Gönderen Konu: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması  (Okunma sayısı 1693 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 7 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar herkese selamlar, forumla dün tanıştım aracıma subap yapılmıştı ve bpbin buji takımı değiştirilmişti konu zaten forum da yazarak yardım almaya çalıştıgım uzere bobin şüphesiyle arac sogukken yasadıgım alt devirdeki tekelme sorunuydu. Forumdan değerli bir arkadaş yada forum yöneticisi ilemiyorum detaylıca konuyu açıklamış ve beni reklam olamayacaktır sanrıım ki olsa bile inanın sonuna kadar hak ediyorlar Suat ve Serkan ustalar. Detaylıca araca baktılar bilgisayara baglandı. Bujiletri degiştirmiş ve orjinal buji takmış oldugumu belirtmeme ragmen sağ olsunlar iyi ki benı dinlemediler ve detaylıca izah ettiler. Mesele şu arkadaslar Denso marka buji takılmıştı araca ancak Denso yazsa bile piyasada cok ciddi miktarda cakma Çin malı ürün dolaşıyormuş ki ustanın tecrübe ve donanımından bu sorunla daha önce de karşılaştığı belliydi. Aracımdan cıkan bujiler numaradan kontrol edildi ve evet üretimde olmayan ve araca uygun olmayan Buji takımın aracta takılı olduğu ve soruna bunun yol acabilecegi hatta eski boini bile yakmıs olabilir dediler. Ne lpg de ne de benzzinde şu an en ufak bir sorun yok. İnanın minnettarım. Gercekten bosu bosuna4 takım daha bbin almaktan sinir hastalıgından ve abuk sabuk ınsanlarla muhatap olmak yerine işin ehli ustalarla ve kısa surede cozume ulaşmaktan ötürü cok mtluyum burdan tum forum uyeelrine ve yöneticiyie tekrar tesekkur etmek isterim. Bu satırları hem tesekkur hemde diger uyeler olurda karşılaşırsa aynı you takip etsin diye paulaştım Bu arada Maslak oto sanayi Tem otonun yeni adresi 2 KISIM 24 NO:884/1 olarak guncelleyeyım

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması
« Yanıtla #1 : Nisan 09, 2020, 22:25:40 »
Sizi yönlendiren @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) bey,

Sorununuzun makul bir şekilde çözülmesine çok sevindim, mavişinizi sevmeye devam edebilirsiniz artık :) ancak mümkün ise bu aralar olabildiğince evde kalın lütfen :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 7 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması
« Yanıtla #2 : Nisan 10, 2020, 10:23:52 »
kesinlikle evet haklisinz :) Bu duyguyu sadece babadan yadigar Toyota sevgisi olanlar anlar. Arac hasta olunca evde bile duramiyor insan maskeyle ustalarla 2 metreden bgira bagira konusrak. :) Ümit Bey sevgiler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması
« Yanıtla #3 : Nisan 10, 2020, 12:07:28 »
Sürekli söylediğimiz gibi uzman toyota servis ve usta ile orijinal yedek parça olunca sorun yok ,toyota ile yola devam...
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2020, 01:23:12 »
kesinlikle evet haklisinz :) Bu duyguyu sadece babadan yadigar Toyota sevgisi olanlar anlar. Arac hasta olunca evde bile duramiyor insan maskeyle ustalarla 2 metreden bgira bagira konusrak. :) Ümit Bey sevgiler
Emre bey bil mukabele sorunun çözülmesine sevindim kaliteli ustalık farklıdır sizler İstanbul'da olduğunuz için Toyota özel servis yönünden çok şanslısınız ,
Ufuk sönmez bey ile bire bir tanışma şerefine nail olamadım ama yazılarından ve müşterisine verdiği değerden son derece iyi bir insan ve esnaf olduğunu tahmin edebiliyorum ve mesleğinde liderdir kendileri,
Önemli olan tek seferde sorunu çözüme kavuşturmak zaman kaybını önlemektir,tekrardan geçmiş olsun iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması
« Yanıtla #5 : Nisan 12, 2020, 20:58:10 »
Emre bey merhaba benim aracımda özeliklikle 1800 - 2100 devir aralığında sokun iken daha belirgin olmak ile beraber sıcakta hafif hissedilecek düzeyde bir silkeleme var  . Yaklaşık  yarım depodan fazladır benzinde kullanıyorum aracımı .Ustam biraz devir çevirttir arabana çoksakin kullanıyorsun sanırım dedi . Bende  3000 devri pek geçmem zorlamam aracımı zarar görmesin diye  .

