Gönderen Konu: 2000 1.4 VVT-İ TERRA ŞANZIMAN PROBLEMİ  (Okunma sayısı 1075 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '09
  • 1 kere teşekkür etti
2000 1.4 VVT-İ TERRA ŞANZIMAN PROBLEMİ
« : Ağustos 06, 2020, 09:25:52 »
Merhaba iyi günler, iyi forumlar dilerim.
   Diğer emektarı sattıktan sonra Bayram öncesi, 2000 model 1.4 vvt-i terra araç aldım. Bayram dolayısıyla araçla tam ilgilenemedim. Daha yeni farkına vardığım bir durum karşısında bilgi ve deneyimlerinize ihtiyaç duyuyorum. Vites geçişlerinde vuruntu,  silkeleme ve ses ( ötme ) olduğunu farkettim. Baskı balata da herkangi bir problem olduğunu düşünmüyorum. Daha sonrasında ustaya götürdüğümde Aracım şanzımandan yağ kaçırmakta olduğunu söyledi ve keçelerden olabileceğini düşündü ve keçeleri değiştirdi. Fakat Yine damlatma devam etmekte olduğunu gördüm.
   Genel olarak özetleyecek olursam; Önceki araç sahibi muhtemelen şanzımanı yağsız veya eksik yağ ile kullandı. Araç kalkışta vuruntu ( debriyajdan ayağı çok yavaş ve dikkatli çekmediğim taktirde küt sesine benzer ), vites geçişlerinde yine debriyaj bırakmada dikkat etmezsem yine vuruntu ve araç viteste iken ayağımı gazdan çekince silkeleme yapmaktadır ve ses ( ötme ) gelmektedir. Deneyimi olan, başından bu ve benzer olaylar geçen,  tahmini problem hakkında ve nasıl bir yol izleyeceğime dair paylaşım yapabilir misiniz. Tekrar iyi günler ve forumlar dilerim.

Toyota Club Türkiye

2000 1.4 VVT-İ TERRA ŞANZIMAN PROBLEMİ
« : Ağustos 06, 2020, 09:25:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 1.4 VVT-İ TERRA ŞANZIMAN PROBLEMİ
« Yanıtla #1 : Ağustos 06, 2020, 10:08:53 »
Merhaba iyi günler, iyi forumlar dilerim.
   Diğer emektarı sattıktan sonra Bayram öncesi, 2000 model 1.4 vvt-i terra araç aldım. Bayram dolayısıyla araçla tam ilgilenemedim. Daha yeni farkına vardığım bir durum karşısında bilgi ve deneyimlerinize ihtiyaç duyuyorum. Vites geçişlerinde vuruntu,  silkeleme ve ses ( ötme ) olduğunu farkettim. Baskı balata da herkangi bir problem olduğunu düşünmüyorum. Daha sonrasında ustaya götürdüğümde Aracım şanzımandan yağ kaçırmakta olduğunu söyledi ve keçelerden olabileceğini düşündü ve keçeleri değiştirdi. Fakat Yine damlatma devam etmekte olduğunu gördüm.
   Genel olarak özetleyecek olursam; Önceki araç sahibi muhtemelen şanzımanı yağsız veya eksik yağ ile kullandı. Araç kalkışta vuruntu ( debriyajdan ayağı çok yavaş ve dikkatli çekmediğim taktirde küt sesine benzer ), vites geçişlerinde yine debriyaj bırakmada dikkat etmezsem yine vuruntu ve araç viteste iken ayağımı gazdan çekince silkeleme yapmaktadır ve ses ( ötme ) gelmektedir. Deneyimi olan, başından bu ve benzer olaylar geçen,  tahmini problem hakkında ve nasıl bir yol izleyeceğime dair paylaşım yapabilir misiniz. Tekrar iyi günler ve forumlar dilerim.
Ahmet bey merhabalar,
Kalkışta vuruntu silkeleme baskı balatadan yapar ömrünü doldurduğunu işarettir,
Yine kalkıştaki küt sesi aks başındaki oluşan boşluktan olur aynı zamanda şanzıman patika dişlisindeki alınmadan yapabilir ama toyotalar patikayı kolay kolay bozmaz genelde dikkatsiz kullanımdan ve zaman aşımından aks başı bozulmuştur,
Şanızamandan gelen ötme diye tabir ettiğiniz ses ayna mahruti alınmasından kaynaklanır sebebi yağsız veya uzun süre eski şanzıman yağı ile kullanmaktan kaynaklanır,
Aks keçelerinin değiştiğini ama yağ kaçırmanın devam ettiğini ifade etmişsiniz eski kaçak keçe değişimi sonrası temizlenmediyse bir süre devam eder kaçağın olduğu yeri balata spreyi ile veya tazyikli su ile temizleyip takip ediniz şanzıman yağı değiştirip sesi kesme imkanı olabilir ama,ilk önce tecrübeli bir Toyota ustası tarafından tespit yapılmalı araç incelenmeli aracınızı gerçek Toyota ustalarına götürün.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '09
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 2000 1.4 VVT-İ TERRA ŞANZIMAN PROBLEMİ
« Yanıtla #2 : Ağustos 06, 2020, 11:55:59 »
Ahmet bey merhabalar,
Kalkışta vuruntu silkeleme baskı balatadan yapar ömrünü doldurduğunu işarettir,
Yine kalkıştaki küt sesi aks başındaki oluşan boşluktan olur aynı zamanda şanzıman patika dişlisindeki alınmadan yapabilir ama toyotalar patikayı kolay kolay bozmaz genelde dikkatsiz kullanımdan ve zaman aşımından aks başı bozulmuştur,
Şanızamandan gelen ötme diye tabir ettiğiniz ses ayna mahruti alınmasından kaynaklanır sebebi yağsız veya uzun süre eski şanzıman yağı ile kullanmaktan kaynaklanır,
Aks keçelerinin değiştiğini ama yağ kaçırmanın devam ettiğini ifade etmişsiniz eski kaçak keçe değişimi sonrası temizlenmediyse bir süre devam eder kaçağın olduğu yeri balata spreyi ile veya tazyikli su ile temizleyip takip ediniz şanzıman yağı değiştirip sesi kesme imkanı olabilir ama,ilk önce tecrübeli bir Toyota ustası tarafından tespit yapılmalı araç incelenmeli aracınızı gerçek Toyota ustalarına götürün.
Ümit bey Tekrar merhaba. Bilgi paylaşımı için çok teşekkür ederim.
 Önceki sahibi Baskı balatayı 2 sene önce değiştirdim demişti. Bilinen bakı balata testlerini yaptım ama bakı balata da bir problem görünmüyor gibi.  Yağ kaçağını 2 gündür takip ediyorum. İlk değiştirdiğimde, öğlen değiştirdim akşamına tekrar boşalmıştı. Şu anda damlatma tarzı var fakat araçta hissedilir derece azaldığına dair farklar oluştu ve ötme sesi çoğaldı. Bu hafta takip ediyorum eğer kesilmezse önerinizi yapacağım.  Şanzımandan gelen ses için ayna mahruti alınması demişsiniz. Bu parça şanzıman içerisindeki dişli ismi midir, tamir mi, olur yoksa değişir mi bu konuda bilgi sahibi misiniz