Gönderen Konu: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak  (Okunma sayısı 2732 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #20 : Ekim 07, 2020, 18:56:29 »
bu arada bende mazda fiyat listesini paylaşim güncel listesi dikkatimi çeken metalin boya %50-80 vs farkı nedir?

https://tr.cdn.mazda.media/10f6bda70b304bd3bb41c75468904352/7b3afde094a64d9fa0ee77ebcb76200f.pdf?4a4ede

Dikkatini çektiyse abi 227 den 293 e çıkıyor direk. ötv farkından o. Ucuz olanlar %50 vergi dilimindekiler, pahalı olanlar %80. Haliyle metalik renk fiyatı da farklı oluyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #20 : Ekim 07, 2020, 18:56:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #21 : Ekim 07, 2020, 19:03:43 »
Dikkatini çektiyse abi 227 den 293 e çıkıyor direk. ötv farkından o. Ucuz olanlar %50 vergi dilimindekiler, pahalı olanlar %80. Haliyle metalik renk fiyatı da farklı oluyor.
bende acaba metalik boya kalite farkı seçeneğimi var dedim :)))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #22 : Ekim 07, 2020, 19:27:41 »
Geçenlerde haberlere konu olmuştu. Golf'teydi sanırım. Metalik boya araca 50 bin tl fark getiriyordu. 129.500tl olan araç yüzde 50 dilimde iken 2bin tl metalik boya farkı ile yüzde 80 dilime giriyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #23 : Ekim 07, 2020, 21:43:35 »
Tv de söylediler,tam hatırlamıyorum ama 7.000 tl fiyat artışında ötv artışı devreye giriyor ve toplamda 60.000 tl ye varan fiyat artışı oluyor.Mazda listesine baktığımızda her aksesuar veya boya için ayrı fiyatlandırma var,normaldir bu durumlarda bundan böyle gerek yerli gerek ithal otomobiller en alt seviyede gelecek belki sadece farı,freni ve direksiyonu ( !) olacak.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #24 : Ekim 07, 2020, 22:18:32 »
Bunların hepsi planlı oyun metalik boya olmayan aracı %50 ÖTV sınırında tutup metalik boya isteyene cüzi bir fark uygulayıp yüksek ÖTV dilimine almak kesinlikle danışıklı dövüş,bu her iki tarafında işine geliyor üretici ve devletin,burada ençok faydalanan araç üreticisi oluyor düşük paketli düz beyaz boyalı aracı üret sat kolay üretim çok güzel.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #25 : Ekim 08, 2020, 22:47:01 »
Ben gelinen teknoloji seviyesinde yalıtım konusuna neden bu kadar yatırım yapıldığını anlayamıyorum, konfor yalıtımı yerine anc (active noise cancelling) özelliği eklemek bu kadar zor mu? Zamanında Honda Legend modelinde kullanmıştı, testlerde ultra lüks sınıftaki araçlara yakın bir gürültü konforu elde edildiği belirtiliyordu, ne oldu da otomotiv sektörü bu teknolojiyi geri plana attı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #26 : Ekim 08, 2020, 23:00:02 »
Ben gelinen teknoloji seviyesinde yalıtım konusuna neden bu kadar yatırım yapıldığını anlayamıyorum, konfor yalıtımı yerine anc (active noise cancelling) özelliği eklemek bu kadar zor mu? Zamanında Honda Legend modelinde kullanmıştı, testlerde ultra lüks sınıftaki araçlara yakın bir gürültü konforu elde edildiği belirtiliyordu, ne oldu da otomotiv sektörü bu teknolojiyi geri plana attı?
Abi malesef bazı yararlı teknoloji ler göz ardı ediliyor bahsettiğin teknoloji seslerin birbirini kırma yöntemi bu yöntemde araç içi akustik vs çok ince hesaplarla yapılması gerekiyor bunun için üniversitesilerin ses bölümü öğrencileri araç üretiminde işe dahil edilmesi gerekli buda fazladan eleman çalıştırmak demek masrafların katlanması demek oluyor,2 yıl önce kendi aracımda arkadaşımın fm transmisyon cihazını test ettik ve kendisinden uzaklaşarak telefon görüşmesi yaptık yolda giderken yaptığımız konuşmanın kalitesine inanamadı siz telefonu cihazdan ayırmışsınız dedi kendi aracında konuşma yaparken neredeyse cihazın içine girecek oluyor ve anlaşılmıyor benim araçta ses akustiği o kadar iyi ayarlanmış ki insan 27 yıllık teknoloji olduğuna inanası gelmiyor aynı konuşma ses kalitesini E160 kasada dahi yakalayamadık, ayriyeten benim araçta rolanti halindeki motor sesini yolda giderken 3 bin devire kadar duymuyor desem yeridir daha üst devirlerde ancak duyuyorum.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #27 : Ekim 08, 2020, 23:23:46 »
Abi malesef bazı yararlı teknoloji ler göz ardı ediliyor bahsettiğin teknoloji seslerin birbirini kırma yöntemi bu yöntemde araç içi akustik vs çok ince hesaplarla yapılması gerekiyor bunun için üniversitesilerin ses bölümü öğrencileri araç üretiminde işe dahil edilmesi gerekli buda fazladan eleman çalıştırmak demek masrafların katlanması demek oluyor,2 yıl önce kendi aracımda arkadaşımın fm transmisyon cihazını test ettik ve kendisinden uzaklaşarak telefon görüşmesi yaptık yolda giderken yaptığımız konuşmanın kalitesine inanamadı siz telefonu cihazdan ayırmışsınız dedi kendi aracında konuşma yaparken neredeyse cihazın içine girecek oluyor ve anlaşılmıyor benim araçta ses akustiği o kadar iyi ayarlanmış ki insan 27 yıllık teknoloji olduğuna inanası gelmiyor aynı konuşma ses kalitesini E160 kasada dahi yakalayamadık, ayriyeten benim araçta rolanti halindeki motor sesini yolda giderken 3 bin devire kadar duymuyor desem yeridir daha üst devirlerde ancak duyuyorum.

