Herkese merhaba .
2009 tam otomatik comfort extra aracımı 3 ay önce aldim.bir tanesi bilerek digeri daha sonradan olmak üzere iki tane problemim var.yardiminizn ve fikirleriniz için tskler simdiden.
1.problemim daha önceki sahibinin dediği ve experde çıkmayan yaklaşık 2 yıldır bu şekilde kullandiginin söylediği low oil level uyarısı . Bu uyarı kullanırken anlık veriyor kısa bir süre sonra kayboluyor.yag değişimi olalı 3 bin km oldu.ve eksiltme falan yok yağda.buradaki ustanın dediği musur yada yağ pompasının ağzındaki suzgecden olabileceği ..musur değişimi yaptım ancak halen arada veriyor ve kayboluyor uyarı.
2.problemim ise daha can sıkıcı.cok sık olmasa arada tekleme yaptı birkaç sefer ve engineer yani motor kontrol ediniz uyarısı veriyor.
Bı kaç gün yada ertesi sabah uyarı gidiyor ..bu arıza için PC ye baglattik ustam ile 2 bobin arızası kaydı çıktı bobin yerini değiştirdik daha sonra yine tekleme yaptığında gotursm ve yine 2 bobin uyarısı verdi.
Ustam göstergeden reset attı ve akü kutup başlarını çıkararak hata kodlarını sildi ancak yine aynı iki sorunu arada yapıyor..
Yeniden yazılım atılması gerekebilir deniyor ..sizce cozum ve sorun nedir ?
İlginiz için tessekler .
Mesaj Birleştirildi: 01 May, 2020 12:10
Düzeltme..
Sadece 2.siradaki bobin olacaktı ..sanki 2 tane ayrı bobin gibi olmuş..sadece bir bobin arızası var yani..
Herkese merhaba .
2009 tam otomatik comfort extra aracımı 3 ay önce aldim.bir tanesi bilerek digeri daha sonradan olmak üzere iki tane problemim var.yardiminizn ve fikirleriniz için tskler simdiden.
1.problemim daha önceki sahibinin dediği ve experde çıkmayan yaklaşık 2 yıldır bu şekilde kullandiginin söylediği low oil level uyarısı . Bu uyarı kullanırken anlık veriyor kısa bir süre sonra kayboluyor.yag değişimi olalı 3 bin km oldu.ve eksiltme falan yok yağda.buradaki ustanın dediği musur yada yağ pompasının ağzındaki suzgecden olabileceği ..musur değişimi yaptım ancak halen arada veriyor ve kayboluyor uyarı.
2.problemim ise daha can sıkıcı.cok sık olmasa arada tekleme yaptı birkaç sefer ve engineer yani motor kontrol ediniz uyarısı veriyor.
Bı kaç gün yada ertesi sabah uyarı gidiyor ..bu arıza için PC ye baglattik ustam ile 2 bobin arızası kaydı çıktı bobin yerini değiştirdik daha sonra yine tekleme yaptığında gotursm ve yine 2 bobin uyarısı verdi.
Ustam göstergeden reset attı ve akü kutup başlarını çıkararak hata kodlarını sildi ancak yine aynı iki sorunu arada yapıyor..
Yeniden yazılım atılması gerekebilir deniyor ..sizce cozum ve sorun nedir ?
İlginiz için tessekler .
Mesaj Birleştirildi: 01 May, 2020 12:10
Düzeltme..
Sadece 2.siradaki bobin olacaktı ..sanki 2 tane ayrı bobin gibi olmuş..sadece bir bobin arızası var yani..
1. Kullanılan yağ filtresi orijinal miydi? Hangi markaydı? Bu sorun kalitesiz yağ filtresinden gibi.
2. Uyarının gelip gitmesi bu teklemenin lpg ayarından kaynaklı olabileceği yönünde. bobinden olsa sürekli yanar diye düşünüyorum. Sürekli benzinde kullanın bir de. Bakalım sorun devam edecek mi?
Cevap için çok teşekkürler..
