Gönderen Konu: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme  (Okunma sayısı 3089 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 93400
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« : Ekim 08, 2020, 20:12:15 »
Öncelikle herkese merhaba. Forumda ilk konum ve ilk kez bir toyota araç satın aldım. Temmuz ayında kocaeli'de bir galeriden 2016 model makyajsız kasa d4d premium multimode 63 bin km araç satın aldık. Yetkili servise sorduğumuzda 33 bin km ye kadar yetkili serviste bakım yapıldığı onaylandı. Daha sonraki bakımlar ise garanti bitmesi ile beraber tekirdağ ilinde bir özel serviste gerçekleştirilmiş. Yetkili servisin verdiği bilgiye göre garantiden arka fren merkezi ve ön fren kaliper tutucular değiştirilmiş 33 bin km de. Daha sonra bahsedeceğim kocaeli Alper oto özel servis Yalçın Bey'e sorduğumda normal bir durum olabilir dedi. En son yağ bakımı da 62200 km civarında yine tekirdağda özel serviste gerçekleştirilmiş, evrakları mevcut. Araçtan çok memnunum. Daha önce fluence edc 2014 kullanmaktaydım. Ona göre haliyle cadillac gibi  geliyor. Güvenliğine, sağlamlığına dayanarak toyota markasını tercih ettim.

Aracı aldıktan sonra zaman zaman kısa bir yolculuk da yapılsa rölantide bir yüksek kalma, rölantide araçta ufak ufak bir sarsıntı oluyordu. Doğal olarak dpf'i düşündürdü bu durum bana. Olabilir önceki sahibi devirsiz kullanmıştır, trafikte gezmiştir, zamanı gelmiştir tıkanmıştır diye düşündük. Daha sonra ben aracı aktif olarak kullanmaya başladım. Her hafta ailevi sebepler nedeniyle Kocaeli'den İstanbul'a en az 1 kez gidip gelmekteyim. Normal otoban süratlerinde seyahat edip devri de aracı kesinlikle boğmayacak şekilde kullanıyorum. Yine bu şekilde gidip gelmeye başladık. Buna rağmen bu durum devam etti. İyi bir toyota özel servisi arama çabalarımdan sonra Alper Oto Yalçın Bey ile tanıştık, görüştük. Kendisine arabalar ne kadar takıntılı ve titiz bir insan olduğumu izah ettim. O da sağolsun eleştri ve fikir alışverişine açık davrandı. Kendisi ile anlaştık yardımcı oldu 70 bin bakımımızı yaptırdık. Bu durumdan da bahsettik. Dpf olabileceğini söyledi, araç hızı değil devir önemli, 3 bin 3500 devir civarında yarım saat 1 saat aracı kullanmam gerektiğini söyledi. Bunun üzerine kocaeli'den sakarya'ya 4.vites 3500 devirde yaklaşık 1 saat yolculuk yaptık. Bu seyahatten sonra araç rahatladı, bir süre bu olay yaşanmadı. Daha sonra 70 bin bakımı geldi, araç 70734 km de alper oto'da yağ ve filtreleri değişti (standart yağ bakımı). Bu olaydan sonra şuan 71670 km ye geldik. Az önce yine bu dpf rejenerasyonu olduğunu düşündüğüm olay gerçekleşti.

