türü bir ses ama o normal iniltiden biraz daha belirgin.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 23, 2020, 23:38:45
Şanzımanda da yağ kaçağı vardı. Motor inince onu da halletti usta. Şanzıman prizdirek kecesinden yağ atıyormuş keçe değişmiş. Sadece yağ eksiğini tamamladım diyor usta. Şanzıman içinde varolan yağ da 1 buçuk yıl falan önce koyulmuştu şanzımana.
Öncelikle usta değilim onu belirteyim bilgim çerçevesinde yardımcı olmaya çalışıyorum,Aks millerine ve motordaki tüm kulakalra baktırın bide sağ aks orta askı bilyasını kontrol ettirin sökmeden üzerinde kontrol için stetoskop kullanılabilir ama araç lift'e kaldırıldığında akslar kasma yapar tam anlaşılmaz söküp dışarda kontrol etmek en mantıklısı aynı zamanda inilti yapma ihtimali de var o bilyanın,motor kulaklarından biri bozuksa yine titreşimi absorbe edemez kasaya aktarır,şanzımandaki yağ eksikliği şanzıman mahrutinde az bir aşınmaya neden olabilir veya 1,5 sene önce koyduğunuz yağ spesifikasyonlara uygun değilse ötme dediğimiz mevzuyu yaptırabilir,uzaktan sesi dinlemeden araçtaki diğer aksaklıkları canlı olarak tecrübe etmeden tam anlamıyla fikir beyan edilmiyor yaşadığınız sorun küçük bir ateşleme hatası dahi olabilir iyi bir usta tarafından detaylı incelenmesi lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #12 : Ekim 26, 2020, 21:16:09 »
Şanzıman kulaklarından 2 tanesi değişti ve araçta sorun kalmadı arkadaşlar.Aractaki titreme tamamen bitti ve sanzimandaki inleme sesi de kesildi. Motor sesi de fazla geliyordu arabada kulaklar değiştikten sonra motor sesi de minimum düzeye indi. Şimdilik araçta hiçbir sıkıntı yok maaşallah inşaallah bundan sonra da olmaz. Rodaj süresini de atlatirsak hayırlısı ile kazasız belasız kullanırız umarım. Konuya cevap veren herkese teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #13 : Kasım 15, 2020, 11:33:33 »
Arkadaşlar aracımdan son derece memnunum. Ufak bir sorunum var ve bu konuda yine fikir almak istiyorum. Araçta motor yenileme dışında fren bakımlarını da yaptırdım. On diskler mahle marka on balatalar Bosch marka olarak değiştirildi. Bu işlem sonrası sola dönüşlerde disk kaliper demirine sürtme yaptı ve usta ince bir tabaka torna ile aldırarak bu sorunu halletti. Fakat sonrasında araçla geri giderken frene basıldığında lak diye bir ses geliyor. Bu ses genellikle sadece geri gitmeye başlandıktan sonra ilk frene basıldığında geliyor geri gitmeye devam ederken frene bas bırak yapildiginda gelmiyor. Tekrar ileri gidip frene basılıp geri gidildiğinde yine geliyor. İleri giderken frene basıldığında nadiren aynı sesi yapıyor. Hareket halinde belli bir süre sabit hızda şehir dışında giderken frene basıldığında ileri giderken de yaptığı oluyor çok sık olmasa da. Ayrıca araç soğukken bu sesi aldığımı hatırlamıyorum. Aracı çalıştırdıktan sonra hararet hafif yerinden oynadıktan sonra yapıyor gibi geldi bana ama emin de değilim bu konuda. Usta baktı frenle alakası yok dedi rot balansciya git dedi. Rot balansci baktı on tabla burçları miydi salincak burçları miydi ikisini de değiştirdik sağ arka Z rot değiştirdik ses aynen gelmeye devam ediyor.

Fren disk ve balatalari degisimi sonucu frenleme performansı kat kat arttı fakat böyle bir seste ortaya çıktı. Usta fren ile alakalı değil dedi rot balansci in yazdığı parçalar degistikten sonra da devam ediyorsa gel tekrar bakalım dedi. Ustaya gitmeden önce fikir olsun diye sorayım dedim sizlere. Son olarak araçta fren diski ve on balatalar ile şanzıman alt kulakları aynı gün değişti ve yukarıda yazdığım disk sürtme işlemi sonrasında disk torna yapıldıktan sonra bu bahsettiğim lak sesini farkettim belki önceden de gekliyorduysa da ben farketmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #14 : Kasım 15, 2020, 14:07:35 »
 Benim 2012 corollada da aynı sorun olmuştu. Fren balatasi yuvaya küçük geliyor. Balata yuvaya tam aturmuyor ondan. İleri geri hareket edince de Balata yerinde ileri geri hareket ederek kaliper yuvasındaki yerinde hareket ediyor. Balatayi degisirseniz sorununu çözülür. Ben sorunu böyle cozmustum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #15 : Kasım 15, 2020, 17:44:11 »
Arkadaşlar aracımdan son derece memnunum. Ufak bir sorunum var ve bu konuda yine fikir almak istiyorum. Araçta motor yenileme dışında fren bakımlarını da yaptırdım. On diskler mahle marka on balatalar Bosch marka olarak değiştirildi. Bu işlem sonrası sola dönüşlerde disk kaliper demirine sürtme yaptı ve usta ince bir tabaka torna ile aldırarak bu sorunu halletti. Fakat sonrasında araçla geri giderken frene basıldığında lak diye bir ses geliyor. Bu ses genellikle sadece geri gitmeye başlandıktan sonra ilk frene basıldığında geliyor geri gitmeye devam ederken frene bas bırak yapildiginda gelmiyor. Tekrar ileri gidip frene basılıp geri gidildiğinde yine geliyor. İleri giderken frene basıldığında nadiren aynı sesi yapıyor. Hareket halinde belli bir süre sabit hızda şehir dışında giderken frene basıldığında ileri giderken de yaptığı oluyor çok sık olmasa da. Ayrıca araç soğukken bu sesi aldığımı hatırlamıyorum. Aracı çalıştırdıktan sonra hararet hafif yerinden oynadıktan sonra yapıyor gibi geldi bana ama emin de değilim bu konuda. Usta baktı frenle alakası yok dedi rot balansciya git dedi. Rot balansci baktı on tabla burçları miydi salincak burçları miydi ikisini de değiştirdik sağ arka Z rot değiştirdik ses aynen gelmeye devam ediyor.