1.yag filitresine bakmadım usta lifte kaldırıp baktığı için onunla ilgili birşey söylemedi..siz dediğin için öğrenmeye çalışacağım kesinlikle 2.en son PC bağlantısından sonra yaklaşık 250 km 1 aydır benzinde kullanıyorum. 2 gün önce yaptı teklemeyi benzindeyken sonra tekrar duzeldi ve motor arızası söndü.isin enteresan yani yolda giderken alt vitese gecerken aniden yapıyor.
Bu arada Prince marka LPG ve filtrelerde yeni değiştirdim..ama dediğim gibi benzindede yapıyor..
Cevap için çok teşekkürler..
1.yag filitresine bakmadım usta lifte kaldırıp baktığı için onunla ilgili birşey söylemedi..siz dediğin için öğrenmeye çalışacağım kesinlikle 2.en son PC bağlantısından sonra yaklaşık 250 km 1 aydır benzinde kullanıyorum. 2 gün önce yaptı teklemeyi benzindeyken sonra tekrar duzeldi ve motor arızası söndü.isin enteresan yani yolda giderken alt vitese gecerken aniden yapıyor.
Bu arada Prince marka LPG ve filtrelerde yeni değiştirdim..ama dediğim gibi benzindede yapıyor..
Bobin ve bujiler orjinal mi? Yada orjinalliğinden eminmisiniz? Piyasada orjinal diye satılıp orjinal olmayan ürünlerde var benim aklıma bobin buji ve buji kablosu geliyor teklemeyle alakalı olarak, çünkü benzindede sorun var
Bobin ve buji markasına bakmadım ancak ilk hatayı verirp PC bagladigimizda 2 . Sıradaki bobin hatası çıktı..ve bu sıradaki bobin daha önce değişmiş ama markası aynı degilmi bakmadım acikcasi..bizde emin olmak için 1 .sıradaki bobinle yer degistirmistik. Bikac gün kullandım ancak yine tekleme yaptı ve hata verdi.bunun üzerine .en son PC ye bagladigimizda yine 2 . Sıradaki bobin arıza si vermişti.. alırken bujileri yeni değiştirdim demişti eski sahibi ..üstada baktı bujiler sistemde geçerli buji markası demişti.galiba o yüzden bujileri sorun düşünmüyor ..
Ustanın dediği serviste ecu ya yazılım atılması gerekebilir oldu..kararsız kaldim
Bobin ve buji markasına bakmadım ancak ilk hatayı verirp PC bagladigimizda 2 . Sıradaki bobin hatası çıktı..ve bu sıradaki bobin daha önce değişmiş ama markası aynı degilmi bakmadım acikcasi..bizde emin olmak için 1 .sıradaki bobinle yer degistirmistik. Bikac gün kullandım ancak yine tekleme yaptı ve hata verdi.bunun üzerine .en son PC ye bagladigimizda yine 2 . Sıradaki bobin arıza si vermişti.. alırken bujileri yeni değiştirdim demişti eski sahibi ..üstada baktı bujiler sistemde geçerli buji markası demişti.galiba o yüzden bujileri sorun düşünmüyor ..
Ustanın dediği serviste ecu ya yazılım atılması gerekebilir oldu..kararsız kaldim
buji buji kablosu ve bobin diğer herhangi bir bobinler değiştirmeyi deneyin, silindir hatası değişirse sorun bunlardan, değişmez ise farklı bir sorun aranabilir
Mesaj Birleştirildi: 01 May, 2020 18:41
3 ünü birden diğer herhangibir silindir üzerindekilerle değiştirip deneyin demek istemiştim
Merhabalar öncelikle hoş geldiniz ve geçmiş olsun sizin sorununuz aşırı uzmanlık gerektiren bir durum araç pc'ye bağlanıp çalışır vaziyette detaylı incelenmesi lazım,zira hiç hesaba katılmayan buji bazen bütün sorunların sebebi olabiliyor aracınızın buji değişim aralığı uzun olduğu için parça fiyatları orjinal olarak biraz pahalı insanlarda ucuz olana yöneliyor ozamanda sıkıntılar çabuk baş gösteriyor,yazılım yüklenmesi en son iştir ve toyotada buna hiç gerek yok çünkü bozulacak bir yazılım değil tamamen kapalı sistem yazılımı var dışarıdan müdahale edilmesi mümkün değil,daha önce değişmiş dediğiniz bobini kontrol edin eğer orjinal değilde kesinlikle ilk iş onu değiştirmekle başlayın çünkü bu araçlar çok iyi şekilde ayarlanmış ve yan sanayi parça kabul etmiyorlar bide LPG tesisatı için ateşleme bobininden elektrik alınıyor orayı kontrol ettirin,yağ basıncı uyarı içinde kartel içinde yağ pompası ucundaki süzgeçi kontrol edin tıkanma varsa sıkıntı çıkarır çünkü toyotaların yağlama kanalları ve süzgeçleri çok dar kalitesiz yağ kullanımında veya bakım aralığı geciktirmede çok kolay tıkanabiliyor.
Cvp için tesseklr..
Bir kez hata vermesi bekliyrm şuan zaten evde olduğum için pek kullanmıyorum hafta ici ustama gittiğimde sizin önerinizi deneyecegim..
Profilde iskenderun da olduğunuzu görüyorum bende iskenderuna yakın sarımazıda ikamet ediyorum hangi ustaya gidiyorsunuz?
Umarım uzman Toyota Ahmet ustaya giderseniz sorunu büyük ihtimalle çözer kendisi Toyota konusunda donanımlı bir ustadır dilerseniz yardımcı olurum.
Cvp için tesseklr..
Bir kez hata vermesi bekliyrm şuan zaten evde olduğum için pek kullanmıyorum hafta ici ustama gittiğimde sizin önerinizi deneyecegim..
Cvp için tesseklr ..
Bu güne kadar hep orjinal ürün kullandım daha önceki araricm 2006 Corolla tam otomatik sedandi yani aynı motor ve vites kutusu benzer şeyleri yaşamıştım ama bunda tam olarak hata belli olmadığı için biraz tereddütlerim var..
Daha önceki değişen bobin diğerleri ile aynı marka ile değiştireceğim belki dediğiniz gibi düzelir. Yazılım işini şimdilik erteliyorum o zaman
Düşük yağ seviyesi uyarısı için soyledikleriniz benzerini ustam soyledi ancak kesin konusamamisti onyuzden önce yağ müdürünü degstrmistm.yani boşuna bir işlem olmuş oldu..dediğiniz gibi süzgeç gibi veya yağ filtresi ..4 bin km sonra bakımı geliyr artık biraz vekleyck o iş gibi
benzer bir durumu auriste yaşamıştım auris forumu icerisinde acıklamaları ve çözümü bulabilirsiniz
Bobin yerini değiştirmenize rağmen yine aynı silindirdeki bobin hata veriyorsa, ateşleme ve yakıt sisteine detaylı bakmak lazım. Aracın km. si yüksek çünkü.
Supaplar gidik desem, motor soğukken tekleme yapar. Bence sorun enjektör, buji, bobin den kaynaklı gibi.
Hatta sorunun bujiden çıkacağını düşünuyorum. Toyota buji seçer çünkü.
Hasan bey araç tekleme yaptıktan sonra bujiyi söküp kontrol ettiniz mi veya hata veren gözdeki bujiyi başka göz ile değiştirdiniz mi?
Bobin yerini değiştirmenize rağmen yine aynı silindirdeki bobin hata veriyorsa, ateşleme ve yakıt sisteine detaylı bakmak lazım. Aracın km. si yüksek çünkü.
Supaplar gidik desem, motor soğukken tekleme yapar. Bence sorun enjektör, buji, bobin den kaynaklı gibi.
Hatta sorunun bujiden çıkacağını düşünuyorum. Toyota buji seçer çünkü.
Bobin yerini degistirmistik ama aynı sıradan hata vermişti.bijileri yeni oldugunu ve sistem baktığında toyotonun kabul ettiği buji olduğunu söylemişti ustam..ama önümüzdeki hafta gibip hem bobin hemde bujileeinn yerini degistirtcem ..biraz ustaya itimatsizlik gibi olacak ama oda kararsız kaldı çünkü..