Kullanma kılavuzuna ve yabancı-yerli (bu forum özellikle) araştırdığımda d4d dizel euro 5 bu toyota motorunda dpf özelliği ile beraber ACEA C2 standardını karşılayan motor yağı tavsiye ediliyor. Özellikle kullanma kılavuzunda bu durum kırmızı kutularla özellikle belirtilmiş, aksi halde katalitik konvertörün tıkanabileceği söylenmiş. Bu durumu ilettiğimde Mobil 1 toyota'nın kendi kullandığı yağ kullanıldığını, bir problem teşkil etmeyeceği söylendi. Özel serviste Mobil 1 Super 3000 5w30 dpf ACEA C3 yağ konuldu. Yaptığım araştırmalarda ve mesleki ilgim nedeniyle ACEA C2 - C3'e göre daha düşük yüksek sıcaklık viskozitesi ve daha düşük kül içeriyor. Yani motor daha rahat dönüyor. C2 kullanılan araçta yakıt tasarrufu ve daha kolay motor dönmesi sağlanıyormuş. (yanlışım varsa lütfen düzeltiniz.) DPF ve katalist sistemle ilgili uyarıları okuduğumda araştırdığımda da tıkanmanın,arızaların kötü yakıt kalitesi, yanlış-düşük devirli kısa mesafe trafik kullanımları ve yağ seçiminden olabileceği söylenmekte. Diğer iki seçeneğe özellikle dikkat ediyorum. Kesinlikle adı bilinmedik ve farklı istasyondan yakıt almam. Trafik kullanımına da özen gösteririm. Stop etmeden ve ilk çalıştırmada daima dizel aracı rölantide en az 1 dakika bekletir turbo yağlanmasını sağlarım vs.

Ben yağ nedeniyle katalist sistem ve dpf in erken dolduğu kanaatindeyim. Ancak 1000 km de bir bu sorunu yaşadığım için, bu süre bana biraz kısa geliyor. Sizce bu durum nedendir? Farklı bir sebep olabilir mi? Uzun bir yazı olduğunun farkındayım ve ayırdığınız vaktiniz için şimdiden teşekkür ederim. Bu durumu içeren bir video koyacağım. Yaklaşık 10 dakika videonun başındaki şekilde araç çalıştı. Arada bir boştayken 3000 devir civarına ben getirdim bıraktım. Telefonun hafızası doldu videoyu silip baştan çektim. Tam olayın sonunu yakalayabildim.

Not: Bu video esnasında araçta hiçbir aksesuar (klima, far, radyo vs) açık değildir. Bu olay esnasında da araçta motorda hafif titreme, egzozdan yüksek sıcaklıkta ve debide gaz çıkışı olmaktadır. Kesinlikle bu konu Yalçın Bey Alper Oto veya başka kimseyi kötüleme niyetinde değildir, fikir alışverişi edinmek adına buraya da yazmayı uygun gördüm. Videoyu ve durumu kendisine de ilettim.


Toyota Club Türkiye

2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« : Ekim 08, 2020, 20:12:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #1 : Ekim 08, 2020, 21:37:56 »
Merhabalar öncelikle geçmiş olsun,
Uzun bir yazı olmuş ama sonuna kadar okudum belki ben kaçırmış olabilirim ama yakıt filtresinden hiç bahsetmemişsiniz,aracınızdaki sorun yağ kaynaklı dtf tıkanıklığı da olabilir yakıt filtresi sorunuda olabilir buradan nekadar yorum yapsak yanlış olur,madem İstanbul'a gidiyorsanız kesinlikle tem otoya gidin suyu gözünden için derim kendileri Toyota dan başka hiçbir araca servislik yapmazlar o yüzden aracı ve arızalarını iyi tanırlar esnaflık düsturuna sahip kişilerdir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 93400
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #2 : Ekim 08, 2020, 21:49:00 »
Merhabalar öncelikle geçmiş olsun,
Uzun bir yazı olmuş ama sonuna kadar okudum belki ben kaçırmış olabilirim ama yakıt filtresinden hiç bahsetmemişsiniz,aracınızdaki sorun yağ kaynaklı dtf tıkanıklığı da olabilir yakıt filtresi sorunuda olabilir buradan nekadar yorum yapsak yanlış olur,madem İstanbul'a gidiyorsanız kesinlikle tem otoya gidin suyu gözünden için derim kendileri Toyota dan başka hiçbir araca servislik yapmazlar o yüzden aracı ve arızalarını iyi tanırlar esnaflık düsturuna sahip kişilerdir.


