Gönderen Konu: v kayış  (Okunma sayısı 1270 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 188000
  • Model Yılı: '09
v kayış
« : Aralık 20, 2019, 12:51:21 »
2009 1.6 otomatik corolla aracım v kayışı kesiyor sebebi nedir acaba servise gittim ustalar gezdim çözüm yok bir kanal eksik kayış taktık geçici çözüm ayrıca mekanik bir ses var sabahları soğukken yapıyor  v kayışın olduğu yerde otomatik gergisi yok manuel gergili böyle bir sorun yaşayan oldumu acaba önerileriniz nelerdir teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

v kayış
« : Aralık 20, 2019, 12:51:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 121000
  • Model Yılı: '11
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: v kayış
« Yanıtla #1 : Ocak 18, 2020, 07:36:47 »
Sabahları soğukken yapması kronik herhalde benim aracımda da var. sürtme sesi gibi bi rşey gün içersinde bir daha yapmıyor
Toyota Corolla '11' 1.33 Comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: v kayış
« Yanıtla #2 : Ocak 18, 2020, 07:44:18 »
2009 1.6 otomatik corolla aracım v kayışı kesiyor sebebi nedir acaba servise gittim ustalar gezdim çözüm yok bir kanal eksik kayış taktık geçici çözüm ayrıca mekanik bir ses var sabahları soğukken yapıyor  v kayışın olduğu yerde otomatik gergisi yok manuel gergili böyle bir sorun yaşayan oldumu acaba önerileriniz nelerdir teşekkürler.
Biraz geç bir cevap olacak ama öncelikle V kayışı kasnağı kontrol edilmeli kasnak eğri olabilir veya kanallar arasında darbeden ötürü zedelenme varsa kayışı keser diğer neden (yapılabilir mi çok net bilgim yok ama bu ustalardan herşey beklenir)gergi kütüğü orjinalinde varsa ve herhangi bir nedenden ötürü değişim yapılırken sanayi ustaları tarafından uydurma işlem yapılmışsa ve yerine düz sistem takılmışsa kayışı keser fazla uzun çalışmaz,son olarak herşey normal ama kayış orjinal kalitede yada ebatta değilse yine ömrü çok uzun olmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: v kayış
« Yanıtla #3 : Haziran 12, 2020, 23:39:35 »
Benim arabada da sabahları ötme sesi geliyordu, yetkili servisten 240TL  ye orjinal kayışı aldım düzeldi. Ohh mis 240TL

Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2020, 00:50:37
2009 1.6 otomatik corolla aracım v kayışı kesiyor sebebi nedir acaba servise gittim ustalar gezdim çözüm yok bir kanal eksik kayış taktık geçici çözüm ayrıca mekanik bir ses var sabahları soğukken yapıyor  v kayışın olduğu yerde otomatik gergisi yok manuel gergili böyle bir sorun yaşayan oldumu acaba önerileriniz nelerdir teşekkürler.

Benim arabada da sabahları ötme sesi geliyordu, Beylikdüzü oto sanayide elektrikçide yan sanayi kayış taktırdım gene ötmeye devam etti(kayış alışana kadar öter demişti kendileri, kaç para verdim hatırlamıyorum ama alternatörün rulmanlarınıda(NSK marka) değiştirmişti galiba toplam 250TL filandı), yetkili servisten 240TL'ye orjinal kayışı aldım bu sefer kendim taktım düzeldi. Ohh mis 250TL+240TL.

Ama sonra bu seferde alternatör kasnağı ötmeye başladı. Onuda çok bilindik eskilerden kalma bir toyota tamircisi abimizin servisinde değiştim 350TL parça+ 150TL işçilikle o da düzeldi. Artık hiç ses gelmiyordu. Uyumlu yan sanayi(aftermarket-Analogues) Kavo Parts marka takmasına rağmen. Ohh mis 500TL daha gitti ama sorunlardan kurtuldum.

Ammaaa sonradan farkettim ki yetkili serviste 240TL satılan bando üretimi orjinal kayış, eşdeğeri olan 6PK1240 bandoyla kıyaslayınca çok pahalı kaldı çünkü bandoyu piyasadan 50TL aldım hemde bir yıl sonra ve orjinal japon üretimi.

Daha bitmedi alternatör kasnağı da takılırken hata yapılmış salgılı çalışıyordu onuda eskiden yanında çıraklık yaptığım oto elektrikçi abim farketti sağolsun söküp tekrar taktık salgısı düzeldi.

Sonrasında daha derine indim yetkili servisten 350TL'ye alternatör kasnağının orjinalini alabiliyormuşum halbuki. İş böyle olunca ilk başta salgılı çalışan Kavo Parts'a gıcık oldum gittim Topkapı'ya alternatör kasnağı satan bir yer buldum oradan belki yetkili serviste satılan orjinalinden daha kaliteli olan INA üretimi (250TL) model numarasını https://www.japan-parts.eu dan bulduğum kasnağı oto elektrikçi abime taktırdım, kavo üretimi kasnağıda attım hurda malzemelerin içine gitti.

Ama yılmadım artık kendim https://www.japan-parts.eu ve https://toyota.7zap.com dan şaşi numaramı yazarak aracın orjinal parçalarını ve uyumlu olduğu yan sanayi parçaları alıp kendim takıyorum.

Geçenlerde ................. INA'nın kasnağını taktırmamdan bir yıl sonra orjinal kutusunda INA (Made inGermany) kasnağa 248TL fiyat verdi. INA markasının piyasada acayip sahtesi var bilginiz olsun. Ben internetten araştırdım bilindik meşhur oto sanayi sitelerindeki oto elektrikçilerede sordum piyasada çakma Çin malı INA'lar satılıyor. Savunmaları da şu "INA ama Çin'de üretilmiş"  :wacko: Sakın almayın böyle ürünleri, internetten ise kesinlikle sakın sakın almayın oto parça işinde acayip sahtekarlıklar var. Gidin bilindik eski esnaflardan alın derim. Hiç olmadı Tem Toyota Ufuk beyi arayın fiyat alın pahalı gelirse bunun yerine önerebileceği birşey var mı sorun, tabi müsait olurda kendisiyle konuşabilirseniz.  !!!

Abdurrahman GÖKTÜRK arkadaşım sana gelirsek, bence ilk önce kayıştan başla madem manuel gergili kendin değiştir bandonun uyumlu kayışıyla bir dene gene kayışı kesiyorsa alternatörün kasnağını kontrol et önce ilk iş olarak aslında bunu yapsan daha iyiydi sanki, alternatörün kasnağı boşta rahat dönüyor mu ona bak ilk olarak. Diğer kasnaklarda sıkıntı varsa özel servislere danış forumda var bilgileri var. Ama kesin teşhis konulana kadar yaptırma!

Benden sana tavsiye alet eldevat varsa önce kendin biraz bak izle neden olabilir diye. Belki çok gergindir kayış ondan yapıyordur. Alternatörle bir önceki kasnak arasındaki kayışa orta mesafeden üstüne parmakla bastırınca 1-2 cm filan esnemesi gerekiyordu yanlış hatırlıyor olabilirim bunu da kullanma kılavuzunda görmüştüm elinde kılavuz yoksa internetten indir toyota'nın resmi sitesinde var elektronik dökümanlar.

Sorunu çözersen veya çözdüysen mutlaka buraya yaz bilgilendir bizi, kayış işi bayağı bir sıkıntılı iş 50TL lik kayış, alternatör, devirdaim vb. ekipmanları çalıştırıyor bir koparsa masrafı büyük olur.

Saygılarımla...

Düzenleme: İzinsiz reklam.