Mesaj Birleştirildi: 02 May, 2020 08:56
Hasan bey araç tekleme yaptıktan sonra bujiyi söküp kontrol ettiniz mi veya hata veren gözdeki bujiyi başka göz ile değiştirdiniz mi?
Buji yi sokup konteol etmişti ustam almadan önce eski sahibi yeni değiştirdiğini söylemişti bana sistemde de kontrol ettiğinde Corolla in kabule ettiği buji oldunu söyledi ama buji yerlerini degistirmemistik..hafta içi uğrayıp bu sefer bujibyeeinide değiştireceğim yine aynı sıradan aynı bobin hatası veirirse buji ve bobin olmadığı kesinleşir artık ..ustama guveniyrm aslında bu yüzden pek sorgulamiyrm ama o da tereddüde kaldığı için sizinnfikirlerinzde önemli..evet iskenderundym hafta içi kontrolden sonra dediginz ustayı duymustm birde ona gösteririm en son olarak ..
Mesaj Birleştirildi: 02 May, 2020 08:56
Buji yi sokup konteol etmişti ustam almadan önce eski sahibi yeni değiştirdiğini söylemişti bana sistemde de kontrol ettiğinde Corolla in kabule ettiği buji oldunu söyledi ama buji yerlerini degistirmemistik..hafta içi uğrayıp bu sefer bujibyeeinide değiştireceğim yine aynı sıradan aynı bobin hatası veirirse buji ve bobin olmadığı kesinleşir artık ..ustama guveniyrm aslında bu yüzden pek sorgulamiyrm ama o da tereddüde kaldığı için sizinnfikirlerinzde önemli..evet iskenderundym hafta içi kontrolden sonra dediginz ustayı duymustm birde ona gösteririm en son olarak ..
Bence direk yanına gidin ve sorunu anlatın derim, Toyotanın kabul ettiği parça diye malesef bir tabir olmaz daha öncede yazdığım gibi aracınızın orjinal bujisi biraz pahalı olduğu için sanayideki parçacılara muadil ürünlere yöneliyorlar orjinal olmayınca sıkıntılar çıkabiliyor,
Yanlış hatırlamıyorsam aracınızın orijinal buji kodu
DENSO SC20HR11 olması lazım (yıllar içerisinde bazı parça kodları güncellenebilir) yanlışım varsa bilen üstatlar lütfen düzeltsin,orjinal diye sattıkları ürünler genelde çin malıdır (abi bu Taiwan malı kaliteli derler) o yüzden ben aracıma parça alırken ya yetkili servisi yada form üyemiz tem oto
@Ufuk Sönmez (16363) beyi tercih ediyorum,ufuk beylerden aldığım ürünlerin yetkili servisten hiçbir farkı yok.
Haklısınız eski sahibininde söylediği bujiler yeni değişmiş olması ve tekleme sorununun bundan sonra çıkması bujilerin sorunu gibi bikac gundur şehir içi benzinde kullanıyorum halen hata vermedi..ilk teklemede sanayi yolu gözüküyor bana ..
Aynı sorunu bende yaşıyorum, çözüm buldunuz mu ? Her gittiğimiz usta farklı şeyler söylüyor.
Yani bu iş o kadarda zor değil hangi silindir arıza veriyorsa ilk önce bobinler değişir yine aynı arızayı veriyorsa aynı silindirde sonra bujilerin yerleri değişir.Yine aynı arızayı veriyorsa enjektörlerin yeri değişir yandaki ile yine aynı arızayı veriyorsa kompresyon ölçümü yapılır. AMA araçta lpg yok ise bu şekilde çözüme gidilir. LPG var ise lpg tesisatının benzin enjektörlerine bağlanan kabloları lpg ecu su lpg enjektörleride işin içerisine girer. Benim aracımda lpg var ama benzinde kullanıyorum desende lpg tesisatı benzin enjektörlerine bağlandığı için yinede lpg sistemi kontrol edilmeli.