0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İlk çalışmada geç alması ısıtma bujisinden yapar 1 patlak olsa zorlar,ilk kalkışta tork ile hareket etmemesi baskı balatadan yapar çekiş düşüklüğü yine balataya bağlı olabilir balata zayıflamışsa araç devri yükselir ama gitmez enjektörler zayıflamışsa yine çekiş düşüklüğü yapar ,Yakıt filtresi en son kaç km önce değişti?
2bin km önce değiştirdim, ısıtmaları kontrol ettirdim ampül ışık veriyordu ama yıprandıklarını düşünüyorum. Mazot filtresini değiştirmeden önce çalışıp stop ediyordu ondan sonra 2-3 kere marş basınca alıyordu. Şimdi ise zor çalışıyor arada da gaza basmadan çalışmamazlık yapıyor. Bu neyden kaynaklı olur acaba?
Yakıt hattını kontrol ettirin bi yerlerde hava alan yer varsa mazot geriye kaçar marş anında zorlar veya çalışınca geri stop eder,en son enjektör kontolu yaptırırsınız.
İlk dediğinizi yaptırayım, bir sorun yoksa mazot pompası, ısıtma, enjektörleri kontrol ettiricez yapıcak birşey yok.
Pompa basıncına baktırın olması gereken arılıklar içindemi kontrol ettirin.
Bugün baktırdık ısıtmalara bir sorun yoktu, mazotu geri kaçırıyor galiba bir yerden. pompacı mazot pompa kütüğünden olduğunu söyledi. Olabilir mi böyle birşey?
Kızdırma bujileri normal ise yakıt filtre braketini ve braketin üzerindeki yakıt ısıtıcısını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim,Sorununuz çözüldüğünde mazot filtrenizi 20.000km. periyodunda değiştirirseniz bu tip srounların bir çoğunu bertaraf etmiş olursunuz.
Ek olarak mazot pompası diyorum,yenilenmeli.
Bu sabah motor soğuk yemiş halde gittim mazot filtresinin üstünde bulunan butona 10 kere bastım ve pısss diye havasını saldı, ardından marş ettim anında çalıştı. Motor sıcakkende aynı işlemi yaptım gene havasını attı. Bu normal mi? Yoksa bir yerden hava mı alıyor acaba?Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2020, 21:09:11Teşekkür ederim bosch'un yetkili servis pompacısında kontrol ettirdim, ordaki tamirci bana bunların mazot pompasında kolay kolay sorun olmaz dedi. Sabahleyin mazot filtresinin üstündeki butona bas eğer kolay basılıyorsa yakıt sisteminde hava var demektir o yüzden bu sorunu yapıyor olabilir dedi. Dediği gibi oldu ve çok yumuşaktı ve havasınıda saldı. Toyota servisine gideceğim kontrole artık.
Sorunu çözmüş bulunmaktayım. Mazot filtresini değişirken mazot filtresi alt sensor kapaginı çok sıktıkları için çatlatmışlar, oradan mazot kaçırıyordu. 450TL işçilik dahil sorunu hallettirdim.
Hayırlı olsun ve geçmiş olsun,kalifiye eleman olmayınca malesef sorunlar kaçınılmaz oluyor.
Mazot filtresinide Kale servisinde değiştirmiştim. Yazık onlar yüzünden arabamdan soğudum gerçekten.
Ali bey herkes usta olsaydı sorun kalmazdı malesef meslekte gerçek ustalar yetişmiyor eli anahtar tutan meslek lisesini hasbelkader bitirmiş şahısları kısa süreli kurslar ile ustalık belgesi edindirerek usta yapıyorlar servislerde usta olarak işe alıyorlar hâl böyle olunca işler bu duruma geliyor,Esas sorumluluk ev geçindirme olunca düşük maaş da olsa iş kabul ediliyor iş verenin de kolayına geliyor,Tabi meslek liselerinde okuyup sanayide iyi bir ustanın elinin altında gerçek çıraklık yapıp iş öğrenenler de var onlarda servislerde durmuyor kendi yerlerini açıyorlar.