Bende bakımda parçacıdan denso buji almıştım  .Açık cası bende sahte buji olayını çok duydum ve bende şüphe ediyorum  .Sizin sorununuz tam olarak neydi ..
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 7 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Bobin sorunu zannedilen hatanın esasında Buji kaynaklı olması
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2020, 20:53:50 »
daha önce paylaştığım mesele buydu

Arkadaşlar herkese selamlar, forumla dün tanıştım aracıma subap yapılmıştı ve bpbin buji takımı değiştirilmişti konu zaten forum da yazarak yardım almaya çalıştıgım uzere bobin şüphesiyle arac sogukken yasadıgım alt devirdeki tekelme sorunuydu. Forumdan değerli bir arkadaş yada forum yöneticisi ilemiyorum detaylıca konuyu açıklamış ve beni reklam olamayacaktır sanrıım ki olsa bile inanın sonuna kadar hak ediyorlar Suat ve Serkan ustalar. Detaylıca araca baktılar bilgisayara baglandı. Bujiletri degiştirmiş ve orjinal buji takmış oldugumu belirtmeme ragmen sağ olsunlar iyi ki benı dinlemediler ve detaylıca izah ettiler. Mesele şu arkadaslar Denso marka buji takılmıştı araca ancak Denso yazsa bile piyasada cok ciddi miktarda cakma Çin malı ürün dolaşıyormuş ki ustanın tecrübe ve donanımından bu sorunla daha önce de karşılaştığı belliydi. Aracımdan cıkan bujiler numaradan kontrol edildi ve evet üretimde olmayan ve araca uygun olmayan Buji takımın aracta takılı olduğu ve soruna bunun yol acabilecegi hatta eski boini bile yakmıs olabilir dediler. Ne lpg de ne de benzzinde şu an en ufak bir sorun yok. İnanın minnettarım. Gercekten bosu bosuna4 takım daha bbin almaktan sinir hastalıgından ve abuk sabuk ınsanlarla muhatap olmak yerine işin ehli ustalarla ve kısa surede cozume ulaşmaktan ötürü cok mtluyum burdan tum forum uyeelrine ve yöneticiyie tekrar tesekkur etmek isterim. Bu satırları hem tesekkur hemde diger uyeler olurda karşılaşırsa aynı you takip etsin diye paulaştım Bu arada Maslak oto sanayi Tem otonun yeni adresi 2 KISIM 24 NO:884/1 olarak guncelleyeyım

Mesaj Birleştirildi: Nisan 14, 2020, 21:07:12
Ben uzman ya da tamirci değilim sadece tcrübelerimi aktarabilriim. İyi br gözlemc ve dikkatli bir Toyota kullanıcısı olarak belirtmeliyim ki ne benzinli ne de dizel hicbir araç cok cok alt devirlerde kullanılmamalı bu size faydadan cok yanmamış yakıt ve daha fazla tüketim olarak geri döner aynı zamanda cok alt devirlerde özellikle lpg li araclarda motor ic ısısını yükseldiğini okumultum arkadaslar duzeltebilirler beni lütden. Yani benzin lpg li bir arac icin ideal 2500 3500 devr aralıkları makul bence tüketim ve aşınmaların önüne gecmek icin. Ancak ciddi bir tekleme yok ise aracımızda subap yaktıgında olur bu tecrübe etmıs birisi olarak soyluyorum benım aracım 1.33 motor hacmı kucuk ve 100 000 de karşılaştım bu sorunla kafama cok takmıyorum cunku 100 000 km de 30 000 tl yakıt ekonomısı saglamıs harcadıgım 2500 tl hıcbsıey demeık degil kaldı ki celık alasımlı subap takıldı allah baska dert vermez ise bi 150 000 daha devam Subap yandıgında arac ne benzın ne lpg de verim alamazsınz tamamen 3 piston calısıyor yanma dengesiz hızlanma cöp otobanın ortasında bir anda gaz keser arac berbat bi histir yasadım cunku. Ancak bunlar yok ise bahsettiginz uzere kucuk silkelenmeler ve teklemeler var ise ve arac ısındıgında ortadan kalkıyorsa önce kcuuk adımlarla ujilerden baslayın derim sonra bobıne egcerisnsz ancak bobın arızalı oldugunda zaten arıza sııgı yakıyor dıye bılıyorum diyelım kı yakmadı zaten buji degiştirdiginizde de sorun devam edecektir sonrasında bobinlerinze baktırırsınz tek tek degsıtılebilyor toyotolarda en azından benımı oyle yanlıs yonlendırmeyeyım 1.33 2016 auris takım almak zorunda degfilsnz hangisi bozuksa o degistirilyor ve inanın ucuz bir parca degil NGK sına 250 tl vermıstım Aman aman buj konusunda yazdılarıma dikkat elinizden gelıyrıosa gdin yetkili servisten alın piyasadan belki biraz pahalı oalcaktır ustanıza taktırırsınz uyygun bır ucretle  inşallah hallolur sorununuz bahsettigim gii buyuk teklemeler yok ise endise etmeyın derim ama işin ehline gosterın aracınızı piyasa kasap dolu akısmetreden bı baslayıp abi deriyaj baskı balata bitik diyen bile cıkabilir benarastırmayı ve otomobil konsuunda bili edinmeyı sevdigim ıcın abuk sabuk konusan briisini gordugum zaman akcıyorum yanından. İstanbulda isenize TEM oto bence dogru adres arkadaslar profesyonel ve gercekten cok ilgililer Sadece Toyota yapıyorlar ne iş olsa yaparımcı degiller

Mesaj Birleştirildi: Nisan 14, 2020, 21:12:59
Bu arada atmosferşk hc bşr arac 3 000 devri gectı diye zarar görmez Turbo yok bişey yok hele hele benimknde :) Ben sabırsız odlugum cıın ki istanbulda cevre yollarında o kadar yavas gidemezsnz trafigin aksıına uynmak zorundasınz ustunuze cıkarlar yada onunze kırarlar sureklı o daha ciddi zararlara sebep olur