Gönderen Konu: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor  (Okunma sayısı 2325 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« : Aralık 20, 2019, 10:44:18 »
selam arkadaşlar
ilk çalışma benzinde sıkıntılı hemen stop etmeye geçiyor, biraz gaz veriyorum ısınınca rölanti 9-10 arasında haffif oynamayla kalıyor oysaki çalıştırınca stop etme yerine rölanti otomatikman biraz yükselmesi gerekmez mi öyle biliyorum yardımlarınızı esirgemeyin lütfen
Bestking

Toyota Club Türkiye

İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« : Aralık 20, 2019, 10:44:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 310000
  • Model Yılı: '94
  • 19 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #1 : Aralık 20, 2019, 23:46:59 »
Pcv valfini kontrol edin muhtemelen arızalıdır.
1994 Ae101 1.6 XLi 4AFE 114 Hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #2 : Aralık 23, 2019, 10:24:05 »
PCV valvi nedir açıklayabilirmisiniz rica etsem

Mesaj Birleştirildi: Aralık 23, 2019, 11:50:27
pvc yi kontrol ettim tıkanmamış hatta üfledim. salladım içinde bir şey sallanıp duruyor hortumunda kırık çatlak bir şey yok
Bestking

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #3 : Aralık 23, 2019, 14:38:07 »
PCV valvi nedir açıklayabilirmisiniz rica etsem

Mesaj Birleştirildi: Aralık 23, 2019, 11:50:27
pvc yi kontrol ettim tıkanmamış hatta üfledim. salladım içinde bir şey sallanıp duruyor hortumunda kırık çatlak bir şey yok
İlk marşta soğuk çalıştırmada pcv valfinin bir alakası yok o sadece karter havalandırma içindir,ilk marşta enjesiyonlu araçlar boğaz kelebeği üzerindeki ve varsa katalizör üzerinde ki sensörlerden ve ısı sensöründen bilgi toplar ECU vasıtasıyla enjektörlerin fazla püskürtme yapmasını devrin yüksek çalışmasını sağlar rolanti motoru vasıtasıyla devir yüksek tutulur ideal ısıya ulaşınca rolanti devrine döner,sizin sorununuz neden kaynaklanıyor incelemek lazım şuradandır diyemeyiz iyi bir ustanın incelemesi lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #4 : Aralık 23, 2019, 21:08:32 »
Bu sorunla birkaç yıldır uğraşıyorum..Temizlenmedik kontrol edilmedik yer kalmadı.Hatta geçen 3 gün yetkili serviste incelendi 300 civarı arıza bulma ücreti aldılar.Söyledikleri ilk etapta gaz kelebeği ve emme manifolt değiştirelim 7000 tl, sonra diğer aşamaya geçeriz dediler onay vermedim. Şu an aklıma gelen; ya bobinin biri soğukken ateşlemiyor, yada pistona gece boyu çok az su sızıyor oda ilk çalıştırmada bujiyi ıslatıp ateşlemeyi engelliyor güç ve devir düşürüyor yani küçük bir conta hasarı..Bende stop etme yok ama can sıkıyor işte, yedek bir bobin buji alıp her bobin buji grubunda birer gün deneyecem son yapacağım şey...Olmadı yıkılana kadar binip rekteve edecem...(Şimdiye kadar yaptıklarım, soğuk kompresyon testi,sübap kontrolü, buji değişim, yan sanayi bobin deneme, map sensör, oksijen sensör, ısı müşür değişim, külbütör hava hortum değişimi, emme manifolt conta değişim, gaz kelebek, rölanti motor detaylı temizlik)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #5 : Aralık 24, 2019, 11:43:00 »
kardeş anlattıkların için teşekkür ediyorum
gaz kelebeğinin altında yaşil veya beyaz bir sensör var onuda temizlettinmi ordaki valf çalışıyormu
Bestking

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #6 : Aralık 24, 2019, 16:45:14 »
Bu sorunla birkaç yıldır uğraşıyorum..Temizlenmedik kontrol edilmedik yer kalmadı.Hatta geçen 3 gün yetkili serviste incelendi 300 civarı arıza bulma ücreti aldılar.Söyledikleri ilk etapta gaz kelebeği ve emme manifolt değiştirelim 7000 tl, sonra diğer aşamaya geçeriz dediler onay vermedim. Şu an aklıma gelen; ya bobinin biri soğukken ateşlemiyor, yada pistona gece boyu çok az su sızıyor oda ilk çalıştırmada bujiyi ıslatıp ateşlemeyi engelliyor güç ve devir düşürüyor yani küçük bir conta hasarı..Bende stop etme yok ama can sıkıyor işte, yedek bir bobin buji alıp her bobin buji grubunda birer gün deneyecem son yapacağım şey...Olmadı yıkılana kadar binip rekteve edecem...(Şimdiye kadar yaptıklarım, soğuk kompresyon testi,sübap kontrolü, buji değişim, yan sanayi bobin deneme, map sensör, oksijen sensör, ısı müşür değişim, külbütör hava hortum değişimi, emme manifolt conta değişim, gaz kelebek, rölanti motor detaylı temizlik)

