Gönderen Konu: buji özellikleri  (Okunma sayısı 6213 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
buji özellikleri
« : Nisan 10, 2009, 17:35:11 »
Bujiler hakkında verdiğiniz bilgileri okudum, oldukça yararlandım, yazanlara teşekkür ederim. Benim bir kaç sorum olacak.
Öncelikle Bosch'un sitesinde aşağıdaki bilgi verilmektedir:
"Bujinin ısı aralığı kod numarasıyla tanımlanır ve belirli motor karakteristiklerinin sağlaması için ayarlanmalıdır. Bujinin ısı aralığı kod numarası Bosch buji tip tanımının bir bileşenidir.
Düşük kod numaraları (örnegin 2 ile 4) soğuk bujileri tanımlar, başka bir ifadeyle, sıcak motorlarda düşük ısı iletimi (Ferrari gibi).
Yüksek kod numaraları (örnegin 7 ile 10) sıcak bujileri tanımlar, başka bir ifadeyle, soğuk motorlar için yüksek ısı iletimi (VW Beetle gibi).
Buna göre; Benim araca serviste, kitapçığında belirtilen "7" takılması gerekirken, "8" takıldı. Ben bunu servisteki elemanlara söyledim. Şaşırarak onlarda bütün modellere bunun takıldığını, ellerinde başka buji olmadığını, piyasadan bulabilirsem, istediğim bujiyi takabileceklerini söylediler. Araştırdım ancak bulamayınca mecburen bu takıldı. (Yanılmıyorsam Bosch FR7DCX yerine FR8DCX no.lu buji takıldı.)
Benim sorum; Bosch'un sitesinde verilen yukarıdaki bilgiler doğrultusunda, "7" yerine "8" lik bujinin az da olsa araca bir zararı veya yakıta, performansa olumsuz bir etkisi varmıdır. (Üzerindeki eski bujide yine aynı buji idi, o yüzden kendim kıyaslama yapamıyorum)
Ayrıca; yine kitapçıkta buji tırnak aralığı 1.1 mm olarak verilmiş, ancak takılan bujinin tırnak aralığını ölçtüğümde bu değerden fazla gibi geldi bana (2-3 mm gibi). (Belki ben yanlış bir ölçme yöntemi kullandım)
Buji tırnak ayarından bahsediliyor, bu işlem normalde buji takılmadan önce yapılması gereken bir işlemmi yoksa kimse buna dikkat etmiyormu?
Ben çoğu ustanın dikkat ettiğini sanmıyorum, çünkü bir keresinde özel serviste, abi bujileri değiştirelim mi diye sordular tamam dedim takacakları bujiyi gösterdiler, bu buji bu araca olur uzun paso dediler baktım kitapçıkta belirtilen marka ile aynı, ancak numarasının alakası yok. Yani bu işler bilinçsizce rastgele yapılıyor anlaşılan.


lütfen toyotalar için hangi buji daha iyi bilen varsa sevinirim

Toyota Club Türkiye

buji özellikleri
« : Nisan 10, 2009, 17:35:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: buji özellikleri
« Yanıtla #1 : Nisan 10, 2009, 17:38:04 »

çok tırnaklı buji
%4.8 ekonomi sağlayan çift tırnaklı buji yakıttan tam verim almayı sağlar......

bosch bu işte dünya devlerinden


Ufaltılmış ön izleme resmi
 



Bujinin tırnak sayısının artması kıvılcım miktarını arttırır ve iyi bir yanma sağlayarak çekişi arttırır ve yakıtı azaltır.Özellikle modifikasyon yapılan motorlarda genelde 3 veya bosch un 4 tırnak bujileri bulunur ancak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Arkadaşımızında dediği gibi öyle kafana göre her arabaya her bujiyi takamazsın.Çünki örneğin bazı tek tırnak bujili bir araçlara dört tırnağı takınca gelen çakma voltajını dörde bölmüş olursun.Dört tırnaktan kıvılcım çakar ancak dördüde zayıf kalır ve yanma verimi düşebilir.Her araç için demiyorum ama genelde karşılaşılan sorun bu oluyor.Bunuda özellikle modifikasyon işinde yaparken ateşleme sistemini güçlendirip uyguluyoruz(Buji kabloları,distribitor değişimi,bobin değişimi ve/veya ateşleme güçlendirici uygulayarak) ve baya verim alıyoruz. Ayrıca ateşleme artımında piston başlarınında tek nolktadan zarar görme olasılığı var.Size tavsiyem eğer normal trafik koşullarında kullanıyosanız ve güçle fazla işiniz yoksa fabrikanın verdiği bujiyi kullanın.Bu orjinalden tek,iki,üç,veya dört tırnak olabilir ama mutlaka ve mutlaka orjinali kullanın.Çünkü fabrika herşeyin ayarını o bujiye göre yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: buji özellikleri
« Yanıtla #2 : Nisan 11, 2009, 20:57:43 »
Fatih Bey, bujilerin tirnak araligi zamanla acilir, o yuzden ya ayarlanmasi gerekir ya da yenilenmesi.

Sizin araciniz kac model? Motoru hangi motor? Bu bilgileri versirseniz uygun buji onerebilirim.

Cift tirnakli falan sakin dusunmeyin. Arabamin onceki sahibi 4 tirnakli Bosch platin buji takmis, hic bir faydasi yoktu, NGK marka Japon bujilerle (Toyota'nin onerdigi tirnak araligindaki buji) degistirdim, yakit sarfiyati azaldi.

Bujiler fabrikadan ayarli ciksa da yine de kontrol etmek lazim.

Forumda goremedim, kendinizi tanitmis miydiniz ayri bir baslik altinda?


Fe... :-)