Arkadaşlar merhaba,
Motor arıza ışığı arada yanıp sönüyordu hata koduna baktığımızda su sıcaklık sensörü gözüküyor.
Şöyle bir durum var motorun hararet göstergesinde herhangi bir değişiklik olmuyor. Stabil çalışmasına devam ediyor.
Araçta birden fazla mı su sıcaklık sensörü bulunuyor acaba?
Yada aklıma gelen senaryo şu şekilde;
NTC direncinin hatasını gösterge paneli analog olduğu için algılamıyor ECU sistemi belirli aralık dışında olduğunu değerlendirdiği için hata kodu yakıyor olabilir mi?
Su sıcaklık sensörü için orjinal servis parçası baya pahalı çıkmasını mı almak mantıklı yoksa yan sanayi parça mı?
Aslında içinde basit bir NTC direnç var yan sanayi parçalar da iş görür gibime geliyor ama fikirlerinizi almak istedim.
Bu kadar cok sey yerine, ariza kodunu belirtse idiniz, daha kolay tavsiyeler verilebilirdi.
Bu kadar cok sey yerine, ariza kodunu belirtse idiniz, daha kolay tavsiyeler verilebilirdi.
Hata kodu su sıcaklık sensörü olarak söylendi numara olarak paylaşılmadı.
Arkadaşlar merhaba,
Motor arıza ışığı arada yanıp sönüyordu hata koduna baktığımızda su sıcaklık sensörü gözüküyor.
Şöyle bir durum var motorun hararet göstergesinde herhangi bir değişiklik olmuyor. Stabil çalışmasına devam ediyor.
Araçta birden fazla mı su sıcaklık sensörü bulunuyor acaba?
Yada aklıma gelen senaryo şu şekilde;
NTC direncinin hatasını gösterge paneli analog olduğu için algılamıyor ECU sistemi belirli aralık dışında olduğunu değerlendirdiği için hata kodu yakıyor olabilir mi?
Su sıcaklık sensörü için orjinal servis parçası baya pahalı çıkmasını mı almak mantıklı yoksa yan sanayi parça mı?
Aslında içinde basit bir NTC direnç var yan sanayi parçalar da iş görür gibime geliyor ama fikirlerinizi almak istedim.
Zengin yada fakir karışım neticesinde kötü yanma ile motor soğutma sıvısı olması gerekenden daha hızlı ısınıyor da olabilir, sensörü değiştirmeden önce afr kontrolü yapılması da faydalı olur,
Aracınızda 1 adet soğutma sıvısı sensörü bulunuyor,
Sensör gibi bir parçanın çıkma alınması aracınızdaki sensörü farklı bir sorun sebebi ile boş yere değiştirmek kadar riskli, sadece "soketine göre" sensör verilmeyecek ise aftermarket sensör almak daha mantıklı, bütçe müsait ise orijinal kullanmak uzun vadede daha da mantıklı olur, önemli olanın ntc değil ntc nin ölçüm hassasiyeti ve üretim kalitesi de olduğu göz önünde bulundurulmalı, özellikle bazı verilerin motorun soğutma sıvısı ısısına göre düzenlenen motorlarda bu daha da fazla önem arz eder.
Arkadaşlar merhaba,
Motor arıza ışığı arada yanıp sönüyordu hata koduna baktığımızda su sıcaklık sensörü gözüküyor.
Şöyle bir durum var motorun hararet göstergesinde herhangi bir değişiklik olmuyor. Stabil çalışmasına devam ediyor.
Araçta birden fazla mı su sıcaklık sensörü bulunuyor acaba?
Yada aklıma gelen senaryo şu şekilde;
NTC direncinin hatasını gösterge paneli analog olduğu için algılamıyor ECU sistemi belirli aralık dışında olduğunu değerlendirdiği için hata kodu yakıyor olabilir mi?
Su sıcaklık sensörü için orjinal servis parçası baya pahalı çıkmasını mı almak mantıklı yoksa yan sanayi parça mı?
Aslında içinde basit bir NTC direnç var yan sanayi parçalar da iş görür gibime geliyor ama fikirlerinizi almak istedim.
Ufuk bey gerekli açıklamayı en bilgili kişi olarak ilk ağızdan yapmış,benim tavsiyem kendisinin önerdiği yolları izleyin akabinde sensör değişmesi gerekiyorsa kesinlikle çıkma veya yan sanayi parça almayın çünkü toyotalar yan sanayi parçayı kolay kolay kabul etmiyor,illaki muadil parça alacaksanız da o parçanın çalışma prensibini iyi bilen birinden alın,sensörün ölçüm hassasiyeti ile aynı olan parçayı alın ama hiçbir zaman orjinal olanın yerini tutmaz birçok kez formda hareret müşürü ile alakalı konularda kullanıcılar yan sanayi müşür takıldığında ibrenin bir anda tavan yaptığını yazmışlardı,sizde ona göre değerlendirme yapın derim.
Hata kodu su sıcaklık sensörü olarak söylendi numara olarak paylaşılmadı.
Termostat arizasindan dolayıda, gerekli zamanda motor ısınmaz ise, sıcaklik sensor arixasi veriyor.
O nedenle arıza kodu dogru yorumlanmadan yapılan islemler yanlıs olur.