Teşekkür ederim vaktinizi ayırıp okuduğunuz için. Dediğiniz gibi yakıt filtresi de olabilir. Alper Oto Yalçın Bey yakıt filtresinin 80 bin bakımında değişeceğini belirtmişti. Ben de bakım takvimine baktığımda 40 bin km de bir gözüküyor. Ancak daha önceki 40 binde veya yetkili serviste 33 bin bakımda değişti mi sormak lazım. Tavsiyeniz için de teşekkür ederim. Mutlaka uğrayacağım tem oto'ya. Tam olarak bir arıza mıdır onu da bilemiyorum ancak bu durum dikkatimi çekti. Bu aracın pek çok bildirim uyarısı var. Dpf tıkalı diye veya yakıt filtresinde su var suyunu alınız diye uyarı vermesi en azından gerekmez mi? Hiçbir şekilde ne bir uyarı ne bir ışık ile karşılaşmadım. Sadece yaklaşık 1000 km de bir böyle yapıyor. Gerçekten çok ilginç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #3 : Ekim 08, 2020, 22:10:57 »
Tamamen  önceki bakımlarında düzgün ürün gerekli ürün kullanılmadığından dolayı oluşan bir sorun olduğunu zannediyorum. Ümit beyin söylediği gibi benimde düşüncelerimde yakıt filtresi var her ne kadar danıştığınız servis yakıt filtresinin değiştiğini söylese de " sahte " filtre kullanımından dolayı büyük sorunlar yaşayan dizel ünitelere şahit oldum. Özellikle Toyota gibi bir markada her önüne gelen yağlar ve filtreler kullanılmaması gerekiyor sağlam araçlardır fakat onun istediği ürünleri kullanırsanız. Piyasada fazlasıyla sahte filtre ve yağlar dolaşmakta size önerim eğer istanbul avrupa yakasına gidebiliyorsanız Tem toyota servisi ziyaret edin gidemezseniz de parçaları sipariş edin.

*Motul X-Clean EFE 5W30
*JS Ashakashi filtre ( Yağ,polen ve hava) özellikle yakıt filtresini de alın.
*Würth Engine Flush

Yağ değişim öncesi motor iç temizleyicisi kullanın.
Ve yakıtınızı mutlaka Shell'den almanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 93400
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #4 : Ekim 08, 2020, 22:28:30 »
Tamamen  önceki bakımlarında düzgün ürün gerekli ürün kullanılmadığından dolayı oluşan bir sorun olduğunu zannediyorum. Ümit beyin söylediği gibi benimde düşüncelerimde yakıt filtresi var her ne kadar danıştığınız servis yakıt filtresinin değiştiğini söylese de " sahte " filtre kullanımından dolayı büyük sorunlar yaşayan dizel ünitelere şahit oldum. Özellikle Toyota gibi bir markada her önüne gelen yağlar ve filtreler kullanılmaması gerekiyor sağlam araçlardır fakat onun istediği ürünleri kullanırsanız. Piyasada fazlasıyla sahte filtre ve yağlar dolaşmakta size önerim eğer istanbul avrupa yakasına gidebiliyorsanız Tem toyota servisi ziyaret edin gidemezseniz de parçaları sipariş edin.

*Motul X-Clean EFE 5W30
*JS Ashakashi filtre ( Yağ,polen ve hava) özellikle yakıt filtresini de alın.
*Würth Engine Flush

Yağ değişim öncesi motor iç temizleyicisi kullanın.
Ve yakıtınızı mutlaka Shell'den almanızı tavsiye ederim.

Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Yakıtı daima shell veya opetten alırım. Tem toyota servisi ile yarın sabah derhal görüşeceğim. Bir fiyat alacağım danışacağım gerekirse tekrar yağ bakımı yakıt filtresi ile birlikte randevu alacağım. Engine flushların dizel enjektörlerinde "işeme" diye tabir edilen sorunlara sebep olduğu söylenmişti bir reno ustası tarafından eski kullandığım araçta. Ancak bu konuyu da araştıracağım bir sakıncası yoksa ne gerekiyorsa yapacağım. Dediğim gibi Kocaeli Kaya Toyota Plaza'dan şase no ile aldığım bilgiye göre 33 bin e kadar yetkili serviste bakım yapılmış. Ancak hangi parçalar değişti yakıt filtresi değişti mi bu bilgileri paylaşmadı kendileri. Aracın ilk sahibine bu bilgiler verilmiş. Benimle paylaşamazlarmış, çıktı alıp veremeyiz dediler. Dediğiniz gibi, daha 1000 km oldu yağı değişeli ancak gerekiyorsa baştan bakım yapılacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #5 : Ekim 08, 2020, 23:07:37 »
Merhaba,

Öncelikle belirtmem gerekirse ACEA C2 ve C3 onayları arasında ham kül bakımımdan aracın DPF rejenerasyonu ve çalışma anomalisi yaratacak kadar büyük bir fark bulunmuyor ancak bu standartların her birinin belirli bir aralıkta onay aldığını gözetirsek bazı marka yağların bazı modellerinin C3 onayına sahip olmasına rağmen bu onayın referans değerinin zirvesinde olduğu gibi durumlar olabiliyor, bu durum genelde "market yağı" olarak tabir edilen, sürümü yüksek ürünlerde meydana geliyor. Kinematik viskozite ise yağın içerisindeki baz yağ kalitesi, baz yağın elde edilme yöntemi ve miktarı, içerisindeki katkılar ve bu katkıların oranına göre değişmektedir, Acea Cx onayı ile kinematik viskozite birbirinden ayrı konulardır.

Videodaki araç rejenerasyon halinde, ancak dpf tıkanıklığı üst seviyede olan araçlarda, oto rejenerasyon pek etkili olmamaktadır, ayrıca dpf tıkanıklığı üst seviyeye gelen araçlarda çoğunlukla egr sisteminde de tıkanıklık olduğundan araç efektif rejenerasyon yapamamaktadır, böyle
bir durumda, motor iç temizliği sonrasında egr ve dpf için fiziksel temizlik, akabinde yeni kullanılan yağ ile techstream üzerinden rejenerasyon ile dpf sıcaklığı 400c üzerinde tutularak en ufak partiküle kadar temizlik sağlanabilir.

Motor iç temizleyicilerin motora, enjektörlere vs. zararı olmaz, vag grubunda pd (pump duse) enjeksiyon sistemine sahip araçlarda "enjektör temizleyici" kullanıldığında enjektörde distorsiyon (piyasa adı ile işeme) meydana gelebilir, bu yüzden piyasa ustaları motorda kullanılacak her türlü kimyasala kulaktan duydukları konular ile temkinli yaklaşıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 93400
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #6 : Ekim 08, 2020, 23:12:43 »
Merhaba,

Öncelikle belirtmem gerekirse ACEA C2 ve C3 onayları arasında ham kül bakımımdan aracın DPF rejenerasyonu ve çalışma anomalisi yaratacak kadar büyük bir fark bulunmuyor ancak bu standartların her birinin belirli bir aralıkta onay aldığını gözetirsek bazı marka yağların bazı modellerinin C3 onayına sahip olmasına rağmen bu onayın referans değerinin zirvesinde olduğu gibi durumlar olabiliyor, bu durum genelde "market yağı" olarak tabir edilen, sürümü yüksek ürünlerde meydana geliyor. Kinematik viskozite ise yağın içerisindeki baz yağ kalitesi, baz yağın elde edilme yöntemi ve miktarı, içerisindeki katkılar ve bu katkıların oranına göre değişmektedir, Acea Cx onayı ile kinematik viskozite birbirinden ayrı konulardır.

