OCV selenoid'i motor kapagında, 1 silindir yönündedir.
Bunun test'i bilgisayar ile yapılır,
Arac rolantide calisir iken VVTİ bank1 secilerek aktif edilir,
Test te bu aktif edildiginde rolantide rotar da calisan egzantrik mili avans a gecer ve stop eder,
Stop etmiyor ise OCV, VVTİ kumandasi, OCV yag filitresi gibi elemanlar kontrol edilir.
Ancak sunuda unutmamak lazim,
Toyotanin VVTİ inin asil amaci emisyon ve yakiti azaltmak için internal EGR mantiginda calisir,
Hondanin VTEC i ise Toyotanin VVTLİ indaki L nin mantiginda calisir.
O "L" li Toyotada 6200 dd de devreye girdiginde, 8200dd ye kadar motorun içinden bir canavar cikiyor.
Yakin zamanda ise Toyota bu acigi kapatmak için valfmatik e gecti.
VVTİ ile VTEC sistemler benzer olmasa, hizmet mantiklari farkli,
O nedenle bir sorun oldugunu dusunmuyorum.
VVTLİ den bir goruntu;
[attach=1]