Gönderen Konu: OCV valfi nerede?  (Okunma sayısı 1281 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 248000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
OCV valfi nerede?
« : Temmuz 19, 2020, 23:39:44 »
Arkadaslar merhaba. Arabam 2006 model 1.3 yaris gecen gun  eski kasa honda civic kullandim vtec sayesinde aracta sanki turbo varmis gibi gidiyordu hondadan sonra yaris biraz bana hantal gibi geldi muhtelemen ocv yani vvti yag kontrol valfi bozuk diye dusunuyorum bu sensor benim arabada tam olarak nerede bulunuyor bilmiyorum bu konuda bana yardim edebilirmisiniz. Aracimda motor ariza isigi falan yanmiyor bir kac sensoru soktum arabayi calistirdim obd den baktim motorun sag tarafindaki sensoru soktugumde de kam mili sensoru ariza uyarisi verdi sol taraftaki sensoru soktugumdede ayni uyariyi verdi bu iki sensorden biri bence vvti sensoru ama hangisi bilemiyorum. Motor kodu 2sz fe

Toyota Club Türkiye

OCV valfi nerede?
« : Temmuz 19, 2020, 23:39:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: OCV valfi nerede?
« Yanıtla #1 : Temmuz 20, 2020, 07:22:44 »
OCV selenoid'i motor kapagında, 1 silindir yönündedir.

Bunun test'i bilgisayar ile yapılır,
Arac rolantide calisir iken VVTİ bank1 secilerek aktif edilir,
Test te bu aktif edildiginde rolantide rotar da calisan egzantrik mili avans a gecer ve stop eder,
Stop etmiyor ise OCV, VVTİ kumandasi, OCV yag filitresi gibi elemanlar kontrol edilir.

Ancak sunuda unutmamak lazim,
Toyotanin VVTİ inin asil amaci emisyon ve yakiti azaltmak için internal EGR mantiginda calisir,

Hondanin VTEC i ise Toyotanin VVTLİ indaki L nin mantiginda calisir.
O "L" li Toyotada 6200 dd de devreye girdiginde, 8200dd ye kadar motorun içinden bir canavar cikiyor.
Yakin zamanda ise Toyota bu acigi kapatmak için valfmatik e gecti.

VVTİ ile VTEC sistemler benzer olmasa, hizmet mantiklari farkli,
O nedenle bir sorun oldugunu dusunmuyorum.

VVTLİ den bir goruntu;
[attach=1]
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 248000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
Ynt: OCV valfi nerede?
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2020, 11:19:16 »
OCV selenoid'i motor kapagında, 1 silindir yönündedir.

Bunun test'i bilgisayar ile yapılır,
Arac rolantide calisir iken VVTİ bank1 secilerek aktif edilir,
Test te bu aktif edildiginde rolantide rotar da calisan egzantrik mili avans a gecer ve stop eder,
Stop etmiyor ise OCV, VVTİ kumandasi, OCV yag filitresi gibi elemanlar kontrol edilir.

Ancak sunuda unutmamak lazim,
Toyotanin VVTİ inin asil amaci emisyon ve yakiti azaltmak için internal EGR mantiginda calisir,

Hondanin VTEC i ise Toyotanin VVTLİ indaki L nin mantiginda calisir.
O "L" li Toyotada 6200 dd de devreye girdiginde, 8200dd ye kadar motorun içinden bir canavar cikiyor.
Yakin zamanda ise Toyota bu acigi kapatmak için valfmatik e gecti.

VVTİ ile VTEC sistemler benzer olmasa, hizmet mantiklari farkli,
O nedenle bir sorun oldugunu dusunmuyorum.

VVTLİ den bir goruntu;
[attach=1]

Verdigin bilgiler icin tesekkurler ustam sagolasin