Enjektörlerinizi kontrol ettirmenizi öneririm aynı zamanda yakıt filtrenizide.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #7 : Aralık 24, 2019, 17:01:22 »
Araç enjeksiyonlu sanırım sıralı lpg var sayıyorum olması gereken gaz kelebeği temizliği ve gaz kelebeği üzerindeki rölenti selonedi kontrol edilmeli temizlenmeli ayrıca emme manifoldundan çıkıp boşta kalan hortum vs varsa rölenti sorununa neden olur uzaktan yardım bu kadar görmeeden bişi demek biraz farazi olur.Eğer lpg sistemi sıralı değil ise çok daha başka sorunlar ile karşılaşabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #8 : Aralık 24, 2019, 20:05:48 »
Sorun sanırım çözülmüş :)..Serviste zaman kalmadığı için manifolt conta ve külbütör hava hortumlarını taktıramamıştım, hafta sonu manifoltu sökünce kapaktan giden hava hortumunun manifolta giren taraf çatlak çatlak sertleşmiş ve gevşekti, yeni conta ve hortumları taktım motor zaten biraz sıcak olduğu için titreşimli ve rölanti düşük çalışmıştı ben düzelmedi sanmıştım ama... bu sabah çalıştırdım rölanti 1500 te kıpırdamadan çalıştı ayrıca soğuk giderken arada bir kerkinme yapıyordu sanki arkadan biri arabayı tutup bırakıyormuş gibi hissettiriyordu bugün onu da yapmadı eski bir dosta kavuşmuş gibi sevindim..Birkaçgün daha bu istikrar sürerse sorun gerçekten çözülmüş..o kadar zaman para harcadık arabayı kurcalattık sorun 50 tlik hortum çıksın iyimi...Bu arada hatırlatayım bizim arabalar eski dostlar kampanyası dahilinde orjinal parçalar bayağı indirimli ben hortumları, contayı orjinal aldım, yakıt filtresini değiştirttim..

Mesaj Birleştirildi: Aralık 24, 2019, 20:24:22
kardeş anlattıkların için teşekkür ediyorum
gaz kelebeğinin altında yaşil veya beyaz bir sensör var onuda temizlettinmi ordaki valf çalışıyormu
Kendim 25 yılı geçkin elektrik-elektronikle uğraşıyorum, gaz kelebeğini neymiş bu diye iyice söktüm..İçerisinde ana kelebeği baypas eden ikinci bir hava yolu var ve bu yol üzerinde havayı manifolta üfleyen rotor var elektrik bağlantısı yok, bozulma ihtimali yok, tabi çok pislik birikirse dönemez görevini yapamaz ayrı mesele..ikinci kısım kelebek milinin gaz teli tarafının karşısında milin çevirdiği bir potansiyometre var kelebeğin konumunu ecuya bildiriyor..Neyse şunu öğrenmiş oldum sanayiye servise gittiğimde kelebek bozuk dedilermi ben de içinde bir sürü elektronik çip olan karmaşık birşey sanıyordum meğer basit ve bozulmayacak bir parçaymış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #9 : Aralık 27, 2019, 10:55:13 »
arkadaşlar dün ısı sensörü siparişi vermiştim geldi. kendim değiştirdim.
bu sabah araç tek marşta çalıştı ancak rölanti 5-6 larda başladı 8-9 arasında kaldı benzinde  t1 nanotech kullanmıştım. sanıyorum. ondan kaynaklı  şu an kar yağışı var en kısa sürede selenoid valfini söküp temizleyeceğim.
Bestking

