Gönderen Konu: Sekme sorunu  (Okunma sayısı 6644 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sekme sorunu
« Yanıtla #20 : Haziran 17, 2020, 17:36:59 »
Bu çok geniş kapsamlı bir konu Ali Bey.

Koordinat sisteminde hareket eden bir taşıt, türüne ve kullandığı yola göre farklı yönlerde hareketler ortaya koyar, sürücü sadece ileri gitmek istese de. Yani siz aracı ileri doğru hareket ettirme amacı ile belli davranışlar sergilerken, araç, yol yapısından da etkilenerek, diğer ana yönler ve bunların karışımlarında da hareket etme eğilimindedir. Bu bozucu hareketleri azaltmak için araçlarda değişik teknolojiler kullanılır.
Sizin bahsettiğiniz durum kafa vurma (pitching) olabilir. Bunda, aracınızın lastik özellikleri, havası, süspansiyon özellikleri, araç ağırlık dağılımı yanında, aks mesafesinin de etkisi vardır. Bildiğim kadarı ile, aracınızın aks mesafesi oldukça geniş kendi sınıfı içinde. Bu, iç hacme olumlu etki ederken, bazı salınımlardan daha fazla etkilenmesine (tahterevalli misali) olabilir. Aracın ağırlığına uygun süspansiyon özellikleri de bunda etkilidir. Yani örneğin, araç nispeten hafif ise, yoldan aldığı etkiye karşı daha az tepki kuvveti doğurabilir. Bu yüzden ağır araçlar, diğer şartlar aynı iken, nispeten daha konforludur.
Sonuç itibari ile, aracınız Sedan kasa diye düşürsek, bagajdaki yükleri, mümkün mertebe iki aksın arasına doğru yerleştirmeye çalışın.
Lastik havalarını, izin verilen değerler arasında, 1psi lık değişimler ile vereceği hissiyatı inceleyin, kendinize göre en konforlu olanını seçmeye çalışın (sınırlar içinde mümkün en yüksek basınç en doğrusudur bazı yönlerden).
Eğer araç altına nispeten çok hava alıyor ve yol durumuna göre önü yükseldiğinde bu hacim artıyorsa ve bu da yükselmeyi daha da arttırıyorsa, ön tampon altı aerodinamik (gerçekten aerodinamik) ek te fayda sağlayabilir. Ancak bu daha çok hızlandıkça ortaya çıkan etkiyi azaltacaktır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Sekme sorunu
« Yanıtla #20 : Haziran 17, 2020, 17:36:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 advance multidrive S
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 56 kere teşekkür etti
  • 98 kere teşekkür edildi
Ynt: Sekme sorunu
« Yanıtla #21 : Temmuz 08, 2020, 21:26:50 »
bugün michelin primacy 4  aldım taktırdım.
ilk izlenimlerim;
+nokian wetproof'a göre bu lastiklerin düşük hızda çukur tümsek sönümlemesi çok iyi.  vurma yapmıyor. güzel sönümlüyor. 
+yuvarlanma direnci sanki daha iyi gibi geldi.  yeni olduğundan belki, sürerken araç akıp gidiyor gibi bir his veriyor.  Bu rot balans etkisi de olabilir belki.  rot ayarı çok bozuk değildi, minik bir dokunuş yaptı usta.
-Ama sesi bir tık nokian'a göre fazla gibi geldi.  bilemedim aynıdır.  Etiket değerleri nokian ile aynı., yakıt C,  ıslak zemin A , ses 68 decibel ikisinde de.
-Site içerisinde döşeme taşlar var.  O taşlara girince ses duymazdım , taşlar arasındaki boşlukları hissetmezdim nokian ile.  Bu lastikler ile girince hissediliyor, ses geliyor. 
Çok doğru bir karar primacy 4 bende 1 ay önce aracıma primacy 4 taktırdım çok çok memnunum üzerinde bridgestone er300 vardı çok ses yapıyordu ama primacy 4 çok üst kalite bir lastik aracın konforu ve yolda gidişi mükemmel oldu
?Esas konuya dönecek olursak, sekme salınım dediğimiz hareket yine yapıyor gibi ama bir tık azalmış gibi.  Yarın uzun yola çıkacağım.  Daha net anlaşılır. 

Bu arada Nokian'ı çıkarınca baktı usta, eliyle biraz çekince yarık çok yüzeysel değildi malesef.  biraz derindi. Üretim hatası olduğu belli dedi usta.   Umarım garantiye girer, para iadesi yaparlar.