0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yakıtı yakmakla ilgili bir sorun,lpg daha yanıcı bu nedenle daha az veya hiç patırtı olmuyor diye düşünüyorum,az maliyetli olan işlemlerden başlayın,yoksa sanayide orası burası derken maliyet yükselecektir,öncelikle enjektör temizleyiciyi boş iken benzin deposuna katıp sonra depoyu doldurun ve biraz yüksek devirle benzinde kullanın.Daha sonra buji kabloları,bobin vs ile ilgili çalışmalara başlayabilirsiniz.
Önce katkıyı kullanın,filtreyi daha sonra kontrol edersiniz,tortu vs varsa değişirsiniz.
Herkese iyi günler. Aracımda son zamanlarda dikkatimi çeken bir problemi danışmak istiyorum. Benzinde rölantide durduğu zamanda aracım tekleme veya patlama denilen olayı yaşıyor ve aracın içinden duyulmasada dışarı çıkınca egzoztan pıt pıt şeklinde düzensiz aralıklarla patlama sesleri duyuyorum. LPG ye aldığım zaman böyle bir sorun olmuyor. LPG de aracımın rölantisi 900-1000 arası dalgalandığı oluyor ama egzozda bir ses duymadım daha önce.2 gün önce bujilerimi değiştim. (Denso) aynı gün LPG filtreleride değiştirildi.Yaklaşık 10 bin km önce contam orijinal olarak değiştirildi.
Mustafa bey merhaba, bu sorununuza çare bulabildiniz mi ?
Ulaş bey merhaba, aracımın LPG sistemince bir arıza mevcut. Gaz bittiği zaman benzine geçiş yapmıyor ayrıca su eksilme de yapıyor. Ben zaten LPG yi kullanmamayı düşünüyordum. Yaşadığım şehirde LPG fiyatları yüksek. Benzinde sürmeye başladığım vakitte ise akü kutup başlarını söküp 20 dk kadar bekledim. Hatırladığım kadarıyla lpg de uzun süre kullanım benzinde kullanımı etkiliyor ve bir nevi beyin sıfırlama işlemi yaptım. Sonrasında distribütörü yetkili serviste söküp kapaktaki 4 adet iletkeni ve tevzi makarasını zımpara ile temizlettim. Mevcutta sorunum ortadan kalktı. Ama daha sağlıklı bir ateşleme için buji kablolarımı da değişmeyi düşünüyorum hala orjinal olanlar üzerinde. Sadece şehir içi kullanımlarda çalışır vaziyette devir 1100 civarında seyrediyor. Uzun süredir il dışında olduğum için tam detaylı ilgilenemedim o sorunla da.
Merhaba Mustafa,Aracındaki LPG sistemi eğer çok eskiyse tamiriyle hiç uğraşma direk yeni bir sistem taktır kafan rahat etsin,Atiker grand enjektörleri ilede mükemmel bir sistem olur.
Ümit abi merhaba, aslında sistem yeni 2017 Eylül ayında montajı yapıldı ortalama maksimum 32 bin km kadar kullanıldı. Tek yaptığım müdehale arızalı enjektörünü değiştirmek ve rutin filtre bakımı. Fakat bulunduğum şehirde LPG-Benzin fiyatları arasında fark az olduğu için ayrıca benzinde kullanımın daha sorunsuz ve keyifli olduğu için LPG kullanmayı bıraktım. Kısmet olursa seneye söküm işlemlerini de yaptıracağım. LPG ayarlama konusunda iyi usta bulamadım 3 şehirde de (Arkadaşlarımda aynı sorundan muzdarip) o nedenle benzinde sürmeye karar verdim.
Benzinde kullanmak motor sağlığı açısından en iyisi ama bu süreçte LPG enjektörlerin kuruyup hava almasını aklından çıkartma,eğer komple vazgeçtiysen bir an önce söktür ve ruhsattan sildir,çünkü ısıdan ötürü boşta kalan enjektör oringleri çürüme yapar,oralardan hava almaya başlarsa motor sapıtır.
Bende aynı sorun vardı dispirator sag tarafa cevirdi avans yani yuksetti hafif düzeldi bu sefer gaz yukseldi onuda rolanti vidasından dusurdu olmadı maf sensoru cevirdi sola rolanti 950 indirdi şuan süper oldu.
Haklısın Ümit ağabey geciktirirsem iyice sorun çıkabilir. Teferruatına pek hakim değilim de ruhsattan sildirdiğim zaman ek bir muayene talebi olur mu acaba veya ücreti, bu konuda bilgin var mı ağabey yoksa muayene yaklaşınca yapmak mı daha iyi olur?Mesaj Birleştirildi: Ekim 26, 2021, 19:32:08Avans evvelden biraz sıkıydı benim araçta. Normali 10 derece diye duydum ama 11-12 derece daha uygun olduğunu kullanıp tecrübe bir tanıdığım ağabeyim vardı.
Merhabalar Mustafa,Malesef Lpg'yi takarkende sökerkende muayene şart o yüzden biraz masraf etmen gerekiyor,ruhsatta değişecek,arada bir LPG'de binerim diyorsan kalsın ama bakımlarını arada bir kontolünü yaptır.