Merhaba debriyajınız kavraması ile alakalı bir sorun sıkıntı yok ise yani debriyaj balatanız sağlam ise . İlk önce pedal ayarını kontrol edin debriyaj pedalınız fren pedalınızla aynı hizada veya bir tık üstünde olması gerekiyor eğer aşağısında ise pedal seviyeniz düşük demektir buda debriyaja bastığınızda ayırma işlemi tam olmadığı için vitesler kemikli geçer .
Çözümü debriyaj pedalının üstü tarafında ayar vidası var buradan pedal ayarının fren pedalı ile aynı hizaya gelecek şekilde ayarlatın. vitesi geçişleriniz rahatlayacaktır.
Bir başka sorun hidrolik debriyaj merkezi arızası . Bunda da debriyaj merkezlerinde kullanıma bağlı olarak kaçırma varsa siz debriyaja bastığınız da basınç kaçağı tam ayırma olmamasına neden olur . Bu da viteslerin gene dişli geçmesine sebebiyet verir . Testi basitti özellikle sabahları araç ilk kullanılacağı zaman debriyaj pedalına arka arkaya 6-7 defa pompalama yapın akabinde vitese takın vites rahat geçiyor ise debriyaj alt ve üst merkezlerini kontrol ettirin . Bunu zor geçen viteslerde seyir halinde de deneyebilirsiniz 2-3 pompada vites normal geçiyor ise dedigim gibi debriyaj hidrolik merkezlerini kontrol ettirin .
Bunları denediniz sonuç alamadı iseniz vede sadece bahsi geçen vitesler sorun yaşıyor iseniz . Vites kol halatları var bunlar herhangi bir sebeple zarar görmüş olabilir bunları kontrol ettirin
Gene buradanda sonuç çıkmadı ise senkromeç sarıları dedikleri vites geçişlerini kolaylaştıran parçalar var şanzımanın içinde bunları kontrolü ve değişimi gerekebilir .
Bu arada aracın şanzıman yağınıda mutlak kontrol ettirin eksilme veya kaçak var mı baktırın .Eğer eksilme var ise sorun çözüldükten sonra mobil 1 75/90 full sentetik japon ootmobilller için olan şanzıman yağından koydurmanız gerekmektedir . Başka yağ kesinlikle koydurmayın
Benim aktarabileceklerim bu kadar