Otomotiv firmasının akustik mühendisi çalıştırmasına gerek yok, bu işi profesyonel olarak yapan bir çok firma var, aracın iç dizaynını üç boyutlu paylaştığında Bose, Sennheiser, Koss, Klipsch, Matsushita, Sony gibi firmalar bu konunun içinden geçerler ama sanırım iş teknolojiyi kullanmakta değil ticari kaygılarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #28 : Ekim 08, 2020, 23:34:31 »
Otomotiv firmasının akustik mühendisi çalıştırmasına gerek yok, bu işi profesyonel olarak yapan bir çok firma var, aracın iç dizaynını üç boyutlu paylaştığında Bose, Sennheiser, Koss, Klipsch, Matsushita, Sony gibi firmalar bu konunun içinden geçerler ama sanırım iş teknolojiyi kullanmakta değil ticari kaygılarda.
Aynen dediğin gibi abi iş tamamen duygusal.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #29 : Ekim 09, 2020, 12:03:58 »
Ben gelinen teknoloji seviyesinde yalıtım konusuna neden bu kadar yatırım yapıldığını anlayamıyorum, konfor yalıtımı yerine anc (active noise cancelling) özelliği eklemek bu kadar zor mu? Zamanında Honda Legend modelinde kullanmıştı, testlerde ultra lüks sınıftaki araçlara yakın bir gürültü konforu elde edildiği belirtiliyordu, ne oldu da otomotiv sektörü bu teknolojiyi geri plana attı?

Akustik konusu kolay değildir Ufuk abi. Çok ciddi çalışmalar gerektirir. Hizmet alırsa da fiyata daha çok yansır. Aracın içi davul gibiyken (örnek corolla) istediğin kadar ANC uygula. :) Sesin geliş yerini belirleyip kulağa tam o yönde ters frekans oluşturmak kolay bir iş değil.

En kolayı yalıtım uygulamak o nedenle. Mazda bu aralar NVH (Noise Vibration Harshness, Ses ve titreşim sertliği/çokluğu) çok iyi çalışıyor. 2017 makyajlı Mazda 3'ün eskisine göre fersah fersah çok iyi yalıtıma sahip olduğu söyleniyor. Aslında çok değil az biraz kalın cam kullansalar, tabana davlumbaza biraz daha fazla sönümleyici madde kullansalar çözecekler işi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Mazda 3 Türkiye'ye Çok Uzak
« Yanıtla #30 : Ekim 09, 2020, 17:53:14 »
Araçlar ne kadar $€$$iz olursa o kadar iyidir  :islik: