Bu çok geniş kapsamlı bir konu Ali Bey.
Koordinat sisteminde hareket eden bir taşıt, türüne ve kullandığı yola göre farklı yönlerde hareketler ortaya koyar, sürücü sadece ileri gitmek istese de. Yani siz aracı ileri doğru hareket ettirme amacı ile belli davranışlar sergilerken, araç, yol yapısından da etkilenerek, diğer ana yönler ve bunların karışımlarında da hareket etme eğilimindedir. Bu bozucu hareketleri azaltmak için araçlarda değişik teknolojiler kullanılır.
Sizin bahsettiğiniz durum kafa vurma (pitching) olabilir. Bunda, aracınızın lastik özellikleri, havası, süspansiyon özellikleri, araç ağırlık dağılımı yanında, aks mesafesinin de etkisi vardır. Bildiğim kadarı ile, aracınızın aks mesafesi oldukça geniş kendi sınıfı içinde. Bu, iç hacme olumlu etki ederken, bazı salınımlardan daha fazla etkilenmesine (tahterevalli misali) olabilir. Aracın ağırlığına uygun süspansiyon özellikleri de bunda etkilidir. Yani örneğin, araç nispeten hafif ise, yoldan aldığı etkiye karşı daha az tepki kuvveti doğurabilir. Bu yüzden ağır araçlar, diğer şartlar aynı iken, nispeten daha konforludur.
Sonuç itibari ile, aracınız Sedan kasa diye düşürsek, bagajdaki yükleri, mümkün mertebe iki aksın arasına doğru yerleştirmeye çalışın.
Lastik havalarını, izin verilen değerler arasında, 1psi lık değişimler ile vereceği hissiyatı inceleyin, kendinize göre en konforlu olanını seçmeye çalışın (sınırlar içinde mümkün en yüksek basınç en doğrusudur bazı yönlerden).
Eğer araç altına nispeten çok hava alıyor ve yol durumuna göre önü yükseldiğinde bu hacim artıyorsa ve bu da yükselmeyi daha da arttırıyorsa, ön tampon altı aerodinamik (gerçekten aerodinamik) ek te fayda sağlayabilir. Ancak bu daha çok hızlandıkça ortaya çıkan etkiyi azaltacaktır.