Fren disk ve balatalari degisimi sonucu frenleme performansı kat kat arttı fakat böyle bir seste ortaya çıktı. Usta fren ile alakalı değil dedi rot balansci in yazdığı parçalar degistikten sonra da devam ediyorsa gel tekrar bakalım dedi. Ustaya gitmeden önce fikir olsun diye sorayım dedim sizlere. Son olarak araçta fren diski ve on balatalar ile şanzıman alt kulakları aynı gün değişti ve yukarıda yazdığım disk sürtme işlemi sonrasında disk torna yapıldıktan sonra bu bahsettiğim lak sesini farkettim belki önceden de gekliyorduysa da ben farketmedim.
Bütün sorun kullanılan parçaların orjinal veya muadil japon menşeili ürünler olmamasından kaynaklanıyor,ufuk beylerden NİBK fren balatası alıp değiştirin hiçbir sorun kalmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #16 : Kasım 15, 2020, 18:02:45 »
Arkadaşlar aracımdan son derece memnunum. Ufak bir sorunum var ve bu konuda yine fikir almak istiyorum. Araçta motor yenileme dışında fren bakımlarını da yaptırdım. On diskler mahle marka on balatalar Bosch marka olarak değiştirildi. Bu işlem sonrası sola dönüşlerde disk kaliper demirine sürtme yaptı ve usta ince bir tabaka torna ile aldırarak bu sorunu halletti. Fakat sonrasında araçla geri giderken frene basıldığında lak diye bir ses geliyor. Bu ses genellikle sadece geri gitmeye başlandıktan sonra ilk frene basıldığında geliyor geri gitmeye devam ederken frene bas bırak yapildiginda gelmiyor. Tekrar ileri gidip frene basılıp geri gidildiğinde yine geliyor. İleri giderken frene basıldığında nadiren aynı sesi yapıyor. Hareket halinde belli bir süre sabit hızda şehir dışında giderken frene basıldığında ileri giderken de yaptığı oluyor çok sık olmasa da. Ayrıca araç soğukken bu sesi aldığımı hatırlamıyorum. Aracı çalıştırdıktan sonra hararet hafif yerinden oynadıktan sonra yapıyor gibi geldi bana ama emin de değilim bu konuda. Usta baktı frenle alakası yok dedi rot balansciya git dedi. Rot balansci baktı on tabla burçları miydi salincak burçları miydi ikisini de değiştirdik sağ arka Z rot değiştirdik ses aynen gelmeye devam ediyor.

Fren disk ve balatalari degisimi sonucu frenleme performansı kat kat arttı fakat böyle bir seste ortaya çıktı. Usta fren ile alakalı değil dedi rot balansci in yazdığı parçalar degistikten sonra da devam ediyorsa gel tekrar bakalım dedi. Ustaya gitmeden önce fikir olsun diye sorayım dedim sizlere. Son olarak araçta fren diski ve on balatalar ile şanzıman alt kulakları aynı gün değişti ve yukarıda yazdığım disk sürtme işlemi sonrasında disk torna yapıldıktan sonra bu bahsettiğim lak sesini farkettim belki önceden de gekliyorduysa da ben farketmedim.

Herhangi bir parça değiştirmeden önce ustanızı değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #17 : Kasım 15, 2020, 19:12:20 »
Uydurma iş yapılmaya çalışılmış.

Herhangi bir parça değiştirmeden önce ustanızı değiştirin.
İşte bu tabir hakkı ile kullanılmalı Ufuk. Bu yüzden tüm ülke maddi manevi zarara uğruyor.
Aslında burada bir başlıkta Usta tanımını yapmak faydalı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 10 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzozda yağlanma sorunu.
« Yanıtla #18 : Kasım 15, 2020, 22:04:42 »
Valla arkadaşlar Malatya'da yaşıyorum. Ne yazık ki adam gibi bu işi yapan bir ustaya denk gelmedim. Elimizi attığımız tavsiye üzerine gittiğimiz kim varsa illa bir sakatlık çıktı. Allah sonumuzu hayreylesin ne diyelim.