Videodaki araç rejenerasyon halinde, ancak dpf tıkanıklığı üst seviyede olan araçlarda, oto rejenerasyon pek etkili olmamaktadır, ayrıca dpf tıkanıklığı üst seviyeye gelen araçlarda çoğunlukla egr sisteminde de tıkanıklık olduğundan araç efektif rejenerasyon yapamamaktadır, böyle
bir durumda, motor iç temizliği sonrasında egr ve dpf için fiziksel temizlik, akabinde yeni kullanılan yağ ile techstream üzerinden rejenerasyon ile dpf sıcaklığı 400c üzerinde tutularak en ufak partiküle kadar temizlik sağlanabilir.

Motor iç temizleyicilerin motora, enjektörlere vs. zararı olmaz, vag grubunda pd (pump duse) enjeksiyon sistemine sahip araçlarda "enjektör temizleyici" kullanıldığında enjektörde distorsiyon (piyasa adı ile işeme) meydana gelebilir, bu yüzden piyasa ustaları motorda kullanılacak her türlü kimyasala kulaktan duydukları konular ile temkinli yaklaşıyorlar.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim Ufuk Bey, size e-posta da göndermiştim forumdaki herkesin övgüsü ve tavsiyeleri üzerine, teşekkür ederim. Bu söylediğiniz dpf egr komple motor temizliği işlemi servisinizde yapılmakta mı? Bu işlemin maliyeti süresi ne kadardır? İlk adım olarak şuanda ne yapmam gerekir sizce derhal flush katkısı mı koyayım ne yapmalıyım sizce yarından itibaren?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2020, 23:19:15 »
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim Ufuk Bey, size e-posta da göndermiştim forumdaki herkesin övgüsü ve tavsiyeleri üzerine, teşekkür ederim. Bu söylediğiniz dpf egr komple motor temizliği işlemi servisinizde yapılmakta mı? Bu işlemin maliyeti süresi ne kadardır? İlk adım olarak şuanda ne yapmam gerekir sizce derhal flush katkısı mı koyayım ne yapmalıyım sizce yarından itibaren?

Rica ederim, mesajınızı okudum, yarın konuyu servisteki arkadaşlarımla da istişare ederek size geri dönüş sağlarım, engine flush yağ değişimi esnasında kullanılır, yağa katıldığında araç kesinlikle yüke binmemeli, yağ değişiminden 200km önce katılan "karter çamuru temizleyici" ürünler de var ancak sizin durumunuz bu değil, dolayısı ile şu an herhangi bir müdahalede bulunmanız çözüm getirmez, aksine daha fazla soruna neden olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 93400
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2020, 23:22:47 »
Rica ederim, mesajınızı okudum, yarın konuyu servisteki arkadaşlarımla da istişare ederek size geri dönüş sağlarım, engine flush yağ değişimi esnasında kullanılır, yağa katıldığında araç kesinlikle yüke binmemeli, yağ değişiminden 200km önce katılan "karter çamuru temizleyici" ürünler de var ancak sizin durumunuz bu değil, dolayısı ile şu an herhangi bir müdahalede bulunmanız çözüm getirmez, aksine daha fazla soruna neden olabilir.

Peki ilginize tekrar teşekkür ederim. Sizden haber bekliyor olacağım. Telefon numaramı eposta olarak iletiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2016 d4d corolla düzensiz rölanti ve titreme
« Yanıtla #9 : Nisan 16, 2021, 12:57:50 »
arif mert kardeşim rolantinin 1000 km de bir 1000 devire çıkması corollanın yazılımsal olarak kısmi dpf temizleme işlemidir tam dolmadan içindeki partikülleri atması amacı ile böyle bir yol izlenmiş  corolla aracımı aldığımda ilk başıma geldiğinde servise sormuştum istanbul çekmeköy alj den aldığım bilgi bu şekilde