Gönderen Konu: Beygir gücü ve tork anlatımı, bu kadar sade ve açıklayıcı olabilir  (Okunma sayısı 662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Anlatım oldukça eksik. Bu şekilde mantığı yanlış oturtabilirsiniz.

Motorun ürettiği tork ile tekerleğe gelen tork farklıdır. Tekerleğe gelince bulunduğu vitese göre tork kat kat artmış oluyor. Videoda dişli ilave ederek tekerleğe gelen torku arttırıyor. Bizim araçlarımız da böyle en büyük dişli birinci viteste tork en yüksektir, en küçük dişli son viteste tork en düşüktür. Arazi araçlarında bulunan low range yani 1. vitesten daha büyük ekstra dişli ile tork daha da arttırılmış oluyor.

Yine videoda dişli ilave dilmiş arabanın daha hızlı kalkması ama sonrasında geri düşmesi burada beygir ile alakalı değil, her iki oyuncak arabada da aynı elektrikli motor var. Dişli ilave edilmiş araç 1. viteste kalkıyor, ilave edilmemiş araç 2. viteste kalkıyor gibi düşünün. 2. viteste kalkan araç elbette daha yavaş hızlanacak ama 1. viteste yapılabilecek son hıza ulaşınca 2. viteste giden araç, 1. viteste gideni geçecek.
Ocak 2021 - Devam : 1999 Land Cruiser Prado 3.4 V6
Kasım 2019 - Devam : 2019 Corolla 1.6 Vision Multidrive S
Şubat 2019 - Şubat 2020 : 2017 Fortuner 4.0 V6 (şirket aracı)