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #10 : Aralık 27, 2019, 19:07:19 »
o yanılgıya geçen yıl bende düştüm 2 kere yan sanayi denedim olmadı,gittim orjinal aldım 400 tl civarı, bir de 50 km yolu iki kere git gel yaptık,müşür elimde kaldı.:)..Size tavsiyem motoru kurcalatmadan fazla sök tak uğraşmadan emme manifoltunu iyice inceleyin bağlı hortumları ve contayı orjinaliyle yenileyin olmadı diğer ağır işlere bakarsınız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #11 : Ocak 02, 2020, 10:35:45 »
aracımda yarı sıralı lpg var düğmeden kapattım fakat hava filtresi hortumunda yarıya kadar koli bandı ile kapatılmış durumda acaba diyorum bu koli bantı motorun ilk çalıştırmada gereken havayı kısıtlıyor olabilirmi söküp deneyeyim mi? çünkü ilk marş benzinde çalışıyor ya ondan düşündüm
Bestking

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '18
  • 61 kere teşekkür etti
  • 143 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #12 : Ocak 02, 2020, 16:40:01 »
aracımda yarı sıralı lpg var düğmeden kapattım fakat hava filtresi hortumunda yarıya kadar koli bandı ile kapatılmış durumda acaba diyorum bu koli bantı motorun ilk çalıştırmada gereken havayı kısıtlıyor olabilirmi söküp deneyeyim mi? çünkü ilk marş benzinde çalışıyor ya ondan düşündüm
motora dışarıdan hava girmemesi gerekir, muhtemelen koli bandını kaçak için yapmışlardır söktüğünüzde zaman yeniden kaçak olur, bence sökün siz kendiniz yeniden sarın sıkmayacak aynı zamanda da hava kaçağı olmayacak şekilde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #13 : Ocak 02, 2020, 19:47:30 »
Kolu bandı filtreden hemen sonra boruyu yarılayacak şekilde kapatılmış sanıyorum LPG için yapılmış
Bestking

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #14 : Ocak 02, 2020, 23:09:26 »
Sessiz bir ortama git, O bantı sök, o boruyu ağzına iyice daya balon şişirir gibi üfle hava kaçan bir yer var mı diye kulak ver,normal şartlarda havanın kaçmamsı lazım, hava kaçan yer varsa icabına bak..Daha önce bahsetmiştim benim aracın soğuk rölanti düşüyor motor hipotermi hastası gibi titriyordu,2-3 senedir gitmediğim servis,tamirci kalmadı harcadığım paraları boşver nerdeyse rekteve yaptıracaktım..Geçen manfolttan çıkan hortumları ve contayı yeniledim herşey düzeldi bizim sorun pcv valfinden çıkan hava hortumunun alt manifolt tarafı hem çürümüş hem çıkmak üzere idi, yakında video ekliyecem önce sonra diye..Eğer başta bahsettiğim yöntemi kendim en başta yapsaydım 50-100 tl ye basitçe halledecekmişim. Çektiğim rezilliğe küçük bir örnek iki kere 90 km kıvrımlı yola imsak vakti gidip soğukta dükkanın açılmasını bekledim araba soğuyup kompres testi için, yakın sanayiyede aynı, 2-3 gün tyta servisine bıraktım arabasız kaldım..Neyse..adamın biri çorbacıya kızıyor o misal bizimki..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #15 : Ocak 03, 2020, 11:41:41 »
Arkadaşlar siz murat Bey'in sorusunu yanlış anlamışsınız hortumda yırtık yok koli bantı yırtık çatlak için sarılmamış sadece borunun ucuna yarım bant atmışlar bu yarım bant olayı tofaşlarda Renault'larda kara düzen LPG sistemlerinde motora giren havayı kısmak için atılır,
Murat bey gelelim sizin aracın sorununa hocam sizin araçla öyle görünüyor ki çok uğraşmışlar ve baya bakımsız kalmış,siz ilk önce o LPG sisteminden kurtulun ve aracı benzinde düzgün çalışır duruma getirin gaz kelebeği üzerinde ne kadar eskimiş hortum varsa değiştirin hava filtresi ve bujiler yeni olsun ve debimetreyi el vurmadan sprey ile temizleyin LPG enjektörleri için delinen manifolt üzerindeki delikleri komple kapatın (ama LPG yarı sıralı olduğu için boğaz kelebeği üzerinden beslenmiş olabilir) araç benzinde düzgün çalışır hale geldikten sonra kaliteli bir montaj yapan bir yerde düzgün bir kit taktırırsınız uzaktan yardım ancak bu kadar olabiliyor.
Keyifli forumlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
  • 43 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marşta rölanti neden 1500 lere çıkmıyor
« Yanıtla #16 : Ocak 03, 2020, 14:15:19 »
çok ama çok teşekkür ediyorum. herkese aynen dediğiniz gibi lpg ayarı için yapılmış bantlama ben onu söküp benzinde deneyeceğim bakalım nolacak sorunu bulunca  burdan palaşırım 
Bestking